לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חצי מהחיים לומדים איך לחיות, ואז זקנים מכדי לבצע


*אופי* העולים חייב לעבור אישור בוועדת עליה ממלכתית גלויה וקבועה # *לחייב* "מסוגלות *נפשית* להורות" כתנאי למתן טיפולי הפריה # היתבכיינות לשמה / עיניים דומעות / פנים אדומות: ניסיון לקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות! http://www.goldy10.me


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2013

זכר אלפא, זכר בטא, זכר גמא ודלתא: חלק שני


>>חלקה הראשון של הרשומה

 

 

-

א - גבר

ב - נער

ג - ילדותי

ד - ילד

ניידות: רכב

בעל רישיון

תחבורה ציבורית / הסעת עובדים

בעל רכב משלו *

ליסינג / רכב חברה

רב-גלגלי

דו-גלגלי

ניידות: זמינות

יציאה לחו"ל

ליפעמים רואה מטוסים עוברים מעל השכונה

איש העולם הגדול: יכול להגיע אל כל מדינה בהתראה קצרה

מתכנן זמן רב מראש, כימעט תמיד נופש

נדירה מאוד ולנופש בילבד

כימעט תמיד נישאר בתוך המדינה בה היתאזרח

נוסע עם ריכבו אל כל מקום אליו רוצה להגיע

מישתמש בריכבו של אחר, פרטי או ציבורי; ע"מ להגיע ליעדו

לכל היותר רואה את כל השכונה, ובמיקרים נדירים: את כל הישוב

השקעות

מרוויח

חושב שקונה השקעות, אבל באמת מגדיל את חובותיו.

לא בודק ביסודיות, מתרשם באופן כללי

מפסיד בהימורים את כל אשר לו.

משתתף בשביל עצם הריגוש/עיניין, ולא הרווח. *אם* מרוויח מיזדרז להיפטר מרווחיו

בסכומים גבוהים,
מתקדם מהר בתוכניותיו.

קיבל ירושה

בסכומים נמוכים,
מתקדם לאט בתוכניתו.

בונה את עצמו

אנשי מיקצוע קבועים עימם נפגש מרצונו

מקדמים רבות את תוכניותיו ובכך מגדילים את ערכו

שרברבים, חשמלאים ושיפוצניקים: משמר את ההווה - חיי היומיום נישארים נוחים

יועצי רווחה: מנסים לתקן את העבר.

אחרים משלמים להם

הרוחני - אסטרטגיה טובה יותר: עמיתיו בני 40+ ומלמדים על החיים. בדומה לבני משפחתו; תמיכתם האכפתית חוסכת ממנו את המצאת הגלגל מחדש.

לא דורשים תשלום

החומרי – הטווח הקצר ריווחי יותר: עורכי דין ורו"ח יקרים שחוסכים לו טונות של כסף

משלם את שכרם בעצמו

פרנסה

מייצר *

דורש בלבד - נתמך סעד: מקבל קיצבה כלשהי כגון דמי בטלה

בעלים / בכיר מאוד *

שכיר: זוטר וותיק מאוד

פועל: פשוטה וזמנית

קבלה לעבודה

מקושר: פועלים מבפנים עבורו

מסכים למה שיש: נרשם בחברת כוח אדם ומתקשרים אליו כשיש עבודת פועלים זמנית כלשהי

נולד למעמד זוכה לפרנסה מעצם קיומו. שירות ציבורי: ברור מאליו שיקבל את המישרה "אחראי על קידומו האישי".
חברה פרטית: אבא שלו הבעלים; מנחיתו למשרה בכירה

עונה למודעת דרושים ע"י הוכחת 'ניסיון קודם': מקצועיות ו\או ליקוקים.
קורס הקבלה פרוטוקולי בלבד

/

מקבל משרה לא-זוטרה על ההתחלה, ללא קשר לכישורי ניהול

עסק עצמאי

מרוויח

סידר לעצמו מקום עבודה - העסק לא מרוויח.

 

מתפלא למה הלקוחות לא באים לקנות *בכל מחיר*; הרי הוריהם עשו אותם רק כדי לתת לו כסף לא משנה כמה עולה, אז מה הקשר "ירידה במכירות"?!

חושב שיכול להיות עצמאי, אך סוגר בתוך שנה-שנתיים
(
יודע שניסה)

 

מנהל עבודה יודע לקבל הוראות מהמוכן; לא להמציא חדש. במקרה הכי טוב נכשל בהגשמת תוכנית הבראה

בעל חברה בינלאומית.

 

מעדכן את התוכנית העיסקית בקביעות

לחברה בבעלותו לפחות שני סניפים.

 

התוכנית העיסקית ניכתבת בדיוק פעם אחת: בעת הקמת העסק. מאותו רגע סומך על מאפיינים חיצוניים כגון 'מיקום מרכזי' שימכרו עבורו

 

#

 

 

שכיר/עבודה

א - גבר

ב - נער

ג - ילדותי

ד - ילד

משך העסקה באותו אירגון

קבועה, צובר וותק וניסיון

זמנית, ללא צבירת ניסיון

שנים רבות

שנתיים לפחות

עד שלושה חודשים

 

כל עוד המארח חושב שעוזר לטפיל

הטבות

מתוגמל היטב

מזומן נטו ביד

אוכל ובגדים בחינם (לא באמת נוצץ)

למרות שאינו הבעלים: עושה בעסק כרצונו

למרות שאינו בכיר: זוכה לכבוד רב כגון זכויות יתר והתחשבות בדעותיו

קידום

ליקוק לבוס

ע"ב וותק בלבד *
(
קידום יחיד בכל הקריירה לאחר 12 שנים בתפקיד הראשון)

מקבל הוראות מהסוהר

מכיר את תפקידו הרישמי במידה כלשהי, ומבצע בעצמו עד 20% ממנו.
כל השאר ניפוחי אגו לבוס

מבצע בעצמו לפחות 20% מתפקידו הרישמי; בשל ליקוקים לא יעילים

משך האבטלה

קצרה

לפחות שנה

מארח מחוסן / הנזקק השתקם

החוק כופה עליו 'תקופת צינון'

עד שנה

חובות / הלוואות

ללא: מסוגל לממן הכל בעצמו, לכל היותר בשותפות.

 

*אם* קיימים: אחרים משלמים את כולם


יש

נדיר, נמוך מאוד ובסכום מגוחך. כמעט תמיד בפלוס.

מתכנן מראש: קודם מוודא שיכול להחזיר, וממלווים בעלי אלוהים

מרשה לעצמו מינוס תמידי.

פקידי הבנק מתקשרים אליו בקביעות

מוגבל בכל הבנקים ובעל אוסף של פלסטיקים חסומים.

הולך למי שמלווה רק כי יש לו כסף.
המום ומופתע באמת כשמגיעה הדרישה להחזר החוב ההיסטרי; שהרי 'לקחת הלוואה' ו'להחזיר אותה' זה לא בדיוק אותה מילה (ואז כולם אשמים לו חוץ ממנו)

פעילות פנאי ביומו החופשי

עושה לטובתו

מתבזבז

תוכניות העשרה שקודם מעניינות אותו: חוגים, הרצאות ופגישות "על כוס קפה" עם יועצים חינמיים. *

רוב השבוע

שיגרה

"סידורים": מתעכב אצל אחרים במשך שעות עד לקבלת תשובה (שירות גרוע).

יום אחד בשבוע

שינה בכל רגע שמיתאפשר.

עובד *או* ישן

עושה כלום כל הזמן.

כל יום בשבוע

מיצוי זמנו הפנוי
(לידיעה בלבד, לא לבחירה)

מניע את עצמו

עובד בעבודה מתישה מאוד במפעל: ללא תנאים. כשסוף סוף יש לו זמן הוא מעדיף לישון ככל שמספיק

הומלס,
או עבריין שלא אומרים לו "לעשות",
או סתם מובטל שיושב כל היום בבית קפה

אחרים מפרנסים את אלפא.
לבטא 'אין זמן לזה' כי זה לא ”לעשות” או מפחיד..
אלפא-וואנבי משלם סכום נמוך במיוחד עבור מפגש העשרה חד-פעמי שעוזר לו

במשך השבוע מצטברות כל מיני בעיות, לרבות תיקונים בבית, שהבטא דוחה את הטיפול בהן ליומו החופשי

טופסולוגיה

מציגים בפניו בעל פה (שתי) אפשרויות.

אין לו מושג בכלל לגבי קיומם של טפסים כלשהם

קורא את הטפסים;

ומגבש פיתרונות אפשריים עבור אלפא

ממלא טפסים, חותם עליהם,

ומעבירם לבטא

מנסח טפסים

לשימושו של גמא

 

*>>הרשומה כשאלון נוח ובסיומו תשובה מיידית<<*


שירות לקוחות

א - גבר

ב - נער

ג - ילדותי

ד - ילד

בטלפון

מקבל תשובה כי חשוב לפעילות האירגון

-

יחס מיוחד

-

מענה ראשוני ומיידי ממנהל החברה בעצמו או הפקיד הבכיר ביותר שעוסק בנושא במישרין *
מקושר לדרג בכיר
(
כוכבית עמוס בסלכלום ולהבדיל מדלתא; הלקוח הרגיל מקבל שיחת טלפון אישית חזרה מלישכת המנ"כל, שכמעט תמיד פותרת את הבעיה)

ממתין בתור

לא-בטוח שהעניין יפתר

כל הזמן תפוס: מענה רק באמצעות פקס / השארת פרטי התקשרות / המרכזיה מנתקת בכוונה לאחר כדקותיים המתנת סרק
(חושבים שהם הברירה היחידה)

המספר ידוע לנבחרים בלבד: המענה הספק-מקצועי מתקבל מעובד שליקק מעלה / בעל עסק שלא מרוויח
מקושר לזרג זוטר
(
עסק בתחילת דרכו / מקודם טרי שרוצה להרגיש חשוב)

נאלץ להתקשר למספר כללי לפחות פעמיים: עובד זמני / שלא השקיעו בהכשרתו / רק מדקלמים "תגיע לפגישה"
(הקרטל חוסך מהם את הצורך להבין בשירות לקוחות)

בהגעה אישית למקום

רוצה להגיע: קובע פגישה מראש ומקבל יחס אישי - כל אחד הוא מיוחד *

נאלץ להגיע למקום נגד רצונו, ובשעות קבלת קהל עם כולם: העסק רק צריך אותו – אפשר להיסתדר בלעדיו

נכנס מייד אל בירוקרט שכמעט לעולם לא עובד במישרין עם הציבור הרחב.

ממצה את כל הזמן שבעולם

מחכה בתור *

יתכנו מעט אנשים לפניו.

הפקיד מכתיב לו שהפגישה הסתיימה; ללא כל קשר לתועלת כלשהי שהבטא הפיק ממנה

לוקח מספר לפקיד זוטר: בנק/ממשלה/וועד.

סובל במשך כל הפגישה ושמח שהיא הסתיימה

דחיפות וצעקות בחלוקת מזון; לחוץ כאילו יגמר לפני שיקבל. גם אם השני, גם אם קיבל בכל פעם בה הגיע.

מחפש לברוח מהמקום

היתכתבות עם הממשלה

מקבל תשובה

לא מקבל כל תשובה (הפקיד הזוטר ביותר לא אחראי על לענות לעקשנים) /
לחילופין: “קיבלנו את פנייתך, והתשובה תינתן לך ע"י המשיח”

"מכתבך הועבר לעיון השר", ולאחר מיספר ימים מקבל תשובה בכתב ידו של השר הממונה בעצמו

חסרת ערך

”בתור אחראי על אספקת פיצות; אני לא אחראי על אספקת פיצות”

'בקשתך הועברה לדרגה שתחתיי והיא תשיבך ישירות'. כך המסר חוזר על עצמו מכל דרגה שתחתיו עד שהנמוכה ביותר, מסכנה אין לה איך להיפטר ממך; ממסמסת את פנייתך עד שאתה מתייאש

היתקשרות בטלפון לממשלה.

ברירת המחדל היא יחס דלתא, ואם יש לך מזל היחס העוקב יהיה גמא או בטא

מקבל תשובה

מקבל זובי

מדבר עם הפקידות הבכירה ו\או השר הממונה בעצמו ובאופן קבוע, כי הוא "מכיר אותם באופן אישי"

עצם פנייתך באמצעות 'הצינורות המקובלים' מוכיחה חד-משמעית שלא תקבל תשובה

חקירה "מאיפה קיבלתה את המספר הזה?!", כאילו מי יודע לאן כבר התקשרתה. ללא קשר לתשובתך, לא תקבל מהם מענה

הפקידה הצעירה לוקה בסגמ"ת: עושה את המקסימום שנאמר לה לעשות, שזה בעצם מינימום הכרחי למי שלא מימן את השר הממונה

הפקידה הזקנה קשת ההבנה עונה כרצונה, או שהיא מנצחת אותך בתחרות "מי יותר אוטיסט?"

היחס מהפקיד
(לידיעה בלבד, לא לבחירה)

מוכן לכבודך במיידי,
מיקצועי ואמין: נותן את ההרגשה ש הוא חבר שלך, ההיתקשרות הנוכחית נימשכת ככל שתידרוש

נאלץ להמתין

אין שירות
כי "לקוחות" זה סעיף בטופס - קיום האירגון לא תלוי בביקוש /
אירגון שמדפיס את הכסף צריך רק מחיאות כפיים – אירגון שמאכיל אחרים באמת מאכיל קודם את עצמו

מעט:
תיווך פקידה.

יודע רק את תפקידו - מאומן ביחסי אנוש: כל שאלה שהיא מחוץ לכלל תחשוף בהכרח בעיות תיקשורת קשות (נחמדות מינימאלית / מ”ומ קשוח)

הרבה.

חוסר מקצועיות הכולל זילזול וחוצפה של ממש

מדיניות החברה ללקוחותיה
(
לידיעה בלבד, לא לבחירה)

לפרוטוקול מטרת האירגון היא רווח כספי גבוה ככל הניתן

אירגון התנדבות שעוזר לעלובי החיים לשרוד עוד יום.
האירגון אלטרואיסטי: חבריו באמת קודם עוזרים לעצמם ע"י נתינה לאחר.
או
“אזרחים” זה סעיף בטופס ממשלתי

מכוונים ללקוח *מסויים*

-

100% דרוש לאירגון כאילו עובד בו. אובדן הכנסה מלקוח זה משמעה פגיעה אנושה ברווחים ובהערכת הבוסים לפקיד שקיבל אותו.
לקוח עיסקי גדול מאוד / יחיד בעל פעילות ענפה במיוחד.

העסק בוחר את לקוחותיו בקפידה: קובע נהלים עם מי להתקשר ועם מי לא

הקרטלים 'צריכים' לקוחות: בפועל לא מסוגלים לקשר בין 'רווחים' ל'לקוחות', והשילטון המרכזי מגבה את הזילזול בהם

75% דרוש לאירגון, 25% אפשר לוותר עליו: רצוי מאוד להרוויח ממנו, עם זאת איבודו אינו סוף העולם.
בד"כ לקוח מועדף / וותיק / שצפוי לבצע עיסקה גדולה ראשונה עבורו באותו עסק

50% דרוש לאירגון, 50% אפשר לוותר עליו - הלקוח חייב לחכות שיתפנו אליו: כל רווח ממנו זה בסדר, גם אם לא ירוויחו ממנו כלל -
האירגון *חייב* לשרת את כולם רק בגלל החוק: רוב לקוחותיו קטנים מאוד ויכולים להשפיע רק כשהם חלק מקבוצה גדולה מאוד


סוג העיסקה הנפוץ ביותר

מקבל את שהזמין

מיתחרז עם הונאה

רכישת בית: בפירסום מראים את המיקום וצורה חיצונית, בחוזה מפורטים תשריטים מדוייקים, בשטח מקבל שילוב מושלם של הפירסום והחוזה


פירסום = תנאים בחוזה = תוצאות בשטח.

תוצאה סופית במיידי

מהירות גלישה: מזמין 2.5M = מקבל בפועל כמה מאות kb


ישנו הבדל משמעותי בין מה שפורסם ונחתם למציאות בשטח.

פרוייקט מגורים בשכירות ששייך בפועל לחברה אחרת


פירסום: כללי מאוד
חוזה: לא מקצועי = מדגיש את התפל כשחלקו פירסומת לכל דבר ועניין.

מציאות בשטח = הרווח הוא אשליה: תמורה כלשהי מהווה כיסוי הוצאות בלבד.

הימורים: מבטיחים מיליונים בברוטו, בפועל אתה מנחש, במציאות בשטח זה לכל היותר כמה שקלים בודדים


פירסום: רק מושך את העין
חוזה: סיכום בע"פ
מציאות בשטח: שיגיד תודה אם הרוויח.

כישורי מו"מ

מבין עיניין

"בסדר" היא מילת המפתח שלו – עונה כ-בוט לכל תנאי שמוצב לו

קודם כל מתעקש לשלם מייד את המחיר הראשון שדוקלם לו.

ככל שמשלם יותר כך מרוצה יותר מעצמו, ללא כל קשר לתמורה

קשוח, ממוקד, משיג לעצמו את התנאים הטובים ביותר

משיג לטובתו עד 15%, כי הצד השני הוא הבעלים של העיסקה


*>>הרשומה כשאלון נוח ובסיומו תשובה מיידית<<*


חלקה השלישי של הרשומה>>>

נכתב על ידי גולדי10 , 16/2/2013 11:31   בקטגוריות גיל ההיתבגרות  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי:  גולדי10

מין: זכר



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

18,407
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לגולדי10 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על גולדי10 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)