לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מה, אני ציפור?


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2014

אישה על הסיפון


אני רוצה להתחיל את הפוסט עם איזכור של החברה "White Star Line". זאת הייתה חברת ספנות בריטית שבנתה את טיטאניק. אמנם סיפורה של טיטאניק הוא הפופולארי ביותר, אבל זאת לא הייתה הספינה היחידה שנבנתה ע"י החברה בקנה מידה זה. סה"כ נבנו שלוש ספינות פאר זהות בגודלן: אולימפיק, טיטאניק ובריטאניק.

אולימפיק הושקה ב-20 באוקטובר 1910. ב-15 באוקטובר 1935 סיים את תפקידו ופורק.

טיטאניק הושקה ב- 31 למאי 1911. התחילה את מסעה הראשון (והאחרון) ב-10 לאפריל 1912. אחרי חמישה ימים בתפקיד, היא התנגשה בקרחון ושקעה, לוקחת איתה את חייהם של 1500 בני אדם.

בריטאניק הושקה ב-29 בפברואר 1914. היא עלתה על מוקש ב-21 בנובמבר 1916 שקעה.

 

אבל לא על זה רציתי לספר. רציתי לכתוב פוסט על Violet Jessop.


Violet עבדה כדיילת על סיפונה של אולימפיק מיוני 1911 והייתה על סיפונה ב-20 בספטמבר 1911, כאשר הספינה תנגשה עם סיירת מוגנת בשם "Hawke". האולימפיק הצליחה להישאר מעל פני המים וצלעה לאנגליה לתקן את הנזקים.
Violet גם עבדה על סיפונה של טיטאניק והייתה בין אליו שקיבלו מקום בסירת הצלה והצליחו לשרוד את האסון.
היא גם עבדה כאחות על סיפונה של בריטניק והייתה על הסיפון ב-21 לנובמבר 1916 כשהספינה עלתה על המוקש וטבעה. Violet יצאה בחיים גם הפעם, אם כי לא ללא פגע. 

סירות אמורות לרדת למים רק אחרי שמדחפי הספינה הפסיקו לנוע (כדי למנוע מהן להישאב אל מתחת לספינה). במקרה של בריטניק, הצוות מיהר להוריד את הסירות עוד לפני שהמנועים נדמו. ויולט הייתה באחת מהסירות האלה. היא השכילה וקפצה מהסירה כדי לא להישאב אל המדחף. הזרם סחף אותה אל תחתית הספינה והיא נחבטה בראשה לפני שהצלחה לעלות מעל פני המים.

לטענתה, הדבר שהציל אותה, הוא שער ראשה השופע והעבה (לכו תדעו אולי זה נכון). שנים לאחר מכן, בעקבות כאבי ראש הולכי וחוזרים, היא פנתה לרופא והוא גילה סדק בגולוגלתה. 


בראיון איתה, היא סיפרה שלקחה איתה את מברשת השיניים כשבריטניק התחילה לשקוע. לטענתה, זה הדבר שהיה הכי חסר לה מיד אחרי שניצלה מהאסון של טיטאניק (ומי אני שאתווקח, לה יש יותר ניסיון בדברים כאלה).

 

ויולט המשיכה לעבוד על ספינות במשך ארבעים ושתיים שנה ונפתרה בגיל שמונים ושלוש מאי ספיקת לב.

אני אישית מורידה בפנייה את הכובע על כך שהיה לה את האומץ לחזור ולהפליג אחרי כל הניסיונות הטאומטיים עם ספינות.

 

 

דבר מעניין נוסף שקשור שלמות הספינות:

יש ספיקולאציות ששמה המקורי של "בריטניק", היה אמור להיות "גיגנטיק". אמנם אין מסמכים רשמיים שהשם מופיע בהם, אבל בהתכתבות של מתכנני הספינה השם הוזכר ברפרנס לבריטניק.

כפי שידוע, שם נחשב לחלק מאוד חשוב בתולדות האנושות. יש לא מעט מקורות שטוענים שלשם יש השפעה על העתיד של האדם (או הפריט). כמובן שאין הוכחות מדעיות לכך וניתן להסתמך רק על טעונים של אנשים. ובכל זאת...

האם שתי הספינות "טיטאנית" ו"בריטניק" (a.k.a Gigantic) מצלצלות מוכר? על שם מי הן נקראו?

מכיוון שהיו הספינות הכי גדולות באותה התקופה, הן נקרוא על שמם של הטיטאנים והגיגנטים (Tatans and Gignts). הטיטאנים והגיגנטים היו אוייבי האולימפוס במיתולוגיה היוונית וכשאלי האוליפוס ניצחו, הם השליחו את הגיגנטים אל מתחת לפני האדמה ואת הטיטאנים ל-Tartarus (אחד מחלקי השאול). גם הספינות תחת השמות האלה שקעו במעמקי האוקיאנוס. האם יש קשר? אתם תחליטו.

 

אגב, הביליונר Clive Palmer בונה את טיטאניק II. כלומר, הוא החליט לבנות העתק מושלם של טיטאניק ולשלוח אותו באותו התאריך (10 לאפריל) ובאותו המסלול (מאנגליה לארה"ב) דרך האוקיאנוס השקט. נשאר רק לאחל לו בהצלחה ולקוות שהספינה השנייה לא תפגוש את אותו גורל אגום של קודמתה.

נכתב על ידי Strix , 1/5/2014 21:00   בקטגוריות אנשים לא שגרתיים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , יצירתיות , דברים שמצאתי באינטרנט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לStrix אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Strix ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)