לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הקוקיה


קיבלתם תעודה רשמית של משוגע? קוראים לעצמכם "נורמלים", אבל רוצים לדעת איך זה מרגיש לרדת מהפסים? על מה שמסתתר בעולם שאחרי החומות של "מרכז לבריאות הנפש", ועוד חוויות. "קן הקוקיה הישראלי"- בואו לבחון את שפיות דעתכם...

Avatarכינוי:  didi s

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2012

הפעם הראשונה במחלקה הסגורה


מגיעה למחלקה הסגורה

 

אז למי שלא קרא או התעדכן-

שניי הפוסטים הראשונים מדברים על האשפוז במחלקה הפתוחה ואיך הגעתי למחלקה הסגורה.

זה הזמן לקרוא.

אפשר גם להנות-

אבל זה כבר בידיים שלכם...

 

עכשיו אני עומדת בפתח המחלקה הסגורה ומבינה שהסתבכתי.

אוהו איך שהסתבכתי.

רק שתבינו, ויזואלית- המחלקה הסגורה לעומת המחלקה הפתוחה, זו כמו קפיצה 50 שנה אחורה במנהרת הזמן.

הכל שם כלכך עתיק וישן, שאפילו את הרופא היתי מצפה לראות משומר בפורמלין קריצה

אבל זה ממש נחמד להעביר על זה דאחקות ולכתוב על זה בלוג, וסיוט כשאת צריכה להתקלח עם עוד חמש בנות, במקלחות שידעו ימים

טובים יותר איי שם בימי המנדנט הבריטי. וכמובן הג'וקים החמודים שאת חולקת איתם את חדרך, הסורגים על החלונות והחצר הנטושה- לא מוסיפים בריאות.

נפשית בטוח לא.

 

ב"ה במרוצת הזמן הצד הויזואלי קצת השתפר, אבל עדיין המצב נוראי. (סליחב בפניי כל העוסקים במחלקה. כוונותיכם ראויות- אך יש דברים שצריך לטפל בהם מהשורש)

 

בקיצור- לא טוב.

ממש לא.

 

בהתחלה יש מן מצב שנקרא "השגחה".

זה מצב שבו איש צוות צמוד אלייך 24 שעות ביממה.

בבתי חולים גדולים, איפה שיש הרבה אנשים שצריכים השגחה מיוחדת, יש יחדות מיוחדות- קטנות כאלה- בהן החולים מבודדים בחדרים קטנים

בהם משגיחים עליהם 24 שעות ביממה.

 

אחריי שהפסקת להיות מסוכן לעצמך בכללי אבל עדיין לא ממש סומכים עלייך-

אתה נכנס למה שנקרא "הסתכלות"

הצוות בודק איפה אתה כל חצי שעה, אסור לך להחזיק חפצים אישיים, לא להכנס לחדר אוכל (למרות שאם תצליח לחתוך או משו עם הסכינים שם אתה צריך לקבל נובל ולא קשירה או משו כזה) ואתה ישן בחדר עם מצלמה.

 

אח"כ הסטטוס חוזר להיות נורמלי-(במושגים של בית משוגעים, כן?)

ואתה סגור להנאתך בין 4 קירות עד שיוחלט אחרת (אין לי כוח להכנס לפרטים).

 

וזהו.

זה היה התקציר.

 

ואיפה אני בכל זה?

 

בהשגחה.

בעיקר.

רוב הזמן.

 

בוכה. המון.

לא רוצה לראות אפחד.

לא את איתן. לא את הבנות.

חושבת שעדיף לכולם בלעדיי. שאני אמא נוראית.

הקירות והמקום מדכאים אותי.

 

אבל הייתה לי קרן אור אחת-

כי מעצם היותי בהשגחה- הייתי חשופה וצמודה לאיש צוות כל הזמן

ולמדתי להכיר צוות אנשים מדהים.

ועל זה נאמר:

"אם המקום ג'יפה- לפחות השקיעו בחומר האנושי" (אני לעצמי, שם שם)

 

המשך במוזה הבאה....

 

 

נכתב על ידי didi s , 23/4/2012 10:33  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




2,182
הבלוג משוייך לקטגוריות: מוסדות , המתמודדים , זכויות אדם
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לdidi s אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על didi s ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)