לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


Well some say I'm lazy, and others say that's just me, some say I'm crazy, I guess I'll always be. but it's been such a long time since I knew right from wrong, it's all the means to an end. I, I keep it movin' along


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2013

סדרת הקצבייה #1: הטרדות מיניות.


 

הווידוי.

כן, גם אני "חוטא" מדיי פעם בלפתוח דלת לנשים, בלהציע להן עזרה בלסחוב משהו (כשיש מה לסחוב, כן?) וכו'

אני גם מפגין את אותה ההתנהגות כלפי חברי הגברים אך בתדירות יותר נמוכה.

ולפעמים גם אני חוטא בהערה מינית (תמיד מתוך הומור ולא שום דבר אחר) כלפי מכרותי הנשים, בלימודים\עבודה או סתם ביציאה.

אגב, גם מההתנהגות הזאת שלי סופגים חברי הגברים, לפעמים אפילו בצורה יותר אינטנסיבית.

 

באופן כללי.

אני חושב שהטרדות מיניות הן דבר פסול. זה אסון שבחברה המודרנית גם באזורים הכי "נאורים" בעולם, נשים מסתובבות בפחד אם הן נקלעות לאיזה רחוב או פרק חשוך, ואני ממש מקווה שהענישה על אונס תוחמר הרבה יותר. 

 

הסתירה, הדילמה, הבעייתיות, או בקיצור - גופו של עיניין.

מה היא הטרדה מינית?

לפי החוק - זאת התרדה מינית. אבל בנינו, למה אתם קוראים הטרדה מינית?

ובואו נניח בצד את המובן מאליו (שליחת יד לאיזורים אינטימים, חשיפת איברים, הערה חסרת קונטקסט בזמן לימודים\עבודה או סתם ברחוב).

אז תחשבו על זה רגע ואני בנתיים אספר לכם על כמה מקרים\תופעות ובסוף אני גם אעשה בשבילכם את הקישור.

 

גם לי היו תקופות בחיים שיצאתי לדייטים וכל דייט שהבחורה מצאה חן בעיניי ופשוט רציתי לנשק אותה - לא הצלחתי.

הייתי חייב קודם (מתוך חוסר ביטחון כנראה) לזרוק משהוא מפגר כמו "אני יכול לנשק אותך? \ מה דעתך על נשיקה?" וכו'

אפילו כשזה לא היה דייט, עם החבר הראשונה שלי, בגיל 16, היינו מבלים לילות שלמים בשיחות אחד על אחת במיטה שלה צמודים אחת לשני ובכל זאת לא יכולתילעשות שום דבר לני ששאלתי משהו בסגנון הנ"ל....ותמיד הייתה מגיעה איזו שהיא הערה רגע אחרי או אפילו היה מקרה אחד של כמה שבועות אחרי, של משהו בסגנון "זה משהו שלא שואלים\ רק אם תנסה תדע\ גם רציתי אבל תדע שזה קצת הוריד\ לא הייתה צריך לשאול..."

אגב, הייתה פעם אחת שבה שאלתי והתשובה הייתה משהו בסגנון 'מצתערת אבל לא נראה לי'.

 

אבא שלי פיטר לפני כמה שנים איזו מזכירה שעבדה אצלו והיא כמעשה נקם החליטה להפיץ סיפור הזוי שהוא היה בעברו סוחר יהלומים בשוק השחור, מכוון שכל מי ששפוי ומכיר את אבא שלי התעלם או צחק לה בפנים ויש אנשים שעושים איתו עסקים באותו התחום כבר 25, ובגלל שאני לא מכיר הרבה יהלומנים שנוסעים ברכב ליסינג של העבודה של נשותיהן זה לא באמת הוביל לשום דבר.

אבל לי לא הפסיק לקדוח בראש - מה אם היא הייתה מספרת עת הטרדה מינית? מה אז היה קורה? אבא שלי יכול "לבלות" במשרד 18 שעות ביממה... חוץ מאיתנו, המשפחה הקרובה, יש מי שהיה מוכן לעשות הכל כדי להילחם איתו ובשבילו? ומי שהיה מוכן היה לו איך לעזור?  ואחרי כל זה, אם זה היה מסתבך אפילו טיפה, אבא שלי בכלל היה מסוגל להחזיר את העסק שלו לאותה פעילות? איך הייתה נראת המשפחה שלנו בכלל? 

 

לפני חודשיים בערך, עלה בשיחה בין מספר חברים מצומצם במכללה, בעקבות פרשת עמנואל רוזן נושא ההטרדות המיניות, ידידה שלי אמרה שזה באמת בכל פינה וכל מקום עבודה וגם היא חוותה את זה, אז שאלתי אם בא לה לספר מה בדיוק היה, וזה הסיפר (לא מילה במילה כמובן):

"... עבדתי באיזה בר פה בעיר, והבעלים שהוא גם המנהל, היה אוהב לקרוא לנו גם באמצע המשמרת לשתות איתו איתו איזה צ'ייסר.

פעם אחת נשארתי איתו ועשינו סגירה ואז הוא שאל אם בא לי לשתות, אמרתי שכן והוא שאל איפה?

אמרתי לו שלא תיכננתי לצאת וכבר מאוחר, הוא טיפה התעקש ובסוף יצאו לאיזה פאב ליד.

דיברנו והכל והוא הזמין אותי לבירה וצ'ייסר ועוד צ'ייסר ופתאום אני שמה לב שתוך כדי שיחה הוא שם את היד שלו על שלי, אז הזזתי אותה וניסיתי להתעלם, וכשהוא עשה את זה שוב אז כבר הרגשתי ממש לא נעים ופשוט קמתי והלכתי ויום אח"כ באתי להגיד לו שאני מתפטרת. האמת שגם  ככה הייתי חייבת להפסיק לעבוד שם כי התחילה לי המכיהנ יומיים אח"כ והוא ידע את זה אז לא היה סיפור....

(אני): בן כמה הוא?

(היא):שלושים ככה, נשוי...והוא גם נראה מבוגר כזה, מה נראה לו?!

(אני): באיזה שהוא שלב אמרת לו שלא נעים לך ואת לא מעוניינת?

(היא): לא...

(אני): או קיי, בהחלט סיטואציה לא נעימה, אבל אם הוא היה חתיך בן 25 והתגלגלות האירועים הייתה זהה, עדיין הייתה רואה את זה כהטרדה מינית?

..."

היא חשבה על זה לכמה דקות וענתה "לא", ואז התפתח הדיון שאני מנסה שייווצר אצלכם עכשיו בראש - מה היא הטרדה מינית?

הרי יש כאלה שנימשכות\ים לגבוהים\רזים\שמנים\נמוכים\מבוגרים\בהירים\כהים... האם כל סיטואציה שבה הצד השני מנסה למצוא אצלך קרבה אנושית היא הטרדה מינית אלא אם את\ה נמשכים אליו חזרה?

וכן, כאן מדובר ביד נוגעת ביד בבר המוני, אבל מה אם אין לצד השני ביטחון והוא מאוהב בך עד השמיים והוא מצליח ליצור איתך שיחה רק במסגרת העבודה  וכן, הוא טמבל, אז ברגע של אחד על אחת הוא מתקרב ומדביק נשיקה... אני לא הייתה עושה את זה, אני חושב שזה לא במקום, אבל היום על דבר כזה אנשים נורמטיבים (וכן שירעדו לך הבירכיים ליד מי שאתה מאוהב בו\ה ותצא\י טמבל זה נורמטיבי לחלוטין) נכנסים לבית משפט, מולבנים פניהם ברבים, יכולה ללכת להם הקריירה\משפחה\חברים...גבירותי ורבותי פתחו קבוצה בפייסבוק שמטרתה  לפרסם שמות של כל מי שהטריד מינית איי פעם!... גם אם מעולם לא הוגשה עליו תלונה והוא מעולם לא לנחקר\נעצר.... כלומר, כל מי גרם לבחורה להרגיש לא נעים, בין אם זאת הייתה הטרדה אמיתית שאותו בן של זונה היה צריך להעצר בגללה, לעבור סירוס ולהיכנס לכלא, או פשוט סיצואציה ביזארית שהבחורה שנבהלה (והגיוני ולגיטימי שהיא תיבהל) פירשה אותה כהטרדה מינית.

 

אני מתאר לעצמי שבנקודה הזאת יש כמה קוראים וקוראו שבמילים עדינות "חמים עליי", אז בואו קראו עוד קטע (קצר, אני מבטיח) ואחריו כבר נסכם עיניינים.

בצבא הייתי בקורס מעורב בנים-בנות ושלחו אותנו לעשות אבט"ש באיזה בסיס בביקעה שחלקו  יותר "מפקדה" וחלקו מוסכים של רכב קל (אבירים\סופות וכו'), את אותם מוסכים תפעלו מילואימניקים.

חילקו אותנו לבנים\בנות, הבנות שומרות בחלק של המפקדה והבנים במוסכים.

אני לאיודע איך זה היה אצל הבנות, אבל אנחנו ישנו במכולה שהוסבה לחדר שומרים.

בלילה הראשון, הלכנו לישון (חוץ מזה ששמר כמובן) סביבות21:00, אני התעוררתי בערך ב23:00 להתארגן לשמירה שלי.

בעודי מרים את עצמי מהמיטה הדלת נפתחת בבעיטה ונכנסים שלושה גברים מגודלים עם כובעי צמר\מסכות סקי כאלו שמכסים את הפנים, בצעקות "איפה הבנות??!! שמענו שיש כאן בנות!" 

אחד מהם התחיל לעבור בין המיטות ולמשוך שמיכות, אני נעמדתי ל הרגליים וצעקתי "עופו מכאן", הם יצאו ופה זה הסתיים, לא חזר על עצמו יותר...

 

לסיכום

אני לא מזלזל באף בחורה שמרגישה שנעשה לה אבל או גרוע מכך, אני לא מטיל ספק בכל תלונה על הטרדה מינית, אני כן חושב שזה לא מטופל בחומרה שקרבה ללמצות את הדין ובאמת לטפל בבעיה שיש לאותם חולרעות... אבל חייבים למצוא שיטה שבה ה"חשוד" לא מוצא לדין לפני שבאמת ברור מה קרה.

אני לא יודע מה איתכם\ן אני לא רוצה לחיות בחברה שבה האינטרקציה הקלילה והחברתית וכן, הלפעמים גם מינית, מסורסת מהייסוד,

כמעט באותה הרמה שבה אני רוצה לשנות את החברה הפוגענית כ"כ כלפי נשים שבה אנחנו חיים היום.

 

אז מה אני מציע לעשות? האמת שהתשובה המקורית שלי - פשוט לא יודע.

אבל חשבתי על זה תוך כדי הכתיבה, ולמה לא להקים מרכז טלפוני משתרתי נפרד מ100 לתלונות על פגיעה מינית?

100 הוא למקרי חירום, מן הסתם גם לתקיפה בזמן אמת שעלולה להתפתח לאונס,כן?

אבל למי שרוצה להתלונן על מקרה מהעבר, שיהיה קו שמי שעונה בו יהיה איש מקצוע, או איזו שוטר\שוטרת שהוסמכו במיוחד, שידעו לנתב את השיחה, שידעו להפריד עיקר מתפל וידעו מה לעשות עם כל מקרה...

לא רעיון מושלם, אני יודע, אבל רעיון...

מה דעתכך? אחרי שקראת את כל החפירה כאן, מסכימה\ם? עם מה כן? עם מה לא? אילו רעיונות לכם\ן יש שיוכלו לשפר את עמדת שני הצדדים במקרים כאלו?

 

 

נ.ב

לא ידעתי איך להכניס את זה כאן כי אני יודע שזה יכול לצאת לא טוב, אבל - תגידו "לא", מותר לכן. ייתרה מזאת, לדעתי זה כדאי לכן! למה? כי כשבחור שולח יד לא מכוונה לאנוס, אלא להבין את המצב, אם לא אמרתן "לא" לא בטוח שהוא יבין, וזה לגיטימי שהוא יחשוב שאתן משחקות... לא, אני לא חושב שכל מי שאומרת לא מתכוונת לכן וכל הגברים תמימים, אבל אתן יודעות טוב מאד שקשה להבין אותכן, זה לא סוד, זה אפילו לא נאמר בכוונה רעה, עשו על זה סרטים שלמים - מה נשים רוצות? אז אם אתן לא רוצות - תגידו "לא!"

אתן יודעות כמה אומץ וכוח רצון ואלכוהול צריך כדי לגשת לבחורה? אני מתחנן, המינימום שאני מבקש, אם אתן לא רוצות, פשוט תגידו "לא".

1 - זה יכאב לנו הרבה פחות.

2 - זה חוסך זמן.

3 - אם אתן אומרות "לא" וזה ממשיך, אני בא איתכן למשרה.

שיהיה ברור, אני לא חושב שמי שלא אומרת "לא" היא אשמה יותר, או שיש לה איזו שהיא אחריות בבית המשפט או אין לי מושג מה עובר לכם\ן כרגע בראש.. אני רק חושב שזה יכול להקל על כל העסק לכל הצדדים.... או שאתן תתחילו איתנו קצת יותר... בלי קשר - תתחילו עם גברים! נמאס מהחוסר שיוויון! 

זהו, גם זה יצא.

DFTBA

נכתב על ידי Wayne Campbell , 26/6/2013 21:11   בקטגוריות ההנאות הקטנות שבחיים, חברים, לימודים, משפחה, אהבה ויחסים, אופטימי, אינטרנט, אקטואליה, עבודה, שחרור קיטור, הקצבייה  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי:  Wayne Campbell

בן: 37



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לWayne Campbell אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Wayne Campbell ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)