לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Rainbow of Happiness




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2013    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2013

למה לדעתי הדיאטניות נכשלות רוב הפעמים בתפקיד שלהן


קודם כל הערה חשובה: הפוסט לא יוצא נגד הדיאטניות (והדיאטנים) למיניהם, לדעתי אלו אנשים נפלאים שבחרו במקצוע ושליחות נהדרת אבל לא תמיד יודעים מה לעשות ולא כי הם חס וחלילה טיפשים וכדומה- זאת פשוט תוצאה של מערכת טיפול שגויה, שקיימת אגב גם ברפואה הכללית.

 

אז 
אתה מחליט ללכת לדיאטנית מסיבה זו או אחרת (טיפול בהשמנה, טיפים לצמחונות, טיפול באנורקסיה נרבוזה, ועוד כל מיני מחלות פיזיות ונפשיות למיניהן), אתה משוחח איתה ונותן לה להכיר את המצב שלך טיפה יותר לעומק, וביחד אתם בונים תפריט שמתאים לך ולמצב היחודי שלך.

 

מה הבעיה בעצם?
הדיאטנית עושה בעצם הכל נכון (בהנחה שככה פעלה הדיאטנית שלכם), עד לחלק של בניית התפריט. כאן גם נעוצה הסיבה למה דיאטנות למיניהן נכשלות וכדומה- הגוף לא עובד, וגם לא צריך, תפריט קבוע- לא משנה עד כמה הוא בריא וטוב. זה למה אם תתמידו אז התפריט של הדיאטנית יעזור לכם- אבל יהיה לכם מאוד קשה להתמיד וזה בעצם גורע ממטרת הטיפול (להקל עליכם). 

אני רוצה להבהיר משהו מאוד חשוב שהעולם המערבי לרוב אוהב לדפוק לכולם- אף אחד לא עצלן או בעל רצון עצמי נמוך, כל אלו הם מיתוסים מרושעים. מה שכן, כל אחד מקשיב לגוף שלו באופן טבעי, אפילו שהוא לא תמיד מבין למה הוא עושה משהו מסויים אבל הוא יודע שזה מה שהוא חייב (אוהבים לפרש את זה כ"רוצה") לעשות כרגע. זה כל כך קל, בדיוק כמו לנשום, לאכול, להתפנות ולישון. אבל כמו שאנחנו מצליחים נהדר לדפוק את הדברים האלו, עם ה"תלמד להתאפק" או "אתה חייב לעשות את זה", ככה בדיוק אנחנו בעצם דופקים את כל המערכת ואז קשה לנו להבין את עצמנו- אפילו שנולדנו לעשות את זה!

לכן גם קשה לנו להתמיד ולהתאפק- זה לא באג, זאת הדרך הטבעית של הגוף להתנגד לבחירות החיצוניות שלנו ולהביא את התודעה שלנו לידי הבנה משותפת עם שאר הגוף. לכן שאתם רוצים לסטות מהתפריט, לישון באמצע השיעור או העבודה, לאכול באמצע הלילה- זאת הקריאה של הגוף שלכם לשים לב שאתם צריכים את זה, ואם אתם רוצים להבין למה ולפתור את הבעיה כדאי להקשיב לו. ואל תתנו לשום רופא או מטפל לגרום לכם לחשוב שמשהו לא בסדר אצלכם, הכל בסדר אצלכם פשוט הגוף רוצה שתשיגו לעצמכם תנאים מסויימים בשביל שיוכל לטפל בעצמו באופן טבעי. והרבה אנשים לא יודעים להקשיב לקריאות האלו, ולכן הם בכלל נהיים חולים מההתחלה, והרופאים נוטים לטפל בהם כאילו הגוף לא פועל נכון למרות שהוא פועל בצורה טבעית לחלוטין ופשוט אורח החיים והחינוך הם אלו שהובילו את הבן אדם להתעלם מהרצונות הכל כך טבעיים שלו.

וכאן נכנסת גם הבעייה של התפריט, ולהתמיד בכל דיאטה או מטרה אחרת- אם אתם לא מצליחים ורוצים לאכול משהו מחוץ לתפריט, זה כנראה אומר משהו. אולי זאת לא בהכרח חייבת להיות עוגת השוקולד שקורצת לכם, אבל זה יכול להיות מרכיב בעוגה שמאוד חשובים לגוף שלכם (לא בהכרח קלוריות, באוכל יש יותר מרק קלוריות). אם הגוף שלכם משמין ואתם עדיין רוצים לאכול עוד ועוד- זה לא הרגל רע, זה אומר שאתם אוכלים את המאכלים הלא נכונים. כלומר, במאכלים שאתם נמשכים אליהם יש את מה שהגוף שלכם רוצה- אבל גם הרבה מאוד זבל וכמות מיותרת של פחמימות וחלבונים, וזה מה שגורם לכם להשמין. כדי להרזות אתם פשוט צריכים להחליף את האוכל הזה באוכל עם אותם ערכים תזונתיים- רק עם פחות זבל, פחמימות וחלבונים.

כאן נכנסת התזונאית עם התפקיד האמיתי שלה- לא ללמד אותכם "איך לאכול נכון", כי לכל בן אדם יש את האכילה הנכונה שלו! זה למה יש אנשים שישמינו מהפיצה ויקבלו ממנה פצעונים, ויש אנשים שלא ואפילו ירגישו ברקיע השביעי ויחשבו לעצמם "הא, זה בדיוק מה שהייתי צריך!". היא צריכה לכוון את הבן אדם ללמוד להקשיב לצרכי הגוף שלו- אבל בצורה יותר חכמה. ככה שהוא לא יתנפל בהכרח על מאכלים שהם מזיקים יותר משמועילים, אלא ישר יבחר במאכלים היותר מועילים לו ויאהב את זה (ולכן, מן הסתם, גם יהיה לו קל להתמיד!). והגוף הוא גם תמיד משתנה, ואתה יכול יום אחד לא להתמודד טוב עם עוגיות חמאה ובעוד כמה חודשים כן. אין פה שום דבר מסתורי, הגוף משתנה בהתאם לתנאי הסביבה והתנאים הפנימיים, לכן הוא גם ידרוש ממך לאכול מאכלים שונים בזמנים שונים. לכן חשוב לגוון.

לכן יהיה לך קשה להתמיד בתפריטים ודיאטות, שהולכות תמיד על נוסחה מסויימת בניסיון להתאים את זה לכמה שיותר אנשים.

אבל כל בן אדם הוא שונה, ומשתנה, ולכן להתאים לכל אחד תפריטים לא יצליח.

מה שכן יצליח, זה לעבוד עם הבן אדם וביחד ללמד אותו להקשיב לגוף שלו, וללמוד לממש את הדרישות האלו בצורה הכי אפקטיבית ומאוזנת שאפשר.

רק אנשים שהצליחו לעשות זאת, השיגו לעצמם בריאות ושמחת חיים לכל אורך חייהם.

נכתב על ידי , 13/7/2013 09:30  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי: 

בת: 30

תמונה




9,808
הבלוג משוייך לקטגוריות: האופטימיים , תחביבים , דברים שמצאתי באינטרנט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לawesome genie אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על awesome genie ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)