לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

סביר שלא תיגש


תחשוב שזה חוץ לארץ

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2005

חשוב שתדעו - בעיה חמורה בWindows


לפני יומיים מיקרוסופט פרסמו את הפרצה הזו. הפרצה הזו, המשתמשת בקבצי תמונה בפורמט WMF, היא הפרצה החמורה ביותר שהתגלתה במערכת ההפעלה של מיקרוסופט מאז Sasser (הוירוס שכיבה את המחשב למיליוני משתמשים שהתחברו לאינטרנט שלא באשמתם). הפרצה לא דורשת שיתוף פעולה שלכם כדי להדביק את המחשב, פעולה תמימה לחלוטין כגון פתיחת עמוד web סטנדרטי ובו תמונה מסוג זה כדי להדבק בוירוס. באופן דומה, מכיוון שרובכם משתמשים בדואר רשתי (הוטמייל, יאהו, ג'מייל וכדומה), או בתוכנת דואר שמציגה תמונות המוטבעות במסר הנשלח, מספיק לקרוא הודעה נגועה - אין צורך להפעיל שום דבר בה. גרוע מזה, אם אתם מריצים תוכנת חיפוש במחשב שלכם (Google desktop, לדוגמא) אתם יכולים להדבק ברגע שהקובץ נשמר בכונן הקשיח שלכם.

אם תהיתם מאיפה מורידים תיקון, החדשות הרעות הן שאין תיקון. ככל הנראה, גם לא יהיה תיקון, וmicrosoft יאלצו להוריד את היכולת להשתמש בסוג קובץ הזה כברירת מחדל, זאת משום שהפרצה נובעת מבעית עיצוב חמורה של פורמט התמונה, ולא מטיפול לא נכון בו. ה"תיקון" היחיד שמסתובב עכשיו ברשת, הוא למנוע לחלוטין מwindows להשתמש בסוגי תמונה כאלה, תוך הגבלת הפונקציונליות של windows.

להפעלת ה"תיקון" הזה, עליכם לפתוח את תפריט "התחל" (או Start), לבחור "הפעלה" (או run) ולמלא בתיבה את הטקסט הבא: regsvr32 /u shimgvw.dll. כדי להחזיר את הפונקציונליות חזרו על ההוראות, אבל הפעם כיתבו: regsvr32 shimgvw.dll.

אזהרה: חברת האבטחה Secunia מציעה לא להפעיל את התיקון במערכות ייצור לפי שיבדקו אותו לעומק, כך שהפעלת התיקון הזה היא על אחריותכם הבלעדית (אבל אני כן משתמש בו).

אני, אגב, הרבה פחות מודאג מהפרצה הזו מכם, מכיוון שאני משתמש בfirefox, ובתוסף adblock. התוסף הזה אפשר לי לומר לfirefox לא לטעון תמונות בפורמט הזה באופן קטגורי. אני עדיין לא מוגן מפני קבצים שיגיעו באופנים אחרים, אבל זה בהחלט חוסם את רוב אפשרויות ההדבקה.
אם זה מה שאתם רוצים לעשות (שוב, על אחריותכם), פשוט הורידו את firefox מכאן, התקינו אותו, גשו לכאן והתקינו את adblock, הפעילו מחדש את הדפדפן, בחרו את אופציית התפריט tools->adblock->preferences, והוסיפו את הפילטר:
*.wmf
זהו - הדפדפן פשוט לא יטען תמונות כאלה, ואתם הרווחתם דפדפן טוב בהרבה. אושר צרוף, מה לומר.

עוד על הנושא אפשר לקרוא ב-הארץ ובלינקים שנתתי למעלה.
נכתב על ידי bridecakebaker , 30/12/2005 12:20   בקטגוריות טכני  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  bridecakebaker

בן: 47

Yahoo:  bridecakebaker  

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 20 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לbridecakebaker אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על bridecakebaker ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)