לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Rainbow of Happiness




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2013    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2013

גאונות


שמעתי וקראתי הרבה על תופעת ה"גאונות", כביכול משהו שנתפס כחוכמה, אינטלגנציה ויצירתיות בלתי רגילה. מבחינתי, גאונות היא סה"כ סוג מיוחד של טיפשות- הטיפשות לא לקבל את ההגיון שמניע את רוב האנשים. לכן הרבה אנשים גאוניים נתפסים כיצירתיים- הם לא יצירתיים יותר מבן אדם ממוצע באמת, הם פשוט מעיזים (בשבילם זה לא ביג דיל, הם רוצים לעשות את זה) לחצות את הגבולות שאדם רגיל לא היה מעז לחצות בחיים. הם מסוגלים לחצות כל גבול אפשרי- נפשי או פיזי, רק בגלל הסקרנות והתמרדות להגיון ולקשיים שקיים אצלם מלידה, או לפחות מגיל קטן. לכן לא מעט תמצאו גאונים שהם גם מוגדרים כלא שפויים, חריגים, לא סוציאלים, ומוזרים. רבים גם בכלל לא מוערכים בתקופתם, לבני אדם בריאים ורגילים אין את האפשרות להביט על הדברים בדרך שלהם ולהבין את החדשנות שהם הצליחו להגיע אליה. בני אדם רגילים מבינים את הסכנות הטמונות בלחצות את הגבול שהאנשים האלו כל כך אוהבים לחצות.


 


אני חושבת שצריך להבין מזה שני לקחים מאוד חשובים:


1. לא כל הנוצץ זהב, להצליח לחשוב בצורה שונה מאחרים מביאה עלייך הרבה ביקורת ולחץ מצד החברה.


2. אם גם אתה נתפס כחריג בזכות קו מחשבה שונה ומרדנות לא מובנת לחוקי החברה- אל תיתן לזה לדכא אותך. תמשיך ללכת בדרך שלך ולפתח את הפוטנציאל שלך, תחצה את הגבולות שלך גם אם הם לא הכי מוסריים שיש. אתה יכול להגיע רק לשני מצבים- החברה בסוף תתפוס אותך ותכלא אותך, אבל תדע שניסית. או שהחברה לא תתפוס אותך, תצליח להגיע להישג מסויים, והיא תסגוד לך. במילים אחרות, הכי חשוב זה לא להתפס  בהצלחה!

*יש לציין שאין לי שום דבר נגד אנשים "גאוניים" או בעלי קו מחשבה יחודי, הרי שאני מגדירה את עצמי כאחת מהם (אפילו שאני מסוגלת לפעול ע"פ ההגיון, ואני חייבת להודות שזה באמת מפריע ברגע שאתה רוצה לפרוץ גבול מסויים. אבל מצד שני, זה נהדר בשביל להצליח להבין אנשים אחרים ולתרגם את המחשבות הלא שפויות שלך לשפיות שלהם), סתם למקרה שהבנתם לא נכון  אם אתם חושבים שהפוסט הזה מטופש, זה מקובל מבחינתי. אנחנו פשוט חושבים בצורה שונה מדי. סביר להניח שאם ניפגש על כוס קפה גם אני אחשוב שאתם מדברים הרבה שטויות 3>

נכתב על ידי , 5/7/2013 10:57  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי: 

בת: 30

תמונה




9,808
הבלוג משוייך לקטגוריות: האופטימיים , תחביבים , דברים שמצאתי באינטרנט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לawesome genie אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על awesome genie ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)