לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

העמק הגדול


הו יופי, עוד בלוג אנונימי אחד.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2014    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2014

עדכון קט


היי [=

אז בעקבות בקשות ושאלות של אנשים שמסתבר החיים שלי מעניינים אותם (למה?), הנה עדכון של מה שקורה איתי לאחרונה:

העבודה הנוכחית שלי כנראה הולכת להסתיים. מי שאני מחליפה אמורה לחזור ב1/6, ועדיין לא ברור אם אני הולכת להמשיך לעבוד אך במשרה מצומצמת יותר או בכלל לא, אבל כך או כך אני לא מחכה. בינתיים אני כנראה הולכת להתלמדות במסעדה קטנה וחביבה שלא דורשת הרבה משמרות וגם משאירה אופציה לעבודה כסטודנטים. האוכל שם טעים ונראה שתמיד יש שם אנשים חביבים, אז זה נראה טוב.

כמו כן, למי שלא יודע - החלטתי ללכת לאוניברסיטה בעיר מגוריי, בה אלמד תואר דו-חוגי בביולוגיה ומדעי הרפואה, מתוך תקווה שזה יספיק לתואר שני ברחובות בוטרינריה. עם כל יום שעובר אני לא יודעת אם זו החלטה נכונה - השמועות על קשיי הקבלה והפרוטקציות מדאיגות אותי, אז אחרי השנה הראשונה בתואר הנוכחי אני אשקול לעבור לרחובות לתואר ראשון בכל זאת כדי לשפר את סיכויי. אני רק יודעת שכרגע - לא הייתי מוכנה למעבר, וזה בינתיים יותר חשוב לי מהכל. כך או כך, אמרתי לאבא שיתחיל לחפש חברים חדשים (אהמאבאמשפיעאהמ).

לעניינים יותר אישיים - לקיסקי ולי הולך טוב. היו כמה נפילות, אבל לא משהו רציני... הסקס עדיין טעון שיפור, אבל הולך ומשתפר לו לאט לאט. משגע אותי שממש קשה לה בלימודים, ברמה שהיא בטוחה שהיא מטומטמת, ושלי אין איך לעזור לה... זה מוציא אותי מדעתי. אני רוצה לומר לה שתעבור אם כל כך קשה לה אבל אני יודעת שאין לה לאן ללכת חוץ משם... אז אני מנסה לעודד אותה כמה שיותר, למרות שזה לוקח לי הרבה זמן צומי. גררררר...

מה שכן, מאז שלטסורו יש חבר (שאגב, הוא ידיד ותיק שלי מקבוצת החברים הקרובה) אני מגלה שממש קשה לי לשבת עם שניהם במפגשים חברתיים. הם בשלב המושי הזה של מערכת היחסים, וזה מציק לי ממש לראות אותם מתמזמזים כל הזמן, מעבר ל"איכס" הרגיל שיש במצבים כאלה. אשכרה מפריע לי נפשית. ניסיתי להבין למה, כי אני בכלל לא מתגעגעת לטסורו בגלל איך שנפרדו דרכינו, ובכל זאת זה מציק כאילו אני כן (למרות שהיא מתנהגת איתו בדיוק כמו שהיא התנהגה איתי, שזה דיי צורב באיזשהו מקום).

הפסיכולוגית אמרה על זה שלא משנה שאני לא מתגעגעת באמת, אנחנו שני אנשים שנפרדו בנסיבות לא נעימות, ולא משנה אשמת מי זה (התווסף לשיחה כי ליוטאני יש נטייה להאשים את עצמה בהכל, ואובייקטיבית באמת נראה לי שרוב האשמה נופלת עליי, מה שלא משנה את הכעס שלי עליה), ולכן הגיוני שיהיה לי קשה לראות אותה, נטו בגלל המטען של יחסי העבר שלנו. הוסיפו למטען הזה, אגב, כמה דברים, כמו העובדה שהיא דיברה על חברה הכי טובה שלה כשהייתי בחדר, כאילו מעולם לא הייתה מישהי אחרת במשבצת הזו (אני, לדוגמא), או שהיא קוראת להורים של החבר אבא ואמא (כמו שהיא קראה לשלי, בניגוד לרצוני לחלוטין אגב, כי זה ממש מוזר), וגם זה שנראה כאילו היא מחפשת סיבות להתעצבן עליי כל הזמן או לפחות להתנהג אליי לא כל כך יפה. החבר, אגב, משתדל להמשיך להיות חבר, אפילו יותר מאיך שהוא היה בשנים האחרונות, כנראה כדי להראות לי שזה לא צריך לפגוע בחברות שלנו, למרות שהוא יודע על מה שהיה ביני לבין טסורו בעבר. הוא אחלה בחור, למרות שקיסקי לא סובלת אותו.

כך או כך, אני אשמח אם ההרגשה המעצבנת הזו תעבור. אין לי ברירה אלא לראות אותה, ועד שהיא הייתה בזוגיות הייתי בסדר גמור, אז זה סתם מיותר בעיני שזה כל כך מציק לי.

מספיק בינתיים. יש לי רעיונות לכמה פוסטים, אז נקווה שעכשיו באמת יהיה לי יותר זמן ואני אוכל לעדכן יותר [=

נכתב על ידי , 27/5/2014 16:09   בקטגוריות אהבה ויחסים, שחרור קיטור  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Yuutani Chishikawa ב-30/5/2014 14:15
 



אלפא


אז בזמן שבדקתי את הדואר "וואלה" שלי בעבודה (fuck the system) נתקלתי בפרסומת, שהובילה אותי לאתר הזה.

הפרסומת הייתה לתכנית מחוננים חדשה. אמנם לא הצלחתי למצוא את הפרסומת עצמה שוב בשביל לצלם לכם, אבל בקיצור זה היה משהו בסגנון "האם הילד שלכם עוזר לכם ליצור משוואות לעבודה? כנראה שהוא אלפא!".

הפרסומת מאד הפריע לי, ולקח לי רגע להבין למה עד שנזכרתי בקטע הזה של אוגרו.

יש אנשים חכמים בעולם, ואנשים אינטילגנטים בעולם, ואז יש מחוננים. מה מבדיל את המחוננים מהשאר? שמשהו בחשיבה שלהם מפותח יותר בצורה דרסטית, או לפי ההגדרה של ויקיפדה: "ההגדרה הכללית למחוננות היא יכולת אנושית, הבאה לידי ביטוי באינטליגנציה גבוהה המצויה בשיעור של אחוז אחד או שניים בקרב אוכלוסיית הילדים. מושג המחוננות יכול להשתנות בהתאם לזמן ולמקום. כל חברה מגדירה מחוננות לפי יכולותיה וצרכיה (לנדאו, 1990, זיו, תש"ן ודויד, 1997). ואם לכמת את ההגדרה, הרי שמדובר על מנת משכל הגדולה מ-125. על פי משרד החינוך, מי שעובר את מבחני האיתור הוא בעל מנת משכל שמעל 135.‏[4]".

כפי שנאמר בהגדרה, מחונן לא חייב להיות בהכרח אדם עם חשיבה אנליטית, מתמטית או כל דבר ריאלי כזה או אחר שהוא מעל לממוצע, אלא באופן כללי בעל אינטיליגנציה גבוהה מהממוצע ביכולת מסוימת, לפי הגדרה שאנו, כחברה, קובעים.

אז למה זה בעצם מפריע לי?

בימינו, מחוננים הם אך ורק אנשים שמסוגלים לתרום מבחינת התפתחות מדעית, לפחות כך נראה לפי ההגדרה הסביבתית. הילדים/נערים הללו מקבלים יחס מיוחד, שמתבטא בכיתות ומורים טובים יותר, הרבה יותר פעילויות העשרה, ובכללי מקבלים הרבה יותר השקעה ומימון מכיתות "רגילות".

אם נשים לרגע בצד אם העובדה שלחיות בבועה שכזו עושה לרובם לא טוב מבחינת התפתחות חברתית מהמון סיבות (משהו שנראה שהתוכנית אלפא הזו כן מנסה לתקן, שזה נחמד), האם אך ורק אנשים מבטיחים בתחום המדע שווים השקעה שכזו? האם רק להם מותר להיקרא "אלפא"? ובכללי, למה מדעי הרוח נזנחו בצורה מחפירה שכזו? האם אדם יצירתי בהרבה מעל הממוצע, בכל מיני תחומים, לא זכאי להשקעה שכזו? האם הוא לא יכול לתרום לקניין הרוחני שלנו, בצורה שתעשיר ותפתח מליוני אנשים, כמו שעשו לא מעט אנשים בהיסטוריה, ובכך שינו אותה לחלוטין?

העלנו את המקצועות הריאלים על נס. לא שלא מגיע להם, כבודם במקומם מונח, אבל תוך כדי זנחנו כל כך הרבה דברים אחרים. האדם לא יכול לחיות על מדע לבדו, הרי המדע נועד רק לשיפור איכות החיים מלכתחילה, אך לא לניהול שלהם. אדם בלא קניין רוחני - יהיה סתם רובוט. סתם עוד מדען, סתם עוד חוקר, בלי רגישות ובלי מודעות.

ובכללי, האם לא מגיע לכולנו את החינוך שמגיע לאותם מחוננים? סאייג'י היקרה הייתה בכיתת "מחוננים", שלא באמת הייתה כזו. ברור שהיו שם גם מחוננים, אבל כל מי שהוכיח את עצמו והראה, בעצם, איזשהו ביטוי של אינטיליגנציה הגבוהה מהממוצע, זכה להיכנס לכיתה הזו, בה הם קיבלו כל מה שתיארתי בתחילת הקטע. למה שלא יהיו גם יותר כיתות כאלה? למה, למשל, אנשים כמוני, שאמנם אני לא חכמה במיוחד, לפחות לא כמו אנשים מחוננים, אבל באתי לבית ספר בזמנו מתוך נכונות ללמוד, ולהפתח, ובסופו של דבר הייתי מצטיינת כיתה רק מהשקעה של, נאמר, 80% מעצמי, אם לא קצת פחות, נאלצתי להיתקע בכיתה של פוצים מטומטמים שלא ידעו לסתום את הפה ולא ידעו מה זה כבוד, והוציאו אותי מדעתי.

ואני אדם רגיל, בסופו של יום. אמנם אני רוצה להאמין שלכל מי שמעוניין ומסוגל לחינוך שכזה, מגיע לו, אבל בואו נהייה ריאלים. אז עזבו אותי, ואנשים רגילים שכמותי - תחשבו על אנשים נהדרים, שיכלו לתרום לעולם כל כך הרבה - שתקועים בסביבה כמו שלי, שעוד נחשבה כאיכותית, וגרועה יותר. אנשים שמתבזבזים כי לכאורה היכולות שלהם לא נחוצות.

אני משערת שיהיו את האנשים שיטענו שליכולות כאלה לא צריך יחס מיוחד ולימודים אינטנסיביים כמו למקצועות ריאלים - אז מה? תחשבו על זה כעל קבלת מלגה - אתלטים בחו"ל מקבלים מימון מלא לקולג', ותנאים מצויינים, על כך שהם יודעים לזרוק כדור. הם צריכים את הלימודים בשביל לפתח את יכולותיהם? לא בהכרח, אבל הם בכל זאת מקבלים אותם, בין אם זה בשביל לדרבן אותם, או פשוט לתת להם שקט נפשי בכדי לשכלל את יכולותיהם.

אז כן, כמו שמדענים יכולים להיות אלפא, ונראה שגם ספורטאים, יש מחוננים נוספים שיכולים להיות אלפא. שמגיע להם להיות אלפא. ועושה לי עצוב שהם לא מקבלים אותו היחס. שמתייחסים אליהם בזלזול. שהעולם שלנו מקדש רק את הפרקטי, היעיל, במקום את היפה, את הצבעים.

 

(קטע זה נכתב בחלקים, לאורך שני ימי עבודה, בזמן העבודה. מוחעחעחע.)

נכתב על ידי , 22/5/2014 16:49   בקטגוריות ביקורת, פסימי  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Yuutani Chishikawa ב-25/5/2014 16:48
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בת: 32




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
6,469
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , משוגעים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לYuutani Chishikawa אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Yuutani Chishikawa ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)