לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


8/2014

פוסט פתיחה מחודשת


פוסט פתיחה מחודשת! 

 


ברוכות הבאות לפוסט הפתיחה המחודשת! השקעתי מלא, ואני מאוד מקווה שתהנו מהפוסט ושהוא באמת יעזור לכן.. אז זה יהיה נחמד אם תפרגנו בתגובה! אוהבת, ליבי ♥
 

אז מה יהיה לנו היום בפוסט? 

  • איך להתמודד עם כאבי מחזור?- המדריך המלא
  • סדרות מומלצות לצפייה 
  • איך לגלח נכון?- טיפים לגילוח מושלם
  • איך לא להשתעמם בחופש?- רעיונות לפעילויות בחופש 
  • קניות באינטרנט: פריטים מומלצים לקנייה באינטרנט

 

איך להתמודד עם כאבי מחזור?- המדריך המלא
כמעט כל אחת שכבר הגיעה לשלב בו היא "הפכה לאשה" וקיבלה את המחזור, חווה כאבי מחזור (ברמה כזו או אחרת) כל חודש מחדש. אז אם כל חודש כשאת מקבלת את ה-"מתנה" של אמא טבע את מתפתלת מכאבים באזור הבטן (ובטן תחתונה) , לא רוצה ללכת לבית ספר, או שאת משתלטת על ארון התרופות של אמאבא, זה המדריך בשבילך! 
אז קודם כל, מהם כאבים מחזור?

אני אתחיל ואומר שכאבי מחזור הם טבעיים. בעבר הרחוק מאוד-מאוד כאבי מחזור (כמו כאבי לידה או הריון) היו פשוט משהו שנשים היו צריכות לסבול בגלל העובדה שהן נשים. לשמחתנו המון השתנה מאז, ובגלל הרפואה המתקדמת של היום אנחנו יכולים להבין ממה הכאבים האלו נגרמים וכיצד לטפל בהם. 

כאבי מחזור נגרמים כתוצאה מההתכווצויות של הרחם. ההתכווצויות נגרמות על ידי חומרים המופרשים מרירית הרחם (הציפוי או "הקרום" של פנים הרחם), הנקראים פרוסטגלנדינים. ככל שרירית הרחם עבה יותר, מופרשים יותר פרוסטגלנדינים ולכן נגרם יותר כאב. ככל שצוואר הרחם סגור יותר, ההתכווצויות חזקות יותר וכואבות יותר ולכן נערות ונשים שטרם ילדו סובלות מכאבי מחזור הרבה פחות מנשים מבוגרות שכבר חוו לידה. 


קיימות "תופעות לוואי"" לכאבי מחזור? 

כן. לפרוסטגלנדינים שהוזכרו מקודם יכולה להיות השפעה על אזורים אחרים בגוף ולכן לעתים קיימות תופעות נלוות לכאבי המחזור, כמו- בחילות, הקאות, סחרחורות, התעלפויות, כאבי רגליים, כאבי ראש, שילשולים או להפך עצירויות.

*חשוב לציין שלכל אשה יש את הגוף שלה, ובסך הכל זוהי רשימה של כל תופעות הלוואי האפשריות.. אף אחד לא אומר שאתן תסבלו מכל התופעות האלו או אפילו מחלק מהן! כל אחת והגוף שלה...



שימוש בטמפונים משפיע על כאבי מחזור?
כן ולא. בעקרון, לכל אשה או נערה יש את הגוף שלה ורק היא יודעת מה משפיע עליו ובאיזו צורה. אבל באופן כללי, הוכח כי ברוב המקרים טמפונים מגבירים את עוצמת כאבי המחזור. בתכלס, כל אחת צריכה להיות קשובה לגוף שלה. אם את מרגישה שטמפונים משפיעים על כאבי המחזור שלך, תפסיקי להשתמש בהם ואם את לא מרגישה שינוי תמשיכי בלי לדאוג! מניסיון אישי שלי- ב- 99% מהזמן אני משתמשת בטמפונים- אני מרגישה שזה הרבה יותר הגייני ונוח. אבל, אני גם סובלת מכאבי מחזור חזקים כמעט תמיד. אני לא מרגישה שהשימוש בטמפונים משפיע על הכאבים שלי רוב הזמן, אבל במקרים מסויימים כשהכאב ממש חזק (הרבה פעמים לפני השינה או כשאני בבית) אני מרגישה שהטמפון רק מציק לי ואני מעדיפה להשתמש בפד (תחבושת). 



טיפים להקלה על כאבי מחזור
  •  תקפידי לשתות המון מים. 8-12 כוסות מים ביום זו הכמות המומלצת. לא רק שמים חשובים לבריאות הכללית של הגוף, להרגשה טובה, לחילוף חומרים מהיר ולכל תהליכי הגוף, מים גם יכולים להקל על כאבי המחזור ואפילו למנוע אותם. 
  • תאכלי בננה! בננות מכילות חומר המזוהה כ"פקטין" שהוא מקור הסיבים התזונתיים בבננות. ומחקרים שונים אומרים כי חומר זה יכול להרגיע את ההתכווצויות בזמן המחזור.
  • חממי את האזור! השתמשי בכרית חימום למיקרו, בקבוק מים חמים, או אפילו כוס תה חם (רק תזהרו שהתה לא ישפך עליכן) וחממו את האזור. חום מוכח כמרגיע את כאבי המחזור. אופציה חלופית: תתפנקי באמבטיה חמה. לא רק שהחום ירגיע את הכאבים, כאבי מחזור הם סיבה מעולה להנות באמבטיה מפנקת וארוכה. 
  • תשתי תה קמומיל חם!   תה הקמומיל הוא מרגיע מאוד, ומשכח במידה מסויימת הרבה סוגים שונים של כאבים. 
  • תאכלי קוביית שוקולד!  אין כמו שוקולד כדי להתפנק כשכואב לכן.. 
  • נסי להמנע מנעילת נעלי עקב בזמן המחזור. נעילת נעלי עקב "לוחצת" לא רק על הרגליים אלא על כל הגוף. וכשאת במחזור, הדבר האחרון שאת צריכה זה עוד קצת לחץ על הגוף. 
  • נסי להימנע ממאכלים מתובלים מדי (כמו אוכל חריף ברמות או אוכל אסייאתי-מקסיקני-הודי שאת לא אוכלת בקביעות) ומשתיית קפאין מרובה. 
  • תרגעי ותנוחי. מנוחה או שינה יכולה לעזור המון! תנסי ותראי את ההבדל.. 

תרופות ללא מרשם (כמו אדוויל, נורופן, אקמול וכ'ו) עוזרות בהקלה על כאבי מחזור? 

כמעט תמיד- כן. תרופות ללא מרשם הן האופציה המהירה לשיכוך כאבי מחזור, והן נמצאות בארון התרופות ברוב הבתים.. מה שכן, חשוב לא להגזים איתן! חשוב לזכור שכל התרופות האלה לא בריאות בכלל לגוף, וצריכה מוגזמת שלהן יכולה  להביא לפגיעה במערכות שונות בגוף, לא כיף.. סטנדרטי


גלולות למניעת הריון משפיעות על כאבי מחזור? 

ברב המקרים כן. חוץ מזה שגלולות למניעת הריון.. מונעות הריון, מן הסתם, יש להן גם השפעה על רירית הרחם- בגללן הרירית נהיית דקה יותר, ובכך כאבי המחזור פוחתים. חשוב להזכיר שגלולות למניעת הריון ניתנות במרשם רופא בלבד! לכן, אם אתן מרגישות ששום דבר לא עוזר לכן, אני ממליצה ללכת לגניקולוג לבדיקה ולבקש מרשם לגלולות. 

 


ספורט בזמן מחזור משפיע לרעה או לטובה על כאבי מחזור? 

כמו שכבר ציינתי המון פעמים, לכל אשה יש את הגוף שלה ומה שמתאים לו. בכל העניין של ספורט בזמן מחזור, יש המון בנות שלא מסוגלות בכלל לחשוב על להתאמן בזמן המחזור ויש בנות שמאמינות שאימון בזמן מחזור עוזר בהקלה על הכאבים ומעולה להרגשה טובה יותר. בכל מקרה, אם אתן מחליטות להתאמן בזמן מחזור עדיף לקחת את זה ברגוע, ולא הייתי ממליצה להתחיל לרוץ ספרינטים.. בעצם, אפילו על ריצה קלה לא הייתי ככ ממליצה. דווקא הליכה של חצי שעה- שעה יכולה ממש לעזור, והרבה מתיחות. אם הכאבים חזקים, לא הייתי ממליצה על תרגילי בטן. אבל כל אלה הטיפים שלי והכי חשוב שתבדקו מה מתאים לכן.. 


לסיום- 

אם כל הטיפים שנתתי לכן פה לא עוזרים, אני מאוד ממליצה לשתף את אמא או אם את לא מרגישה בנוח אחות גדולה או כל מבוגרת אחרת שאת סומכת עליה. בכל זאת, גם הן עדיין מקבלות מחזור ועדיין סובלות במידה מסויימת מהכאבים האלו. אני ממליצה לבקש שאמא תקח אותך לבדיקה אצל גניקולוג או רופא נשים (ואם אתן לא מרגישות בנוח להדגיש לאמא שאתן רוצות שזו תהיה גניקולוגית או רופאת נשים) והוא כבר יבין מה הבעיה הספציפית.. בדרך כלל רופא נשים או גניקולוג יתן לכן מרשם לגלולות נגד הריון. במקרים אחרים, כשהכאבים הם כתוצאה מדלקות תרופה אנטיביוטית שתקבלו כבר תטפל בעניין.


בהצלחה! לכל שאלה אתן מוזמנות לפנות אליי בתגובות או במייל. ♥

סדרות מומלצות לצפייה
מי שמכיר אותי יודע שאני חולת סדרות ובאמת אני רואה סדרות בכמויות.. במיוחד בימים האלו בחופש שכל מה שאת רוצה לעשות זה להיות בבית. אז החלטתי שבכל פוסט אני אמליץ לכן על 5 סדרות טובות שראיתי/ שאני רואה כרגע.. תהנו! 

  • faking it (מעמידות פנים) - סדרה ממש חמודה שמזכירה את אוקוורד לא מעט.. קארמה ואיימי לומדות בתיכון ליברלי- שמקבל את האנשים השונים. בתיכון הזה, דווקא ה-"נורמלים" הם הלא מקובלים. כדי להפוך למקובלות, קארמה ואיימי מחליטות להעמיד פנים שהן לסביות, כדי שאנשים יחבבו ויעריצו אותן. סדרת תיכון ממש חמודה ומצחיקה שתעביר לכן את הזמן בקלות! עונה חדשה (ממש קצרה.. סטנדרטי ) כבר הסתיימה ועונה שנייה מצולמת עכשיו.
     
  •  teen wolf (זאב צעיר)- סדרת תיכון בעולם לא טבעי. בעונה הראשונה לומדים להכיר (ולאהוב) את סקוט מקק'ול, שחקן לקרוס די אאוטסיידר שלילה אחד ננשך ע"י זאב ומבחין ב"שינויים פתאומיים" - דה, הוא הופך לאיש זאב. סדרה שמלאה בשחקנים שאני ממש אוהבת (חתיכים. ברמות.) לדעתי דווקא החבר העוד יותר אאוטסיידר של סקוט, סטיילס הוא הכי מושלם. בסך הכל סדרה עם עלילה די מפגרת, במיוחד בעונה הראשונה, אבל לומדים לאהוב אותה .. די בקלות. עונה 4 משודרת כרגע, ואני כמעט בטוחה שמשדרים אותה גם בהוט.. 

  • the 100 (המאה)- סדרה המתרחשת 97 שנים לאחר שמלחמה גרעינית השמידה את כדוה"א שאנחנו מכירים.. שארית האנושות חיה בספינת חלל שנקראת "התיבה". 100 בני נוער "אסירים" שחרגו מהכללים הברורים-מאוד של הקהילה, נשלחים לבדם אל כדור הארץ כדי לבדוק האם ניתן לחיות בכדה"א. סדרה ממש מעניינת וחמודה, עונה ראשונה כבר הסתיימה ועונה 2 מצולמת עכשיו.
      
  • Rookie Blue (רוקי בלו) - דרמה קומית. הסדרה עוקבת אחרי קבוצה של "טירונים" צעירים שסיימו בהצלחה את האקדמיה לשוטרים ומתכוננים לעבודה האמיתית והמעשית. לי הסדרה מזכירה ממש את העלילה של "האנטומיה של גרי" (משולשי אהבה, רומנים עם הממונים עלייך בתפקיד.. מישהו אמר מרדית ודרק?) ובסך הכל זאת סדרה נחמדה שמעבירה את הזמן ממש בקלות! עונה 5 משודרת כרגע ביס, כל העונות נמצאות בVOD ביס. 
  • Suburgatory (פרוורי הגיהינום)- "ברוכים הבאים לעיר הפלסטיק" קומדיה שהיא בעצם סאטירה על הפרוורים העשירים בארה"ב. הסדרה עוקבת אחרי אב גרוש שמחליט לעבור מהעיר ניו-יורק לפרוורים לאחר שמצא קונדומים במגירה של בתו בת ה-16, במטרה להעניק לה חיים טובים יותר. אבל, הפרברים הם לא בדיוק מה שהוא חשב. שניהם מוצאים את עצמם בתוך שכונה זנותית שבה כל אמא רוצה לדפוק את השכן. כל בחורה עשתה הגדלת חזה וניתוח באף וכו'... סדרה ממש מצחיקה שאני ממש אוהבת. עונה 3 משודרת ביס. 

טיפים לגילוח מושלם 

  • חד- פעמי או רב- פעמי? כל אחת ומה שהיא אוהבת. הכי חשוב זה שהסכין יהיה חד ונקי. לכן, אם את בוחרת להשתמש בסכינים חד-פעמיים חשוב לזכור שאפשר להשתמש באותו סכין רק בכמה שימושים בודדים. גם אם את בוחרת בסכין רב-פעמי חשוב לזכור מתי התחלת להשתמש בלהב ובמקרה הצורך לקנות להב חלופי. 
     
  • איך לבחור סכין? ניסיון וטעייה. פשוט התנסי בסוגים שונים של סכינים עד שתמצאי את מה שהכי מתאים לך. בכל מקרה, כשאת בוחרת סכין חשוב שיהיה לו פס לחות- שיגן על עורך מפני יובש. 
     
  • גילוח- יבש או רטוב? רטוב, רטוב ועוד פעם רטוב. כולנו מכירות את הפעמים שאת ממש ממהרת אז את מגלחת בשניה את הרגליים, אפילו לא מרטיבה אותן לפני זה.. וכולנו מכירות את התחושה הלא נוחה של יובש ואת החתכים שעלולים להיווצר. גילוח הוא סוג של פילינג טבעי לעור- יחד עם השערות, סכין הגילוח מורידה גם שכבה דקה של עור יבש. אם תגלחי על עור יבש, רוב הסיכויים שסכין הגילוח שלך ייסתם על ידי העור המת שירד בעת הגילוח ואת תסתכני בחתכים בעורך.
     
  • לפני שאת מגלחת שימי לב שיש לך 5-10 דקות להשקיע בגילוח טוב. גילוח שמתבצע מהר מדי יכול לגרום לפציעות ולאדמומיות. 
     
  • חשוב לשים לב שסכין הגילוח (בין אם הוא חד-פעמי או רב-פעמי) נקי ועם להב חד ללא חלודה בכלל. סכין קהה ומשומש יכול לגרום לחתכים, שפשופים ופצעונים בעור. לא נעים.. 
     
  • לפני הגילוח עצמו הרטיבי את העור במים חמימים. הטיפ שלי? קחי לך כמה דקות לפני שאת מגלחת ושבי באמבטיה עם מים חמים. החום והלחות ירככו את העור. 
     
  • אני הכי ממליצה להשתמש בג'ל/ קרם לגילוח. לנשים או לגברים? זה לא משנה.. ההבדל היחידי שיכול להיות בין קרם גילוח לנשים וקרם גילוח לגברים הוא הריח.. אבל אני לא ממליצה לגלח בלי קרם או ג'ל. הקרם מרכך את העור ואת השיער לפני הגילוח, מקרר את העור ומרגיע אותו. יש בנות שמשתמשות בקונדישינר או בסבון, ולדעתי ממש לא כדאי, אבל אם כבר אז רק עם קונדישינר ולא עם סבון רגיל.
     
  • הגילוח עצמו מתבצע בתנועות ארוכות, יציבות וזהירות כנגד כיוון צמיחת השיער  (רגליים: מלמטה-למעלה, בית שחי: כל הכיוונים)
     
  • תשתדלי לגלח באיטיות ועדינות במיוחד באזורים רגישים כמו ברכיים וקרסוליים. 
     
  • לאחר הגילוח שטפי את העור היטב במים פושרים ומרחי קרם לחות/שמן על מנת למנוע יובש. חשוב לשים לב לא להשתמש במוצרים עם בישום חזק מיד לאחר הגילוח מה שעלול לצרוב, לשרוף, וליצור אדמומיות או רגישות. 
  • ולסיום- הבאתי לכן סרטון מעולה, עם בחורה חמודה שמדגימה גילוח נכון ונותנת גם כמה טיפים מוצלחים. בהצלחה ! שיהיה לכן גילוח נקי!

איך לא להשתעמם בחופש הגדול? רעיונות לפעילויות בחופש 

  • תלמדי משהו חדש! החופש הגדול זאת הזדמנות מעולה לקחת קורס, חוג או אפילו ללמוד עצמאית משהו שממש מעניין אותך , שתמיד רצית ללמוד או שלא היה לך זמן לעשות אותו בזמן השנה. רעיונות לקורסים- קורס מד"א, קורס תפירה/ עיצוב/ סטיילינג, קורס צילום, קורס שחייה או ריקוד ויש עוד המון קורסים וחוגים מעניינים שזוהי הזדמנות מעולה לנסות אותם! 
  • תרוויחי קצת כסף! ההרגשה הכי טובה בעולם בערך זה ללכת לקניון לשופינג מטורף עם כסף שהרווחת בעצמך.. בחופש כל החוקים בקשר לעבודה של בני נוער הרבה יותר "גמישים"- בחופשים גדולים אפשר להוציא פנקס עבודה ולעבוד כבר מגיל 14, ככה שזה זמן מעולה להתחיל לעבוד. אם את בת פחות מ-14 את יכולה להתחיל לעשות בייביסיטר על חברים של האחים או על בני דודים, לשטוף מכוניות בשכונה בה את גרה, לקחת את הכלבים של השכנים לטיול ועוד עבודות פשוטות.
  • תני מעצמך- ותתנדבי! תחליטי על מקום בו זקוקים למתנדבים צעירים, לכי לשם ותבקשי להתחיל להתנדב. ההרגשה המספקת שתהיה לך אחרי שתתני מעצמך לחברה היא מדהימה.. 
  • תכנסי לכושר! אם את אחת שלא מתה על ספורט, או שפשוט אין לך זמן להתאמן בדרך כלל, זה זמן מעולה להתחיל. את יכולה ללכת לשיעורי ספורט שונים, כמו: פילאטיס מכשירים/מזרון (א-ה-ב-ה), TRX , שחייה, להרשם לקבוצת ריצה או לחדר כושר. או שתוכלי להתחיל ללכת/לרוץ לבד, עם חברה או עם אמא.. 2-3 פעמים בשבוע של חצי שעה- שעה הליכה וכבר תוכלי להרגיש הרבה יותר בכושר. בנוסף את יכולה להכנס לערוצי יוטיוב (blogpilates המדהימה לדוגמה) ולהתחיל עם תרגילי כושר וחיטוב שונים שאת יכולה לעשות לבד בבית. 
  • לכי לרקוד במסיבה! בחופש יש מלא מסיבות נוער במועדונים שווים, ובדרך כלל גם המחירים יותר טובים. אז תאספי כמה חברות, תתלבשו יפה תתאפרו, שימו עקבים, וצאו לרקוד! 

קניות באינטרנט: פריטים מומלצים לקנייה באינטרנט

בגלל שאני מתמודדת עם התמכרות לא קטנה לקניות ובפרט קניות באינטרנט, החלטתי שבכל פוסט אני אעלה פינה ובה אני אתן לכן קישורים לפריטים שהזמנתי/ שאני עומדת להזמין מאתרי אינטרנט שונים, ולפעמים אני אתן לכן גם טיפים שונים.. בכל מקרה, אם יש לכן בקשות אתן מוזמנות לפנות אליי! 

הפעם- אני אראה לכן כמה אקססוריז מהממים שמצאתי באתר הקניות "אליאקספרס"- שהוא די דומה לאיביי (כמו שוק, הרבה מוכרים שונים עם סחורה שונה.) אבל הרבה פחות מוכר. סורי שאין תמונות, אבל אתן יכולות ללחוץ על התיאור כדי לפתוח את העמוד של הפריט באליאקספרס ולראות את התמונות. 

  • שרשרת לב קטנטן וחמוד - מתוקה ברמות, שתלך בערך עם כל אאוטפיט. 1.99 דולר (בערך- 8 ש"ח).
     
  • טבעת עם פרחים- מגיעה בזהב או בשחור. ממש אהבתי את זה שהיא לא מאוד מאסיבית ולא מאוד "רגועה". 0.76 דולר (פחות מ-4 ש"ח) 
      
  • טבעת משולש- מגניבה ומאסיבית. אהבתי מאוד(; 0.42  דולר. (פחות מ-2 ש"ח) 
     
  • שרשראות עם תליון- תליונים וינטג'יים ברמות, ויפים אחד אחד.. באמת שהיה לי קשה לבחור ובסוף הזמנתי את כולם, אני מודה.  0.52 דולר (בערך- 2 ש"ח) 
      
  • עגילים עם סטייטמנט- עגילים ממש דומיננטיים ומאסיבים שאני מאוד אוהבת. מגיעים במלא צבעים שקשה להחליט איזה צבע לבחור. 1.62-2.50 (בין 6 ש"ח ל- 10 ש"ח) 

אז כאן מסתיים פוסט הפתיחה המחודשת.. 

אני יודעת שהוא יצא קצר, אבל זה פשוט בגלל שאני עובדת כבר על ספיישל חזרה ללימודים- אם יש לכן בקשות למדריכים מסויימים אתן מוזמנות לכתוב לי בתגובות ! חוץ מזה, פוסט הבא תהיה חבילה למנויות אז שווה לעשות מנוי ! 

אוהבת, 
ליבי ♥ 

נכתב על ידי , 4/8/2014 23:07  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





3,546
הבלוג משוייך לקטגוריות: נוער נוער נוער , בלוגי בנות , אופנה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לGirlsTalk- בלוג בנות בפוסט פתיחה מחודשת! אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על GirlsTalk- בלוג בנות בפוסט פתיחה מחודשת! ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)