לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2014    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

6/2014

10 דברים שהייתי רוצה שיגידו לי לפני שהלכתי למכללה/ אוניברסיטה


שלום חברים,

וואו לא רשמתי פה מלא זמן, אבל כיוון שאני מסיימת את השנה השנייה שלי לתואר החלטתי שבא לי לתת כמה טיפים לאלה שמתככנים ללמוד מתישהו בעתיד הקרוב/רחוק...

 

1. זה בסדר להיות מדוכא.

זוכרים את התיכון? אז מכללה/אוניברסיטה זה אותו הדבר. יש דרמות ויש בעיות ולא הכל דבש. אל תעשו את עצמכם שמחים כי אני מבטיחה שרב הזמן תיהיו בדיכאון במיוחד אחרי השוק של מבחנים ראשונים בסמסטר א' (העבודות זה עוד בסדר).

אז אל תתביישו בזה שרע לכם, להיפך תפנו לייעוץ מקצועי או אפילו חברים/ הורים..זה רק יעזור לכם ללימודים. יש מלא אנשים שנכנסים לדיכאון רציני בזמן הלימודים ולא הולכים לטיפול וזה משפיע מאוד רע על מהלך התואר.

 

2. זה קשה למצוא חברים, והחברים מתחלפים לעיתים קרובות.

פה אני מדברת לרב לאלה שיש להם קצת בעיות חברתיות כמוני. בחודש הראשון כמעט ולא תיקשרתי עם אף אחד האמת פשוט כי לא כל כך עיניין אותי עד שמישהי התחילה לדבר איתי ואז זה התפתח. הנקודה היא שלפעמים זה תלוי בידיכם ואם לא תצליחו ישר על ההתחלה על תיהיו עצובים בסופו של דבר כן תמצאו חבר או שניים. מצד שני, חבורות מתחלפות כי זה הרבה תלוי בקורסים שאתם נמצאים ביחד, איזור מגורים, חטיבות, וכו'. אז אל תתבאסו גם מזה(:

 

3. אתם הולכים לפגוש כל כך מלא סוגים של אנשים.

תיכון בדרך כלל מייצג קבוצת אוכלוסיה של איזור מסויים בעיר. אוניברסיטה/ מכללה מערבב את כל הסוגים האלה אז אתם הולכים להכיר מלא אנשים מגניבים רצח והזויים רצח(: זה דיי מדהים לפגוש כל כך הרבה אנשים מכל מיני סוגים שזה אפילו דיי מדהים(:

 

4. אם אתם רוצים לעשות מלגה, עדיף לעשות אותה בשנה שניה ושלישית.

שנה ראשונה זה ביטץ'. לא כי היא קשה מבחינת לימודים ואתם תראו בהמשך השנים שהיא לא. היא קשה כי שחכתם איך ללמוד וכי אתם לא רגילים למרצים הזויים.

 

5. קיבלתם 65, ולמדתם כמו חמור? אל דאגה אתם רק חלק מסטטיסטיקה.

פה אני באמת מדברת על מי שחרש ולא מבין במה הוא טעה. יש קטע כזה בישראל(לא יודעת אם בארצות אחרות) שלכל קורס יש ממוצע ולכן לא ניתן לעבור אותו או לרדת ממנו ולכן חלק מהתלמידים מקבלים ציונים בהתאם לממוצע. אז כן, זה חרא בתחת.

 

6. תמצאו עבודה.

נכון זה דיי קשה לשלב עבודה עם לימודים ולכן שוב אני ממליצה רק אחרי שנה א'. אין מה לעשות אנחנו צריכים כסף ואני חושבת שהגיע הזמן להיות קצת יותר עצמאיים. אנחנו כבר ילדים גדולים ולבקש מאמא ואבא דמי כיס זה קצת מצחיק. בכל אופן אפשר תמיד למצוא שלושה משמרות בשבוע בזמנכם החופשי במלצרות או חנויות כלשהן, משהו שיכניס כסף סבבה לנסיעות/סלטים במכללה ובירה בסופ"ש(:

פלוס זה מוצי משגרת הלימודים וגם אתם תכירו עוד אנשים ותרוויחו עוד ניסיון.

 

7. אתם הולכים לעלות במשקל.

כן כן. יש מחקרים שמוכיחים שסטודנטים מעלים הרבה משקל במיוחד בתקופת מבחנים. כל הסטרסט וכן יהיה יהיה לכם הרבה, לא הייה לכם הרבה זמן להכין לעצמכם אוכל אז טתם תזמינו טייק אווי או שפשוט תזללו את עצמכם למוות כי החיים חרא.

 

8. הולכות להיות הרבה מסיבות סטודנטים בעיקר בתחילת הלימודים ולקראת הסוף(לפני המבחנים).

וזה ממש מגניב ואחלה ויש מצב שתראו כמה דברים הזויים שעוד לא יצא לכם לראות בפומבי אבל בלי לחץ זאת אחלה חוויה בסה"כ.

 

9. תחסכו כסף. 

אני באמת ממליצה לא להתפרע עם לקנות סנדוויצ'ים בקפיטריה וכאלה. תנסו באמת לשמור כמה שיותר כי בכל זאת מי לא רוצה לטוס לאיזו חופשונת ולהתפרק בסוף השנה?(:

 

10. אתם הולכים להשתנות וגם כל החברים שלכם שהולכים ללמוד.

זאת סביבה חדשה, מצבים חדשים, הרבה לחץ, הרבה חוויות טובות, הרבה אנשים חדשים ורוב הסיכויים שתשתנו אבל אל תלחצו מזה כי זה חלק מהחיים(:

 

שיהיה לכולנו סופ"ש מגניב(: ובהצלחה במבחנים לסטודנטים שבינינו.

נכתב על ידי MIO , 20/6/2014 13:52  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





Avatarכינוי:  MIO

גיל: 33




1,431
הבלוג משוייך לקטגוריות: 18 עד 21 , מתוסבכים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMIO אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על MIO ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)