לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מטבחונט. הבלוג של דפני - מתכונים, סיפורים ועוד


המקום הקטן שלי סביב ובתוך האהבה שלי למטבח. מתכונים השזורים בסיפורים מהחיים. חוויות והמלצות על כל מה שנעים וטעים. טעמים וריחות עם קמצוץ געגועים לטעם של פעם וטאץ´ עכשווי

Avatarכינוי:  מטבחונט - הבלוג של דפני - מתכונים, סיפורים ועוד





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:





הוסף מסר

2/2014

עוגת מוס נוטלה עם הפתעת תות - פינוק מושחת ליום האהבה


הכל התחיל כשרחלי ואני קבענו לעשות יום בישולים וצילומים יחד. 

בעצם, הכל התחיל כשרחלי התנדבה לעשות לי קורס קצר בצילום ועל הדרך גם שנתקתק כמה דברים טעימים יחד.

יותר נכון, הכל התחיל כשרחלי קורט, שהיתה עורכת מדור האוכל בעמותת ישראבלוג (אוכל קדימה אוכל), ואני 

הכרנו כשפתחתי את הבלוג הזה, ומאז נוכחתי בכישורי התוכן והצילום המופלאים שלה.

בהמשך עזבה רחלי את נענע ויצאה לקריירה עצמאית בה פתחה את אתר האוכל המצליח foodpage

המרכז בתוכו את מתכוני האוכל הטובים ביותר ברחבי הבלוגספרה, והוכיחה לכולם שוב שהיא יודעת את העבודה.

ואז, כן נראה לי שאז הכל התחיל.

בעצם, מה זה משנה מתי? מה שבאמת מעניין הוא שרחלי הופיעה אצלי יום אחד בבית, 

עמוסה בצידניות עם חמרי גלם וכלים שונים, כאשר ההחלטה היתה להכין פוסט משותף ליום האהבה.

מתכון שלי, מתכון שלה, וכך נשמח יחד את הקוראים שלנו במתכוני אהבה שווים.

 

 

יום האהבה, וולנטיין דיי, הוא יום אהוב עלי במיוחד, בעיקר בעצם היותו גם יום ההולדת שלי. 

כבר כתבתי בעבר כמה שנחמד לי להסתובב ביום הזה בכל מקום, ולראות כמה שהכל מקושט לכבודי

בבלונים ודובונים מתוקים. הבאסה העיקרית ביום הזה היא שתכלס, אני מפסידה מתנה.

אז קינוח לוולנטיין דיי. תוך כדי שאני חושבת מה להכין, שלחה לי רחלי את הלינק הזה, ואמרה לי שכבר המון

זמן היא חולמת לשחזר את העוגה הזו. מה הבעיה, אמרתי לה. זה לא נראה לי משהו מסובך מדי.

כן, אבל הקשתה רחלי. זו עוגה שצריכה זמן הכנה ארוך, לא משהו שמתאים ליום צילומים קצר.

נו. באמת, אז ככה אתם מכירים אותי? כשרחלי הגיעה העוגה היתה כבר מוכנה במקפיא, ערוכה

ומזומנה לדגמן למצלמות שלנו.

 

 

על הגז כבר התחילו להתבשל פלפלים אדומים ממולאים לארוחת הצהרים, כמה מתכונים שחיכו שאכין ואצלם אותם היו על

הפרק, ובין לבין גם מצאנו זמן גם לגלות ששנה שלמה אני משתמשת במצלמה מעולה אבל מצלמת על כל הפונקציות

הלא נכונות שלה. בקיצור, הגיע הסוף לתסכול שלי למה התמונות שלי לא מצליחות להוציא את האוכל שאני מכינה

למקסימום איכות שלו.

 

ואם כל זה לא מספיק, רחלי נגשה להכנת המתכון שלה:

במקור הכוונה שלה היתה להכין עוגיות שוקולד צ'יפס אה-לה מרתה סטיוארט, כשהתכנית היתה לאחד

שתי עוגיות כאלה לעוגיית סנדוויץ עם מלית נוטלה.

אמה מה. תכניות לחוד ומציאות לחוד. העוגיות יצאו גדולות מדי לטעמה, ולא משנה כמה קטנים ניסתה ליצור

את העיגולים שהוכנסו לתבנית, הן התפשטו לכדי עוגיית ענק ורחלי לא היתה מרוצה מהתוצאה.

היא דימיינה אותן בגודל של מקרון קטן ועדין, ומה שהתקבל היה עוגיות מעלפות בטעמן אבל בגודל של חצי ראש.

מה 'כפת לי אני. מהשינוי בתכנית הזה רק אני הרווחתי. העוגיות נזללו אצלי בהנאה כמו שהן, ורחלי אספה בסוף

היום את כל הכלים שלה והכינה בבית מיני בומב של כדורי שוקולד נוטלה בציפוי גנאש שוקולד .

 

 

כמה מילים על העוגה שלי: 

המתכון המקורי כפי שראיתם בלינק, נלקח מאיזה אתר פולני. ממש לא ישבתי לתרגם אותו אחד לאחד,

אלא רק בחנתי בגדול את המרכיבים ואת התמונה ועשיתי את המתכון כפי שאני מוצאת לנכון.

העוגה, כמה מורכבת שהיא נראית, היא ממש משחק ילדים. עבודה קלה ביותר.

תחתית של עוגיות חמאה שבורות ונוטלה, מעליה מעמידים תותים זה לצד זה כשהדרך הקלה היא פשוט לחתוך

את התחתית שלהם ואז הם עומדים ניצבים ויציבים. מכינים את המוס שאמנם צריך לילה במקרר אבל ההכנה

עצמה היא מאד פשוטה, וקרם שוקולד. זרזיפים של שוקולד לבן מומס משלימים את התמונה וזה ממש הכל.

יאללה. דיברתי מספיק.

 

למתכון בגודל עוגת אינגליש קייק:

 

החומרים לתחתית:

250 גרם עוגיות חמאה (מכל סוג)

2 כפות גדושות ממרח נוטלה

50 גרם חמאה מומסת

 

החומרים למוס שוקולד נוטלה:

2 מיכלים שמנת מתוקה

200 גרם שוקולד מריר שבור לקוביות

1/2 כוס נוטלה

5-6 תותי שדה שטופים ונטולי עוקץ

 

החומרים לקרם השוקולד:

100 גרם שוקולד מריר

10 גרם חמאה

חצי כוס שמנת מתוקה

100 גרם שוקולד לבן

 

עוד תותים לקישוט

 

טוב, אלו החומרים. אל תהרגו אותי. דיאטה זה לא, וגם ממש לא הבטחתי לכם גן של שושנים. מה שכן,

זה טעים בטירוף.

 

לעבודה:

 

אני מציעה להתחיל מהמוס. הוא צריך לילה במקרר אז עדיף לבשל אותו בערב, לקרר כל הלילה ובבוקר להכין

בעשר דקות את העוגה:

 

בסיר קטן מבשלים את השמנת המתוקה עד לסף רתיחה, מכבים את האש ומוסיפים את קוביות

השוקולד. מערבבים עד להמסה מלאה. שומרים במקרר לפחות 8 שעות.

טוחנים את עוגיות החמאה לשברים גסים. ניתן גם בסכין חדה.

מוסיפים את החמאה המומסת ואת הנוטלה ומרפדים את תחתית התבנית.

 

 

חותכים פרוסה דקה מבסיס התותים ומניחים אותם זה לצד זה לאורך התחתית.

 

מעבירים את המוס שהתקשה בלילה לקערת מיקסר, מוסיפים את הנוטלה ומקציפים יחד כשלוש דקות

עד שהמוס הופך לתפוח ואוורירי.

 

שופכים את המוס על התחתית עם התותים תוך כדי שמקפידים שהתותים יישארו עומדים.

מיישרים את פני השטח ומכניסים למקפיא לשעה.

 

לאחר שהעוגה קפאה מעט, ממיסים במיקרו את השוקולד המריר עם החמאה והשמנת, בפולסים

קצרים עד לקבלת קרם חלק ומבריק.

 

מורחים את הקרם על העוגה.

 

שוברים את השוקולד הלבן לקוביות, מעבירים לכלי למיקרו וממיסים במיקרו בפולסים קצרים תוך

כדי ערבוב עד להמסה מלאה.

 

בעזרת מזלג משפריצים את השוקולד הלבן על העוגה.

 

מקשטים בחצאי תותים.

 

מכניסים את העוגה המוכנה למקפיא.

 

לפני ההגשה מניחים אותה כ-15 דקות בטמפרטורת החדר, מחלצים מהתבנית, ומגישים

לקול קריאות ההפתעה והעונג של ברי המזל שמקבלים אותה. 

 

וקינוח של הקינוח, אני גאה לספר, שהבלוג "מטבחונט" זכה במקום השני בקטגוריית האוכל ב"גולדן בלוג 2013".

תחרות הבלוגים הטובים ביותר בישראבלוג, ומודה לכל מי שטרח והצביע ובחר בי.

אני אמשיך לפנק אתכם גם בשנת 2014 במתכונים נפלאים וסיפורים מהחיים.

 

את הרשומה של רחלי עם הצד שלה לחוויות מהיום הזה וכמובן המתכון למיני בומב המדהימות שלה, תוכלו למצוא

בלחיצה על הקישור הזה.

 

 

אז, מחכה לתגובות שלכם, והכי חשוב - יום אהבה שמח!!!

 

נכתב על ידי מטבחונט - הבלוג של דפני - מתכונים, סיפורים ועוד , 11/2/2014 08:57  
הקטע משוייך לנושא החם: אהב-וולנטיינס
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



891,444
הבלוג משוייך לקטגוריות: תחביבים , בישול
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למטבחונט - הבלוג של דפני - מתכונים, סיפורים ועוד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מטבחונט - הבלוג של דפני - מתכונים, סיפורים ועוד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)