לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



כינוי:  יד ושם





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


5/2011

פרויקט "לכל איש יש סיפור"


לכל אחד מקורבנות השואה - נשים, גברים וטף - היה שֵם. שמות פרטיים, שניתנו בידי ההורים ושמות משפחה הממשיכים את מורשת השושלת המשפחתית.

כדי להנציח את שמות קורבנות השואה, יד ושם מפעיל את מאגר השמות, המכיל כבר כארבעה מיליון שמות. המאגר מבוסס בעיקר על דפי עֵד שקרובי משפחה ואנשים שהכירו את קורבנות השואה מילאו וממשיכים למלא עד עכשיו. מטרת דפי העד היא לזכור את הנרצחים כאנשים עם זהות ולא כמספרים. המספר העצום של קרבנות השואה, שישה מיליון, הוא בלתי נתפס ועלול לטשטש את העובדה כי אובדן של כל יחיד הנו אובדן של עולם מלא.

 


דוגמה לדף עדדפי העד מכילים מידע מועט על האדם – שמות הורי הנרצח, תאריך לידתו, מקום מגוריו והמקום והזמן בו הוא נרצח. דף העד מוגבל לדף אחד בלבד כדי לעודד אנשים למסור שמות ולהקל במעט במילוי הפרטים.

 

לפעמים אנשים מתקשים לאסוף אפילו את המידע המועט הזה כדי להנציח קרוב או מכר. אולם לפעמים יש עוד הרבה מידע שלא מצליח להכנס. לכן היינו רוצים, במקרים שניתן, גם להוסיף מידע נוסף על קורבן השואה. כי מעבר לפרטים הקצרים האלו, לכל איש היה לא רק שם אלא גם סיפור: סיפור חיים, קורות חיים שכללו את אהבותיו, את משפחתו, תחביביו, עיסוקו, מקום מגוריו וגם סיפור מותו.

 

ישנם כמובן קורבנות שואה רבים שכבר לא נותר אף אחד שיוכל לספר את סיפורם, אבל יש גם כאלו אשר סיפורי חייהם עדיין נמצאים במוחם ובליבם של יקירהם, ואנו מעוניינים ללקט אותם מהם ולהנציח אותם לעולמי עד.

 

בקרוב יתווסף במאגר השמות איזור של ביוגרפיות, אשר יופיע לצד דפי העד. הפרויקט עדיין לא באוויר, אבל אנחנו כבר מתחילים לאסוף את המידע.

אנו מזמינים את הציבור כולו לשלוח לנו את סיפור חייהם של קורבנות השואה אשר הנכם קשורים אליהם ויש לכם מידע כלשהו אודותם. אנו מזמינים אתכם לתחקר את בני משפחותיכם המבוגרים יותר, וללקט בעזרתם את הסיפורים.

 

הסיפורים יכולים להיות החל מכמה שורות בודדות ועד לשני עמודים מודפסים. הסיבה שאנו מבקשים ביוגרפיה קצרה בלבד לשם הוספתה למאגר השמות היא הרצון לשמור על המאגר כמקור קל לחיפוש הגולשים. אם יש לכם מידע נרחב יותר, יד ושם אוסף תיעוד מגוון ועשיר, ללא הגבלה של אורך, של נרצחים וניצולים, והתיעוד נשמר בארכיון יד ושם.

 

 

איך לשלוח את הביוגרפיות?

כתבו את הביוגרפיה בקובץ Word ושלחו אותה באמצעות הטופס המצורף.

 

אם אתם בעלי בלוג בישרא-בלוג, אתם מוזמנים גם לכתוב אותה בפוסט אצלכם בבלוג, ולהוסיף בתחתית הפוסט קישור לכאן, בכדי שתיווצר הפניה.

http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=742295&blogcode=12464439 

 

נודה לכם מאד אם תקשרו לדף העד של הנספה, על מנת שיהיה לנו זיהוי מלא של האדם. תוכלו לחפש את הדף, אם הוא קיים, במאגר השמות שלנו כאן.

אם אין דף עד, אנא שקלו למלא דף עד ולשלוח לנו.

 

 

נכתב על ידי יד ושם , 1/5/2011 14:08  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: זכרון והנצחה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליד ושם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יד ושם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)