לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חיה בעולם משלי. אבל זה בסדר מכירים אותי פה.



Avatarכינוי:  dorian.

בת: 28

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

אספרגר


קודם, לפני שאני מתחילה את הסיפור שרציתי לספר, אני חייבת לסמן  על ההופעה של הבקסטריט בוייז! 

אבל זהו לבנתיים, כל שאר הפרטים והתמונות בפוסט הבא שמקווה שאעדכן בימים הקרובים.

 

 

עכשיו, רציתי לספר לכם סיפור פריקה וגם קצת להעלות לכם את המודעות על אנשים שנמצאים סביבכם בחיי היום יום. 

בתיכון שבו למדתי, שתי שכבות מתחתי למד נער שנקרא לו בשם בדויי "נאור".

בחיים לא דיברתי אל נאור פנים אל פנים אבל יצא לראות אותו מתהלך לו בקומה של השכבה שלי כמה פעמים כשהייתי ביב'. 

בפעם הראשונה שראיתי אותו באחת ההפסקות הוא הלך כפוף ליד השירותים ואחת מהבנות בשכבה שלי הצביעה עליו ולעגה לו. כיום שאני נזכרת בזה אני מתחרטת שלא עשיתי שום דבר כדי להגן עליו, פשוט הסתכלתי מהצד כיצד היא דורכת עליו ומצחיקה את עצמה על הדרך. 

כמה חודשים אחרי המקרה קיבלתי ממנו בקשת חברות בפייסבוק, אין לי מושג עד היום מאיפה הוא מכיר אותי ואני מאמינה שהוא מצא אותי דרך חברים משותפים.

שלחתי לו הודעה ושאלתי אם אנחנו מכירים כמו שאני עושה עם כל הצעת חברות שמגיעה אלי לפייסבוק. 

הוא אמר שהוא לומד איתי באותו בית הספר שתי שכבות מתחתי אז אישרתי אותו. 

חשבתי שפה הסתיימה השיחה בייננו אבל הוא המשיך לשלוח לי "שלום" ו"היי" ו"מה שלומך" בכל יום כמעט. בהתחלה עניתי לו בצורה יבשה אבל במשך הזמן זה כבר התחיל לעלות לי על העצבים אז פשוט סיננתי. 

הבן אדם לא ויתר והמשיך לכתוב לי. הוא כתב לי מזל טוב על סיום התיכון, הוא כתב לי בהצלחה בגיוס, הוא שאל כל כך הרבה פעמים מה שלומי והרבה סימני שאלה ללא מטרה נישלחו.

בן אדם רגיל כבר היה מבין בשלב הזה שלפרטנר אין באמת עניין לדבר איתו והיה מפסיק. אבל הוא לא הפסיק,עוד משהו שעזר לי להבין שמשהו בו לא כמו כל השאר. לדעתי, רוב בית הספר שלי מוגבלים חברתית אבל הוא באמת היה מקרה יוצא דופן.

לפני כחודשיים בערך הוא כתב לי שוב, אחרי שסיננתי אותו כמעט שנה שלמה. וכשראיתי שהוא כתב לי שוב "מה שלומך" בצורה הכי רגילה כמו שתמיד הוא כותב, עניתי לו. 

הפעם השיחה שלנו נמשכה מעבר ל"הכל בסדר" יבש, אלה שאלתי גם "מה איתך?" .

השיחה לא הייתה מרתקת במיוחד. הצורה בה הוא מדבר והדרך בה הוא שואל שאלות גורמים לי להרגיש כאילו אני מדברת עם ילד קטן אך מאוד בוגר שהוא גם קצת חסר טאקט. ואז הוא שאל אותי על הצבא. הסברתי לו מה אני עושה בתפקיד ואיך דברים מתנהלים וכך המשיכה השיחה:

 

"אותי לא מוכנים לגייס"

"למה?"

"בגלל האספרגר"

"מה זה?"

"זה אומר שאני גאון בלימודים אבל מפגר חברתית" 

 

וכמו תמיד כשאני מגלה תיסמונות מיוחדות ומחלות נפשיות חדשות אני ישר רצה לויקיפדיה לקרוא קצת. בעיקרון, התסמונת הזאת היא סוג של אוטיזם. אמנם לא קשה במיוחד אך עדיין מפריע ביצירת קשרים חברתיים עם הסביבה, הבנת הבעות פנים ומצבים רגילים בסביבה. אני מתארת לעצמי שההורים של נאור בטח מבוססים נורא טוב כלכלית כי נאור סיפר לי שלוקחים אותו לאיבחונים והוא גם היה תלמיד חוץ בתיכון שלמדתי בו שזה סכום ענקי בפני עצמו. 

הם בטח חייבים להיות אוהבים וסובלניים מאוד כדי לתת לבן שלהם את הביטחון הזה לנסות ליזום שיחות מבלי לוותר, אפילו אם זה ברשת החברתית. 

 

משהו ששבר לי את הלב היה שנאור סיפר לי שהוא היה מאוהב בנערה שהוזכרה קודם לכן בתחילת הפוסט. כן, אותה אחת שהשפילה אותו. 

הוא היה מאוהב בה כי היא נתנה לו צומת לב בעוד ששאר האלף ומשהו אנשים בבית הספר התאלמו ממנו לגמרי והוא פשוט לא הצליח להפריד ולהבין שהיא לא באמת הייתה חברה שלו אלה אפילו נגדו אם אפשר להגדיר את זה ככה.

 

מה שמזכיר לי סיפורון קצרצר על נער אחר שהיה בשכבה שלי ועזב בכיתה יא'. הוא גם היה דחויי חברתית אבל מה שכן, הוא היה גאון מחשבים בצורה לא נורמאלית. אין ספור פעמים במקום לשלוח את האייפון שהיה לי בזמנו לתיקון הייתי מביאה לו ותוך אחר צהריים אחד בלבד היה חוזר כמו חדש. 

אני זוכרת את יום ההולדת שלו בנובמבר. ראיתי אותו בבית הספר יושב לבד על אחת הספות בהפסקה. ניגשתי אליו, איחלתי לו מזל טוב ושאלתי מה תכנוניו להיום. "כלום" הוא אמר במבט נוטה למטה. לא יכול להיות שילד יום הולדת ישב לבד בהפסקה וגם לא יעשה כלום אחרי בית הספר!

"היי, למה שלא נלך היום ל yellow, ניקנה בן אנד ג'ריז ונאכל על אחד מהגגות בכפר?" הוא חייך אלי ואמר שזה רעיון מצויין.

אני זוכרת שיום אחרי זה ואפילו באותו יום אנשים נגשו אלי וצחקו על זה שהוא מאוהב בי ושאני הסתובבתי איתו. אני מדברת איתכם על נערים בגיל 16 וחצי-17 שפשוט התנהגו כמו ילדים ביסודי.

אחרי מספר חודשים הוא עזב, אני חושבת שזה בגלל שלא היו לו חברים.

 

בכל מקרה, נחזור לנאור. הוא כתב לי לפני מספר ימים שהוא סוגר את הפייסבוק וביקש שאקרא את הפוסט האחרון שכתב:

 

"תשמעו כולם, אני הולך למחוק את הפרופיל שלי. חוויתי פה אכזבות ורגעים לא טובים ואינני יכול עוד. תודה רבה לכולכם וקיץ נעים. אם מישהו/מישהי מעוניין להשאר איתי בקשר הוא/היא הישג גדול בישבילי. תודה רבה ולילה טוב"

 

כתבתי לו הודעה שאני אשמח להשאר איתו בקשר. אני יודעת שלמרות שאני לא תמיד יכולה לענות לו ורוב הזמן שהוא כותב זה דיי מעצבן אותי, הוא כן בן אדם אחרי הכל. אז המוח שלו לא מתפקד בצורה רגילה כמו הרוב אבל זה לא אומר שאין לו רגשות והוא לא נפגע אם אין לו חברים. ומשמח אותי לדעת שאני יכולה לעשות בן אדם מאושר כשאני רק כותבת לו מילים בסיסיות כמו "מה שלומך?"

נכתב על ידי dorian. , 30/5/2015 19:25   בקטגוריות הכפר, מחשבות, תיכון, אופטימי, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



טקס סיום




קודם כל לפני הכל,
עוד חודש בדיוק הם דורכים פה על אדמת הקודש!!!! Heart Tumblr Themes

 
בראיין כל כך חתיך.... [סורי ניק]



אז היה לי נשף סיום יב' באיזה מועדון בתל אביב.
לבשתי שמלה חמודה בצבע תכלת ושרשרת תואמת לעגילי כסף שלי.
ומתברר שעד אז לא היה לי מושג שאני לא מכירה מלא אנשים שמתברר היו איתי באותה שכבה בשלושת השנים האחרונות.
הייתי בטוחה שאני מכירה בפנים לפחות את הרוב.


בכל מקרה, אין לי הרבה מה לספר חוץ מזה שלא היה חכם לתת לחבורת ילדים בני 17-18 בר פתוח בחינם.
לוקח יותר משתי ידיים לספור את כמות האנשים שהקיאו את הנשמה שלהם על הרצפה מול כולם. אני ספציפית החזקתי את השיער ל3 בנות לפחות שלא לדבר על המיזמוזים של כולם ביחד עם כולם...
נכון, מי אני שאדבר גם אני לא הייתי הכי סאחית בעולם אבל להגנתי אני לא הקאתי, זכרתי כל דבר מאותו הערב ולא קמתי עם היינגאובר.
הייתי ברמת שיכרות המדוייקת שרציתי, לא שיכורה מידי בשביל לא להיות מודעת למעשים שלי אבל שתוייה מספיק כדאי להנות.
אני אחסוך בפרטים כי לא חסר רכילות על מה שהלך שם..



אחרי הנשף היה הטיול שלנו לכפר בלום עם הקבוצה.
כמובן, שאני סתומה כמו נעל.... הבאתי את מייגן אבל שחכתי את הכרטיס זיכרון בבית

אז לצערי אין תמונות.. אבל אני אחפה על זה בתמונות מהטקס סיום שהיה לנו בבית הספר.

אבל לא צריך תמונות כדאי לזכור מה שהיה שם. זאת אחת החוויות שלעולם לא אשכח.
בצהריים כל אחד הכין את השק שינה שלו לקראת הקאמפינג בלילה. ואז ירדנו לנחל לשחות עם לוטרות ולקפוץ כמו טרזן לתוך המים.
בערב איך שהכוכבים ירדו, המדריך קנה שמפנייה והרמנו כוסית כולנו יחד מאוחדים כמו משפחה שכל אחד אמר את מה שישב לו על ליבו לצוות.
הוא בכה, הוא נשא נאום מרגש אחרי המצגת שראינו ואחרי שכל שאר הצוות דיבר, ואז שהקול שלו החל לרעוד הוא התיישב ומחא את הדמעות.
אני לא יודעת מה פגום בי. היה לי את הצורך לבכות אבל לא בכיתי. התאפקתי. ככה אני, לא בוכה בציבור.

בכל מקרה, למחרת הלכנו לעשות קייאקים, איך אפשר שלא?
מסלול שהיה אמור לקחת שעה ורבע לכל היותר עשינו בכמעט 4 שעות. קפצנו מסירה לסירה ועשינו סאלטות למים ועברנו בקיצור על כל החוקים שהאיש שאחראי על המקום אמר שאסור לעבור.
אפילו המדריך שלי שיתף פעולה עם זה. ראיתי אותו בתוך המים מבקש עזרה אז חתרתי לעברו לעזור לו. איך שמשכתי לו את היד הוא הפיל אותי לתוך המים, צחק, וברח עם הסירה שלי ........

ובלי עוד חפירות מיותרות תמונות מהטקס ומהקבלת שבת האחרונה:

אלה מהקבלת שבת-






אלה מהטקס סיום-



קצת עשיתי תיקונים בפנים שלי אבל לא ניראלי שמים לב.


תמונת פאדיחה כמובן




והינה אחת השותפות שלי תופרת את השיער של השותפה השנייה שלי



נכתב על ידי dorian. , 29/6/2014 18:38   בקטגוריות הכפר, תיכון, תמונות  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



עזבתי את הפנימייה




חשבתי שאסיים את הכפר אני אכתוב איזה פוסט ענקי ומרגש שאני אדע שבעוד כמה שנים כשארפרף בפוסטים ישנים של הבלוג ואמצא אותו אתחיל לבכות.

אבל יש לי כל כך הרבה דברים לכתוב שאני לא יודעת ממה להתחיל. אני הולכת להתגעגע לכל כך הרבה דברים שיהיו חסרים לי.

אני הולכת להתגעגע לציוץ הטווסים על הבוקר, לטעם הלא מוסבר של חדר האוכל, לברכת הבוקר טוב של ורה והצביטות חסרות הרחמים של בן.

אני הולכת להתגעגע למשמרות באורווה, הברשת הסוסים וניקוי התאים שלהם.

אני הולכת להתגעגע לישיבות בחדרים שמתלוות עם שיחות חסרות משמעות, אל הישיבות ביילואו, את הקריאות של כולנו פה אחד "שמיניות קדימה שמיניות" או "קבוצה ט' קדימה קבוצה ט' '" בימי שבת בבוקר.

זה כל כך מוזר לי לקום על הספה בבית. כניראה בגלל שזה לא הבית שלי. הפנימייה היה הבית שלי.

ואצטט עכשיו מישהי מהקבוצה שלי "לא בית שני, אלה זה הבית הראשון שלנו" ועוד משפט שאהבתי שמישהי אמרה "בהתחלה לא סבלתי אתכם, אבל עכשיו אני מבינה... משפחה לא בוחרים"

וזה נכון, אנחנו באמת משפחה.

קמנו ביחד, הלכנו ביחד לבית הספר, למדנו ביחד, אכלנו ביחד, בלינו אחד בתחת של השני 24 שעות. ראינו אחד את השני יותר ממה שראינו את ההורים שלנו.
צחקנו, בכינו, רבנו, נעלבנו, התרגשנו, פחדנו, התלהבנו, התאהבנו, כעסנו ביחד. ראינו אחד את השני בכל המצבים האפשריים. 


אני הייתי שם שלוש שנים אבל היו כאלה שהיו שם הרבה יותר. תתארו לכם איך זה מרגיש פשוט ביום אחד לקום ולעזוב את המקום בו גדלת במשך כמעט כל תקופת הנעורים שלך. המקום שגיבש את האישיות שלך, המקום שלימד אותך ערכים. ששינה אותך..

אני לא אותו הבן אדם שהייתי לפני שעברתי לשם. ואני שמחה שכך.

הייתי מפונקת ואגואיסטית. חשבתי רק על עצמי ולא הייתי חברותית בכלל למרות מה שחשבתי. שלא לדבר על זה שלא היה לי בכלל ביטחון עצמי..


הבן אדם הראשון שאני באמת יכולה להחשיב אותו בתור חבר היה שם במקום ההוא. המקום הזה מלמד אותך אהבה.

מהדברים הקטנים כמו לתת לחבר שלך את חתיכת הרוגלעך האחרונה שלך או להרגיש רגשות אשמה שאתה זורק עטיפה של מסטיק על הרצפה ועד הדברים הגדולים שמובילים לשיחות נפש סוחטות דמעות על  העתיד ושאר החיים שלכם.

הפנימייה שלי נתנה לי כל כך הרבה.

הצוות והחברים אלו אנשים משמעותיים בחיי שלא אשכח לעולם .
אתה רוכש שם חברים שלא מלווים אותל רק בתקופת התיכון. אלה חברין לכל החיים. אלה לא חברים. אלה האחים שלך.

אני הולכת לחזור לבקר שם כמה שאני רק אוכל. לראות את דור העתיד גדל שם ועובר את מה שאני עברתי.



כתבתי סטאטוס בפייסבוק אפילו. העלתי שתי תמונות. אחת של הכיתה ואחת של הקבוצה וכתבתי את זה:



"תיכננתי כבר ממש ממזמן לכתוב
משהו מרגש במיוחד ביום שאסיים את כיתה יב' אבל אני ממש גרועה בזה והסטאטוס
הזה כבר מרגיש לי קיטצ'י מידי ...
אז בקצרה , זה שבית הספר ותקופת הפנימייה נגמרו לא אומר כלום. אולי לא ניראה אחד את השני בכל יום בהפסקות, בשיעורים או סתם ככה רובצים באיזור הקבוצה אבל אני בטוחה שנוצרו כאן חברויות אמת שהולכות
ללוות אותנו עד הסוף ..
מקווה שנצליח לשמור על קשר כמה שנוכל
בהחלט שלושת השנים הכי משמעותיות בחי"



כניראה שלכתוב את הפוסט הזה זה מה שהייתי צריכה כדי להפנים שבאמת עזבתי.

שזה לא עוד חופש גדול ואני אחזור לשם.

כי עכשיו ירדה לי הדמעה הראשונה מאז הסוף.






Divider Graphics



היו לי עוד מלא דברים לכתוב.

אני בטוחה שזאת לא תיהיה הפעם האחרונה שאזכיר את הכפר. זה שאני כבר לא חניכת פנימייה לא אומר כלום.

אולי התקופה הזאת הסתיימה אבל הזיכרונות תמיד ישארו.

מחר המסיבת סיום ועוד יומיים הטיול קאמפינג לצפון עם החברים מהפנימייה.

אני עוד יעדכן (:











"בקרוב ניהיה רחוקים. אבל ככה זה.... החיים ממשיכים!"- מיתוך השיר שכתבנו לקבלת שבת האחרונה.


נכתב על ידי dorian. , 23/6/2014 16:34   בקטגוריות הכפר, אהבה, תיכון, אופטימי  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: 18 עד 21 , האופטימיים , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לdorian. אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על dorian. ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)