לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי:  Temperantia

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2012    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2012

שבוע הספר, מבפנים.


בתור מישהי שעובדת באחת מרשתות הספרים, הייתי מאוד רוצה לשתף אתכם במה שקורה מאחורי הקלעים אבל אי אפשר לדעת מי יגלה על זה ואני כן מעוניינת לשמור על העבודה שלי, לפחות בינתיים.

מה שאני כן יכולה לעשות זה לשתף אתכם בקישור לבלוג של מישהי שמתארת את המצב בצורה מאוד טובה: http://saloona.co.il/blog/%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%9B%D7%A8%D7%AA/

 


באשר לספרים, יש לי הרבה המלצות, אבל אני חושבת שיהיה יותר יעיל להמליץ על ספרים שמשתתפים במבצעי החודש בשתי הרשתות, אז ככה:

1. הספרים של אתגר קרת, משתתפים במבצע 4 במאה בצומת ספרים : אני חושבת שאין הרבה מה להרחיב עליו, בגלל שהוא סופר מוכר, אבל בכל זאת אני אגיד שהסיפור הקצרים שלו מאוד מעניינים, אפילו אם אתם לא ממש בקטע של ספרות ישראלית [כמוני, למשל]. עכשיו יש לכם הזדמנות לקנות את כולם במבצע הזה, ותמיד נחמד לחזור לסיפורים הקלילים האלה.

 

2. נערה עם קעקוע דרקון/סטיג לרסון, משתתף במבצע כבר כמה חודשים ברצף בשתי הרשתות: גם אם ראיתם את הסרט [או שניהם], עדיין כדאי לקרוא. בין כל ספרי המתח החדשים, שרובם רחוקים מלהיות מקוריים או אפילו מותחים, יש את הספר הזה שיש בו את כל מה שאפשר לבקש מספר מתח - סיפור מעניין, תפניות מפתיעות, דמויות מעניינות, תיאורי מקום שגורמים לקורא לרצות לעזוב הכל ולטוס לשבדיה. ובכלל, יש לי חולשה לספרות סקנדינבית, אז אני ממליצה על הדרך גם על נמסיס ואדום החזה של יו נסבו.

 

3. כל מה שעולה מתכנס/פלאנרי אוקונור, משתתף במבצע 4 במאה בצומת ספרים: עוד אסופת סיפורים קצרים, הפעם מאת סופרת הגותיקה הדרומית. ספר שיצא ממש לאחרונה, לדעתי אפילו החודש ואם אני לא טועה זה גם תרגום ראשון. שייך לספרות הפחות מיינסטרימית, מעלה מחשבות קצת שונות מרוב הטקסטים שניתן למצוא במבצעים בדרך כלל ובעיקר בעל אווירה ייחודית. באותה נשימה אני גם אמליץ על עוד סופר בסגנון, קורמאק מקארתי, שהספר שלו "הדרך" משתתף גם כן באותו מבצע בצומת ספרים.

 

4. הספרים של הרוקי מורקמי, חלקם משתתפים במבצע 4 במאה בצומת ספרים, האחרון שלו גם מוצע ב1+1 בסטימצקי : משלב סוריאליזם עם היומיום, הכתיבה מאוד קלילה ובדומה לסטיג לרסון גם הוא עושה חשק לבקר במקומות המתוארים בספרים. במקרה הזה אפילו התרגום לא מפריע, כי רובנו בכל מקרה לא יכולים לקרוא את המקור היפני.

 

5. צ'אק פלאניוק - מועדון קרב, רדופים (משתתפים במבצע בצומת ספרים) : הסופר האהוב עליי, ששינה את חיי וכנראה השפיע עליי יותר מכל סופר אחר (חוץ מסלינג'ר הנצחי). מועדון קרב - אין מישהו שלא מכיר או לפחות שמע על הספר או על הסרט, או על שניהם. הספר בהחלט אפילו עוד יותר טוב מהסרט, הדיאלוגים והמונולוגים בו פשוט גאוניים ובמיוחד רלוונטיים למציאות שלנו כרגע פה בישראל.

רדופים - לא לבעלי לב חלש, בנוי מסיפורים קצרים שמקושרים ביניהם בקו עלילתי אחד. חלקם מאוד מטרידים, אבל כולם טובים. אני מודה שאחרי שקראתי אותו בפעם הראשונה היה לי קשה להסתכל על החיים באותה צורה והוא עורר בי הרבה מחשבות טורדניות שהיו חבויות. אבל בתור קוראים במאה ה-21 אנחנו לא צריכים לפחד מהשפעה כזו.

 

6. המלצות שונות : אין לה אלוהים/סוזן מוריסון (בשתי הרשתות) - קליל, משעשע, ספר שתגמרו תוך יום-יומיים.

האיש במצודה הרמה/פיליפ ק' דיק (במבצע בסטימצקי, ואם אני לא טועה גם בצומת) : לאוהבי המדע הבדיוני שבינינו.

סאנסט פארק/פול אוסטר (שתי הרשתות) : אין הרבה מה להרחיב על התסריטאי של "עשן", האמת.

השפעה/ג'יין אוסטן : תרגום חדש. ותמיד כדאי להשקיע בהוצאות חדשות לקלאסיקות, כי זה בהחלט לא ספר לקריאה חד פעמית.


על סוגיית הסופרים וחוק הסופרים אני לא מעוניינת להרחיב, בגלל שחרשנו על הדיון הזה בעבודה והאמת שקצת נמאס לי לשמוע על כל הדרמה הזו. בגדול, אני מסכימה איתם בגלל שבהחלט קשה להתפרנס מכל סוג של אמנות בישראל, אבל מצד שני השכר הישראלי די מגביל את הציבור ואני חושבת שזה לא בהכרח הגיוני לצפות שאדם שמרוויח שכר מינימום נניח, יוציא סכום שמשתווה לחמש שעות עבודה שלו על ספר אחד. אני חושבת שצריך לחפש פתרון יותר סביר, בגלל שעבור אנשים רבים ספרים הם מקור לאסקפיזם מהמציאות העגומה וזה בהחלט לא הוגן לשלול את זה מהם.

נכתב על ידי Temperantia , 6/6/2012 12:18   בקטגוריות הנושא החם, מחשבות, נחמות קטנות, אופטימי, אקטואליה, עבודה, תרבות, המלצות, ספרים, רשימות  
הקטע משוייך לנושא החם: שבוע הספר העברי
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




10,668
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , משוגעים , המתמודדים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לTemperantia אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Temperantia ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)