לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


חיי כביפולרית - על ההתפרצות, ההכחשה וההתמודדות על סמים פסיכודליים- כמה אני אוהבת אותם ומה הם עשו לי על יצר הרפתקנות - על התהומות והפסגות שהוא מוביל אליו ובעיקר - על העמקים שביניהם

כינוי:  bipolar

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2012

למה הפקת האח הגדול לא בסדר ולמה אף אחד לא מבין את זה?


קראתי את הכתבה על חלוקת הכדורים הפסיכייאטריים בבית האח הגדול ודבר אחד הציק לי במיוחד, בייחוד משום שלא עלה לדיון כלל.
רוב האנשים שמגיבים על הכתבה הזו, ולא מדובר רק על טוקביסטים אלא גם על בלוגרים, עיתונאים וכתבי טלוויזיה פשוט מפגינים בורות בפסיכיאטרייה. נכון, אני לא פסיכיאטרית, אך לצערי נזקקתי כמה פעמים בחיי לטיפול פסיכיאטרי ופעם אחת אפילו לאשפוז.
האמת שאף אחד לא מדבר עליה בהקשר זה היא שכדורים פסיכיאטריים רחוקים מלהיות מהירי השפעה כמו אקמול או אפילו אנטיביוטיקה (למעט כדורי הרגעה). לוקח להם זמן להשפיע וכדי שיוכלו לעזור על האדם שנוטל אותם להיות בסביבה רגועה שתאפשר החלמה וודאי שבית האח הגדול לא מספק סביבה שכזו. הפשיעה הגדולה ביותר של צוות התכנית בעניין פרשת הכדורים הפסיכיאטריים היא לא להוציא אדם שנזקק לטיפול כזה מהבית (ביוזמת ההפקה) ולאפשר לו להחלים. וכאן בדיוק המקום ש"קשת" העדיפה רייטינג על טובתם האישית של הדיירים.
נטילת ציפרלקס, לדוגמה, הכדור המדובר ביותר בכתבה בפרט ובזמן האחרון בכלל, הופכת לאפקטיבית רק אחרי כחודש של שימוש בה במהלכו נמנעים משטיית אלכוהול. אני יודעת כי השתמשתי בתרופה. ריספרדל, למשל, היא תרופה לחולי סכיזופרנייה. השפעתה גם אורכת ככמה שבועות ותפקידה להרגיע מחשבה מאנית. השילוב שלה עם ציפרלקס, לטענתו של שיינפיין, נשמע לי לא אחראי שכן ציפרלקס הוא ממריץ בעוד ריספרדל מרגיע ולכן שתי התרופות סותרות אחת את השנייה. בכלל אנשים שמטופלים בריספרדל בדרך כלל מאובחנים כבעלי נטייה למאניה ונטילת תרופות נוגדות דיכאון כדוגמת ציפרלקס אסורה להם מאחר והיא מעודדת מאניה. גם הידע הזה הוא משימוש אישי במיני תרופות שבהן גם ריספרדל. 
גם אם אני טועה, מאחר ואני לא מומחית בנושא פסיכיאטריה, יש להתייחס לנושא שאדם שאובחן כסובל מבעיות פסיכיאטריות קשות צריך להיות מטופל בביתו שלו או במוסד שמתאים לכך ולא בבית האח הגדול תחת מצלמות. כל אחד יסכים שעצם נוכחות המצלמות היא לחץ נפשי עצום ומתווספים אליה לחצי ההדחה, קונפליקטים ומערכות יחסים עם מתמודדים אחרים, פחד מהדחה, הסתגלות לחיים בסביבה חדשה עם אנשים לא מוכרים, תזונה לקויה וחוסר בשינה. כל אלו וודאי לא מהווים סביבה אופטימלית להחלמה ממצב פסיכאטרי לא מאוזן. טיפול פסיכיאטרי תמיד ניתן או תוך כדי שגרה יומית שניתנת לתחזוק או בתקופת רגיעה שאחריה מעודדים חזרה לשגרה הניתנת, כאמור, לתתחזוק.
בדיוק כאן הייתה אמורה ההפקה להתערב ולהוציא את המתמודדים להחלים בביתם שלהם, עם המשפחות שלהם ושגרת היום יום שלהם. אילן רבינוביץ טוען בבלוג שלו ש - "ברגע שהייתי קובע שיש להוציא אותו מהבית בדלת האחורית כגנב בלילה, הפגיעה הנרקסיסטית שלו תהיה אנושה, הוא לא יוכל להתאושש ממנה ויש כאן אפילו סכנה אובדנית. והראיה: תראה איך הוא אפילו לא הצליח להתמודד עם זה שהוא במקום השני". בייחוד אם זו הייתה אבחנתו של דר רבינוביץ היה עליו לתת לסער שיינפיין לצאת ולהתמודד עם הפגיעה הנרקיסיסטית החמורה שלו בסביבה יותר אוהדת תומכת ומרגיעה מבית האח הגדול.

נכתב על ידי bipolar , 8/3/2012 14:31  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 






© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לbipolar אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על bipolar ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)