לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


כשאינך יודע מה אמיתי יותר, מציאות או אשליה. סיפור בהמשכים.

Avatarכינוי:  מציאות מדומה - כותבת הסיפור

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2011    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2011

מציאות מדומה - פרק 3


חברים יקרים, בשעה טובה עולה פרק 3 :) היה לי קצת קשה לכתוב אותו... ובקרוב תבינו למה! מקווה שתהנו וכמובן שתגיבו :)

 

פרק 3

 

  תחושת כבדות, כמו גוש ברזל, ממלאת את בטני. אני עוזב את הדירה בפעם הראשונה מזה חודשים ארוכים. כשאני נועל את הדלת, משאיר מאחור את המערה החשוכה שלי, עם הבגדים המלוכלכים ואי הסדר שהתרגלתי לחיות בתוכו, הבחילה מציפה אותי. אני חייב להתמודד עם כל מה שנאבקתי כדי לשכוח. במציאות המדומה אין כיעור, אין דיספרופורציה וחוסר צדק, הצבעים חדים, המראות מעוררים והגלישה משכרת חושים. כאן, בחדר המדרגות של הבניין העלוב בו אני מתגורר, הצבעים הדהויים והריחות המצחינים של המציאות סוטרים על לחיי.

  אני חווה כאב בכל צעד חולף, בכל תנועה, השרירים מנוונים ממחסור בתזוזה וכל גופי רועד וחורק כשאני מתאמץ לזוז מהר יותר. עד מהרה אין אוויר בריאותי. אני המום ומזועזע ממצבי הגופני הרעוע. גופי הולך ומתפרק לחתיכות.

  כשאני יוצא החוצה, מתנשם ומתנשף מן הירידה הארוכה במדרגות, מזג האוויר סוער מקבל את פניי. עוד לפני שאני מבחין בג'יפ השחור שבו פליקס יושב, רוח עזה מנשבת וגשם של סוף נובמבר מכה באספלט. הקור כמעט בלתי נסבל. אני עוטף את עצמי במעיל, חוצה בריצה את הכביש, ונבלע בתוך המכונית.

"מוכן לנסיעה?" פליקס שואל במצב רוח מרומם. הוא לא רטוב וקצר נשימה כמוני.

אני מהנהן.

לוקח לי זמן מה להסתגל לנוכחותו. גם כאשר גולשים בפלטפורמה המדומה מבלי לשנות את המראה החיצוני, הרשת מעוותת קמעה את הדמות כדי ליצור אשליה של שלמות. פליקס שיושב לצידי אינו חסון ובריא כפי שאני רגיל לראות. למעשה, פליקס האמיתי רזה וכחוש עם עיגולים שחורים מתחת לעיניו.

"גם לך יש את התחושה שהכל קורה בהילוך איטי במציאות?" אני מגמגם לעבר פליקס שמתניע את המכונית. "אני בקושי זז. אני מרגיש כמו נכה."

"בילית זמן רב מדי ברשת, חברי." פליקס משיב בעודו משרטט מפה באצבע המורה שלו על מסך מגע קטן. "אני קובע את המסלול שלנו לניו יורק עם שתי עצירות כדי למלא דלק ועצירה אחת במוטל ליד יורקסטר כדי להעביר את הלילה."

"לא נוכל לוותר על המוטל? בלעדיו נגיע מהר יותר לניו יורק."

"זוהי נסיעה של יומיים לפחות, צ'אד. חייבים לאגור כוחות כדי להגיע רעננים למקום האחרון שבו חברה שלך נראתה." פליקס מתחיל את הנסיעה ומעביר הילוך.

חברה לשעבר, בא לי לומר אך איני מתקן אותו.

"תיבת הילוכים ידנית? זה רכב עתיק! לא מצאת מכונית עם תיבת הילוכים אוטומטית?" אני משלב את ידיי על חזי.

"הג'יפ הזה הוא הבחירה הטובה ביותר שלנו. תיבת הילוכים ידנית הרבה יותר איכותית מאשר אוטומטית." פליקס משיב ברצינות. "איני רוצה לנהוג באוטו שייסע במקומי, אני רוצה לשלוט בתנועותיו. תגיד תודה שיש לנו רכב בכלל, הרישיון שלי פג תוקף והמוכר היה מוכן להעלים עין ולהשכיר את הרכב בכל מקרה."

"שנים לא נהגתי על הילוכים."

"ננהג בתורות. ברגע שתשב מאחורי ההגה אתה תיזכר כיצד נוהגים." פליקס מסנן ומדליק את הרדיו. אני מניח שאין סבלנות לשמוע את הקיטורים כפוי הטובה שלי ומסיט את מבטי אל החלון.

  מבעד למסך של גשם בבניינים מרובי קומות מקיפים אותנו, עוברי אורח בודדים הולכים על המדרכה לצידי הדרך במרץ עם המטריות שלהם, חלונות ראווה חשוכים חולפים על פנינו כהרף עין. כשאנו יוצאים מן העיר אין כמעט על מה להסתכל מלבד גושי בטון מאסיביים של כביש מהיר ופנסים גבוהים ומאיימים הדולקים באור לבן מסנוור בצבע של הברק שמבזיק בין העננים.

  המציאות החדשה אליה התעוררתי גורמת לי לתחושת ריקנות. אני עוצם את עיניי ונותן לשירים השקטים ברדיו ולקצב הנסיעה המונוטוני להרדים אותי.

מהר מאד אני נבלע אל תוך חלום. כמעט שכחתי כיצד ישנים, מרוב שביליתי זמן רב כל כך מחוסר הכרה בעודי מחובר לרשת. החלום שצף בתודעתי עשוי מרצף מקוטע של תמונות הנעות בתפזורת.    איוונקה יושבת ומשרטטת משהו בבלוק ציורים שלה. היא ישובה על עדן החלון בביתי, לבושה בפיג'מה לבנה ונעלי בית מפרווה. השמש מעניקה לשיערה גוון זהוב במיוחד. כשהיא מרימה את עיניה מהשרטוט היא מחייכת אליי.

"אתה אוהב את מה שאתה רואה, אדון ג'ייקובס?" בקולה יש טון מתגרה. איני מצליח לקבוע אם זהו רסיס של זיכרון או רק חלום.

"מה את משרטטת לך שם?" אני שואל ומנסה להגניב מבט אל בלוק הציורים שלה.

"זה סוד." היא סוגרת את הבלוק כשאני צועד לקראתה. "יש לי תוכניות גדולות לעתיד צ'אד. בפלטפורמה המדומה יש כל כך הרבה גבולות לפרוץ, האפשרויות בלתי מוגבלות ואני אהיה זאת שאפרוץ אותם. אני אגלה משהו חשוב, אני יודעת את זה. לכן איני אוכל להישאר כאן יותר, בבוא הסתיו אני אעזוב את הבית שלך."

"ואת חושבת שאני אשחרר אותך בקלות?" אני מבטל את דבריה בהינף יד. היא תמיד אהבה לשחק איתי משחק לגרום לי לרצות אותה עד שהייתי משתגע. "את חושבת שפשוט אתן לך ללכת? אני אלך אחרייך לכל מקום שתלכי, את יודעת את זה."

"אתה לא תוכל לבוא איתי וגם לא תצליח לכבול אותי כאן לנצח." לחייה מאדימות בלהט. "אני לא האסירה שלך." 

אני מתקרב אליה כדי לנשק את שפתיה המזמינות אך בשנייה שאני נוגע בלחייה התמונה מתחלפת ואני מוצא את עצמי עומד ברציף של תחנת רכבת. יש לי תחושה מוזרה שהייתי כאן בעבר למרות שאיני מצליח לפענח היכן אני נמצא בזמן של חלום.

אני ממתין לבואה של הרכבת כשילד קטן, עם שיער שחור וכובע מצחיק, שבורח מאימו מסיח את דעתי מן ההמתנה. אמו צועקת עליו כדי שייזהר ורודפת אחריו על הרציף, מתנשפת מריצה. כשנדמה לה שהיא תפסה אותו לפתע הילד חומק מזרועותיה וקופץ אל הפסים.

האם צורחת בצעקות מחרישות אוזניים. מישהו חייב להציל את הילד הזה. הוא קפץ על הפסים. אך מי יעשה זאת עם לא אני? אף אחד אחר מסביבנו אינו מבחין במה שמתרחש. אני יודע שאני אמור לחלץ את הילד לפני בוא הרכבת אך רגליי נטועות במקומן. האם ממשיכה לצעוק וחוסר האונים שלה גורם לי לאבד את עשתונותיי. פתאום אני רואה את הבזק הרכבת ממרחק והזמן הולך ואוזל. הילד הולך להידרס אם אף אחד לא יעשה משהו ויציל אותו. הוא שרוע בכאבים על הפסים, אוחז ברגלו בכאב. הצעקות ממשיכות. הרכבת מתקרבת יותר ויותר –

"צ'אד?" ידו של פליקס דוחקת בי מרפק ואני פוקח את עיניי בבעתה. "אתה בסדר?"

"היה לי סיוט." אני ממלמל, מנסה לגרש את קורי השינה מעיני. הרציף עם הרכבת והפסים נעלם. אני רואה רק שורה של מכוניות מתחת לסכך מברזל.

"איפה אנחנו נמצאים?"

"בתחנת דלק בצ'רינגס פלייס. כל הדרך רעדת מתוך שינה, כבר התחלתי לחשוש." עיניו בוחנות אותי בקפידה כפי שבודקים שרטוט ויראטולי. "הבאתי לנו קפה וקרואסונים מהחנות. תשתה קצת, זה יעיר אותך."

מה שהכי מטריד כרגע הוא אינו החלום על פסי הרכבת, אלא החלום הראשון שחלמתי. איני מצליח להיזכר אם מה שחלמתי על איוונקה קרה באמת או שהיה זה רק תוצר של דמיוני. איני מבדיל בין זיכרונות לבדיה כשמדובר בה.

אני לוקח את הקפה המהביל וקרואסון משקית הנייר שהוא מציע לי. אני מרגיש כמו ילד קטן וחסר אונים וההרגשה הזאת מגעילה אותי. ממתי רחובות ובניינים אפורים מדכאים אותי? ממתי חלומות בלהה מטרידים אותי כל כך? אני חייב להתעשת.

"אחרי ההפסקה הזו אני יושב מאחורי ההגה." אני מודיע בהחלטיות.

"אתה בטוח?"

"יצאנו למסע הזה באשמתי, לכן אני צריך להיות זה שינהג מעכשיו." אני משיב בקול תקיף ולוגם מהקפה המר. אנו לוגמים מן הקפה בשתיקה ופליקס מכרסם ברעבתנות את הקרואסונים שבשקית. כשאשב מאחורי ההגה לא תהיה לי הזדמנות להירדם ולחלום עליה. רק אז אני אהיה מוגן מפני השפעתה האוהבת והארסית על חיי.

*

 יורקסטר אין הינו מוטל קטן ודל תקציב הנמצא בשולי הדרך. השלט "יש חדרים פנויים" זוהר בצבעי ניאון ירוקים בוהק בחשיכה למרחקים. אנו מגיעים אליו בשעות הלילה המאוחרות ואישה זקנה היושבת מאחורי הדלפק מרימה בעייפות את עיניה. היא מביטה בבגדינו המרופטים, הספוגים במים, ומקמטת את מצחה ברוגזה.

"חדר אחד לשניים." אני אומר ומוציא את הכסף מהארנק שלי.

"אתם מטפטפים מים ובוץ על השטיח שלי." היא נוהמת. "שום חומר ניקוי אינו מצליח להתמודד איתו. אני מנקה את השטיח הזה במו ידי. "

עיניי נופלות אל השלוליות שנוצרות מתחת לנעלינו. הדרך שעשינו מן הג'יפ למוטל אומנם הייתה קצרה אך גם בוצית וחלקלקה. פליקס ממהר להוציא שטר נוסף מארנקו.

"כמובן, אנחנו מבינים. זה בשביל הטרחה, גברתי."

תמיד מנומס ואדיב כל כך כלפי גברות זקנות. פליקס מסוגל להקסים אותן ברגע בעוד שאני לרוב סולד מהן.

"חדר מספר 9. הנה המפתח."

החדר עצמו חשוך ומעופש בדיוק כפי שדמיינתי. קירות ערומים עם צבע מתקלף, שני מיטות יחיד העומדות זו לצד זו עם מצעים מכובסים יתר על המידה, מנורת לילה בודדה המעניקה לחדר גוון צהבהב. השירותים והמקלחת אינם נכללים בתוך החדר. הם נמצאים בקצה המוטל ליד הקבלה.

"קיבלנו את החדר המפואר ביותר." אני אומר בציניות ונוחת ביחד עם בגדיי המלוכלכים על המיטה מימין.

"זה רק לכמה שעות." פליקס משיב. "ואני במקומך הייתי מתקלח אבל כנראה שכבר מאוחר מדיי במקרה שלך. אתה לא שומר על היגיינה בסיסית, מי יודע מי שכב על המצעים האלה ואתה נוחת עליהם עם לכלוך ובוץ!"

"אל תדאג, חברי. מקסימום אני אישן על הרצפה, כי גם היא וגם המזרון קשים באותה מידה."

פליקס מגלגל את עיניו וממלמל משהו נוסף על היגיינה ומקלחת ועוזב אותי בחדר לבדי. כשהוא חוזר הוא מתפשט עד לתחתונים ונכנס למיטה. אני מכבה את מנורת הלילה והאפלה כבדה משתררת בחדר. אני מניח את ידיי מאחורי ראשי ובוהה בתקרה החשוכה. אני שומע את נשימותיו של פליקס ואת נשימותיי שלי עולות ויורדות בבית חזי. מבחוץ, הגשם ממשיך להלום בעקשנות והרודף מתדפקת על החלונות ברשעות.

"פליקס?" אני לוחש.

"מה? אתה פוחד מהחושך? רוצה שאחזיק לך את היד?" הוא ממלמל בעצבנות. "אני רוצה לישון, צ'אד."

"פשוט חשבתי על משהו," אני ממשיך. "חשבתי על איוונקה, מה אם באמת נמצא אותה בניו יורק? מה עם שום דבר רע לא קרה לה וכל זה, זוהי רק אי הבנה? מה אני אגיד לה? איך אני אתייצב מולה?"

פליקס שותק זמן מה לפני שהוא מגיב.

"אתה מתאר את המקרה הכי טוב, צ'אד. אני לא מבין, לא רצית למצוא אותה?"

"רציתי. אני רוצה. פשוט..." קולי נשבר. "כשנפרדנו, בעצם, כשהיא עזבה אותי, נאמרו הרבה דברים שאי אפשר לקחת בחזרה. את הדברים האלו אי אפשר לשכוח ואני בטוח שגם היא לא שכחה אותם. עשיתי הרבה דברים שאני מתחרט עליהם."

"אני זוכר שהכרתי אותך בתקופה שהיה לכם רע ביחד." פליקס ממלמל בקול עמום. "הריבים שלכם, הצעקות, שבירת הצלחות, האיומים..."

"אם רק הייתי מצליח לשחרר אותה בקלות," אני אומר יותר לעצמי מאשר לחברי. "אם רק הייתי נותן לה את החופש שהיא רצתה. נאבקתי כדי להבין אותה ולא הצלחתי. לא הצלחתי לקלוט שהיא העדיפה את הטיולים שלה ואת הפרויקטים הסודיים שלה. אפילו את הלימודים שלה היא לא השלימה. הרציף הווירטואלי שהיא החלה לבנות לפרויקט הגמר שלה נשאר חצי בנוי."

"אימא שלי תמיד אמרה לי שאהבה אמיתית היא היכולת לשחרר את הבן אדם שאוהבים לחופשי." פליקס אומר לאחר שתיקה ארוכה מהולה במחשבות.

  אף פעם לא חשבתי שנגיע עם פליקס לשיחות על היחסים הקודמים שלי, תמיד דיברנו על ענייני עבודה וניהלנו שיחות חולין בלי לחפור יותר מדי לעומק בתוך הפרטים המעיקים בחיינו. אך אני מניח שאם אנו נוסעים כדי לפשפש בעבר הגיע הזמן לפתוח פצעים ישנים כדי לדעת כיצד להתמודד עמם בהווה.

"ומה אם אגיד לך שאף פעם לא הצלחתי לשחרר אותה?" אני מנמיך את קולי. "מה אם אגיד לך שאני תמיד חושב עליה, גם כשאני ברשת, המחשבות התקבעו במקומן והפכו לחלק ממני. כשאני ער איני מצליח להדחיק אותה בכלל. אני תמיד חושב איפה היא, מה היא עושה ומה היה קורה אילו הייתה איתי. הזיכרונות ממנה אוכלים אותי. היא אוכלת את כל החשק שלי להמשיך לחיות בלעדיה."

"אני לא מומחה למערכות יחסים, צ'אד, אתה יודע את זה, אבל אני מניח שמה שאתה מתאר זו לא אהבה אלא אובססיה." פליקס משיב לבסוף ושנינו משתתקים.

איוונקה היא אובססיה. כך הוא אומר. אך מהי אהבה אם לא שיגעון שטורף את כל החושים?

אני מסתובב עם גבי אליו ועוצם את עיניי בתקווה שחלום נוסף עליה לא יפרוץ את חומות ההגנה שבניתי לי. וכעבור שעות ארוכות של הרהורים אני נרדם.

*

היום השני של הנסיעה עובר בשקט יחסי. איננו מדברים כמעט כי כל אחד מאיתנו שקוע בבועה שלו, במחשבות מאד מרוחקות זו מזו. אני מערבל ומערבב בראשי את המחשבות עליה ואיני מצליח להתנתק ממה שפליקס אמר לי בלילה. אני נמצא בקרב המתחולל בראשי כשאיני יודע איזה צד ינצח ואיזה יפסיד.

ככל שאנו מתקרבים ליעדנו אני מרגיש עצבני יותר ובטני מתהפכת בקרבי. אני מתרגש וחושש בו זמנית לקראת מה שצפוי לנו. בשעות הערב המאוחרות אנו מגיעים לניו יורק. גורדי השחקים משקפים את העננים הכהים התלויים גבוה מעל ושורה של מפעלים תעשייתיים העולים זה על זה, גורמים לעיר הצפופה והענקית להיראות כאילו היא עולה על גדותיה. העיר הזו מלאה באנשים ומכוניות הצופרות ומצפצפות זו לזו בכל הזדמנות. כל ההמולה הזו בכבישים במרכז העיר יוצרת רעש כמעט בלתי נסבל. אך המנווט החכם של פליקס מוביל אותנו הרחק מן המרכז, היכן שיש יותר שקט ושלווה, בין רחובות פתלתלים העולים ויורדים בשבילים פרועים ברחבי העיר הקוסמופוליטית הזאת.

כשאני רואה את השלט רחוב וושינגטון משהו רך מקפץ בתוכי.

"הגענו. זה כאן, זהו הבניין שרשום בכתובת שיש לי." פליקס מצביע לשמאלי. אנו מהנהנים זה לזה בהבנה. אני מכבה את המנוע ואנו יוצאים אל רחובותיה הקפואים של ניו יורק. מזג האוויר נהיה קצת יותר נוח ופחות מאיים. הגשם הפסיק לרדת והרוח שככה במקצת. לפחות לא נהיה רטובים וספוגים במים ובוץ הפעם כשנציג את עצמינו מול דיירי הבית.

 אנו מתקרבים אל בית דו קומתי בינוני עם חצר קטנה בכניסה וגרם מדרגות צר מאבן המוביל לדלת עץ גדולה המעוטרת בתחריטים שונים. מרבית החלונות מוחשכים מלבד אור זעיר, כנראה מנורת לילה או נר, הבוקע מהחלון הימני בקומה השנייה.

ליבי מאיץ בפעימותיו כשאנו עולים בגרם המדרגות ולאחר היסוס קל דופקים בדלת הכניסה. איננו יודעים מי ומה מצפה לנו מבעד לדלת. התקווה הכי גדולה שלי שהאדם הזה, מי שזה לא יהיה, יוכל לכוון אותנו כדי שנוכל למצוא אותה בהקדם.

אנו ממתינים בחשכה אך שום דבר לא קורה.

"אתה חושב שאין אף אחד בבית?" פליקס לוחש.

"זה לא הגיוני, שנינו ראינו את האור הקטן בקומה השנייה. מישהו ער בבית הזה ואנחנו נגלה מי זה." אני אומר בנחישות.

קרקוש מנעולים מגלה לנו שמישהו עומד מאחורי הדלת. היא נפתחת לכדי חריץ ומגלה דמות עם עיניים כהות בחשכה מוחלטת.

"מי אתם ומה רצונכם?" נובח קול מאיים של גבר.

"אנחנו חברים של איוונקה, אדוני." אני מנסה לשמור על קור רוח למרות המצב המוזר. "תוכל לתת לנו להיכנס? קוראים לי צ'אד ג'ייקובס וזהו פליקס מונטגומרי, חבר שלי. נסענו יומיים כדי להגיע לכאן-"

הדמות איננה אומרת דבר. במקום הזאת, היא זזה הצידה כדי לפתוח לנו את הדלת ואנו פוסעים פנימה אל תוך שחור מוחלט. תחושה מוזרה של חוסר אונים אופפת אותי. לשנייה אחת אני ופליקס עומדים זה לצד זה בחשיכה מוחלטת, המומים ומבולבלים. בשנייה לאחר מכן אנו שומעים צעדים נמהרים. מגפיים גבריות.

"תפסו אותם מהר ותקשרו אותם באזיקים!" הדמות שפתחה לנו את הדלת נובחת. אנו מנסים לזוז אך הדלת ננעלת מאחורינו.

"מה הולך פה? היי! אל תגעו בנו!"

אני נאבק בכמה זוגות של ידיים המושכות אותי בכוח אל הרצפה. אני שומע את זעקותיו של פליקס ואת צליל החבטה כשגופו מוטח ברצפה. הפחד מפעפע בעורקיי. מי הם האנשים הללו? מדוע הם קושרים אותנו? מדוע יש חושך?

שניים מהם חובטים בי. איני יודע מי הם ואני כה חלש ומותש שאיני מצליח לגבור עליהם. הם רבים מאיתנו. והם מפילים אותי על הרצפה, עם הפנימה כלפי מטה.

"קשרו אותם מהר!" הדמות נובחת.

"מה?! מה קורה פה?!"

 "-הם יקבלו את העונש שמגיע להם, מנוולים-"

"אתם טועים, אנחנו מחפשים את איוונקה, אנחנו רוצים למצוא אותה-"

אני מנסה בכל כוחי לצעוק עד שמישהו בועט בבטני בחוזקה. אני מתקפל כשידיי מסובבות בכוח מאחורי גבי ונקשרות באזיקים. יש טעם של דם בפי ואיני שומע את פליקס.

"פליקס? פליקס, תענה לי!" אני נאבק כשמכסים את פי בסרט דביק באלימות. אני ממשיך לנהום למרות שאין בכך טעם. פליקס לא עונה.

"תסתום את הפה שלך! נמושה!" הדמות צועקת בזעם. "תשמעו, אחד מהם, ממש גיבור, עדיין ער. תן לו מכה שתמוטט אותו, נד."

משהו חד, מקל בייסבול כנראה, נוחת בעוצמה על ראשי. הכאב חד ומפלח כמו מכת ברק מאיים לפצח את הגולגולת שלי. דמעות מציפות את עיניי. אך איני חושב שאני סובל זמן רב, לפחות לא במודע. כעבור דקות ספורות אני נכנע לסבל ומאבד את הכרתי.

*

 

ההמשך יבוא

המחברת.

נכתב על ידי מציאות מדומה - כותבת הסיפור , 19/9/2011 13:51   בקטגוריות סיפרותי, אהבה ויחסים  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מציאות מדומה - פרק 2


פרולוג

פרק 1


פרק 2


"קודם ננסה לפעול לפי חוקים. ואם זה לא יצליח... ובכן, אז לא תהיה ברירה אלא להפר אותם."

  אלו מילותיו של פליקס כשדמותינו מתמוססות מלונדון של המאה השמונה עשרה ונוצקות בחזרה אל תא זכוכית בינוני על סיפון הפורטל הבינלאומי של לג'נד פור.

זוהי אחת האוניות הוירטואליות הגדולות ביותר שקיימות בפלטפורמת המציאות המדומה. גולשים רבים שהתאים שלהם נמצאים באוניה זו אינם עוזבים אותה כמעט, כי למראית העין, יש בה את כל מה שאפשר לחלום עליו, מחנויות יוקרה, בתי קזינו, מרחצאות ועד לשאר מוסדות חינוך ופנאי.  אחת הסיבות לכך שמקום זה אינו נכלל
ברשימת המקומות החביבים עליי – זוהי הצפיפות. כשאנו נפלטים החוצה, גולשים אחרים, גברים נשים ויצורים מעוותים למיניהם שנוהמים לקראתנו, מאיצים בנו להזדרז ולפנות אתהתא עבורם.

"לאן אנחנו הולכים?" אני שואל. אני בוטח בפליקס בכל מאת האחוזים, אך בכל זאת, הייתי שמח אם היה משתף אותי בתוכניות הגאוניות שמתבשלות במוחו.

"לתחנת משטרה וירטואלית, אולי יש להם מה להציע." פליקס משיב ומסמן לי לבוא אחריו.

  אנו עוזבים את הסיפון העמוס לכיוון דלתות כניסה מפוארות הפונות אל בטן האונייה. מבפנים, היא רק שלד, כמו פה עם שיניים רקובות המוחלפות על ידי כתרי זהב. העושר הווירטואלי בולט בכל כיוון שאליו אני מביט. נשים בשמלות ערב הנתלות בהתגרות על המעקים בקומות השונות, אורות ניאון נוצצים של בתי קזינו, מופע נוצץ כלשהו מתרחש בפינה המרוחקת מימיננו ושדרן נלהב מצטעק לכל עבר על תחרויות נושאות פרסים על במה כסופה ומוארכת.

  כל אלו עושים לי כאב ראש. אני מייחל לכך שנגיע מהר יותר ליעדנו אך הדרך נמשכת כנצח עבורי, הלוואי ויכולתי להשתיק את כל הרעש המיותר הזה עם שלט רחוק.

תחנת המשטרה הוירטואלית הינה משרד קטן עם תריסים מוגפים במסדרון צדדי בקומה החמישית של האוניה. אם הייתי עובר לידה במקרה, ייתכן ולא הייתי מבחין בה. בפנים, פוגש בנו פקיד משועמם שצופה במסך פלזמה ענק באותה תחרות המתרחשת בצדה השני של האוניה.

האיש עצמו נראה פתטי ומגוחך והבעת פניי לא מחטיאה ומסגירה את הבוז שאני חש במחשבותיי.

"מה רצונכם, בחורים?" הפקיד מפנה בעצלנות את פניו אלינו, כשכל תשומת לבו עדיין מופנה אל המסך. אם כך נראית המשטרה הוירטואלית, מה הפלא שיש כל כך הרבה פשעים בפלטפורמה המדומה, אני מסכם עם עצמי באכזבה.

"תקשיב, אנו זקוקים לעזרה שלך. אנו מחפשים בחורה-"

"אתם משהו מיוחד-" הוא קוטע את פליקס עוד לפני שהצליח לסיים משפט. –"אם אתם מחפשים בחורה, אתם צריכים לפנות לדייטליין, בקומה השביעית, יש שם המון בחורות שיוכלו לקלוע לטעם האנין שלכם, לא צריך לפנות אלי במקרה כזה-"

"תקשיב טוב,חתיכת אפס." אני נוהם. האגרוף נוחת על השולחן מולו בחבטה ומרעיד את ספל הקפה שלו. זה משכיח ממנו את הפלזמה לרגע והוא מוכן להתרכז בנו. טוב ויפה. ופליקס ממשיך.

"אז ככה, אנחנו מחפשים בחורה בשם איוונה דליינטו. קיבלנו ממנה הודעה קולית מאד מוזרה ואנחנו בטוחים שמשהו קרה לה. מה המשטרה הוירטואלית יכולה לעשות במקרה כזה כדי לאתר אותה?"

"אז אתם מחפשים בחורה. ואתם סבורים שמשהו רע... קרה לה."

"יש לך קליטה איטית מאד אבל בסופו של דבר אתה מבין-"

"צ'אד, חבל להתרגז עדיין." פליקס מסנן לעברי, תמיד הרגוע והמחושב בינינו.

  אני מנסה לשלוט בעצמי מבלי לאבד את עשתונותיי אך נדמה לי שהכל מתרחש בהילוך איטי. הפקיד מחפש בעצלתיים את המפתחות לפתיחת הכספת עם מגירות המסמכים. אחר כך הוא מוציא מאחת המגירות כמה סיסמאות סודיות ומקליד אותן אל המחשב בקצב של צב. הוא אינו ממהר לשום מקום רק שהזמן שלנו הולך ואוזל.

"לפי הנתונים שיש לי כאן, בחורה בשם איוונה דליינטו, נקבה בת עשרים ושלוש ממוצא סרבי, אינה מחוברת כרגע לרשת. המחשב אינו מוצא הפעלות פעילות ברשת לפי מספר תעודת הזהות שלה." הפקיד מחייך וחוזר אל הפלזמה שלו.

"זה הכל? זה כל המידע שתיתן לנו?" אני מתעצבן. "אני אומר לך שמשהו רע קרה לה! צריכים לחפש אותה, זאת לא טעות, היא לא הייתה מתקשרת אליי כך סתם ושמעתי צעקות ברקע-"

"זוהי רק המשטרה הוירטואלית, אנו אחראים רק על מה שמתרחש ברשת, חבוב. כרגע הבחורה אינה מחוברת לרשת. אין לי דרכים לאתר את הפעולות שלה בעולם האמיתי. אולי היא פשוט לא רוצה לדבר איתך כרגע, אתה יודע, דברים כאלה קורים במערכות יחסים..." הפקיד עונה באדישות. בא לי לחלוף על פני הדלפק הקטן ולהוריד לו סטירה הגונה. הוא היה מרגיש את הכאב הזה כאן, ברשת, אך זה לא היה משפיע עליו במציאות.

"אתה חייב להקשיב לנו-"

"חייב? אם יש לך בעיות, חבר, תפנה למשטרה בעולם האמיתי או בעצם, אולי עדיף שתפנה לסדנה לטיפול בכעסים, הם ישמחו לקבל אותך שם-"

  אני יוצא בסערה מן המשרד כשדלת הכניסה כמעט עפה מציריה מאחוריי ופליקס משתרך בעקבותיי.

"אם לא היינו יוצאים משם אני נשבע לך שהייתי חונק אותו! פקיד מזורגג-" אני משתנק ואז עוצר את עצמי כדי להירגע.

נשימות ארוכות פנימה.
לשאוף ולנשום...

"לא יצאנו משם בהפסד." פליקס משיב ברוגע. דברים כמו המזג החם שלי אף פעם לא הפריעו לו, הוא תמיד התייחס אל הזעם שלי כמו למשב רוח חולף.

"מה זאת אומרת?"

"בזמן שהיית עסוק בלהפחיד את היצור האומלל אני העתקתי את כתובת ההתחברות האחרונה של החברה האבודה שלך לפנקס שלי. זהו רק פרט זעיר אך משמעותי שהפקיד האדיב כל כך לא טרח לשתף אותנו בו."

פליקס מנפנף בפנקס הקטן בו הופיעו מספר שרבוטים.

"אתה מתכוון לכתובת הפיזית שבה איוונקה נמצאת?"

"זהו תיעוד ממוחשב של הכתובת האחרונה בעולם האמיתי, ממנה היא התחברה לרשת. אולי זה לא נותן לנו הרבה, אך זהו קצה חוט."

אני חוטף מידיו את הפנקס וקורא את הכתובת בזמן שאני מסדיר את נשימתי.

"רחוב וושינגטון 249, סנטרל 51123, ניו יורק המזרחית."

"אכן כך."
פליקס מהנהן, מתענג על הניצחון הקטן שלו.

גילינו משהו, מכאן אפשר להתקדם. איני יודע אם זהו ביתה של איוונקה או רק מקום שהיא עברה בו בחטף בנסיעותיה, כי היא תמיד אהבה לנסוע ממקום למקום, אך באותו מקום מישהו וודאי יוכל לספר לנו משהו אודותיה.

"אתה גאון!" אני קורא לעברו בפרץ ראשון של שמחה אמיתית.

"אכן כך."
פליקס מחייך בסיפוק עצמי כשאנו חוזרים בחזרה אל הסיפון החיצוני.

"עכשיו רק צריך להתנתק מהרשת ולחפש אותה בניו יורק."

  הרעיון להתנתק ולהתחבר אל העולם האמיתי אינו קוסם לי. אינני היחיד שחושב כך, כי מרבית האוכלוסייה המודרנית בוחרת לשקוע ברשת הווירטואלית ולא לבלות את זמנה מחוץ לביתה. אני אפילו לא יודע אם אותן מדשאות ירוקות שפעם נשתלו מחוץ לבית שלי עדיין קיימות או שכבר אינם, אם אותם בניינים מרובי הקומות שהחלו להיבנות מסביב כבר גמורים או אם אותה מאפייה קטנה שפעם כה אהבתי לבקר בה עם איוונקה עדיין עומדת על רגליה. זמן רב כל כך לא עזבתי את הדירה ורק המחשבה על כך שאראה אור יום אמיתי מעוררת בי בחילה.

"עדיין לא הגיע הזמן להתנתק, צ'אד." פליקס ממהר להרגיע אותי. "לצאת מן הרשת תהיה האפשרות האחרונה שלנו."

"מה עוד אפשר לעשות?"

"אמרתי לך,קודם נפעל לפי החוקים וכך עשינו. כעת, הגיע להפר אותם ולשם כך צריכים לפתות את אשת החתול ליילל לכיוונינו."


*

  משרדי מטאליק, המקום הווירטואלי בו פליקס עובד, שונים מכל מה שאיי פעם דמיינתי בהקשר למקומות עבודה של מעצבים ווירטואליים. אני זוכר את ההלם הראשוני שתקף אותי כשרגליי שקעו בקרקע הבוצית ברחוב חד סתרי מדומה של בלוקים אפורים וחסרי כל צורה שנתמכו זה בזה והטילו צל מחשיד על פניי. קרני השמש התחבאו להן והותירו רק שאריות של לחות וערפל. ודווקא כאן, לכאורה במקום ללא כל רמז לדמיון ויצירתיות, ישבו ועמלו האנשים המוכשרים ביותר שהכרתי. 

   פליקס מוביל אותי לבניין עם הספרה 6 ופותח עבורנו את שארי הברזל למשרד שלו. מבפנים, המקום מזכיר את אולם הספורט הישן בתיכון אליו הלכתי בלונדון. אני זוכר את המבנה המעופש כל כך טוב כי השיעור היחיד שלא הייתי מבריז ממנו בקביעות היה שיעור ספורט. בשאר השיעורים הרשיתי לעצמי להופיע פעמים נדירות יותר לפי ראות עיניי.

"תסגור את הדלתות אחרייך, צ'אד. אסור שמישהו יראה מה אנחנו מעוללים פה." פליקס נוהם.

   בתוך האולם לכל צעד שלנו יש הד וקור מקפיא את ריאותיי בכל נשימה. בפינה השמאלית יש כמה כסאות, שולחן עם מחשב ומקלדת ואוסף נכבד של שרטוטים וספרים. אני מתיישב לצדו של חברי כשהוא מדליק את המחשב ואנו ממתינים, תחילה, בוהים במחסן הריקני.

   קווים דקים כחוטים מתחילים להתפרס אל מול עינינו. אני מזהה את השרטוטים החד מימדים מתנפחים ונבנים לכדי עצמים תלת מימדים. בתחילה צצות רק צורות שקופות של בניינים ועצים הפזורים לצדו של כביש קטוע.אחר כך הפרטים מתחילים להתחדד ואני מבחין בהבדלים בין הכביש למדרכה, בזגוגיות החלונות ובעלים הדקים המעטרים את העצים. לפתע הרחוב הווירטואלי שפליקס עיצב מתעורר לחיים במגוון של צבעים עזים המסנוורים את עיניי כמו עץ מקושט בחג מולד.

"זה מדהים, זה פשוט מדהים." אני נפעם.

כך נראית בנייתה של פלטפורמה ווירטואלית. פליקס עוסק בבנייה במשך שבועות, בציור, השקעה ועיצוב של רציפים מדומים שאותן מזמינות חברות שונות בשוק. לדעתי, זוהי העבודה הכי מגניבה שיש.

   כשסיימתי את ארבעת שנות הלימודים לתואר אדריכל ווירטואלי – למרות רוחם של הוריי - הייתי צריך לשכנע מעצב כלשהו לעזור לי עם פרויקט הגמר שלי. וכך הגעתי לפליקס ושכנעתי אותו (בלי התנגדות יתרה) לבנות עבורי הרציף המדומה שתכננתי וציירתי. באתי אליו עם ערימה של שרטוטים והרציף שדמיינתי התעורר לחיים בעזרתו של פליקס. מאז לא הפסקנו להיות בקשר והפכנו גם לחברים הכי טובים בדרך.

  עבורי,ההתרגשות הגדולה ביותר עודנה היא לראות כיצד שרטוט הופך להדמיה.

"מוצא חן בעינייך? זה רחוב שאני בונה לבית המרקחת של רג'יס. רק התחלתי עם העיצוב, הכביש עדיין קטוע, אל תשפוט אותי בחומרה בעיניי האדריכל שלך." פליקס ממלמל בצניעות.

אני קם מכיסאי כדי לבחון מקרוב את היצירה שלו. אני מהלך בין הבניינים, מעביר ידי בענפי העלים שעל העצים ומתבונן מבעד לחלונות.

"בנייה מדויקת וזהירה להפליא." אני משמיע את דעתי בקול רם, מעמיד פנים שאני אדריכל חשוב, ולא סתם בינוני. "יש הקפדה על מירב הפרטים. הזוויות נכונות. הייתי רוצה לראות את השרטוטים."

בעודי מפשפש בדפים המקושקשים עליהם פליקס שרבט ללא הרף ובודק את יצירת האומנות שלו, פליקס מקליד משהו בקדחתנות במחשב.

אני נורא עסוק בשרטוט של הבניין השמאלי, עם גג הרעפים, כשאני מתחיל לשים לב למשהו שלא כשורה. הצורות הווירטואליות מתחילות להתעוות כמו מפלצות מחימר. הקרקע הווירטואלית מתחילה לרעוד וההדמייה מתחילה להתפרק.

"לא! פליקס! כל מה שעבדת עליו!" אני מצטעק ומתרומם מכסאי, מנסה להניע אותו מן המחשב.
"תראה, הבניינים מתמוטטים והעצים מתחילים להימחק-"

"שב בשקט, צ'אד. אתה עוד תגרום לאחרים לבוא לכאן לרחרח. תסמוך עליי-"

הרוגע של פליקס משאיר אותי המום ומזועזע.

"תסביר לי מיד למה אתה משמיד את הפלטפורמה שעבדת עליה כל כך קשה?"

"כי זו הדרך היחידה לגרום לה לבוא. אשת החתול תופיע כאן בקרוב." פליקס נשען לאחור על כסאו ובוהה בעיניים ממוזגות בהרס שזרע במו ידיו.

"לא יכולת למצוא דרך אחרת לגרום לה לבוא?" אני צועק וקולי המופתע חוזר אחריי וגורם לי לחשוב כמה מגוחך אני נשמע.

"יש קורבנות שצריך להקריב, למען חברים." הוא מושיט לי את ידו ואני לוחץ אותה חזק מכפי שאני רוצה. אף פעם לא ביקשתי ממנו להרוס את העבודה שלו למעני. אם הייתי יודע שזה מה שהוא מתכוון לעשות לא הייתי מסכים לכך לעולם.

"את העבודה שלי אני כבר אשלים מאוחר יותר." הוא מרגיע אותי ואת עצמו גם יחד. "אשת החתול מגיעה רק כשהיא מזהה פעילות רשתית משובשת. ככה זה עם אבטחת מידע."

והוא צודק. דמות נמוכה פותחת בחריקה את דלתות הברזל וצועדת פנימה הישר אל תוך החורבה של ההדמיה ההרוסה. אני מבין מיד מדוע הדביקו לה את הכינוי הזה.

  מסיכה כהה עם אוזניים שחורות מכסה את עיניה ואפה. לגופה חולצה אפורה רשמית מכופתרת, מכנסיים שחורות ודקות גזרה ומגפיים כסופות ארוכות המגיעות עד לברכיה. על מתניה תלויה חגורה לבנה עם אקדח ושלט כלשהו ומאחורי כתפיה גלימה שקופה. היא נראית כדמות קומיקס בעיניי. לפני שאני מצליח לעצור את עצמי שפתיי מתעקלות לכדי חיוך אווילי.

"זיהיתי פעילות רשתית משובשת כאן לפני מספר דקות." היא מתקרבת אלינו וחוצה את שאריות ההדמיה כדי להגיע אל השולחן. "מה מתרחש כאן? הייתכן ואתם קוראים לי סתם?"

 גופו של פליקס מתאבן מעצם נוכחותה הקרובה. הוא אינו מסוגל להוציא מילה מפיו. הנה תפסתי אותו ברגע של חולשה. החיוך שלי מוסיף להתרחב. איני מצליח להבין כיצד הדמות הקטנה והמצוירת הזאת תוכל לעזור לנו.

פליקס בוודאי השתגע,מאהבה. אני מחליט.

"אנחנו לא קראנו לך ס-סתם, ס-סקרלט." הוא ממלמל.

"איך אתה מעז להשתמש בשמי הפרטי? כרגע אתם נמצאים תחת פיקודי ופיקודה של אבטחת המידע הווירטואלית. התייחסות בשם הפרטי היא בניגוד לחוקים." קולה מאיים אך גופה כה קטן שאיני יכול לקחת את האיום ברצינות. פליקס, לעומתי, רועד כמו עלה באחת מן ההדמיות שבעצמו עיצב.

"סלחי לנו,גברתי." אני מתנדב להושיע את חברי. "חבר שלי כאן, חשב שנזדקק לעזרה שלך בחיפוש אחר בחורה שאבדה לנו ברשת-"

"ולמה הוא חשב כך?" קולה הופך למתכתי. כשהיא מפנה אל פליקס את מבטה אני מבחין בשיער החום הגולש האסוף מאחורי גבה.

"אני מצטער, ס-סקרלט, אני מתכוון, גברתי. עזרת לי פעם לחלץ את הפלטפורמה שבניתי מהאקרים, לפני חצי שנה, אולי את זוכרת עדיין-" פליקס ממלמל. אני ממש מתחיל להרגיש את המבוכה שהוא חש. בא לי לקחת מטף לכיבוי אש ולהשפריץ עליו מים כדי שיירגע.

מישהו כאן לא שולט היטב בעצבים שלו. וזהו לא אני.

הדמות הקטנה נעצרת ועיניה פונות אל ההרס הווירטואלי.

"הרסת את ההדמיה כדי לזמן אותי? אתה לא חושב שזה מעשה פתטי למדי?"

"ל-לא הייתה לי דרך אחרת לקרוא לך." פליקס מנסה להתאושש. "אנחנו זקוקים לעזרה שלך."

"אתם קוראים לי במצב שאינו מצב חירום, אני יכולה לקנוס אתכם על כך." קולה עדיין חמור אך הטונים מתחילים להצטנן. עיניה בוחנות אותי מבעד למסכה בסקרנות. "ומי אתה? אתה בטח הגית את הרעיון הטיפשי הזה-"

"אני מחפש את חברה שלי, חברה לשעבר, בעצם. היא אינה מחוברת לרשת והגיעה אליי הודעה מדאיגה. אני חושש מחטיפה או משהו יותר גרוע מזה. פליקס חשב שתוכלי לעזור לנו בדרך כלשהי."

היא מתיישבת על השולחן בחוצפה, על השרטוטים שקודם צפיתי בהם, ביני לבין פליקס, ומנענעת את רגליה קדימה ואחורה בילדותיות. ממש בוגר יחסית לעובדת מדינה אני חושב בבוז.

"ונגיד ואני יכולה לעזור לכם, לאתר את החברה הפתטית שלכם, למה שאני אעשה זאת?" היא משחקת עם המילים. משחקת עם ההברות. פליקס בקושי נושם כשרגליה חולפות ברפרוף לצדי גופו.

"אני אשלם לך." אני אומר בקול תקיף. "איזה סכום שתרצי, אם תוכלי לעזור לנו."

"אני לא זקוקה לכסף שלכם." היא מנופפת בידה הדקה בבטלה. "כדי לאתר מישהי שנעלמה אני צריכה להסתבך עם החוק. אני צריכה לפרוץ למאגרי מידע של הרשת ולחפש בערימות אינסופיות של תיקיות. אני לא חושבת שאעשה זאת למענכם."

לעזאזל.

"תגידי לנו, מה כן נוכל לעשות למענך." אני מנסה שוב. "אני אדריכל ווירטואלי, פליקס, הוא מעצב. אנחנו יכולים לעצב עבורך כל פלטפורמה ווירטואלית שתרצי."

"איני זקוקה לעוד פלטפורמות ווירטואליות, אני מגנה עליהן מספיק מפני האקרים ווירוסים ומכירה את כולן כמו את כף ידי. בא לי להקיא מהעולם הזה, יקרים שלי. וכרגע אתם מבזבזים לי את הזמן." היא קופצת ממקומה והדפים עליהם ישבה מתפזרים לכל עבר. פליקס ממהר להתכופף ולאסוף אותם.

"תגידו תודה שאני לא מגישה תלונה נגדיכם, צ'אד ג'ייקובס ופליקס מונטגומרי. לא כדאי לכם להסתבך עם החוק אחרת אני אבוא לטפל בכם אישית. ואני איהנה מכך בהחלט."

היא מסובבת אלינו את גבה ופונה אל היציאה. דמותה הקטנה הולכת ומתרחקת בין השלוליות המדומות. במציאות היא יכולה להיות כל אדם, אישה מבוגרת הנהנית לצחוק על חשבונם של אחרים או נערה צעירה וחסרת בטחון המתחבאת מאחורי מסיכה של כוח, אך כל זה לא משנה כאן, ברשת הוירטואלית. התפקידים אינם מחולקים
לפי גיל, צבע או מין.

לכן אני הולך על האפשרות שמדובר בנערה צעירה וחסרת בטחון שמסתתרת מאחורי מסכה של חתול מאיים. אני מנסה שוב. הפעם ברצינות.

"בבקשה, סקרלט.
רק תעזרי לי למצוא אותה. אני מתחנן."

אני לבטח נשמע נואש ומסכן בדיוק כפי שאני מרגיש, כי הקול שלי גורם לה להסתובב בחזרה כשהיא כבר עומדת ליד הדלת.

אני שומע אנחה זעירה בוקעת מפיה, מלמול שקט מתחת לשפתיה, והיא חוזרת.

"למה אתה רוצה למצוא אותה כל כך?" עיניה ננעצות בשלי ישירות, קודחות בהן חורים, חופרות ומוצאות את האמת.

"כי אני לא אוכל להמשיך לחיות בלעדיה. כשאיבדתי אותה איבדתי את עצמי." קולי נשבר כשהמשמעות האמיתית של דבריי שוקעת. שלושתנו שותקים במשך דקות ספורות ואז היא מוציאה את השלט הקטן מן החגורה שלה.

אני חושש שהיא הולכת לעצור אותנו, או לפחות לקנוס אותנו ומתכונן להגן על עצמי או להתנתק, אך היא לא מכוונת את השלט הזעיר אלינו. היא מכוונת את השלט אל ההדמיה ההרוסה של פליקס.

היא לוחצת על כמה כפתורים וההדמיה משתקמת ומשחזרת את עצמה. אנו שוב בוהים באותו רחוב יפייפה שפליקס עיצב קודם לכן, מושלם וללא דופי.

"איך עשית את זה..." הקול החלוש של פליקס בקושי נשמע.

"רחוב יפה דווקא, התרשמתי לטובה." היא מעירה בלי להניד עפעף. "החלטתי שאני אעזור לכם. אך תהיו בטוחים שלא תצאו מכך בזול, שניכם."

אני מתאמץ כדי לבחון את פניה ביתר דיוק, כמו אדריכל הבודק שרטוט מטושטש ואז אני שם לב למה שחיכיתי לו. לאט ובזהירות, היא מגניבה חיוך דק מבעד לארשת חמורת הסבר שסיגלה לעצמה. אם כך, אשת החתול יודעת גם לחייך.

 

*


חברים יקרים, אשמח מאד לקרוא את התגובות שלכם! כמחברת, אני שואבת מכך הרבה השראה, גם מהערות וגם ממחמאות! חשוב לי לדעת שאתם כאן, קוראים את הסיפור! 


הפעם פינקתי בפרק ארוך במיוחד, מקווה שנהניתם!


המחברת.

נכתב על ידי מציאות מדומה - כותבת הסיפור , 10/9/2011 14:25   בקטגוריות אהבה ויחסים, סיפרותי  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מציאות מדומה - פרק 1


נא לקרוא קודם את הפרולוג

 

פרק 1

"המספר אליו חייגתם איננו מחובר. אנא נסו שנית במועד מאוחר יותר-"

"-לעזאזל!-"  

"-אם ברצונכם להשאיר הודעת וידאו או הודעה קולית אנא המתינו והקליטו הודעתכם בהישמע הצפצוף."

לוקח לי זמן מה להתעשת. עצם המחשבה שמשהו רע יכול היה לקרות לה מרעידה את כל עולמי. אני רגיל לבועה שבין מציאות והזיה, לא מתגורר באמת באף אחד מן העולמות הללו אלא רק מבקר בהם בשעת הצורך. איני רוצה שהיא תראה את הפאניקה שוטפת את פניי, כשאינספור תסריטים גרועים חולפים במחשבותיי, לכן אני בוחר בהודעה קולית.

"איוונקה, זה אני... צ'אד." קולי רועד ואני מנסה נואשות לייצב אותו. "אני יודע שמזמן לא דיברנו... אני מקווה שהכל בסדר אצלך, בבקשה תחזרי אליי. אם אהיה ברשת, את יודעת את מספר התא שלי בפורטל, הוא נשאר ללא שינוי."

  אחרי שאני מסיים להקליט את ההודעה אני מרגיש בריקנות נוראה. אין הרבה אנשים שעליהם אני יכול לסמוך. יש את הוריי הפרימיטיביים, הגרים בלונדון, ויש את פליקס, החבר הכי טוב שלי מהתקופה בה סיימתי את הפרויקט שלי, שאיתו אני יכול לדבר על כל דבר שבעולם. ומלבד אלו יש אותה.

  למרות שטכנית, כפי שאני שונא להודות בפני עצמי, דבר אינו מקשר ביני לבין איוונקה. היא אינה נמצאת בחיי בזמן הווה, אך הזיכרונות ממנה תמיד מהדהדים ברקע, מאכלסים את דפנות מחשבותיי.

  אני זוכר בדיוק מפתיע את תווי פניה העדינים. עיניה האפורות המימיות, כמו שלוליות של גשם, עצמות לחייה הגבוהות, שפתיה דקות וחדות כמו זוויות.  תמיד הייתה נמוכת קומה אך נוכחותה עלתה פי כמה וכמה על מידותיה. אני זוכר בחיבה כיצד הייתה מתהלכת בלהט בסלון כשהיינו מתווכחים על הפרויקט שלה, עם חצאיותיה הרחבות, המתנופפות ברוח, והדבר היחיד שהיה עולה בדעתי היה כמה מגוחך ונפלא היא נראית כשהיא כועסת-

"דל, תחייג לפליקס." אני קוטע את פרץ המחשבות הנוסטלגיות לפני שאתחיל לקלל את עצמי בקול רם.

אם יש מישהו שיוכל לעזור לי לאתר את איוונקה זהו פליקס. פליקס עובד בחברת מטאליק, שהיא חברת בת של וואריפאקס ויש לו קשרים מסוימים בעולם הווירטואלי שאולי אוכל להיעזר בהם.

"כן, אדוני."

הרובוט הממושמע אינו שותף להתפרצות הרחמיים העצמיים שאני חווה.

"-המספר אליו חייגתם איננו מחובר. אנא נסו שנית במועד מאוחר יותר-"

שוב אותה הודעה מעצבנת אך איני דואג לפליקס כי אני יודע בדיוק היכן למצוא אותו.

"אני חוזר לרשת, דל. אם מישהו יתקשר, תציג את ההודעה המוקלטת שלי עד שאחזור."

"כן, אדוני."

אחרי מקלחת חפוזה וניסיון שווא לדחוק לצדדים את הבגדים המלוכלכים ושאר החפצים המיותרים בדיר החזירים בו אני חיי, אני נשכב על הספה, עוצם את עיניי ומחדיר את הקלשון המחטים לכף ידי השמאלית המדממת.

 

*

  ההתחברות לרשת תמיד מלווה בתחושת התרוממות רוח אדירה שכה קל להתמכר אליה. גופי המטלטל נקלע אל תוך מערבולת אינסופית של אופוריה ואושר עילאי שנדמה שאין לו קץ. המעבר החפוז בין שכבות התודעה דומה לקפיצה מצוק. אני נופל במהירות אדירה אל תוך תהום אפלה, בלי אפשרות לעצור, האדרנלין מבעבע בעורקיי, בטני מתהפכת בקרביי ונשימתי נעתקת כשהעקצוץ החד בידי השמאלית מבשר לי על התחברות מוצלחת לפורטל.

  כעת אני שוכב על דרגש מעץ בתוך תא קטן באונייה הווירטואלית לג'נד וואן. זהו המקום הראשון אליו אני מגיע כשאני מתחבר לרשת. לכל משתמש ברשת יש תא משלו באחת מן האוניות ווירטואליות הקיימות בפלטפורמה המדומה. התא המשמש כמעין תחנת מעבר ליעדים אחרים, מקום לרגיעה או כתובת שימושית עבור גולשים אחרים שרוצים לאתר אותך ברשת. בנוסף, בתא אפשר להחליף את הדמות שבעזרתה אתה מציג את עצמך – בגבולות התקציב כמובן – כי ברשת כל אדם יכול להיות מי שירצה, הלבוש בכל צורה העולה על דמיונו, יצור מיתולוגי, חיית מחמד או בעל חיים פראי בלחיצת כפתור.

  התא שלי צפוף ומכוער, אך לא כל התאים זהים לשלי, אך זהו התא היחיד שאני יכול להרשות לעצמי, עם חסכונותיי המוגבלים. אני בקושי יכול לעמוד על רגליי מבלי שראשי יתחכך בתקרה. הקירות האפורים שסוגרים עליי יוצרים תחושה דמיונית של מחנק. החלון העגול ששקוע בקיר ממולי הוא למעשה צג עם מקלדת שקופה נשלפת המיועדת לגלישה למרחקים ארוכים ומתחתיו כפתור לטרנספורמציה.

 אני בוחר להשאיר את המראה הרגיל שאיתו אני גולש ברשת, אינני מסתיר את פניי מאף אדם כי אין לי במה להתבייש. אני לבוש חולצת טריקו לבנה ומעליה ז'קט שחור ומכנס כהה, עם נעלי צבא כבדות. אני עוזב את התא שלי וצועד במסדרון ארוך של תאים זהים עם קירות בצבע סגול כהה ודלתות בצבע קרם. אור הפלורוסנט העז מסנוור את עיניי עד שאני נאלץ להשפיל את מבטי אל נעליי. כיאה לגולש השייך מן המעמד התחתון באונייה, יש לי כשמונה קומות של מסדרונות וחדרי מדרגות לעבור עד שאצא לסיפון העליון של הפורטל הבינלאומי.

  בסיפון העליון ישנה בריזה קלה המלטפת את שיערי ומטשטשת את אגלי הזיעה המצטברים על מצחי מן העלייה במדרגות המרובות. זהו משטח עץ רחב ידיים הכולל אינספור גולשים המתהלכים בו להנאתם, בקבוצות או כיחידים. לאורך כל הסיפון פזורה קומה של תאים שקופים דרכם הגולשים מתחברים ליעדים אחרים ברשת.

 אין ברשותי זמן רב אך איני יכול להתאפק ואני ניגש אל קצה הסיפון של האונייה הוירטואלית ונאחז במעקה הברזל בשתי ידיי. אוקיינוס ווירטואלי, זהה לחלוטין לאוקיינוס האטלנטי, בצבע כחול עמוק נפרס מול עיניי ומשרה עליי הרגשה מידית של שלווה. למרות שמדובר באשליה אני מצליח להרגיש חופשי ומאושר לדקה או שתיים. ואז אני נזכר באיוונקה הנעלמת ובפליקס ואני מכריח את עצמי לפסוע אל תוך תא הזכוכית.

"לאן ברצונך לגלוש, אדוני?" שואל קול נשי נעים.

"פונדק הפוני השחור, קוד מספר ZX1841, בבקשה." אני משיב.

התמונה התלת מימדית של סיפון האונייה מתפוגגת ואני מוצא את עצמי עומד באמצע כביש לבנים שחוקות ברחוב סואן. גשם יורד ומרטיב בהדרגה את פניי ואת הז'קט שלי.

"זוז מהדרך, נמושה!" מישהו צועק כשהוא שועט לעברי עם העגלון והכרכרה המסתחררת בעקבותיו.

  אני מפלס את דרכי אל צידי המדרכה, בין כרכרה אחת למשניה, סוחרי תבליני צועקים בקולות עמומים כדי לשווק את הסחורה שלהם, גברות בשמלות מלמלה פרחוניות מתהלכות עם נערות הלוויה שלהן המחזיקות עבורן מטריות כדי שלא יירטבו מן הגשם, ילדים קטנים המוכרים עיתונים מנסים לכסות בשקיות ניילון את הדפים כדי שלא יירטבו.

 הפלטפורמה המדומה הזו, של לונדון מן המאה השמונה עשרה, רחוקה מכל מציאות אפשרית שהכרתי, אך אינני מרגיש את המלאכותיות שבה. כל פיסת אדמה וכל אדם החולף מולי הוא אמיתי בעיניי. האשליה כה עוצמתית שאני מתפתה להאמין בה ונשאב אל תוך לונדון בתקופת הנאורות.

 אני צועד אל תוך פונדק הפוני השחור ונבלע מיד בשאון והמולה של גברים לונדוניים הלוגמים משקאות חריפים על הבר. הפונדק רחב מימדים, עם ראשי חיות מפוחלצות תלויות על הקירות ותקרה גבוהה היוצרת הד מכופל של המולה בין הקירות. אני מוצא את פליקס לוגם גביע בירה משובחת באחת מן הפינות המרוחקות בפונדק. הוא יושב לבדו, כרגיל, משתדל לא למשוך תשומת לב יתרה, ושקוע בקריאת ספר עב כרס.

"פליקס, חברי!" אני מצדיע לו בתיאטרליות מגוחכת.

פליקס הוא בחור בעל ארשת פנים רצינית, מבנה גוף צנום ושיער חום דליל. גם הוא, כמוני, בחר להופיע ברשת כפי שהוא במציאות, אך בשונה ממני, הוא תמיד משתדל למנוע מעצמו תשומת לב מיותרת.

"אתה לא לבוש בהתאם למקום, צ'אד. בפעם הבאה לפחות תחליף את הסמרטוטים האלה לחליפה לפני שאתה מופיע כאן." הוא אומר ברצינות ואני מגלגל את עיניי ותופס מקום בכיסא לידו.

"אתה צודק, בפעם הבאה אני גם אזכור להביא את המגבעת הדמיונית שלי." אני צוחק וממשיך, "בחיי שאני לא מבין מדוע אתה גולש במקומות עם אטמוספרה היסטורית כבדה כל כך."

"זוהי לונדון בשיא פריחתה, תקופת הנאורות, התקופה של המהפכה התעשייתית. האין זה מרגש?! איך אפשר שלא לאהוב להיות כאן?! זה כמו לחיות בספר היסטוריה." פליקס מתרעם.

"בדיוק. למה לרצות לחיות בהווה, היכן שהכל קיים, אם אפשר לחיות בעבר." אני מוסיף בציניות לא אופיינית ואז מחליט להביע עניין בספרו. "מה אתה קורא?"

"מוצא המינים של דארווין." פליקס משיב בסיפוק מוחלט ואני מחליט לא לשתף אותו בדעתי על כך שקריאת ספרים ברשת הוירטואלית היא בזבוז זמן מוחלט. הגיע הזמן לדבר ברצינות.

"אני חייב לדבר איתך על משהו. זה משהו חשוב." אני אומר בקול נמוך.

"אני מקשיב." פליקס סוגר את הספר ובוהה בי בעיניו הכהות בסקרנות.  

אני משחזר בפניו את הודעת הווידאו מאיוונקה אך לא ממהר לשטוח בפניו את הדאגות הכי עמוקות שלי לגביה. אני חושש לחייה, כי תמיד הייתה לה נטייה להכניס את עצמה למצבים מסוכנים עם אנשים מפוקפקים, תמיד רבנו על כך, אך אני לא אומר זאת לפליקס, כי פליקס ואני הכרנו דווקא כשהיחסים ביני לבינה התפרקו. כל מה שפליקס ראה ושמע על איוונקה היה הארס שהשפריץ החוצה מסוף הקשר הזוגי שלנו, הוא אינו מסוגל להבין כמה משמעותית היא הייתה עבורי ועודנה...

"אז מה אפשר לעשות?" אני שואל לבסוף כשפליקס לוגם מהבירה שלו, מהרהר.

"יש לי רעיון. הוא קצת מסוכן אבל-"

"לא אכפת לי אם זה מסוכן, אני רוצה למצוא אותה-" המילים פורצות החוצה מהר כל כך שאיני מצליח לרסן את עצמי.

"צריך לפנות לאשת החתול. היא עובדת באבטחת מידע בוואריפקס. היא תוכל לעזור לנו, אם נצליח לשכנע אותה." פליקס ממשיך להרהר בקול רם.

"וכיצד נמצא אותה, את אשת החתול הזאת?" אני שואל בשקט.

"אז זהו, שכמו כל חתול בטבע, היא באה מתי שמתחשק לה. פשוט צריך לדעת כיצד לפתות אותה."

"מה אתה זומם?" אולי הייתי מצליח להישמע יותר מסוקרן ופחות חושש אם היה מדובר במשחק ולא בחיים של אדם מאד חשוב לי.

אני רואה כיצד תוכנית כלשהי נרקמת במוחו של פליקס והוא מחייך אליי.

"קדימה, תארוז את המגבעת הדמיונית שלך, צ'אד. הגיע הזמן לעזוב את לונדון ולחזור לפורטל הבינלאומי."

 

*

זוהי רק ההתחלה... ההמשך יבוא :)

נכתב על ידי מציאות מדומה - כותבת הסיפור , 4/9/2011 22:26   בקטגוריות אהבה ויחסים, סיפרותי  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





2,321
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , יצירתיות , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למציאות מדומה - כותבת הסיפור אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מציאות מדומה - כותבת הסיפור ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)