לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


Well some say I'm lazy, and others say that's just me, some say I'm crazy, I guess I'll always be. but it's been such a long time since I knew right from wrong, it's all the means to an end. I, I keep it movin' along


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2012

תשובות לשאלון השבועי


מה את חושבת על לימודים אקדמים - האם הם חשובים, יעילים, שימושיים?
כל רכישת מידע היא דבר טוב וחיוני.
האם זה חשוב? כן, בימינו אלא אם יש לך כישרון פנומנאלי בתחום כל שהוא, או שנולדת עם\קיבלת סכום עתק של כסף - תואר הוא הדרך היחידה לשרוד.
שימושים - לצערי הרב רוב התארים היום מלבד היותם משמשים כתואר לשם קבלת משרה - לא יעילים לפרקטיקה של אותה המשרה (להוציא הנדסה, רפואה והיה לי עוד משהו בראש שנעלם )

האם לדעתך יש הבדל בין לימודים אקדמים לבין לימודי מקצוע? מהו?
בוודאי.
לימודים אקדמאים נכנסים עמוק יותר לתיאוריות ולרעיונות ולנושאים שיותר נושקים למה שעומד מאחורי ה"מקצוע" עצמו. (שוב, חשוב לזכור שיש המון תארים שאין באמת מקצוע שתואם להם בצורה ישירה)

לעומ לימודי מקצוע שעוסקים בעיקר בפרקטיקה ובידע התיאורטי הנדרש לביצועה מבעל המקצוע.

אם היית יכולה לבהתקבל לכל מוסד אקדמי, בארץ או בחו"ל באיזה היית בוחרת?
אני יודע מי הייתי רוצה שיהיו המרצים שלי, תופס?
אם לא - אז אין לי מושג.
אם כן -אז ככה:
פיזיקה: מיצ'יאו קאקו.
מתרגל בפיזיקה: ניל דגראס טייסון.
מטמתיקה: יוחאי טווייג
כימיה: הנק גרין.
הנדסת חומרים: דן שכטמן
אחראי מעבדות: ריצ'רד המונד.

יש עוד הרבה אבל אני מנסה להשאר במסגרת התואר שאני לומד כרגע.

מציעים לך מלגה מלאה כולל כסף למחייה לשלוש שנים אבל את צריכה ללמוד את התחום שאת הכי פחות טובה בו. היית הולכת על זה?
השאלה היא לא במה אני יותר או פחות טוב.
השאלה היא מה מעניין אותי, ולצערי הרבה יותר חשוב - במה אני רוצה לעבוד.


האם את רוצה ללמוד או לומדת בלימודים גבוהים (אחרי תיכון)? אם כן מה?
לומד גם לומד -
הנדסת חומרים.

האם יש לאקדמיה תרומה נוספת מלבד לימוד?
צריכה להיות, לצערי - לא משהו שאני הרגשתי עד כה.

איך נראים לך החיים החברתיים באקדמיה?
היו יכולים להיות יותר אקטיבים ומועילים לכל אינדוידיאול, אבל אני לפחות דואג לעצמי

מה נראה לך יותר קשה: ללמוד או להחזיק את עצמך כלכלית תוך כדי הלימודים?
השילוב.
האמת בימינו השאלה הזאת כמעט נשמעת מלגלגת (אשכרה "פוקינג").
שמעו, אני חושב שהנושא כבר הוזכר פה בבלוג מספר פעמים במרוצת השנים, בכל מקרה - אני ילד ריטלין, הראשון שאובחן כלוקה בבעיות קשב וריכוז בבית הספר היסודי שלי (ADHD די קיצוני) ואי לכך ובהתאם לזאת הלימודים כלימודים, גם בנושאים שהכי מרתקים אותי, קשים לי ודורשים ממני כוחות שלעיתים פשוט אין לי מאיכן להביא.
כסף? מאיפה? אתם רצינייים? אני עובד מגיל 14, נכון טסתי, וטיילתי ויצאתי וביליתי וראיתי הופעות.... למה לא? הכל מהכסף שלי. וחזרתי מהטיול הגדול האחרון שלי ובמשך שנה עבדתי בשלוש עבודות בוזמנית (לפעמים בשלושתן באותו היום) כדאי לחסוך ללימודים, אני באמת לא אדם מפונק, ובטח שלא בזבזן גדול,וכן ההורים גם טיפה עוזרים לי... אני בחיים האקדמאים כבר כחצי שנה ואני לא רואה כרגע איך אני מצליח לסחוב אפילו עד תחילת שנה הבאה מבלי להתחיל לעבוד תוך כדי הלימודים. כלומר - להוריד לעצמי מהשעות ביממה שבהן אני יכול לנסות לסחות מעצמי עוד כמה דקות של ישיבה מועילה על התחת.
קיצור, מה יותר קשה? לחיות בעולם הלא הגיוני הזה שבו רכישת מידע היא פריווילגיה שניתנת רק לבעלי האמצעים למרות שלגבי רוב הידע האקדמאי, אין שום סיבה שזה יהיה כך.

אם היית יכולה להוסיף תחום אקדמי שלא קיים היום - באיזה תחום היית בוחרת ולמה את חושבת שחשוב ללמוד אותו?
הרשימה ארוכה ואין לי כוח להכנס לזה.

נכתב על ידי Wayne Campbell , 20/11/2012 20:39  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי:  Wayne Campbell

בן: 37



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לWayne Campbell אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Wayne Campbell ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)