אז, תיכנתתי קצת את הפרוייקט הנפלא שלי
כרגע אני מתגאה בכך שסיימתי את 3 המדריכים הראשונים באתר Riemers על 3D
שפת התכנות היא C# ו-XNA וזה
משחק 3D מן הסתם זה הפרוייקט
אפשר 2D אני בחרתי ב-3D כי זה מגניב
ועברתי הרבה מאז שהתחלתי לעבוד, שזה קרה ביום שלישי האחרון עם הנסטר ועוד אחד שאין לו שם וכמעט לא הוזכר בבלוג מעולם
איתנו במגמה והכל
אז עשיתי את המדריך הראשון שהיה נפלא, ליצור שטח בדיוק מה שהייתי צריך
עדיין "לא איכותי" אבל די נחמד, תאורה, משולשים שמתחברים אחד לשני בצורה אוטומטית וחכמה אפילו בשבילי.
לאחר מכן עברתי למדריך השני, המשחק עם המטוס, לפי השמועות זה פשוט הסטנדרט שכולם עושים כשהם מתחילים משחק ב-3D
לא יודע להגיד שלמדתי והשתמשתי שם בהרבה מאוד דברים אבל אין דבר רע, זה נורא נחמד וגם הבנתי כמה דברים על התנגשות
עד כאן אין לי פרוייקט כי לא התחלתי את שלי בכלל
אז היה איזה זמן שמצאתי להתחיל את הפרוייקט שלי והתחלתי מהמקום הנכון לדעתי, לעשות מסכים שאפשר יהיה לעבור בינהם
ולהעיף הכל מ-Game1 ושיהיה מסודר
עשיתי גם את המדריך השלישי עם התכנות HLSL וזה הרגיש יחסית Meaningless אבל אני יכול להרגיש טוב והוגן
וראוי, לעבור למדריך הרביעי שבסופו יהיה שטח שנראה סקסי.
ואז, אחרי טונה של זמן שפחות או יותר העברתי בצורה מסודרת את המדריך הראשון לתוך המשחק שלי
בדרך שלי והכל טוב ויפה
יצרתי מצלמה משלי גם מסודרת ואז דרך להזיז אותה
והיא לא זזה.
לא יודע, לא זזה
מלא דרכים לחשוב איך לעשות Debug להבין מה קורה
בסוף ראיתי שה"מיקום מצלמה" כן משתנה אז היא כן זזה, אז כנראה משהו בציור של השטח זז איתה?
ואגב, מסתבר שהתזוזה למצלמה במדריך הראשון - הוא בכלל מסובב את כל השטח במקום את המצלמה!
בקיצר, התקדמתי סוף סוף למדריך הרביעי ושם הוא יוצר מצלמה נורמלית משל עצמו
ואז העברתי אותה לקוד שלי ופתחתי מחלקה חדשה ולכלכתי את הקוד עם 2 מחלקות של מצלמה שונות נפרדות
והתאמתי את זה והכל - וזה עדיין לא זז!
הקוד שלו - לא זז? מילא אני יצרתי מצלמה אולי אני סתם איזה n00b rookie שלא מבין מה הוא עושה
למה שהקוד שלו יתקע? הבעיה הזו לא נפתרה עד עכשיו אגב, אבל שלב אחד בבעיה כן התקדם היום
ב- Debug שלי עכשיו ראיתי שהערכים של המצלמה לא משתנים בכלל! צעד אחד אחורה כאילו המצלמה שלי יותר טובה משלו.
אז כמובן מה עושים? בודקים 20 אלף פעם כל חתיכת קוד קטנה לראות מה קורה מה עושה מה הערכים שזה הגיוני והכל נכון או לא
בסוף איכשהו בדרך שמי ישמע איך ישמע ראיתי ש"ההתקדמות זמן" שלי שווה לאפס
הזמן לא זז? מה קורה כאן?
המשחק רץ בסדר
לאחר מכן הנסטר, שראה איזה פרוייקט נפלא של מוכניות מירוץ ראה שמלא מלא פונקציות שם מקבלות את המשתנה gameTime
ואז הוא עשה בדיקה למשחק שלו שהזמן זז וגם ראה שזה מוזר ואין זמן ???
אז מסתבר ש-gameTime שזה אובייקט מסוג GameTime זה משהו "מקורי" של התוכנה ופשוט אפשר לשלוח ולקבל את זה בכל מקום
ולהשתמש בזה כמו שזה
ומה שאני עשיתי היה ליצור אחד חדש במקום אחר ולהשתמש בזה
וכשיוצרים אחד חדש זה תמיד שווה ל-0 ואין שום דרך לעשות עם זה שום דבר
זה פשוט חסר ערך ליצור אחד חדש, למה זה בכלל אפשרי????????
פשוט צריך להשתמש באחד שיש ואין שום מקום שהוא נוצר, סתם כל דבר יכול לקבל את זה פתאום משום מקום!!
זה איזה בדיחה ממש רצינית וכבדה להפיל בפח מתכנתים מתחילים אני נשבע שאין שום סיבה לעשות את זה כזה מטופש.
אני לא מבין - ל - מ - ה אפשר ליצור כזה אובייקט אם אין מה לעשות איתו, זה סתם תמיד שווה ל-0
ואפשר להוציא ממנו מלא חרא לאובייקט החדש שיצרתם כאילו זה עובד, להוציא ממנו תרגומים שונים של הזמן ה-0 שלכם
רוצים שניות? הנה 0, רוצים דקות? הנה 0, רוצים להמיר את זה למשתנה של מספר? של טקסט? של מספר עם נקודה עשרונית? זה תמיד 0!
Glorified Zero
תמצצו לי
אני לא נוטה לקלל כאן, אבל זה "עבר כל גבול".
להתחשב בזה שמאז שפתחתי את הפרוייקט הייתי עם הבעיה הזו וזה פוקס מטורף שבכלל עליתי על זה
כל זה ועדיין לא סידרתי את הבעיה שהמצלמה לא זזה אפילו אחרי ששלחתי וקיבלתי את הזמן המוצץ הזה בכל מקום שהיה צריך
******* לוקח את זה בחזרה, סידרתי את זה ויש מצלמה
אוי איזה כיף
ידעתי, אני מאושר שסיימתי את זה היום
מאושר
פאקינג מאושר טילים
אני לא יודע מה אני רוצה לעשות בגלל זה עכשיו, באמת שזה היה נוראי
יום שלם שיכולתי להתקדם מלא במדריך הרביעי נזרק לפח בגלל הזין המסריח הזה, זה כל כך דפוק ומטומטם אין לי מילים פשוט.
פאק
אני שונא את זה
יואו. ברוך שפתרנו.
לא משנה מי יגיד מה, GameTime gameTime זה פשוט חרא מזדיין.