אפשר לחשוף חלק משקרי הרבנים בנושא של המשנה.
אם הילד שואל מדוע צריך גם משנה, אחרי שיש כבר ספר מאוד ארוך? [של 24 ספרי קודש/מקודשים שבעצם ארוך מאוד והמספר בעייתי].
הרבנים ילמדו שגם המשנה היא מצות האל למשה שנמסרו בעל פה עד שכתבו את המשנה.
אז נחשוף את השקר בשיטת ההשוואה.
יש משנה לבדוק חמץ- זה בודאי מדרבנן היינו מרבנים- לכן ניכר שהמשנה מרבנים ולא מאלוהים.
אז ישיבו אלוהים רוצה שנעשה כדברי הרבנים אך כבר נחשף השקר הראשון שתוכן המשנה לא נמסר מאלוהים.
החלק השני בהשוואה הוא לחשוף דין מהדינים המרובים שהדתיים עצמם אומרים 'לא צריך לעשות' ויש הרבה- לדוגמה "בן יח לחופה"- אילו מסכת אבות היא "תורה מסיני" כפי שמסבירים בתחילת אותה המסכת-
הדת מחייבת לעשות את רצון האל ולא למרוד- אך הרבנים אומרים לא לעשות משנה זו- בדיוק כמו הרפורמים שאומרים כדאי לעדכן. למרות שאומרים עדכוני הרפורמים רע, כי אלוהים יודע מה טוב לכל הדורות- אם כן גם זה. גם להתחתן בגיל שרבנים אמרו במשנה, לפי הטיעון הנזכר 'אלוהים רוצה לעשות כמו רבנים' הרי הרבנים כתבו 18. אומנם אפילו המעט, חסידויות שעושים כן, רק עושים כי 'התנא הקדוש אמר בתור קדושה' לא כי חייבים ואף ספר שולחן-ערוך הוסיף את המילה מצוה [היינו לא חובה] כי לא באמת חייבים לעשות מה שרבנים אמרו וכן כל משנה.
יש עוד דוגמאות.
לרקוד בשבת שמנהיג ההלכתי ששמו רמ"א שיחרר בניגוד למשנה- למרות שמלמדים "הלכה כסתם משנה"- היינו משנה בלי שם, כי אפילו הדתיים יודעים שזה לא באמת מאלוהים ורק משקרים לילדים ולחוזרים-בתשובה בכדי להטעות אותם.
אם באמת "הלכה כסתם משנה" כמו שאמרו על הלכות אחרות במשנה, לברך לפני שמע, לא היה משחרר, כנזכר, דין לא לרקוד בשבת ולא יכלו לשחרר מלהתחתן בגיל 18 שנה ולא משנה אחרת. למרות שמכירים ש-"לא באמת חייבים לעשות מה שבמשנה" בכלל ולא משנה הנקראת "סתם" היינו בלי שם, בפרט, מתעקשים להטעות את התלמידים.
הואיל ובאמת לא חייבים בעצם מוטב להגיד את האמת: לפי הדת עצמה 'לא באמת חייבים' אלא זה ספר שאם עושים, נחשב מנהג טוב, אך לא באמת חייבם.
אם יגידו אמת זו, התלמידים יגידו "אני לא חייב ולכן לא אעשה מאמץ" לכן נאלצים לשקר. כדי שיישארו תלמידים בישיבות.
אך עבור מי שמעדיף אמת על שקר, ידע לשמור מרחק מהמשקרים, ומבתי כנסת כי שם הדעה של הרבנים שולטת. והיא שונה ממה שנמסר בדת.