לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בתהליכים.

כינוי: 

בת: 35





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2012

636 - פעילות גופנית - בחדר כושר או באוויר הפתוח?


כל מי שצריך להתחיל בפעילות גופנית אחרי תקופה שהוא לא עסק בה, מכיר את ההתלבטות: ללכת לחדר כושר? להסתפק בהליכות או ריצות באוויר הפתוח?

הרי אין טוב יותר מהתעמלות בחדר סגור וממוזג, חסין מפני מזג האוויר, עם אפשרויות אימון רבות, לכל שריר, לכל מטרה.

אומנם זה בתשלום, אבל מהם כמה שקלים לעומת הנוחות של המזגן, המכשירים הרבים, החוגים, הגיוון (וזה חשוב למי שמתכוון להתמיד בפעילות גופנית)?

רוב הסיכויים הם שיהיה עוד מתאמן בחדר, אבל ממילא כולם היום משתמשים באוזניות.

בחדר הכושר אין תירוצים של גשם, חמסין, אובך, או בוץ ולכלוך.

 

אבל גם מיתרונות הכושר באוויר הפתוח אי אפשר להתעלם.

זה חינם, שעות הפעילות לא מוגבלות, זה גורם לנו להסתכל על הסביבה שבה אנחנו הולכים (או רצים).

לפעמים פוגשים מכרים, לפעמים מגלים שינויים בסביבה.

 

אבל מול היתרונות יש חסרונות.

בחדר הכושר אין אור שמש, ואולי זה נראה כמו יתרון, אבל רבים מאלה שבוחרים בחדר כושר הם אנשים שעובדים בתוך מבנים, כך שהם לא נחשפים מספיק לשמש (וכן, יש לזה חשיבות, אם רוצים לשמור על הבריאות).

מי שהולך או רץ בשעות הבוקר המוקדמות (לא בשעות השיא של השמש), נחשף לשמש במינון המתאים, מה שמסייע לשמירה על הבריאות.

גם להליכה בחוץ יש חסרונות, חלקם נובעים ממזג האוויר.

חיסרון נוסף הוא אפשרות של תאונות במהלך הפעילות הגופנית (יש מסלולים עירוניים שמחייבים חציית כבישים במהלכם, וכידוע, לא כל כלי הרכב עוצרים במעבר חצייה) ואפילו תקיפה.

 

כשאני החלטתי לחזור לפעילות גופנית סדירה, התלבטתי, אך למול כל היתרונות והחסרונות, בחרתי בהליכה בחוץ.

אני בוחרת את השעות, אני בוחרת לאן ללכת (כי מסלול מסודר הוא בגדר המלצה בלבד בשבילי), ואני לא צריכה לנסוע במיוחד לחדר כושר בשביל פעילות גופנית.

אומנם זה לא נעים במיוחד כשעוברים כלי רכב מזהמים, אבל המטרה חשובה יותר.

אין צורך במיזוג אוויר, רק בבחירת השעות המתאימות לי.

זה לא הפתרון המושלם, אבל זה עובד.

אפשר למצוא גיוון גם בחוץ, ולאלתר כשצריך.

אז אומנם מזג האוויר לא תמיד לרוחי, ויש מקרים בהם מזג האוויר לא מאפשר פעילות גופנית, אבל ארצנו שטופת השמש מספקת הזדמנויות רבות לניצול מזג האוויר, גם בחורף.

הדבר היחיד שיכול לשבש את ההליכה בחוץ הוא תשתיות לקויות במקומות מסוימות, כמו בורות ושקעים במדרכות ובכבישים.

אבל אם אני אתעסק רק במציאות החסרונות שבהליכה בחוץ, אני לא אצא להליכה, לא אתמיד בפעילות גופנית ולא אדאג לבריאות שלי, והרי המטרה שלי היא לשמור ולשפר את הבריאות, לא לדרדר אותה.

 

נכתב על ידי , 31/1/2012 16:29   בקטגוריות חסר קטגוריה, לא מסודר  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



20,281
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשוברת שתיקה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שוברת שתיקה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)