לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


כאן היו פיקים, סיקורי אנימה וסרטים ובעיקר סיקור שירים של ווקלאוד.

Avatarכינוי:  נואקה

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2016    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½ן¿½. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ביקורית סרט - Song of the sea


מצטערת על הזמן הארוך מאז הבקשה לבקר את הסרט, סוף סוף סיימתי לכתוב את רשימת הסרטים שראיתי בכל ימי חיי שיצא 120 סרטים.

אין לי כל דרך להסביר את זה, זה פשוט יצא ככה. אז בלי התעכבות אני אתחיל :]

 

אזהרה: הביקורית מכילה ספויילרים למי שלא צפה בסרט, אז אני מציעה לצפות בו קודם לפני שתקראו. ראו הוזהרתם!!

 

Song of the Sea 2

 

כותרת: שיר של הים - Song of the sea

הופק ונכתב: טום מור - Tomm Moore

 

יצא לי לדבר עם עוד אנשים שראו את הסרט, ואני שמחה על כך כי אני אוהבת לשמוע דעות נוספות וליצור דיאלוג עליו.

בגלל שהסרט מתפרס לכמה מימדים שונים, אני רוצה לחלק את זה לסעיפים כך שגם לי יהיה יותר קל לדבר עליו וגם לכם יהיה יותר קל לקרוא. אז בואו נתחיל, ואגב תודה למי שביקש ממני לבקר את הסרט מלכתחילה DrEllert!! ^^

 

טוב, נתחיל מהדברים הטובים, מה שהסרט מצטיין בו לדעתי יותר מכל סרט אחר שראיתי:

המוזיקה או באנגלית the soundtrack היה יוצא מהכלל, חוויה בלתי רגילה ופשוט שירה מדהימה לשמוע. המוזיקה התאימה לכל המצבים שקרו בסרט וזה העצים את החוויה יותר מכל דבר אחר. אם תשאלו אותי, יותר מהעלילה, המוזיקה היא זו שבאמת הפכה את הסרט הזה למדהים! מה שדי נדיר למצוא בסרטי אנימציה. ורק בגלל המוזיקה, לדעתי חייבים לצפות בו!

 

אנימציה כמו המוזיקה, האנימציה היתה מיוחדת מאוד, מרשימה ומשתמשת בציור ביד מאשר מחשב. מה שמאוד נדיר למצוא בימינו [דיסני אני מאשימה אתכם!] והדרך שבה הסצנות מצוירות היו חוויה מדהימה ויוצאת מהכלל. התענגתי מהאנימציה המרשימה שנוספה למוזיקה המרשימה והסוחפת שביחד יצרו חוויה יוצאת מהכלל לסרט אנימציה, שוב האנימציה המיוחדת היתה חוויה לעיניים וכדאי לראות אותו רק בשביל זה. כי היא באמת מיוחדת ויוצאת קצת מהאנימציה המסורתית והקצת משעממת שאנו מכירים.

 

עכשיו למימדים הבעייתים יותר בסרט הזה, אני יחלק את זה לשני סעיפים:

 

אגדות העם והמיתוס האירית בסרט לעומת העלילה הפשוטה יותר של התמודדות של המשפחה השבורה עם הכאב והאובדן המשפחתי. הרגשתי ששניהם לא בהכרח קשורים אחד לשני, מה שעוד יותר בעייתי. אם הייתי מפרידה לגמרי את כל האגדות האיריות בסרט הזה ואת סיפור האובדן המשפחתי, שאגב היה יותר מעניין, הייתי בוחרת לראות יותר איך המשפחה מתמודדת עם הכאב המשפחתי מאשר כל היצורים שהחליטו להידחף באמצע.

אבל הבעיה היא לא רק בזה שהמיתוס ואגדות העם פולשות להעלילה המשפחתית, שבאמת מעניינית רק לעצמה יותר, אלא יותר באי היכולת להבין על מה האגדות האלה מדברות ואין שום הסבר שהסרט מספק.

תנו לי להסביר, כשהייתי קטנה וראיתי את בת הים הקטנה הבנתי הכל! בעוד פה לא הבנתי חצי ממה שקורה כי לא הבנתי מזה סילקי. מזה היצור הזה?! מה הוא קשור?! ומה המתפקיד שלו?!

אז למה כן קלטתי בקלות כילדה את בת הים הקטנה?

בזה דיסני מצטיין, הוא לוקח אגדות עם ויוצר סרט אנימציה עליו והוא מספר את אגדת העם כלעצמה - את כולה! וזה גורם לסרט לעמוד בתור סרט לבדו, בלי כל צורך להכיר את האגדה של בת הים הקטנה, שאגב התאבדה בסיפור המקורי. הוא לא מניח שאתה מכיר מראש את האגדה, אלא הוא נותן לך להתנסות בכל האגדה עצמה גם אם הם משנים כמה פרטים קטנים. רואים את הבית שלה, רואים איך העולם שלה קיים ומה החוקים עליה. ולא ישר קופצים לאחרי שהיא פגשה והתחתנה עם הנסיך. זה חשוב! בגלל שזה נותן לנו להבין את הסיפור ולהתחבר אליה גם אם התבצעו בה כמה שינויים קטנים ללא צורך בידע קודם. וכאן הסרט הזה, השיר של הים, נופל!

 

תנו לי לתת דוגמא יותר פשוטה, אם קראתם פאנפיק על סדרה מסוימת והוא היה מדהים! לא משנה כמה הפאנפיק [סיפור מעריצים שמבוסס על סדרה] היה מדהים! אם לא ראינו את סידרת המקור של הפאנפיק שעליו הוא מתבסס ויוצר את העלילה וכל החוקים שלה, אז אין סיכוי שנבין את הפאנפיק! אפילו ניסיתי פעם לקרוא פאנפיק שלא ראיתי את הסדרה עליו הוא מתבסס, התוצאה: לא הבנתי כלום מה שקורה ורק נהייתי מתוסכלת! כלומר, פאנפיק לא יכול לעמוד כסיפור בפני עצמו, לא משנה כמה הוא מדהים וכמה הוא כובש וכמה הוא כתוב טוב, הוא מבוסס על מקור קודם שחייבים להבין ולדעת קודם כדי להבין את הסיפור הזה. וזה מה שעצוב בסרט הזה! זה לא אומר שסיפור שמתבסס על סידרה הוא רע או נחות, אם הוא מבוצע טוב, הוא אפילו יכול להיות מדהים הרבה יותר מהסידרה עצמה, אבל עדיין צריך לראות את הסידרה עליו הוא מתבסס.

עד כמה שאהבתי והערכתי את השאיפה להיאחז במיתוסים ואגדות איריות בסרט הזה, שאגב היו מאוד מעניינות לדעתי, הוא נכשל להסביר אותם ונכשל להסביר מה התפקיד שלהם בסיפור או בעולם עצמו. בדרך כלל כשמספרים אגדת עם, מספרים אותו כדי להסביר למה תופעה מסויימת קיימת או מתרחשת.

זה גם לא עוזר שבסרט הזה היחיד שמתווך בינינו לבין האגדות האיריות, שאנחנו לא מכירים, זה ילד שכבר מכיר אותם בעל פה ויודע בדיוק על מה הם מדברות ומה הם מספרות מילדותו. למעשה זה הדרך הכי גרועה לספר אותם למי שלא מכיר, כי הקהל שלא מכיר את האגדות האלה לא יודע על מה הוא מדבר, בעוד הוא, הילד, מניח שאנחנו יודעים ומכירים היטב כי הוא מכיר אותם כבר. הדוגמא הכי טובה לזה היא ההתחלה, שהדבר היחיד שהוסבר לנו על הסילקי זה מפיו שהיא שרה כדי להחזיר את הנשמות והיא הופכת לכלב ים - ואו איזה גרסא מקוצרת ולא מסבירה כלום זה היה! זה ממש עזר להבין מהי, תודה על המידע הלא עוזר! אף אחד מהמבוגרים לא מסביר מהי, וזה הכי מתסכל! בטח בגלל שהם מכירים אותה או שהם לא מרגישים צורך לדבר עליה, זהות האמא. כך יצא שרוב הסרט הרגשתי בעמימות בלתי נסבלת שכאילו אני צופה במשהו שמתבסס על סיפורים שאני "אמורה" להכיר ואני לא! הרגשתי זרה לחלוטין לסרט הזה מה שלא הרגשתי לסרטים של מיאזאקי בחיים!. בדיוק כמו כשניסיתי לקרוא פאנפיק שמתבסס על סידרה שאני לא מכירה. וזה רע מאוד! כמו שאמרו לי אלה שדיברו איתי על הסרט - סרט צריך לעמוד בזכות עצמו גם אם הוא מתבסס על משהו אחר, ואת זה הוא לא הצליח לעשות.

עד כמה שנהניתי מאוד מהאנימציה היוצאת מהכלל, שבאמת היתה מרשימה והמוזיקה הכובשת ונוגעת ללב, הדרך שבה הסרט התנהל עם המיתוסים האיריים והעלילה עצמה בוצע, לדעתי, באופן לא טוב ועמום מדי. ובקושי הביא את הסיפור לשלמות, אם בכלל.

 

הסיפור, כפי שראיתי שמבקרים טוענים הוא לא כזה "חידוש", והוא לא היחיד שמתעסק בנושא של התאבלות והאובדן של בן משפחה קרוב. ההבדל הוא בעוד העלילה נשארת עם הילד, שהוא הגיבור הסיפור כשהוא קטן, רוב הסרטים שאני ראיתי מדלגים ישר כשהוא בן 15 או יותר, אוקי לילו וסטיץ זה הסרט היחיד שיוצא מהכלל. וזה מה שבאמת היה מעניין בסרט הזה, דווקא להתרכז בעכשיו, באיך ילד מתמודד עם אובדן ואיך הוא מתייחס לסובבים סביבו. שמעתי מאחרים שהוא נכשל להביא את הרגש שבתהליך שהילד עובר, ושהוא לא עובר תהליך נפשי כלל- אני מתנגדת לדעה הזו. אני מבינה מאיפה זה בה, אבל לדעתי הילד כן עובר תהליך וכן משתנה ולומד להשלים עם האובדן הרבה יותר טוב מאיך שהוא היה בהתחלה. כן, לפעמים זה יכול להיראות מהר מדי שהוא משנה את היחס כלפי אחותו, שלפני חמש דקות הוא ראה בה מטרד, אבל לדעתי הרמזים הקטנים לשינוי נמצאים שם, עוד לפני זה. השינוי הוא איטי, ולא קורה ישר גם אם זה נראה מוזר שבסוף הוא יבקש שתישאר מאימו. אני כן חושבת שהוא השתנה נפשית, ולמד להיות אכפתי הרבה יותר ולמד להשלים עם מות האמא. גם אם זה נעשה בגלל שהיא סילקי שצריכה להציל את העולם, כן גם זה לא חדש, אני כן חושבת שהוא היה מעורב בסוף עם אחותו נפשית. גם אם זה נראה בגלל הקטע הפנטסטי, אני חושבת שהשינוי שקרה לו הוא יותר פנימי מאשר, כפי שטענו, חיצוני. הוא הבין לבד שרגשות בסופו של דבר, הם חלק ממנו ושעד כמה שאימו נעלמה, היא תמיד תיהיה חלק ממנו. קחו בחשבון שהסרט מתעסק בנושא לא כזה פשוט, ויש לכם דווקא מסר חשוב לילדים והסבר מאוד יפה להורה שנעלם, גם אם הוא לא סילקי. מה שכן קצת הפריע לי, זה סצנת הפרידה מהאמא היתה קצת יותר מדי מהירה. עד שסוף סוף הם רואים אותה שוב, ואו זו היתה הפרידה הכי מהירה בהיסטוריה! XD

 

אני מניחה שאני יותר מדי שואלת שאלות על דברים שקורים שפשוט לא הוסברו כלל בסרט הזה, כמו פתאום שהילדה הופכת לכלב ים משום מקום, בעוד אני מניחה שילד שיצפה בזה לא ממש יהיה לו משנה כי זה פשוט מגניב לראות כלב ים בלי קשר לכלום. אבל לדעתי, העלילה כן צריכה להסביר מה קורה, היא לא חייבת לחפור, אבל לפחות היא צריכה לקשר ולהסביר קצת מה מתרחש ולא להניח שאנחנו נדע הכל ונכיר את הסיפורים איתם הוא מתכתב.

עוד דוגמא, כשאמא שלו התנצלה ומתה, גם מאוחר יותר כשהראו למה היא מתה, עדיין לא קלטתי למה היא מתה. אף אחד לא הסביר שום דבר, זו רק סצנה שלה הולכת לים ומתנצלת ואומרת שזה למענם או שיט כזה ובעלה רץ אחריה ומנסה לעצור אותה, בגלל?. למה היא צריכה למות למען הבת שלה שוב? האם זה קטע שהיא לא יכולה להביא ילדים מבלי למות או משהו כזה?

היחיד שעזר לי להבין מה קורה היה כשקראתי ביקורית של אחרים! וזה עיצבן אותי! אני לא צריכה להתחיל לחפש ביקורות כדי להבין את הסרט - הסרט צריך להסביר את עצמו! ואני לא מתכוונת בצורה מזלזלת כאילו אני מפגרת! אז הנה ההסבר למה אמא שלו מתה:

מבקר: Robbie Collin

קישור לביקורית: לחצו כאן

 

 

"It transpires that Ben's mother is a selkie, or seal-person: all this time, she's belonged to the sea, and her borrowed time on land has finally run out. Here, this traditional Irish myth becomes a complex metaphor for grief,"

 

תודה רובי, שעזרת לי להבין את הסרט יותר מהסרט עצמו שלא טרח להסביר כלום ממה שקורה! כי הוא הניח שנבין לבד. אני קולטת שהסרט עשה את זה בכוונה כי לא תמיד יש סיבה ברורה למה הורה מת/נעלם, אבל ברוב המקרים מסבירים למה זה קרה להם, גם אם זה במילים קצת יותר רכות. שוב, אני באה בדעה שילדים הם לא מפגרים ורוב הסיכוי יבינו לבד מה קורה, אבל עדיין צריכים את המידע הזה. אני מעריכה את הסרט שנתן מקום להביע את הרגשות הטינה והאובדן של הילדים בלי להתכחש אליהם ושהוא מתרכז בהם, אבל לדעתי הוא יכול היה לבצע את העלילה והטיפול במיתוסים הרבה יותר טוב ממה שטכנית הוא עשה! ולא בכזו עמימות ובלתת הרגשה שאני זרה לחלוטין לרוב הדברים שקורים שם.

אל תבינו אותי לא נכון, מאוד נהניתי מהסרט. ואהבתי שאין דמות רעה אמיתית בתוכו כמו במסע המופלא spirit away, שאגב המכשפה מאוד דומה למנהלת בית המרחץ. אבל לפעמים החסרונות האלה שציינתי, הרסו לי את החוויה ממנו וזה חבל! יש לו פונציטאל להיות אדיר, פשוט הביצוע לא היה מי יודע מה.

 

אתם מוזמנים להביע את דעתכם, לחלוק עליי, להסכים אותי או סתם להגיד מה אתם חושבים בנושא. אשמח לכל דעה.

 


נכתב על ידי נואקה , 1/4/2016 21:14   בקטגוריות אנימציה, סרטים, ביקורית  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נואקה ב-3/4/2016 18:16
 



ביקורית סרט - וול-E


 

WALL-Eposter.jpg

 

קודם כמה עובדות:

הוא סרט אנימציה שנוצר ע"י דיסני ופיקסר. עכשיו שימו לב - פיקסר ו-דיסני. זה ממש לא מובן מעליו, מאחר שפיקסר מאוד שונים בהפקות ובדרך שהם יוצרים סרטי אנימציה מדיסני - מאוד שונים! טוב, תמיד הייתי אוהדת של פיקסר אומר, אבל אם להיות כנה דיסני הם לא רעים. טוב, בערך.לפירוט והסברים נוספים על ההבדל בקישור: http://www.rotoscopers.com/2015/03/06/the-differences-between-disney-and-pixar/

 

הפעם הראשונה שראיתי את הסרט הזה הוא למעשה דרך הביקורית של Nostalgia critic שאם אקצר את דבריו אני אגיד רק שהוא טען - הסרט לא כזה גרוע, הוא למעשה טוב, אבל החלק הראשון הוא חזק יותר ומרשים יותר מהחלק האחרון שלו. שקצת נופל אחריו.

 [אגב הוא מבקר מעולה! תבדקו אותו]

 

קישור: https://www.youtube.com/watch?v=qJT80rirYwM

 

סוף סוף אני למעשה, רק היום, צופה בסרט הזה, ואני חייבת לומר זה חתיכת חוויה לעיניים, לחושים ולרגש! ואוו!

עכשיו אני מבינה למה המבקר הנוסטלגי התכוון, בקטע של החלק הראשון יותר חזק מהחלק השני. ואני קצת מסכימה איתו, בערך.

אבל מצד שני, מה עם כל הרגעים המדהימים שלהם ביחד גם אחרי החלק הראשון - וואלי ואיווה עפים בחלל בריקוד אינסופי מדהים ומרשים ביותר מבחינת אנימציה! ויש עוד רגעים איתם בהמשך, זה לא שאין. אז מצד אחד אני מסכימה איתו, מצד שני, לדעתי הוא פספס מלא רגעים אחרים בחלק השני וזה חבל.

 

כשראיתי את החלק השני, אני מנסה לשמור כמה שפחות ספויילרים לסרט הזה, לא חשתי שיעמום או שהם אותו דבר. אבל בני האנוש באמת נראו אותו דבר, וכמו שראיתי שאחרים טענו - זה העקרון, האנושות הפכה להיות עצלנית, מגעילה ואותו דבר שיושבים על כיסאות כל היום וצופים במסך. זה לא קצת ביקורית עלינו עכשיו, היום, באותו רגע? אנחנו שיושבים מול המסך, לא זזים מהכיסא, ואוכלים כמו שמנים?.

בשבילי זה היה עצוב! פשוט עצוב לראות את זה, לראות מה ניהיה מהאנושות. עד כמה שוואלי עוזר לאלה שהוא פוגש שהם מעטים במיוחד.

אבל יש אור של תקווה בחלק השני, לא בהכרח בוואלי, אלה בהם. בנו. באנושות. השניים שפתאום ראו שיש בריכה ואמרו "ואוו לא ידעתי שיש לנו בריכה" ומתחילים לנסות לשחות. הדבר הזה הוא היצירותיות וההפתעה האנושית, כשאנחנו שהכל אבוד עליהם, הם עדיין יכולים להיות מופתעים, לגלות דברים, ולהינות ממה שיש. גם אם זה מכני ומגעיל, ולצאת קצת מהכיסא.

 

אני כן מסכימה שמהבחינה של הביקורית הסיבתית, כן זה חוזר על עצמו המון בסרטים כיום - כל בלה בלה בלה האנושות מזהמת את הסביבה, אנושות רעה! תפסיקו לזהם את הסביבה זבלים! בני אנוש רעים! מעבר לזה, ראיתי פן אנושי בוואלי מעבר לקטע של האנושות רעה ומזהמת. משהו ישן ונוסטלגי, אבוד ועדיין קסום שהאנושות, כן, האנושות יצרה! ועדיין ממשיכה ליצור, כמו הרובוטים הענקיים שדומים מאוד לוואלי והאחרים שקצת דפקטים מבחינת ייצור.

 

זה לא מדהים קצת? רק קצת?? היצירתיות האנושית, העובדה שהאנושות תמיד תיצור דברים ורובוטים כדי להשתפר. ועדיין אירוני איך הם השתפרו עד כדי כך שהעצמות שלהם לא יכולים לזוז יותר.

עכשיו לקטע שאני כן מסכימה עם המבקר הנוסטלגי רק באופן אחר, אני חושבת שהסוף יצא יותר מדי קסום, אוטופי ומשמח. יותר מדי מלא תקווה! לא שאני אוהבת יותר מדי פסימיות וביקורתיות יתר, בכלל לא. אבל הסוף של החלק השני, כשהחלק השני באמת נסגר וכולם מאושרים שוב - הביקורית של הסרט של האנושות בחלק הראשון, על הזיהום שהיא עשתה לכדור הארץ, על כך שנטשה אותו אחרי שסיימה לזהם אותו וברחה לה, כל זה נעלם עם הסוף הזה. וזה חבל!! מאוד חבל. זה באמת מה שהפריע לי בסרט הזה, וכאן באמת ראיתי את המגע עם דיסני.

אוו דיסני, הפנטזיה לאוטופיה מושלמת ולסוף טוב, עם הנסיכה והנסיך שנפגשים רק ליום אחד וישר מתחתנים ליום למחרת ואז חיים באושר ואושר, כן בטח בולשיט, כזה! לזה אני מתכוונת - האוטופיה הזו מזכירה לי את הסוף של הסרט הזה. כדור הארץ יבריא, והכל יהיה טוב שוב, כולם היו מאושרים ושמחים שוב ויחיו כמו קודם.

 

מה שאני מאוד בספק, בספק ענק למעשה! זה לא שאני נגד הקטע הזה, שיהיה טוב שיהיה תקווה בלה בלה, אבל זה די הורס את הביקורית שהסרט לדעתי ניסה כל כך קשה להעביר בהתחלה. הביקורית והאירוניה הענקית בהתחלה היתה מדהימה! וגם בחלק השני הביקורית והאירוניה נשארים, אך לא אם סוף כזה. מצטער לומר, הסוף כמו הרבה סופים בסרטים - דפק הכל! וזה חבל לדעתי, מאוד חבל.

 

עדיין וול E הוא אחד הסרטים שאתה באמת חייב לצפות בו, להעריך אותו כמו שהוא ולראות את האירוניה והביקורית כדבר שעוזר לנו. ולא לברוח ממנו כמו שהסוף מנסה לעשות. בקיצור, אהבתי מאוד את הסרט, נהניתי מהאווירה שבו, מהאנימציה, מהאפקטים המדהימים. האמת הייתי מעדיפה שוואלי לא היה חוזר לעצמו בסוף, אבל היי ככה הם בחרו לעשות את זה. אז אין לי על מה להתלונן, נכון?

 

אתם יודעים, כמעט סיימתי עם הביקורית לסרט הזה ורק עכשיו שמתי לב שלא דיברתי בכלל על הרומן שבו בין שני הרובוטים, אני מצטערת -.- אני פשוט, טוב אין לי הרבה מה לומר עליו. הרומן היה נחמד, אבל אני אוהבת יותר לחשוב שהם יוכלו בכל מקרה לחיות לנצח הרבה אחרי שהאנושות תיכחד אז..לא יודעת, הרומן היה מעניין ויפה לראות. במיוחד רגעי האירוניה שקלטתי בחלק הראשון פה ושם, אבל האמת מה שעניין אותי יותר לראות זה הביקורית על האנושות וכדור הארץ מהרומן. עד כמה שהוא היה אדיר וכאלה, זה לא מה שעניין אותי. עדיין רומן חמוד במיוחד שכיף לראות! אז הרוויחנו משני הצדדים.

 

אשמח לשמוע עוד דעות על הסרט, ביקורות, מה אתם חושבים עליו. אני פתוחה לשמוע ^^

 


נכתב על ידי נואקה , 10/3/2016 02:20   בקטגוריות ביקורת, סרטים, אנימציה, דיסני, פיקסר  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נואקה ב-17/3/2016 03:59
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: סיפורים , פאנפיקים , משחקים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנואקה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נואקה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2026 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)