לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

סביר שלא תיגש


תחשוב שזה חוץ לארץ

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2005

מהנעשה בניו יורק (1)


הבטחתי, ולכן אקיים. זה יהיה פוסט ראשון (שני) בנושא ניו יורק. יש לי הרבה מה לומר בעניין, ולכן נראה לי שסדרת פוסטים היא במקום. הפעם, ילדים, נדבר על קור ועל ספרים.

קור: נשים את הדברים על השולחן. היה מאוד קר בניו יורק. גם היום התחזית היא לבין מינוס חמש מעלות לחמש מעלות (אף על פי שזה תמיד נמוך יותר, כמו שבתל אביב חם ולח ולכן מרגישים כאילו חם יותר, שם קר ורוח, אז מרגישים כאילו קר יותר), אבל בזמן שאני הייתי שם, הטמפרטורה לא עלתה על מעלה - שתיים, וגם זה בימים החמים. הימים הקרים הצטיינו בטווח רחב של בין מינוס שבע למינוס שתים עשרה מעלות. קר, תאמרו, וזה יהיה די נכון. האמת היא, אבל, שבתל אביב אני סובל יותר מהקור. אם בתל אביב תצא בטעות החוצה לא לבוש כמו שצריך, או בלי כפפות, אתה עלול להצטנן. במינוס שתים עשרה מעלות יגרדו אותך מהרצפה אחרי שהשלג יפשיר. אין פה משחקים: כשיוצאים החוצה במינוס שתים עשרה, מעיל חם ממש, כפפות שוות, כובע, צעיף וגטקעס, הם כולם פרטי חובה. בתוך המסעדות, קרונות הרכבת והמוזיאונים חם מאוד, אבל, מה שאומר שהלבוש האידיאלי הוא זה שאתה יכול להוריד תוך שתי דקות ולהרגיש איתו נוח. מדיניות השכבות הנהוגה בחורף הירושלמי והתל אביבי פשוט לא עובדת, כי אם אחרי שתוריד את המעיל, הכובע והכפפות תצטרך להוריד גם את הקפוצ'ון, הסווטשרט שמתחתיו ואת גופיית הפלנל שדחפת לתיק, תצטרך להסחב עם כולם, וכל כניסה ויציאה מהתחתית תיקח עשר דקות. או שלחליפין תזיע כמו משוגע.
החדשות הטובות בעניין הוא שמתרגלים לסטנדרטים החדשים במהירות מפתיעה. ביום השלישי לשהותי שם תקפה את העיר סערת שלג מרהיבה, וכשיומיים אחריה הטמפרטורות עלו למעלה אחת מעל האפס כבר הרגשתי שאפשר לוותר על הגטקעס והצעיף (טוב, גם לא היתה לי ברירה. ללכת למדוד ג'ינסים זה קצת בעייתי עם גטקעס, ואני מאוד אוהב את הג'ינסים שמצאתי שם).
הזכרתי כבדרך אגב את השלג. שום אגב ושום נעליים (גבוהות שקניתי, בכל זאת שלג). בצהריים נכנסנו לראות הופעה של הבלט של ניו יורק בלינקולן סנטר. שלג התחיל כבר לרדת והיה קצת קשה ללכת, אבל זה לא נראה כמו מה שהבטיחו בטלוויזיה יום קודם - קצת שלג, מה העניין. כשיצאנו משם שעתיים אחר כך היה כבר הרחוב כולו לבן, ובכבישים עמוסי שלג וראות של עשרים מטר המכוניות כמעט שלא יכלו לנסוע. בבארנס אנד נובל שממול הלינקולן סנטר הצטופפו כל אלה שלא העריכו כמו שצריך כמה מהר השלג עומד להצטבר (מישהו הזכיר אותנו?), וניסו להתחמם עם כוס קפה וספר בסטארבקס שבתוך החנות. שלג יורד לאט יותר מגשם, ודרך חלונות הענק של החנות אפשר היה לראות אותו מתערבל באויר לאט, ואז נוחת ומעמיק את השכבה שכבר הצטברה על המדרכה. איכשהו זחלנו משם לתחתית וממנה למלון. למחרת, אחרי כלות הסופה, היה הסנטרל פארק מכוסה בשכבה של חצי מטר שלג, וכל הילדים בניו יורק (נראה לי) סחבו את המזחלות שלהם לפארק כדי להחליק בשלג. כל הרומנטיקה הזאת נגמרה יום אחר כך, כשהשלג שפונה מהכביש נעשה חום מבוץ (ומשום מה שלג בוצי מגעיל הרבה יותר מבוץ סתם), והחל להנמס לשלוליות שנראות כאילו הן בעומק של שלושה סנטימטר, אבל בעצם יכולות להכיל את כל כף הרגל שלך, ועוד קצת. כשבהמשך השבוע הטמפרטורות ירדו שוב והשלוליות האלה קפאו, אני *שמחתי*.
עד כאן קור להפעם. הוא בטח יחזור בהמשך, אחרי הכל זו באמת הפעם הראשונה בחיי שחוויתי קור כזה, אבל יאמר לזכותי שישר הרגשתי בבית (וזה באמת נושא חשוב לפוסט אחר). אני מעדיף את ניו יורק בינואר על תל אביב באוגוסט (או כמו שהמקומיים אמרו לי, נראה אותך בניו יורק באוגוסט: עוד תתפלל לחזור לתל אביב באוגוסט).

 

ספרים: למעלה הוזכר ביעף אחד מסניפי B&N. החברה האלה באמת מכסים את כל העיר, עד שאם לא היו מכילים בעצמם לעיתים קרובות סניפים של סטארבאקס, היו מאיימים לעבור את מספר סניפי סטארבאקס. הסניף האמור, מול הלינקולן סנטר הוא אחד הגדולים והמשכנעים בין הסניפים, אבל בדומה לאחיו השווה יותר ביוניון סקוור, אני לא סובל אותו. ברור שבקלות ניתן למצוא שם ספרים להתפתחות אישית (תרגום מילולי, יש הצעות דודה? כי בארץ זה הרבה פחות מפותח), את הספרים לילדים לא סטנדרטים (Lee, the Rabbit With Epilepsy), ואת התרגומים של שיקספיר לאנגלית (אני לא צוחק! the question is if it's better to live or to die, ועד שלא נתקלת בbro בשיקספיר, כאילו לא קראת את שיקספיר), אבל ברגע שנדרש מהם *קצת* יותר, דברים מתחילים להסתבך. תכנסו, אל תגידו שאני שלחתי אתכם, וסביר אפילו שתהנו, אבל אל תאמרו שלא הזהרתי. הסניף היחידי שחשוב לזכור איפה הוא נמצא, הוא זה שבחמישית ורחוב שבע עשרה. שם מוכרים text books, גם משומשים, וזה אחד המקומות היחידים למצוא משהו כזה.
באופן מקביל ממש לחוסר חיבתי ל- B&N, יש אנשים שלא סובלים בכלל את החנויות החביבות עלי כל כך, של Strand. הראשית והגדולה נמצאת ב- 828 Broadway, שזה מטר מהיוניון סקוור, דרומה (הסניף של B&N נמצא בצפון אותה כיכר). כמויות אדירות של ספרים, רובם לא חדשים בכלל, שנקנו מעודפי הוצאות ספרים, או מאנשים שהעדיפו ספרים אחרים. עמוס, טחוב, וקצת קשה להתמצא, במיוחד במחסן שלהם, אבל התחושה ביתית, ויש יופי של מציאות. אם לא באת במחשבה על ספר ספציפי, ממש כדאי לנסות, אבל אם ספרים זולים ושווים גורמים לך לקנות אותם בכמויות, פני מראש מקום במזוודה (אנחנו מדברים על נשים הפעם, או ליתר דיוק על אישה ספציפית). הStrand Book Annex שב 95 Fulton Street הרחק בדרום העיר (ושלושה בלוקים מהמקום בו עמדו התאומים, אז אפשר לשלב) הוא מואר יותר, טחוב פחות והרבה פחות גדול, והוא החביב עלי יותר. מצאתי שם text book משומש שממש רציתי, בחצי מחיר (והחצי היה עשרים דולר), כך שבאמת מגיע להם קצת פרסום חינם. חנויות נוספות לtext books אפשר למצוא קרוב לאוניברסיטת קולומביה (קחו את הקוים האדומים המהירים עד התחנה האחרונה שמשותפת לקוים המקומיים ואז עוד תחנה - שתיים בקוים המקומיים, זה משהו כמו Broadway and 115. שם תוכלו למצוא שתי חנויות ספרים מצוינות. חנות הספרים של האוניברסיטה, איפשהו בBroadway, מטר מהאוניברסיטה (יאללה, תשאלו. אין לי כתובת), וLabyrinth books ב536 W112th St, שזה ממש לא רחוק מBroadway, והיא קצת כמו הStrand של הספרים באוניברסיטה. אני חזרתי עם מלקוח מרשים של ספרים מכל אחת מהחנויות, גם מאלה שאני לא אוהב, ואני לא מרשה לעצמי לאחל לכם פחות מזה.

 

כמה פרטים מרוכזים, שלא תאמרו שאני מחפף:


Labyrinth Books, 536 W112th St. 1-212-865-1588 www.labyrinthbooks.com
Columbia University Bookstore 1-212-854-4131 www.columbiabookstore.com
Strand 828 Broadway, 12th St. 1-212-473-1452 www.strandbooks.com
Strand Book Annex 95 Fulton Street 1-212-732-6070
Barnes and Noble www.barnesandnoble.com

 

זהו. סעו, תהנו: אני נהניתי. פרקים נוספים בסדרה יבואו בהמשך.

נכתב על ידי bridecakebaker , 2/2/2005 19:11   בקטגוריות מהנעשה בחיינו  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  bridecakebaker

בן: 47

Yahoo:  bridecakebaker  

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 20 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לbridecakebaker אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על bridecakebaker ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)