לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


...

כינוי:  Snow White

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2010    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2010

חוויות מהאוטובוס


נכון יש את האוטובוסים האלו של אגד, שנוסעים איתם למקומות רחוקים? (נכון...)

אז הלכתי לבקר חברה שגרה רחוק ונאלצתי לקחת את האוטובוס התלת ספרתי שחיכה לי במרכזית. הנסיעה לא קצרה בכלל, ובדרך כלל האוטובוסים האלו מפוצצים באנשים. ראיתי מבחוץ שיש המון אנשים ותור ארוך.

"רגע!" אני נזכרת לפני שאני משלמת לנהג.

"כן?" הוא מביט בי מיואש, מה את רוצה? תעלי כבר.

"יש מקום בכלל?" אני שואלת, כי כמו שזה נראה, לעמוד בנסיעה של שעה + זה כמו לחכות בתור לקופת חולים - מייאש וגורם לשרירים להתכווץ. מאחר ולא רציתי לרדת נכה מהאוטובוס הייתי חייבת לוודא שיש מקום פנוי.

"מקום פנוי - יש." הוא עונה לי, "רוצה גם קפה?" הוא שואל בנימה צינית.

"בשמחה. עם עוגה בצד בבקשה." אני משלמת ומתקדמת אל הכיסאות.

אחרי חיפושים מעמיקים מצאתי מקום אחד פנוי! "אה-הא!" זינקתי אליו מיד לפני שמישהו יתפוס אותו לפניי ואז אצטרך לעמוד במשך כל הנסיעה.

לידי ישבה זקנה עם סמרטוטים על הראש שקראה עיתון ומשום מה החליטה לשתף אותי במחשבותיה.

"צוק צוק צוק" היא מצקצקת בלשונה. (אוי, איך אני שונאת להגיד את זה.)

אני שולחת לה מבט תוהה, לפני שידעתי שאני עלולה להתחרט במשך כל הנסיעה על המבט התוהה הזה.

"החברה הישראלית מתדרדרת." היא אומרת במבטא צרפתי, ספק מרוקאי ומצביעה על אחת הכתבות בעיתון.

"אהא..." אני מהנהנת בנימוס בתקווה שהיא תניח לי לנפשי.

אני מרגישה משהו מציק לי בעין ומוציאה מראה קטנה מהתיק כדי לבדוק מה הולך עם העין.

"לא צריך להסתכל במראה, את יפה, את יפה." היא אומרת.

"..." גם אני לא הבנתי איך הדברים מתקשרים אצלה בראש, אבל...דייי, תמשיכי.

"שאני הייתי בגילך, כל הבנות היו הולכות אל הרבנית הראשית כדי שתסדר להן שידוך." טוב, אל תמשיכי. אני מכירה את השלב הזה שהן מתחילות להעלות זכרונות. זה לא ייגמר בטוב.

אני מוציאה את האמ פי שלי מהתיק על מנת לרמוז לה שלא ממש יש לי חשק לנהל שיחה על איך החיים שלה התנהלו כשהיא היתה בגילי. אבל לא, היא לא מבינה את הרמז...אני לא בטוחה שהיא בכלל יודעת מה אני מחזיקה ביד.

"לכל אחד היו מוצאים שידוך." היא ממשיכה, "יש בירושלים חברה שמוצאת שידוכים לכולם. הבת של אחות של סבתא של דודה של סבא של אמא של בת גיסתי הלכה לשם כדי לקבל שידוך."

למה כל המוזרים תמיד נופלים עליי? האם זה עונש מהשמיים?

"ואיזה בעל יש לה, קוראסון!" הנה ידידיי, זה למה אסור ללכת אל חברות שידוך - הם שידכו לה קוראסון! היא יכלה פשוט ללכת אל המאפיה. אבל לא, היא הלכה לחברת השידוך ובסופו של דבר יצאה עם קוראסון. סיפור פנטסטי. כאילו - לרגע דמיינתי את הבחורה מופיעה באתר השידוכים הראשי של הרבנות יחד עם הקוראסון שלה - הגיעה כך:

*תמונה של בחורה רזה וחייכנית*

ויצאה כך:

*תמונה של בחורה שמנמנה עם שמלת כלה, עם פרצוף מיואש וקורסון בעל עניבה ציציות וכובע דוסי בידיה*

מסקנות:

- זה מה שקורה אחרי חתונה שהגיעה כתוצאה מחברת שידוכים.

- קוראסונים זה משמין.

- גם קוראסון יכול לחזור בתשובה.

- לא לכל אחד אפשר למצוא שידוך.

ונחזור לשיחה שלנו:

"וואו..." אני מביעה התפעלות. "יפה." אני עונה מילים יבשות על מנת שהיא תבין את הרמז.

"כן." היא מהנהנת בחיוב. הידד, היא קלטה את הרמז! "ואז בחתונה, היה להם סיפור." או שלא...

"אחד המכרים של הבעל, הכיר את הכלה. הכלה היתה מסוכסכת עם אישתו *בלה בלה בלה בלה חפירות על הסיפור הלא מעניין עם המכרים שגזל בערך רבע שעה מזמני* אבל הבעל אהב אותה, וזה מה שגרם לסכסוך בניהם."

למה? למה אין מלפנינו איזה ישראלי מצוי שיסתובב ויצעק לגברת : "גבירתי? אולי תסתמי אית הפה שלך!"

"כן...כן..." אני ממהרת להעביר נושא. "מה מזג האויר היום? שמעתי שיהיה חם." אני אומרת בתקווה שזה לא יעניין אותה. כאילו...מה יותר לא מעניין משיחה על מזג האויר. אבל לאאא! אפילו זה לא עוזר.

"אוי, החום הזה הורג אותי!" היא ממשיכה. "אני אוהבת את האביב." זה נורא מרתק גברתי שאת אוהבת את האביב, אני לא יודעת מה הייתי עושה מבלי שתבשרי לי את הידיעה הזאת אבל עכשיו אני אודה לך מאוד אם תעזבי אותי לנפשי ותתני לי לשמוע מוזיקה. בא לי להגיד לה, אבל גם כשניסיתי לנסח את זה בראש בצורה מנומסת, זה עדיין נשמע לא מנומס.

"כן, גם אני מחבבת את האביב." אני משקרת.

"בת גיסתי..." אוי לאאא... "התחתנה באביב." גברתי! תביני! תביני שבת גיסתך, דודתך, אחותך, סבתך או כל בן אדם אחר ממשפחתך מעניין לי את הגבה הימנית!

"נורא שמחנו, אירגנו הכל...אמרו בתחזית שיהיה יום נעים, אבל בחתונה ירד להם גשם."

"אוי ואבוי!" אני מביעה הסתייגות.

" כן...מסכנים. הם כל כך תכננו את היום הזה, וכל הצילומים והתכנונים...הכל נהרס."

"אבוי!"

"כן..."

"כן..." אני חוזרת אחריה.

"הכל נהרס..."

"כן..."

"פשוט אכזבה, אחרי כל הזמן שהם תכננו..."

"כן..."

"הכל נהרס..."

"כן..." הפעם הנהון התלווה.

"חבל..."

"כן..." המשכתי לשחק עם עצמי כמה פעמים אני יכולה להגיד "כן..." מבלי להתייאש בעוד שאני שומעת את הזקנה עם הסמרטוטים חוזרת על כל דבר 10 פעמים בערך.

"הכל נהרס..."

"כן..."

"פשוט חבל..."

"כן..."

"כן?" שיט,היא קלטה אותי? "בחתונה של הבת שלי..." אוי לאאאאאא! "למזלנו זה יצא ביום קיצי."

"כן..."

"נורא שמחנו."

"כן..."

"את יודעת, מתכננים חודשים מראש...את לא יכולה לדעת מה יהיה מזג האויר."

"כן..." איך משיחה תמימה על מזג האויר הגענו שוב לנושא של חתונות?!

"הכי טוב להתחתן בקיץ..."

"כן..."

"מה איתך? את מתחתנת?"

"כן..."

"כן? שיהיה במזל טוב!"

"מה?!" אני פתאום קולטת על מה עניתי.

"את מתחתנת."

"לא, לא...אני רק בת 18." אפילו זה עוד לא.

"נו, זה גיל נהדר להתחתן." היא אומרת, כאילו זה מצב בלתי אפשרי שהגעתי עד גיל 18 ועדיין לא התחתנתי. "עוד לא מצאת שידוך?"

"לא..." נו מה נהיה? עכשיו נספור כמה פעמים אני יכולה להגיד "לא..."?

"יש בירושלים..."

"כן, כן...אני מעדיפה למצוא את השידוך בעצמי." אני מחייכת בנימוס. עם כל הכבוד לחברות השידוכים...לא בא לי להתחתן עם עוגיה או בורקס.

"איך שאת רוצה." היא מחייכת אליי בחזרה. "זה לא כמו אצלנו..."

"כן..." ושוב חזרנו אל ה"כן..."

 

ואז...קרה נס!

האוטובוס עצר!

"תודה לאל!!!" אני אומרת בקול נלהב שמסגיר את האושר שלי.

היא מסתכלת עליי בחיוך ספקני.

"שהגענו בשלום." אני מחייכת חזרה וממהרת לברוח מהאוטובוס.

ברוך שפטרנו! אני לא מצליחה להסתיר את החיוך על הפנים שלי, ולא אכפת לי שאף אחד לא מבין למה אני מחייכת מאוזן אל אוזן.

נכתב על ידי Snow White , 25/4/2010 20:09  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של SnowּWhite ב-30/4/2010 23:09
 



"לא מרביצים לבנות!"


"לא מרביצים לבנות!!! לא מרביצים לבנות!!!" שמעתי היום כשנכנסתי אל שירותי הבנות, בזמן שחיכיתי לחברה שלי שתסיים להטיל את מימיה שאלתי את עצמי מה הולך פה, אך מיד קיבלתי את התשובה.

"הוא הרביצלה! את ראית איך הוא הרביצלה?!" התנפלה עליי פרחה בת 16 עם תסרוקת כאפה שמסתירה עין וחצי והרבה חמצן בשיער.

 "את ראית? את ראית?"

באתי לשאול מי זה לעזאזל הרביצלה עד שקלטתי מה הפוסטמה אמרה תוך כדי שהיא בולעת מילים בצעקות היסטריות.

"מי?" שאלתי בתמיהה. מנסה להבין את המצב ההזוי שהולך סביבי.

"הוא! הוא הרביצלה!" אה, הוא? עכשיו הכל ברור.

לידה עמדה הילדה המוכה שפצחה בבכי תמרורים והלכה מצד לצד תוך כדי שהיא ממלמלת לעצמה משהו שלא הבנתי.

"חתיכת אדיוט! אני אראה לו מה זה!" אמרה תסרוקת כאפה.

הנהנתי בחיוב, למרות שלא היה לי שמץ של מושג על מה מדובר, פשוט בכל הזמן הזה היא הפכה אדומה כעגבניה רקובה והרעידה את כל התאים בעצבנות וקצת חששתי על גורלי.

"גם אני לא מאמינה שהוא עשה את זה." חיבקה את הילדה המוכה שלא הפסיקה ליילל.

 

חשבתי בסתר ליבי שגם אני לא הייתי מתנגדת להרביץ לה. בעצם לשתיהן. לזרוק אותן מהחלון ולא לשמוע מהן עד להודעה חדשה.

"הוא הרביצלה, הבנזונה הזה לא יודע עם מי הוא מתעסק! הוא לא יודע!" וואו, גם אני לא הייתי רוצה להתקל בתסרוקת כאפה בסמטה חשוכה. במקרה הטוב הייתי חושבת שזו תחיית הזומבים, במקרה הרע לא הייתי יוצאת מזה בחיים.

"אל (ת)בכי. אל (ת)בכי. ני דאג' שכל חב'רים של'ו י'זבו אות'ו וה'וא ישא'ר לבד." הטון הפרחי קיבל תאוצה. "ני דאג' לזה, אני!"

פשש, איזה איומים. אני בטוחה שהבחור עכשיו מסתתר בבונקר סגור יחד עם 5 שומרי ראש לכל צד ואסלה באמצע, כדי להשתין מרוב פחד.

"נ'חנו נצ'א כשי'ו מהשירותים ונראה לו מ'זה! סבאבאה?"

המייללת הנהנה והלכה אחרי תסרוקת כאפה מבלי להשחיל מילה.

בזמן הזה חברה שלי יצאה מהשירותים ושטפה את הידיים במים ובסבון. (מרתק)

"מי אלו שתי הפסיכיות האלו שצעקו?" שאלה אותי.

"לא יודעת. אחת עם תסרוקת של כאפה ואחת שלא הפסיקה ליילל."

"הפאקצות!" חברה שלי מיד קלטה.

"כן."

"איו." אמרה בגועל.

"פתאטיות." אמרתי.

"מפגרות." ענתה.

"סתומות." השבתי.

"לא מרביצים לבנות, ניניני ניניני" חיקינו אותן.

פאוזההההה.

פתאום הדלת של אחד התאים נפתחת.

מה?! מי היה כאן כל הזמן הזה שהרצנו עליהן מחמאות שכאלו? שאלתי את עצמי בפאניקה.

לפתע תסרוקת כאפה יצאה מאחד התאים.

אוקיי...ניסיתי לעכל. לא, לא הצלחתי.

מה?! איך לעזאז....את הרגע יצאת מהשירותים! אוי לא.היא באמת זומבי. הבטתי בה במבט מבועת דרך המראה והיא הביטה בי במבט רצחני.

חברה שלי הביטה בי המומה במבט כזה של 'איך לא הזהרת אותי?! מה הולך כאן?"

"תצצ..את...היא.." מלמלתי בבהלה. "היא....לא...לא יכול... לא יכול..."

אני בעצמי לא ידעתי מה הולך שם, ואיך למען השם היא עשתה זאת. עד שהיא התקרבה והתקרבה...זהו זה, גורלי נחרץ.

ואז קלטתי שהפרצוף שלה קצת שונה משל תסרוקת כאפה. פשוט לשתיהן יש תסרוקת כאפה והרבה חמצן בשיער כך שזאת משימה לא פשוטה להבדיל.

"פיווו....." נרגעתי ונשמתי לרווחה כשהיא יצאה מדלת השירותים.

ואז היא החליטה שהיא שכחה משהו וחזרה. אוי לא...

"ת.צ...א...א...אני....ת...." החלתי שוב למלמל בפאניקה. היא התחרטה והיא הולכת לרצוח אותנו...אנחנו קורבנות של זומבי! לאאאא! לאאאא!

"הכל בסדר?" היא שאלה לפתע.

מה?! היא אנושית?! היא אנושית?!?!?

"הכל בסדר..." חברה שלי חייכה אליה בחיוך מאולץ, בזמן שאני מעכלת את כל מה שהלך כאן הרגע.

"בטוח?" חברה שלי שאלה אותי.

"מה בטוח?!"

"שהכל בסדר...."

"תצ...א...אני...ת....ב...בסדר.."

נכתב על ידי Snow White , 23/4/2010 00:08  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Beetle ב-25/4/2010 15:33
 



אני מעוניינת לקפוץ מצוק. איפה אני יכולה למצוא צוק?


וואו, אם רק היה לי חשק להעלות לכאן איזה פוסט דבילי...כל כך הרבה דברים דביליים קרו לאחרונה...

אבל פשוט אין לי.

 

כמה תודות:

תודה לאנשים סביבי שהרסו לי את המצב רוח למשך שנה שלמה, אתם מדהימים.

תודה לאמא שצורחת עליי שאני סתם נעלבת מכל שטות, תודה אמא! זה בגלל שאני מזל מאזניים! זה הכל בגללך.

תודה לאחראית משמרת בעבודה שלי שהחליטה שמוטלת עליי האחריות לעשות ספירת מלאי, לא הודיעה לי על כך ואז צרחה עליי שאני לא יעילה וכו' וכו' וכו'.

תודה לידיד המקסים שלי שראה שאני שמחה והחליט שבא לו שאהיה עצובה. (כפיים, הצלחת!)

תודה לחברה שלי הנהדרת שאסרה עליי לצחוק במשך חודשיים בטענה שזה לא בריא לבריאות. וואו, טוב שיש מישהו שדואג לבריאות שלי...מה הייתי עושה בלעדיה?

תודה לזמן שעובר מהר מידי ובגללו אני לא מספיקה לעשות כלום חוץ מלשקוע במחשבות אובדניות על חיי האומללים.

 

דקת דומיה.

 

כוס אאאאאאאאאמק!

 

זהו, שיחררתי אגרסיות. עכשיו נסיים בשיר נחמד כדי להעכיר את האווירה העכורה עוד יותר.

 

נכתב על ידי Snow White , 21/4/2010 22:49  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ריקס ב-25/4/2010 18:33
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תחביבים , מסעות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לSnow White אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Snow White ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)