לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בתהליכים.

כינוי: 

בת: 36





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2012

633 - למה מנסים להגביל נסיעת חיילים?


נסיעה ברכבת ישראל היא סיוט.

מי שמשתמש בשירותיה של הרכבת לעיתים קרובות מכיר את זה מקרוב, בעיקר בבקרים.

בימי ראשון, ואי אפשר להתעלם מזה, חלק נכבד ממשתמשי הרכבת הם החיילים.

אותם חיילים שהמדינה מגייסת מכוח חוק שירות ביטחון, אותם חיילים שמקבלים משכורת סמלית בלבד.

החיילים משתמשים בתחבורה הציבורית כדי להגיע מהבית לבסיס ומהבסיס לבית.

לאחרונה נחתם הסכם שלפיו חיילים ישלמו מכיסם על נסיעות בימי ראשון בבוקר, בשעות מסוימות ובקווים היותר עמוסים.

לא צריך לערוך מחקר מקיף על הרכבת כדי להכיר את נקודות התורפה שלה: איחורים, ביטולים, עבודות תשתית שמשביתות קווים, השבתות של ועד העובדים.

האמת היא שאין הבדל גדול בין ימי ראשון לשאר ימות השבוע.

האיחורים קיימים בשעות מסוימות, העומס קיים בשעות מסוימות, ואלו לא החיילים שיוצרים את העומס.

אז למה בעצם היה צורך בהסכם הזה?

כביכול, רעיון לא רע, שיצמצם במעט את העומס ברכבת בימי ראשון.

אבל מה התחליף?

האמת העצובה היא שבישראל עדיין אין תחליף הולם לרכבת, לא בכל מקום יש קווי אוטובוס שמגיעים לאותן נקודות של הרכבת.

אז למה דווקא החיילים?

אולי כי הם לא מדברים, המחאה שלהם לא תורגש, וממילא רכבת ישראל תרוויח.

אני לא בטוחה שהצבא יחסוך כאן כסף, וספק רב מה תהיה יעילות המהלך, שהרי כמה כלי תחבורה שנוסעים בבוקר לכיוון תל אביב נוסעים באותה מהירות שבה נוסעת הרכבת?

הייתה הצעה נוספת שעלתה השבוע, לפיה חיילים יקבלו כרטיס עם מספר נסיעות מוגבל, מהבית לבסיס וחזרה.

על כל נסיעה נוספת הם ישלמו מכיסם.

קמה צעקה גדולה (ובצדק) וכפי שזה נראה כרגע, המהלך הזה לא ייושם.

 

איזו עוד מדינה מגייסת את אזרחיה לשירות חובה ולא מספקת להם את השירותים הבסיסיים ביותר על מנת שיוכלו לשרת אותה?

תחבורה ציבורית היא לא פריבילגיה, היא שירות בסיסי.

אז בימי ראשון יש קצת יותר חיילים.

זו לא בעיה שאין לה פתרון, והפתרון לא חייב להיות הדרת החיילים מהרכבת בימי ראשון.

אפשר, למשל, להוסיף עוד קרון לרכבת.

אולי להוסיף עוד רכבות בבקרים, גם זה אפשרי.

 

הבעיות של רכבת ישראל לא נובעות מהחיילים שמשתמשים ברכבת על מנת להגיע לבסיס ובחזרה לביתם.

גם אם ההסכם המגוחך הזה לא יבוטל ברגע האחרון, ספק אם הוא יפתור את בעיותיה של רכבת ישראל.

החיילים, אגב, לא באמת נוסעים בחינם, הצבא הוא זה שמשלם עבורם, בהסכם שנחתם מראש עם הנהלת רכבת ישראל.

כל ניסיון לקצץ בתקציב על חשבון חיילים שמקבלים שכר סמלי בלבד עבור שירותם, הינו לא ראוי, לא הוגן ולא הגיוני.

אבל זה לא צריך להפתיע אותנו.

קיצוצים, לרוב, יבואו על חשבון אלה שלא ימחו.

אלו שאין להם ברירה, אלו שאולי לא ישימו לב עד שהם ירגישו על בשרם.

לא רק קיצוצים שנעשים בהוראת הממשלה, אלא גם קיצוצים בחברות פרטיות, ואת זה יהיה קשה לשנות.

רק חבל שהפעם הקבוצה שתסבול מהקיצוץ היא אלו שמשרתים את המדינה, מגנים עליה ומוכנים להקריב עצמם למענה.

 

נכתב על ידי , 16/1/2012 21:14   בקטגוריות אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



20,283
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשוברת שתיקה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שוברת שתיקה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)