לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חזרה לשרשים

לייצג את היהדות מההיבט של תורה שבעל פה בטעם חדש

כינוי:  נועם טל

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


3/2018

הליך ברית מילה? או הליך חיתוך


1 רק מבוגר הוא במצב להסכים להסכמים ולברית. מה שעושים לתינוק באונס לא הסכם ולא ברית. רק הליך חיתוך בלי הקשר של ניתוח כי התינוק בריא.

בתור מי שקיבל הכשרה להיות רב וגם ממונה להיות רב עם מכתב מישיבה חרדית בירושלים אני מבטל פרט זה בהלכה וכן כול פרט אלים אני מבטל בשם האהבה והחמלה שהם עיקר היהדות וכלל גדול בתורה.

תחשבו גם על יופי של הקשת הצבעונית. אל שברא קשת יפה לא יכול להיות המקור של צו אכזרי לחתוך באבר מין בריא.

2 בנוסף כול הליך זקוק להסכמה של המטופל.

quote: I support "The Danish Medical Association believes the circumcision of male children without a medical necessity is ethically unacceptable and should not be performed without the informed consent of the person undergoing the procedure."

source:

http://cphpost.dk/news/all-male-circumcisions-must-be-registered.html

3 בנוסף

Many believe the story of noah and if so...the God who made such a beautiful colorful rainbow covenant cannot be the same god who allegedly wants a bleeding injury covenant.

4 שיקול נוסף הוא הסכנה המיידית בהליך החיתוך והסכנות הנגרמות בעתיד

http://sciencenordic.com/male-circumcision-greatly-increases-risk-urinary-tract-problems

 

נכתב על ידי נועם טל , 20/3/2018 22:29  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סיכום ספר "תרי-עשר" של המקרא


מבוא: נאלצתי ללמוד כסדר אשר מופיע בדפוס- אשר לא כסדר זמן. לדוגמה יכלו להדפיס לפי סדר המלכים אבל מה שנדפס ראשון חלק "הושע" הוא באמת בזמן מלך מאוחר יותר, מחלקים אחרים. וכמו כן חלקים אחרים הם בזמן מלך שלפני המלך המוזכר בחלק הושע. התקלה והקלקול גרועים עוד יותר במיוחד שלפי התוכן אפשר לטעות "עקב שבסוף מוזכר דריוש" המאוחר, אשר עלול לגרום טעות שסדר התוכן הוא לפי סדר זמן אבל אינו.

אומנם הענקתי סדר לפי התוכן וכמוסבר בנספח. סוף מבוא. כותר: סיכום "ספר הקצרות".

חלק א' עובדיה. דור המלך יורם בן יהושפט בזמן שפשע אדום. (מלכים ב' פרק ח', כ'=פרק שלושים מה-התחלה פסוק כ').

סיכום: חזון עובדיה אורידך אדום, כי חמסת את אחיך יעקב. מושיעים יעלו לשפוט את עשו ומלוכה תהיה לאדוני.

*

חלק ב' חלק יונה ונחום [2,3]. דור מלך אמציה בן יואש (מלכים ב' פרק יד'=לו')

הערה: יונה הוא סיפור ובסיבה זו שונה משאר תוכן הספר שהוא מסרים ומתאים יותר כחלק מספר דברי-הימים עם מלך אמציה. הנבואה של יונה דומה לנבואת נחום. 

חזון נחום. שב יהוה את יעקב. נינוה כמים המה נסים. יהיה רב חלל אין קץ לגוויה. נמו רועיך מלך אשור. דבר יהוה אל יונה עלתה רעת נינוה לפני.

*

חלק ג' עמוס 4. דור עוזיה הוא עזריה בן אמציה (מלכים ב' פרק טו'=פרק לז'].

 דברי עמוס בימי עוזיה. פשעו יהודה וישראל. נשא אתכם בצנות ופרצים תצאנה. בית ישראל גלה יגלה. עקב מטות שן קץ ישראל והרג בחרב.

*
חלק ד' הושע מיכה מלאכי [5,6,7]. דור מלך חזקיה. ודור ישעיה.

 דבר יהוה ביד מלאכי. לא תאירו מזבחי ומנחה לא ארצה מידכם. נשא אתכם אל הפרש. אקרב אליכם למשפט ועל עושקי שכר שכיר. קבעו ממני המעשר והתרומה. אשלח את אליה הנביא לפני יום הנורא. דבר יהוה אל מיכה בימי חזקיה. אאסוף יעקב אקבץ שארית ישראל. ראשי ישראל מתעבים משפט ויושרה. מושל ישראל מבית לחם. דרשתי עשות משפט ואהבת חסד. ישוב לרחם עלינו. דבר יהוה אל הושע בימי חזקיה. קח אשת זנונים חמשה עשר כסף שילמתי. משפט יבוא על מלך ישראל. יהוה יחיה ויקים אותנו. נקבל סופה וסערה. אפרים לגלות אשור [מלכים ב' פרק יח'] אבל לא אעשה בחרון אפי. כעסתי על דם אבל אאהוב אתכם נדבה.

*

חלק ה' חלק חבקוק 8.

חזון חבקוק. אמר חבקוק עד אנה יהוה אזעק ולא תושיע. רשע מכתיר את הצדיק. הנני מקים את הכשדים גוי איום ונורא. צדיק באמונתו יחיה. בזעם ובאף תדוש גויים. יצאת לישע עמך לישע משיחך. מחצת רשע. 

*

חלק ו' צפניה 9. דור מלך יאשיהו.

דבר יהוה אל צפניה בימי יאשיהו בן אמון. יבוא יום עברת יהוה. אש תאכל כול הארץ  וכול יושבי הארץ. בעת קבצי אתכם יהיה לתהילה.

*

חלק ז' דניאל גם יואל 10 במלכות נבוכדנצר מלך בבל.

נבוכדנאצר מלך בבל חלם. דניאל מן בני הגלות אמר ראית בחלום ראש זהב ופתרונו אתה ראש הזהב. עוד חלם עץ גבוה ופירותיו מרובים. דניאל הודה בביתו שלש פעמים ביום. דניאל ראה חזון איל מנגח ואין מציל מידו. יהיה באחרית הזעם. האיל מלכי מדי ופרס ותישבר מלכות יון לארבע. מלך הנגב נלחם במלך הצפון. לא יבינו כל הרשעים אבל המשכילים יבינו. דבר יהוה אל יואל. הוכרת מנחה ונסך מבית יהוה. קרעו לבבכם. כל אשר יקרא בשם יהוה ימלט. יהודה לעולם תשב וירושלים לדור ודור.

*

חלק ח' חגי זכריה [11,12] במלכות דריוש.

הערה: יכלו לחבר זכריה וחגי בספר עזרא עקב שהן נבואות קצרות בימי דריוש.

במלכות דריוש היה דבר יהוה ביד חגי. מן היום הזה אברך. ובמלכות דריוש זכריה ראה מנורת זהב ושבעה נרותיה. אמר יהוה אושיע את עמי ממזרח וממבא השמש אביא לשכון בתוך ירושלים. על הרועים חרה אפי חטאת ורוח הטומאה אעביר מן הארץ. סיום סיכום הנבואות הקצרות של ספר ששמו "תרי-עשר".

***נספח שיקולים ודיון.

הסדר לפי תוכנן- עינע, הממח, צדי, חז. הם נבואות קצרות ועוד נבואה של דניאל אשר מתאים לסדר אצל יואל. כמוסבר בנספח.

ראוי לחבר סיכום חגי לסיכום עזרא ואילו היו ספרים טובים לחבר נבואות חגי לספר עזרא... אילו. "בשנת שתים למלך דריוש בחודש ששי אמר יהוה בנו ביתי  בעץ וארצה בו. אתכם אני נאום יהוה ורוחי בתוככם. יום עשרים וארבעה לתשיעי הוא יום אשר יוסד היכל יהוה מיום זה אברך- סוף חגי."

**נספח: ב' פשע אדום בימי יורם- קודם אמציה-יונה ועוזיה. וַיִּפְשַׁע אֱדוֹם מִתַּחַת יַד יְהוּדָה עַד הַיּוֹם הַזֶּה, כנשמר בספר חלום שלמה שנהגו לכנות דברי-הימים-ב' פרק כ'-כא', ובסיבה זו מתאים להקדים הנבואה הקצרה של **עובדיה ולחברה ליורם. מלאכי בזמן תרומה- לפני גלות ישראל כנשמר בהלכות חלה יורה דעה- ועדיין לא ידוע לאיזה מלך. ולכן תיקנתי את הסדר הקלוקל להקדים את מלאכי. אז של חבקוק=עמח.

אפשר להגדיר שלושת הנבואות הקצרות של טרום גלות כי האחרות חוברו למלך וראוי לחברן למלך של שמם בספר חלום שלמה- תחילה לתקן סיפור קורות יונה אשר לא כאחרים כי סיפור קורות ולחבר יונה למלך אמציה. נמצא יונה השני אחרי עובדיה כי אדום בימי יורם כנזכר. אחריהם לחבר של הושע ועמוס למלך המוזכר היינו עוזיה הוא עזריה- אחרי אמציה-יונה. בכך מתוקן הושע יואל עמוס במה שנבואת יואל מועבר לפי הזמן אחרי דניאל- והאחרות למלך המתאים. וכמותן של מיכה וצפניה למלך המתאים יותם ויאשיהו שלא תאובדינה עקב קוצרן כדאי לחברן למלך המתאים בספר חלום שלמה.

נמצא עובדיה, מלאכי חבקוק טרום גלות ואחריהן :

דניאל יואל זכריה ובסוף נחום כי אמר "שב" כבר שבו ולכן אצל זכריה ולא "בין הושע עוזיה לדריוש" אלא עם זכריה. נמצא מתוך 12-6 לחבר למלך המתאים נשאר 6 ולחבר קורות יונה למלך המתאים נשאר 5 ולחבר נבואת דניאל באשר הן נבואות אצל יואל שהוכרת מנחה ולא קודם צפניה אלא לתקן את הסדר המטעה.

נכתב על ידי נועם טל , 10/3/2018 20:28  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: זכויות אדם , שירה , דברי תורה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנועם טל אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נועם טל ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)