לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי:  מקס לזרב רודריגז

בן: 28

Google: 

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2014

אל תשאלו אותי איך עשיתי את זה


Computer Edition

אני מרגיש בקרוב פוסטים דומים לזה, אבל בינתיים, זה הזמן לקצת האקים.

כפי שתיארתי בימים האחרונים, המחשב שלי סובל ממצב קשה של "כונן דיסקים לא עובד"

מפני שהמחשב הנייד היקר שלי נקנה ב-2011 מאוחר, Macbook Pro כחדש Late 2011

Intel i5 וכל זה

ראם משודרג ל-10 ג'יגה, כונן קשיח משודרג לחצי טרה דק

והכל ידני

אבל כונן דיסקים? תחליף לזה לא כל כך שווה את המאמץ.

 

בכל אופן, בגלל הזמן שהמחשב שלי יצא בו וההחלטות המטופשות של אפל

אין תמיכה בהעלאת התקנה של ווינדוס מתוך USB

חייב DVD

(Needless to say, this is retarted)

הם לא סתם עשו את זה, הם עשו את זה מובנה ובלתי ניתן לתיקון או הפיכה!

למעשה הטריק היחידי שעלה לי בראש לסדר את זה הוא להתקין Plop Bootloader על USB אחד

ולהשתמש בו כדי לגרום ל-USB של התקנה של ווינדוס לעלות

 

טריקים שלא עבדו: הכנת USB מותאם ל-EFI

להשתמש ב-rEFInd בוטלואדר

להסתבך קצת עם Linux GRUB (אפילו לא זוכר מה עשיתי שם...)

בגדול התוצאה הכי קרובה ל"לעבוד" הייתה כמה שורות מקולקלות למעלה על מסך שחור לנצח

שזה כביכול "עכבר מהבהב" - בקיצור להגיע להתקנה אי אפשר

הרעיון שלי שהזכרתי למעלה - אין לי את הכלים לבצע.

צריך יותר מ-USB אחד בשביל זה, כלים שאין ברשותי...

יש לי USB אחד של 8 ג'יגה שמוקדש להתקנה של מק

הוא כאן כדי להציל את המק בעת צרה, פירמוטים, כמו כן הוא יכול להתקין מק על מחשבים נייחים

יש לי עוד אחד של 8 ג'יגה שכרגע מוקדש לפריצת ווינדוס שאהיה אדמין בכולם תמיד בלי יוצאי דופן ובצורה נוחה יותר מאשר CMD

אולי אפשר להקריב אותו לטובת התקנה של ווינדוס אבל אין חשק - USB שמפעיל לינוקס פשוט הרבה יותר שימושי.

(מערכת הפעלה על מחשב שלא מריץ כלום נניח - במקום התקנה מסכנה)

ועוד USB שזה למעשה כרטיס זיכרון קטן שמחובר ב-USB של 2 ג'יגה שפעם היה בפלאפון שלי ומפוצץ (האמת אפשר לפרמט)

כבר מאוחר מידי לנסות עליו Linux Plop

אה ויש עוד אחד של 64 מגה אבל הוא דורש את אותו חיבור USB של 2 ג'יגה, כלומר "תחליף", כלומר אי אפשר לחבר את ה-2 וה-64 ביחד.

(הכנסת כרטיס זיכרון קטן לתוך USB, ממיר שכזה.)

על ה-64 דווקא plop linux ילך מושלם.

 

מחר פברואר

אז כמו שהסברתי, להתקין עכשיו ווינדוס על המק שלי זה כביכול "משימה"

בעזרת מדריך מסוים שהשתמש ב-Parallels (תוכנה למכונות וירטואליות של מק בלבד)

הצלחתי לשים למחשב שלי ווינדוס 8.1 (משום מה בחרתי בו.)

בגדול - התוכנה הגאונית פה היא Parallels, שמסוגלת לקבל חתיכה מהכונן בלי לשאול שאלות מפגרות או להתנהג בחוצפה.

היא לא סתם - למק בלבד

בווינדוס תוכנה כזאת לא שווה את ההשקעה - גם מבחינת התכנות וגם מבחינת השימוש

במק יש ביקוש דווקא למכונה וירטואלית שעובדת יפה עם ווינדוס ועוד יותר לכזו עם ווינדוס מתוך חתיכה בכונן

שהרי "אם תרצו" להכנס לווינדוס עצמו אתם יכולים

ואם תרצו להשתמש באותו ווינדוס מתוך המק, אתם יכולים.

 

אז במדריך בסה"כ היה נדרש להכנס להתקנה של ווינדוס עם החתיכת כונן בתוך Parallels

לפרמט אותו ב-NTFS ואז להעביר את הקבצים מאותו דיסק התקנה (הם הסבירו שם לחבר אותו פעמיים - חכם)

לדיסק המפורמט

ואז להפעיל מחדש את המחשב ולהכנס לווינדוס - זה הכנס להתקנה - ואפשר להתקין ישרות לאותו דיסק שממנו הפעלתם את ההתקנה

הקונספט הזה לא הפחיד אותי, ששמעתי עליו הרבה פעמים והכרתי לפני דברים דומים (כמו לשדרג ווינדוס בלי דיסק בכלל)

בקיצור, אחרי פעולה נחמדה עם CMD, זה עבד

ההתקנה הסתיימה

עכשיו הבעיה האחרונה שנשארה זה שכשנכנסתי לכונן המק אחרי התקנת הדרייברים זה עשה לי את המסך הכחול של המוות

ואחרי זה זה החליט שאסור לו להכנס לכונן של המק, אבל בנינו, אולי ככה עדיף.

כמו כן ווינדוס 8.1 מתנהג מצחיק, אחרי שהתקנתי אותו הוא החליט להשאיר את ההתקנה עצמה בתוך הכונן

ולזהות אותה כל פעם שהוא נדלק עם ה-Boot Loader ה"פחות גרוע" שלו

אם יש משהו שהשתפר באמת מווינדוס 7 ל-8 ומעלה, זה הבוטלואדר.

ידידותי למשתמש ופחות מפחיד ושחור כזה

 

וכמובן שערכתי אותו אישית שיראה כמו 7, ויש שיגידו שביזבזתי קצת

אבל אתם יודעים מה, הוא עובד כל כך מהר וחלק (8.1) שזה שהוא מכוער יותר מ-7 "נסלח" אחרי הערכות נושא הרבות שלי

וההתאמה האישית הכבדה במיוחד שעשיתי לו

והקליק ימני על לחצן הבית המעפן החדש דווקא מוצאת חן בעיני עם התפריט שיש בו את כל האפשרויות של המשתמשים הכבדים במכה.

עכשיו אני יכול לעבוד ב-XNA עם שלווה בלב

ולשחק במשחקים כבדים או לא כבדים בלי להרגיש לחוץ מידי.

שיהיה לכם סופ"ש נעים

 

נכתב על ידי מקס לזרב רודריגז , 31/1/2014 14:03   בקטגוריות האקינג, חלק קשה מהחיים, אופטימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , צבא , 18 עד 21
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למקס לזרב רודריגז אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מקס לזרב רודריגז ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)