לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

סביר שלא תיגש


תחשוב שזה חוץ לארץ

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הערות על המלחמה ועל המחאה


הנה סוד שמור היטב בין כוחותינו. מוכנים? השתחררתי מצה"ל נגד, ולא סתם נגד, אלא נגד הקשור קשר הדוק אל המערך הלוגיסטי המושמץ של צה"ל, אט"ל (כבר לא קיים). מעתה אמור, האופה נגד תחזוקה. זה לא נכון, אבל זה משעשע, ואפילו חשבתי לחכות עד השלב שבו יהיה לי ראשי תיבות אחרים לפני השם, לוותר עליהם, ולכתוב במקום: "אופה עוגות חתונה רס"ב (מיל')" (ובאותה הזדמנות להעלות אותי בדרגה). ממרום דרגותי אני לא יכול לומר שום דבר משכיל שמיטב בחורינו המג"דים, המח"טים האוגדונרים וחבריהם באקדמיה לא אמרו קודם, אבל בכל זאת יש לי מה לומר.

ראשית, אני חושב שלא מאוד מעניין מה יש לאנשי צבא לומר על המלחמה הזאת. כדאי להסביר: אני מחזיק בתפיסה על פיה יש להסתכל על הצבא כעל מערך פקידותי במדים. יש בצבא דרג לוחם, הוא מוקף בדרג פקידותי, וכל אחד עושה את תפקידו. מזה נובע, שלמג"ד או מח"ט אין יותר תובנות על שדה המערכה הכולל והתפיסה האסטרטגית שצריכה להכתיב אותו מאשר לכל פרשן צבאי מהשורה (ויש הרבה כאלה). רצוי מאוד לכבד את המוכנות של אנשי הדרג הלוחם לסכן את חייהם למעננו, אבל הרבה פחות מעניין לשמוע מה יש להם לומר בנושא ניהול מערכה: אין להם יותר תובנות מאשר לי (שישבתי בבית) בנוגע לשאלה מי טעה ומה צריך לעשות איתו. לעומתם, קצינים במערך תומך הלחימה (רוב הצבא) ואנשי הקצונה הבכירה הם פקידים עם עבר הירואי, ואינטרסים בהווה. כל טענה שמושמעת מכיוונם צריכה להשמע בעניין וזהירות, ממש כמו מכל מערך פקידותי אחר: אלה אנשים אמונים על תפקידם, בעלי נסיון רב, ותפיסת עולם ארגונית אחידה.

שנית, כדאי מאוד לקרוא את מה שאמר בגלובס ראובן פירשט, סגן ראש אט"ל לשעבר, אבל זה בתשלום. מכיוון שאני מאוד מסכים עם הנאמר שם, אומר זאת מנסיוני. את המערך הלוגיסטי של צה"ל אני דווקא מכיר, כאמור, ואני יכול לומר לכם שהוא תפקד עד לאחרונה לתפארת מדינת ישראל וביעילות שכל חברה מסחרית יכולה לקנא בה, וודאי שאר הצבא. אט"ל בפיקודו של עמי סגיס (מי שאחר כך היה מנכ"ל שופרסל) ייעל את עבודת הגוף לרמה הזאת, וכך היא תוחזקה משך שני ראשי אט"ל נוספים. לאט"ל היה כשל אחד (מוכפל): מערכי הלוגיסטיקה של חיל האוויר וחיל הים. משום מה רווחה (ועדיין רווחת) בצה"ל התפיסה, שחלקי חילוף למטוס צריך לנהל שונה מהותית מחלקי חילוף לטנק, שכח אדם לבוש אפור הוא בעל צרכים שונים משל כח אדם בירוק. אני הקטן יודע לומר לכם שהתפיסה הזאת מגובה בבזבוז פנומנלי של כסף, הכפלה מלאה של כל פונקציה תחזוקתית לאפור-כחול, אפור-לבן, ונקודות השקה בעיתיות. במקום לבטל את הכפילות הזאת החליט הרמטכ"ל הקודם, במהלך שחוזק על ידי הרמטכ"ל הנוכחי (מפקד הצבא הירוק אבל לא לובש את מדיו) להעתיק את אופן הפעולה הזה גם לצבא הירוק: אלר"מ (אט"ל פחות כמה יחידות) יטפל בלוגיסטיקה הכלל צה"לית, אבל מז"י (הזרוע החדשה של חיל היבשה) תטפל בלוגיסטיקה של עצמה. בכך הפכו הימ"חים מכפופים לאנשי הלוגיסטיקה של צה"ל ונותנים שירות למערך הלוחם לכפופים לו, והתוצאות העלובות של המהלך הזה לפנינו. אם אין בימ"ח ציוד לאנשי מילואים, זה מפני שהפיקודים לא יודעים לנהל ציוד, מפני שהם לא יודעים לתכנן את התחזוקה והתחלופה שלו, ומקריבים את החירום לטובת החסכון השוטף. קראו את המאמר של זאב שיף וראו למה הפירוק הזה הוביל.

שלישית, אני חושב שאחרי עשרים שנה, יש לתקן טעות הסטורית. בואו נחשוב ביחד. לא נראה לכם מוזר שצה"ל פועל בשטחים? התשובה היא כמובן - לא, זה מה שהוא עשה תמיד, ולמי (כמוני) שהיה בן עשר כשפרצה האינתיפדה הראשונה זה המצב הקבוע. האמת היא שאין שום הגיון, ברעיון שצה"ל יטפל בנעשה בשטחים. אם רוצים שהחי"ר יהיה מוכן לקרבות עם חי"ר אמיתי, הוא צריך להיות מוכשר לעשות את זה. אם רוצים שהשריון ידע להתמודד בקרבות שריון (גם אם לצד השני אין טנקים), הוא צריך להכין את עצמו לקרבות שריון. מי שצריך היה להתמודד עם הנעשה בשטחים הוא כוח מקצועי שזה תפקידו: משטרה או מג"ב, מוכפל כמה שתרצו. אם לסדירניקים מבטלים אימונים על חשבון תעסוקה מבצעית, זה פוגע בתפקוד שלהם. אם מילואימניקים מזומנים כדי לפטרל לאורך הגבול ולשמור במחסומים זה אומר שהיכולת הצבאית שלהם לא מתוחזקת. ארגוני הטרור בשטחים אינם צבא, וההתמודדות איתם אינה התמודדות של צבא מול צבא, היא התמודדות של צבא עם אוכלוסיה אזרחית עוינת. חיזבאללה הוא חי"ר מצוייד, והחי"ר והשריון שלנו אמנם גברו עליו, אבל אולי בפעם הבאה זה לא יספיק.

מה אתם חושבים שמשותף לכל הנושא הזה? היעדר מוחלט של ביקורת על הצבא. מי לדעתכם מחליט על פירוק אט"ל לגורמים? הקבינט? וועדת חוץ ובטחון? וועדת הכספים? לא. הרמטכ"ל, ובמקרה הטוב שר הבטחון (כשהוא לא רמטכ"ל-על, כמו מופז שלא סתם לא שומעים ממנו בימים האחרונים). לרמטכ"ל יש כח שאין לאף מנכ"ל של משרד ממשלתי: לעשות שינויים נרחבים, להזיז כספים בין יחידות ובין מטרות, וכל זה ללא צל צילו של פיקוח. מי שאשם בזה הוא לא רק שר הבטחון הנוכחי, אלא כל קודמיו, בכל הממשלות. צה"ל הוא גוף לא מבוקר, שעיקר עיסוקו בביצוע משימה שמישהו אחר צריך לבצע. לישראל יש מנהג מרשים להתכונן היטב למלחמה שהיתה כבר. אם לא ייערכו שינויים מהותיים במשימות וניהול הצבא, נהיה מוכנים מצויין למלחמת "בין המיצרים" או למלחמת לבנון השניה.

(ותודה לפרנק נף שהביאני עד הלום)
נכתב על ידי bridecakebaker , 27/8/2006 13:24   בקטגוריות ביקורת  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אני ראקציונר בזוי


לפוסט הזה של שלומיתא, הגיב חייש בהפניה לטור הזה של גדי טאוב, כדי להדגים כמה טאוב הוא ריאקציונר בזוי, דור המשך של יאיר לפיד ושות'.

הגיע הזמן להפסיק להסתתר, אני אומר. אני ראקציונר בזוי. כן כן, אל תטעו בי, אני אדם משכיל למדי, נולדתי וגדלתי במקומות הנכונים, וכל אלה הכינו אותי לתפקיד שיש לי בחיים, תפקידו של ריאקציונר, חבלן (כמו שאמרו בשנות השבעים של חנוך לוין) בכל ההישגים של התנועה ה_____ (מלא את החסר כאוות נפשך, ובהתאם לפילוסוף / הסוציולוג / ההוגה הקונטיננטלי החביב עלייך (או! רדיקאלי, סוגריים בסוגריים לדו שיח סוער עם הקורא(ת) החביב(ה): מה דעתך, אולי נחליף את קונטיננטלי ב"יבשתי"? האם יש משהו פחות אתנוצנטרי מלכנות אסכולה פילוסופית על שם יבשת, בלי לקרוא בשמה של אותה יבשת? אפשר לנחש באיזו יבשת מדובר? בבקשה, שלושה ניחושים. לא? חבל.)), אם רק היו מניחים לי לממש את שאיפותי הנתעבות. בנות זוגי בעבר נטו לגלות את הנטיות האלה באיחור וחשו מרומות. אני מבקש לכן לחשוף בזאת את האמת, ולקוות שלא תבטלו את המנוי.

אני חושב ומאמין שהטרדה מינית היא דבר איום, אבל שאונס הוא אקט אלימות אחר לחלוטין, גם אם גם הטרדה מינית רואה בקורבן אובייקט (גם הקורבן של שוד הוא אוביקט עשיר), ושהנסיון הפמיניסטי (אה! תפסנו אותך, אתה לא יכול לדבר על פמיניזם, יש כל כך הרבה סוגים של פמיניזם, וכל דבר שתגיד - יש פמיניסט שחושב אחרת. מוזר שאף אחד לא קופץ כשאומרים "הנסיון של הימין הקיצוני", אף על פי שהוא מגוון לא פחות) למתוח קו תיאורטי שבו אונס הוא נקודה אחת, ו"היי בובה" נקודה אחרת, אבל יש רצף בין הנקודות דרך מין ביחסי מרות והטרדה מינית הוא הפללה מכוונת ומרושעת של המין הגברי, כמו השימוש ההיסטרי (לא אוהבים את המילה? חבל) במילה "פטרנליסטי".

באותה מידה אני אמנם ליברלי מספיק לחשוב שהמדינה צריכה לפצות על תנאי הפתיחה הגרועים של הפלסטינים אזרחייה, אבל לא מבין למה הלאומיות של היהודים במדינה הזאת מגונה, ואילו זו של הפלסטינים מתקבלת בהבנה, למה המיליטריזם של ישראל הוא דוגמא לכל מה שרע בה, ואילו המיליטריזם של הארגונים השונים (איזה ריאקציונר אמר "ארגוני טרור"? פויה) סביבה הוא לגיטימי. אה - ואני חושב שהמדינה מחויבת לכל ילד שנולד בה, שהזכויות לקורת גג, מזון וקיום בכבוד הן זכויות יסוד של כל אדם, אבל שקצבאות הילדים הן הדרך הבטוחה ביותר לפספס את מימוש הזכויות האלה (באותו עניין, אני ממליץ לעיין בנתוני הלמ"ס על פיהם אחוז הזכאות בבגרות של הנוצרים הערבים גבוה משל היהודים בארץ, וודאי לא בשל היעדר אפליה תקציבית).

וכן, אני כותב את הדברים האלה מנקודת המבט שלי: הגברית, היהודית, התל אביבית, המבוססת, השבעה, אבל זו נקודת המבט שלי, ואני בסדר איתה. הגיע הזמן להפסיק להסתתר, ולהתמודד עם המפלצת שאני, אני אומר, או לכל הפחות להזהיר את הציבור.

(אם יש דבר אחד שאני מצטער עליו בפוסט הזה, זה השימוש המרובה בסוגריים בו)
נכתב על ידי bridecakebaker , 19/8/2006 13:29   בקטגוריות ביקורת  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



נפלאות אודטה


אודטה החכמה הנבונה והמקסימה, מצאה לנכון השבוע להשתלח בריטאלין. לא, זה לא מפתיע אותי. אודטה מאוד אוהבת לטפל בנושאים בהם היא מבינה מעט מאוד אם בכלל, אבל מסכת הטענות שהיא העלתה מדגימה יפה כל כך את כשלי הטיעונים הלוגיים של המתנגדים לריטאלין, שפשוט אין ברירה אלא לבחון אותן לעומק.

 

את טענותיה של אודטה ניתן לסכם בנקודות הבאות:

  1. ריטאלין הוא אמפטמין (האמפטמינים הם משפחה של חומרים ממריצים)
  2. ה-FDA אישר לאחרונה באופן רשמי שהריטאלין ייכלל ברשימה השחורה של ה-FDA , ולא בטעות, זהו סם ממכר ומסוכן! (הסגנון לא שלי, תודה לאל)
  3. נוסחתו של הסם הזה C14H19NO2 והוא קשור מבחינה כימית לאמפטמין, הנוסחה של קוקאין היא C17H21NO4, בהינתן הדמיון בין הנוסחאות, יש מה להוסיף?
  4. יש מישהי שמטפלת בהצלחה ענקית בילדים ש"זקוקים לריטאלין" באבקה מיוחדת ולא מזיקה העשויה מתבלינים ומצמחי מרפא
  5. יש מישהי שמטפל בלדים הכי "קשים" בלי ריטאלין, ומלמדת אותם לתפקד נהדר.

 

נתחיל בהצבעה על הכשלים הברורים:

  1. (1) ו(3) סותרים. משהו לא יכול להיות "קשור מבחינה כימית למשהו" אם הוא הדבר עצמו. אי אפשר לומר ש"סוכר קשור מבחינה כימית לסוכר".
  2. צריך להיות באמת אידיוט (סליחה אודטה, אבל אין ברירה), כדי להצביע על שתי נוסחאות כימיות שיש בהן אותם יסודות בכמויות שונות ולהגיד שרואים ממש שזה אותו הדבר. לדוגמא, הנוסחא הכימית של חומצת האמינו Glutamic Acid הוא C5H9NO4, היא משמשת כנוירו טרנסמיטר נפוץ במיוחד במוח, והיא בהחלט לא סם מסוכן.
  3. ה-FDA לא טוען שריטאלין הוא סם ממכר פיסית. ברשימה הזאת - http://www.usdoj.gov/dea/pubs/scheduling.html, בה ניתן לראות שריטאלין הוא בהחלט לא ב"רשימה השחורה של הFDA", יש טור קטן שאומר האם החומר הוא נרקוטי או לא. ריטאלין לא.
  4. "ריטאלין הוא סם ממכר ומסוכן". צריך לשאול מה הופך חומר למסוכן. פרצטמול רעיל בכמויות גדולות, ומשמש במדינות שונות אמצעי התאבדות פופלרי. האם זה הופך את החומר למסוכן? כן - בכמויות גדולות, לא - בשימוש אליו הוא מיועד. אין מחקר שמראה שריטאלין מסוכן בכמויות האפקטיביות לטיפול בהפרעת קשב, ואפילו בכמויות גדולות בהרבה, הוא אינו רעיל. ריטאלין נמצא בשימוש שישים שנה, ולמרות שלמעלה משלושים שנה הוא נמצא במרכז הדיון הציבורי, אין מחקר אחד שמראה שהוא מסוכן בכמויות הטיפוליות שלו.
  5. "ריטאלין הוא סם ממכר". ה-FDA אינו טוען שריטאלין הוא סם נרקוטי, ולכאורה הייתי יכול להניח את הטיעון כאן. אלא שידוע שחומרים שונים יכולים להיות ממכרים בלי להיות נרקוטיים, על ידי יצירת תלות פסיכולוגית בהם. טענה נפוצה נוספת היא שחומרים ממכרים מובילים לשימוש בחומרים ממכרים אחרים (זו הטענה המרכזית נגד מריחואנה). כמו בסעיף הקודם, אין אף מחקר שהראה שריטאלין הנלקח בכמויות ובצורה המשמשת לטיפול בהפרעת קשב הוא ממכר. לעומת זאת, יש מחקר שמראה שריטאלין מפחית את הסיכוי להתמכר לחומרים אחרים: הסיכוי של ילדים שאובחנו כבעלי הפרעת קשב וטופלו בריטאלין להתמכר לסמים שונים בבגרותם היה נמוך משמעותית משל ילדים שלא טופלו בריטאלין.
  6. ריטאלין הוא סם. זהו שימוש מטעה ודמגוגי במילה. כדאי אולי שאדגים זאת שוב על ידי פרצטמול: האמירה "פרצטמול הוא רעל" היא אמירה נכונה, אבל לא רלוונטית לאופן השימוש שאנחנו עושים בו. ריטאלין הוא סם אם משתמשים בו בכמויות גדולות מאוד, אם ממיסים אותו במים ומזריקים אותו ואם מסניפים אותו. אני קורא בזאת להורים: אל תזריקו לילדכם ריטאלין! אבל אם אתם לא עושים את זה, אם אתם מקפידים על המינון הנכון, ולא נותנים לו לרסק את הכדורים לאבקה ולהסניף אותה (ואת הכדורים המודרניים אי אפשר להמיס ולהסניף בלאו הכי), כנראה שאתם בסדר.

 

שתי הטענות האחרונות של אודטה הן מרתקות במיוחד, גם אם אין בהן כשלים לוגיים ברורים. הראשונה אומרת שיש מישהי שרוקחת אבקות צמחיות שעוזרות פלאים לילדים עם הפרעות קשב. זה ממש נפלא, אני אומר, איך קוראים לחברה שלה, ואיפה אפשר להשקיע? אה. אי אפשר להשקיע. למה? אולי בגלל שאין שיטת טיפול לא תרופתית אחת שהוכחה כיעילה בטיפול בהפרעות קשב, ועמדה במבחנים מדעיים. אין אחת. אם התערובת הצמחית שלה היתה יעילה באמת, היא יכלה לשווק אותה ברחבי העולם, ולעשות לא מעט כסף. אני גם אוהב מאוד את השימוש במילה "צמחיים" - ריצין הוא חומר צמחי ורעל קטלני. אותם הדברים אמורים גם לגבי ההמלצה האחרונה שלה. ברור שיש לטפל בילדים (ומבוגרים) בעלי הפרעת קשב. השאלה היא רק האם טיפול כזה הוא תחליף מושלם לטיפול התרופתי היחידי שהוכח כאפקטיבי. טיפול התנהגותי יכול להיות יופי של תוספת, אבל הוא לא יכול להחליף טיפול תרופתית אם טיפול כזה נדרש, וזו טענה מדעית מוכרת. ההפניות האלה שאודטה נותנת, החסרות כל ביסוס מדעי, אינן המלצות תמימות. כל המטפלים האלטרנטיביים לכאורה, רוקחי השיקויים, ההומאופתיים וחבר מרעיהם לא נותנים שירותי חינם. מה שאודטה עושה כאן הוא קידום של רפואת אליל בעלת אינטרסים כלכליים מובהקים, על חשבון הטיפול היעיל היחיד בהפרעת הקשב.

 

זאת ועוד, אודטה "שוכחת" להזכיר, שהיא סיינטולוגית, כלומר שהיא חברה בדת הסיינטולוגיה. אחד העיקרים של הדת הזו הוא התנגדות לפסיכיאטריה בכלל, ושימוש בחומרים פסיכו-אקטיביים בפרט, ושאת המאמר שלה בעניין ניתן לקרוא כמאמר המדבר על הסכנות הבריאותיות באכילת בשר משחיטה לא כשרה. הסיינטולוגים הם נגד חומרים פסיכו אקטיביים נקודה, וזה שיש אנשים הסובלים סבל של ממש, ושאין להם מוצא פרט לתרופות מסוימות, פשוט לא מעניין אותם.

 

מה נשאר מה"מאמר" שלה? לא הרבה. תעמולה דתית שהיא לא קוראת לה בשם, פרסומת עסקית במסווה תמים וגיבוב של שקרים וסתירות פנימיות. קראו ושפטו.

נכתב על ידי bridecakebaker , 26/9/2005 18:24   בקטגוריות ביקורת  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כינוי:  bridecakebaker

בן: 47

Yahoo:  bridecakebaker  

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 20 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לbridecakebaker אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על bridecakebaker ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)