לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מחשבות והרהורים בדרך להורות לא שגרתית

להיות אבא ואבא


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2014    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2014

מחית של ייאוש וזעם


אולי זה עניין של גנים או חינוך, אבל כך או כך, הצורך הזה להאכיל אותה הוא אחד הצרכים הבסיסים ביותר שלנו כהורים. זה חשוב יותר מזה שנישן בלילה או שהיא תלמד לדבר או כל דבר אחר. אולי אצל הורים שהילד שלהם באחוזון תשעים ומשהו, המציאות אחרת, אבל כשהאחוזים הולכים וצונחים, והמשקל לא משתנה כבר שלושה חודשים, כל ביס הוא הצלחה וכל רגע בו היא סוכרת את פיה  - זה כישלון.

וכבר שבוע שזה הולך ומחריף. היא רוצה בקבוק, לילה ויום, ואנחנו כבר יודעים שבלי אכילה של מוצקים (טחונים, מעוכים או שלמים) היא לא תעלה כמו שצריך. אבל את העגבניה היא מועכת בפה וזורקת על הרצפה, שם גוויתה האדומה והרצוצה נחה ליד המלפפון שנגרס באכזריות, וחתיכת הלחם שנפלה עם כשהצד המרוח על הרצפה. האפונים התגלגלו למטה כשהחומוס הפך להיות סוג של צבעי ידיים, וכשהתקרבה הכפית אל הפה היא התחילה לצרוח בזעם ורק מראה הבקבוק השיב את השקט לביתנו.

ובגן הכל אחרת. היא אוכלת בנחת את הפירות המרוסקים ומסתובבת עם הסנדוויץ' ביד עד שהיא מכלה כל פירור ואת הפירה והעדשים והפתיתים והמרק - הכל היא אוכלת כמו שצריך, ובמקום שזה ישמח אותי - זה ממלא אותי רגשות אשם. מה אנחנו עושים לא בסדר? למה בבית זה לא הולך? להציב לה גבולות? מסכנה, עוד לא בת שנה וחצי ואני צריך לתת לה לצרוח עד שתאכל? למלא בבקבוק מים במקום חלב ולקחת לה גם את הקלוריות הקטנות האלו?

וסופי השבוע מייאשים במיוחד, כי הגן סגור, והאחריות כולה על הכתפיים שלנו, ואנחנו מנסים לפתוח את היום ולחקות את שגרת הגן עם הפירות של הבוקר והירקות עם העדשים של הצהריים, וכלום.

ואז אחרי סופש ארוך ומייאש במיוחד, אנחנו מגלים שהחניכים נפוחות ויש אפילו סימן וודאי של קודקודה של שן שיוצאת לה באכזריות. נמצאה לה סיבה לפה הסכור, לכפית שנזרקת, לסירוב ולמיאון. על קודקוד השן שמציץ מהחניכיים התחתונות תליתי את כל האחריות, כל האשמה. הכאבים עזים, לא נעים לאכול, לא נעים ללעוס, פשוט נורא ואיום. 

אנחת רווחה.

לפחות זה לא בגללנו.

 

נכתב על ידי אבא בדרך , 24/7/2014 15:11   בקטגוריות הורות  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי:  אבא בדרך



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: גאווה , הורים צעירים , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבא בדרך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבא בדרך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)