לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מה, אני ציפור?


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2012

נגמרו המבחנים


טוב, נגמרו המבחנים. הציונים עדיין לא ברורים, אבל יש חודש וחצי של חופש (לפני תחילת מועדי ב').

אז מה כ"כ מיוחד בטכניון? מה מבדיל אותו משאר באונברסיטאות והמכללות בארץ?

רמת ההוראה? לא. יש מרצים עם כישרון להפוך את החומר הכי פשוט למשהו מסובך. והעיקר, יש כאלה שלא מבינים למה הסטודנטים מתקשים במקצוע. לפי הבדיחה הידועה:

המרצה אומר: "אני מלמד את החומר הזה כבר עשרים שנה והסטודנטים עדיין לא מבינים".

יש שמועות שבאחד הקורסים בחדו"א (חשבון דפרנציאלי ואינטגראלי) המרצה היה כ"כ לא ברור שאחד הסטודנטים שאל מה שם הקורס. כשהמרצה ענה לו, חצי מהכיתה קמה ויצאה (זה לא היה הקורס שלהם).

טוב, אז המרצים לא משהו. אבל אולי רמת החומר גבוהה. לא. הייתי אומרת שלא קשה להבין את החומר הנלמד (את חדו"א נשים בצד לרגע). ברוב המוחלט של הקורסים ניתן לתפוש את העקרונות די בקלות. הדוגמאות שמביאים בהרצאות פשוטות יחסית וניתן לעקוב אחריהן. גם שעורי הבית ניתנים לפתרון.

השינוי ברמה קורה במבחנים. הכי מעצבן שהמרצה מודיע לך בסוף הסמסטר "טוב, בניתי מבחן יצירתי."  מה זה יצירתי? אינטגראלים עם פרחים ופרפרים? זה תמיד מכניס את הסטודנטים ללחץ, כי משמעות הדבר שהתרגילים במבחן יהיו משהו שלא ראית כמותו לפני כן.

עוד דבר שמלחיץ את הסטודנטים זה כשהמרצה מחליט לעשות את המבחן עם חומר פתוח. זה אומר שבמבחן יהיו הוכחות של משפטים שבחיים לא ראית, ותרגילים שלעולם לא פתרת.

מתכוננים למבחן ע"י פתירת מבחנים משנים קודמות וכשהמרצה מודיע שהוא לא מפרסם מבחנים קודמים, זה מכניס את הסטודנט לפאניקה. מאיפה ללמוד? בספרים החומר לא תמיד רלוונטי וכמעט תמיד באנגלית. הרצאות ותרגילי בית מורכבים מחומר בסיסי שלא יופיע במבחן (לפעמים גם ההרצאות באנגלית). נשאר רק לכתוב בפורום ולהחנן בפני אנשים שכבר עברו את הקורס, שיתנו את המבחנים שהיו להם.

כן, רמת המבחנים היא זאת שקובעת את הרמה של הטכניון. יש כאלה שלומדים במכללה ואומרים (על סמך השד יודע מה) שאין הבדלים ברמת המבחנים בין טכניון למכללה. הייתי אומרת להם לצאת מסרט. כשאני לוקחת מבחן של מכללה אני יכולה לפתור אותו ולקבל שבעים בלי להתכונן אפילו דקה. בטכניון, אחרי שחרשתי שבוע אני מקווה לגרד את השמונים (אם אני אופטימית).

 

ככה בערך נראת ההתנהלות בטכניון:


 

אגב, המילה האהובה על הסטודנטים היא "פאקטור", אבל אחרי שאתה לומד שנה - שנתיים, אתה מבין שאי אפשר להסתמך על כך שלמרצה יתחשק להעלות לך את הציון בגלל שהמבחן היה קשה והרוב נכשלו. יש המון סוגים של פאקטורים והמרצה בוחר את זה שיסדר את התפלגות הציונים בצורת פעמון באופן מלאכותי. הפאקטור האכזרי הוא פאקטור שלילי. כן, זה שמוריד לך את הציון.

 

טוב אפשר לשכוח מזה לכמה שבועות (:

נכתב על ידי Strix , 27/7/2012 11:53   בקטגוריות בדיחות של סטודנטים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , יצירתיות , דברים שמצאתי באינטרנט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לStrix אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Strix ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)