לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בלוג ביקורות לסיפורים.



Avatarכינוי:  -מבקרת סיפורים-

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2012    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2012

ביקורת לסיפור "הגלגול התשיעי של קן קרטר"


מצטערת על העיכוב הנוראי, אבל לא נעלמתי! אני פה ואני ממשיכה לבקר את הסיפורים שלכם, הם יעלו בקרוב חיבוק של הסוררת

ולביקורת הראשונה-

 

 

ביקורת לסיפור "הגלגול התשיעי של קן קרטר"

רושם ראשוני - הרקע שחור, מה שישר עושה תחושה של מסתוריות ואפלה... התמונה בראש הבלוג מקסימה, אבל לא ממש קשורה לסיפור. שאר העיצוב בסדר גמור, קל ונעים לקרוא.

*יש קטע קצת לא מסודר ברשימות- השם שכתבת שם שונה, ויש כמה קישורים פעמיים. למה צריך את התיבה של הדמויות? זה קצת מיותר לדעתי. ואם את מחליטה להשאיר אותה, תסדרי את השמות לפי סדר אלפביתי ותני תיאור קצת על כל דמות.

 

תוכן- הסיפור מעולה. הצלחת לסקרן אותי. בהתחלה לא כל כך ברור שזה סיפור פנטזיה, רק בפרק השלישי מגלים זאת. 

הדמות של אמא של קן קצת לא מובנת. היא מתוסבכת, ואני לא מצליחה להבין מה הולך איתה. היא שמחה שקן נולד? סיפרת שהיא צילמה אותו בכל רגע נתון, אבל גם שהיא לא כל כך שמחה כשהוא נולד. בכלל, לפעמים היא נשמעת עצבנית וכועסת יתר על המידה, אבל לפעמים את מתארת אותה ממש אחרת. קצת מוזר שגם אמא של תרסטון וגם אמא של קן אדריכליות. לא מוזר ביותר, אבל בהחלט יכולת למצוא משהו הגיוני יותר, כמו עורכת דין למשל.

קצת לא מובן עוד כל הקטע עם חסידי האמונה וכל זה, אבל אני בטוחה שתפרטי על זה בפרק הבא יותר (: 

עוד משהו קטן שהפריע לי... למה לכולם יש שמות 'מפוארים' (אין לי מילה אחרת לתאר את זה), ורק לקן יש שם שהוא קצת... מעפן? אני לא יודעת, פשוט יש הבדל עצום בין השם של קן לשמות של כל האחרים (פרנסיס, תרסטון, מארי וכו'). אולי זה בגלל שהם שמות ישנים, ושל קן לא? או שזה בכלל שם עם סיפור מאחוריו? (אגב, אהבתי את הקטע עם השמות הישנים. זה מקסים)

 

דקדוק- בפתיח- כתבת "נשמה ונשפה". או שאת כותבת "נשמה", או "שאפה ונשפה". 

השפה לא אחידה, כלומר- רגע אחד את כותבת בשפה גבוהה ורהוטה, וברגע שאחריו הדמויות מקללות אחת את השנייה. שימי לב לזה, הדמויות לא צריכות לקלל ולצעוק כדי להביע כעס או רגשות אחרים. את מדגישה הרבה דברים בקטעים, דברים שלא צריכים הדגשה\הגדלה של הכתב. אם המשפט אמור להיות מודגש במחשבות, הוא יהיה מודגש מעצם הניסוח. ככל שתנסחי אותו טוב יותר, לא תצטרכי להדגיש אותו, והמשפטים שלך מנוסחים מעולה.

כמה פעמים כתבת "על" במקום שהיה צריך להיות כתוב "אל". אני חושבת שזו טעות חד פעמית, כי רוב הפעמים כתבת בסדר גמור. 

בפרק השלישי, בקטע שמקנזי צועקת על תרסטון, כתבת "למה אתה לא סיפרת לי!!!" - אי אפשר לנסח את זה ככה, צריך להוריד את ה "אתה".

 

ולסיום, כמה המלצות :) 

- תעשי תקציר לסיפור, שתי שורות, ושימי אותו ברשימות. צייני את הז'אנר (סוגה) של הסיפור. 

- סדרי את הרשימות.

- הדמות של מארי, אמא של קן, קצת מוזרה. מזגזגת בין אדישות כלפי קן לאהבה ודאגה עצומה אליו. מה קורה איתה?

- לא כל כך הבנתי מה זה "פרק 2 פסיק". זה מין חצי פרק? כי הוא באורך של פרק שלם... 

 

סה"כ הסיפור שלך מרתק, מעניין ומושך, נהנתי מאוד לקרוא! רק תמשיכי ותשתפרי :) 

 

 

XOXO 

ג'יין <: 

 

Lady Antebellum - Just A Kiss

נכתב על ידי -מבקרת סיפורים- , 5/3/2012 19:32  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של תוהה למרחקים ב-13/4/2012 23:29
 





1,490
הבלוג משוייך לקטגוריות: ביקורת בלוגים , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל-מבקרת סיפורים- אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על -מבקרת סיפורים- ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)