לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מחשבות והרהורים בדרך להורות לא שגרתית

להיות אבא ואבא


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2012    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2012

בית כל רגע 2


קישור לחלק הראשון

 

לקפוץ, משמעו להחזיק את כל גופך באוויר ללא צורך בתמיכת האדמה שמתחתיך.

רוב היום, ובהחלט כל הלילה, אנחנו זקוקים לתמיכה הזאת. לא יכולים בלעדיה. זקוקים לה כאוויר לנשימה.

 

ישבתי מתחת לאקליפטוס הענק כששמעתי נהימה. זה היה קול רם אולי אפילו צעקה, אך מהסוג של הצעקות שיוצרן כבר נואש מכך שיקבל מענה ועשה אותן רק כדי להמנע מהריק. בהתחלה לא יכולתי להבחין בו גם אם רציתי. עלי העץ שנשרו כיסו אותו מעט, וגם הקרשים וגם המסמרים החלודים מהם הוא בנוי השתלבו בין גזעי העצים, מתקני השעשועים, ברזיות וכל השאר. אלמלא הנהימה ההיא, סביר להניח שלא הייתי רואה אותו מתחת לענפים הרחבים.

 

ראיתי שהוא נושם בכבדות. שפתו התחתונה כמו רועדת בכל נשימה. עיניו נטועות בקרקע. כשהתקרבתי נהמתו הפכה לשאגה, אך כשראה שאין בכוונתי להזיק לו, המשיך לרעוד ולנהום, אך כאילו לעצמו. אני לא זוכר אותו עומד במקום כל כך הרבה. אני רגיל לראות אותו מתרוצץ וקופץ, לא תמיד בהצלחה, אך תמיד בתנועה. לפתע הניע יד והצביע על ענף יבש שנח על הארץ. כשראה שאני מבחין בענף, הסיט את מבטו אל עצמו, ממקד את עיניו במסגרת עץ מפורקת שהקיפה את מותניו. חורים עמוקים בעץ העידו על מסמר שהיה שם. מרווח גדול הצביע על קרש או לוח שכיסו אותו. רעד שאחז בו סיפר על פחד גדול שנפער בו.

 

הוא לא ידע, לא ידע אם יוכל להמשיך קדימה או שאולי יתפרק אם ינסה להתקדם. המסגרת כבר לא החזיקה. התומכות החלו להשתחרר.

אם אתפורר כולי על הרצפה, האם אשאר אותו אני?

 

הוצאתי מהתיק כמה דברים שיוכלו לעזור לו. את החבל ליפפתי סביב הענף שנח על הארץ, מנסה לחבר באמצעותו את המסגרת המפורקת. הדקתי את החבל כדי שיחזיק, ואף מצאתי כמה מסמרים שיעזרו לי. המשכתי לחבר קורות שהתרופפו וחיברתי אותם ללוח שעל גבו. לאחר החיזוקים הראשונים הוא יכל לסייע לי ללקט קרשים וענפים שיכלו לחזק אותו. אז גם הצליח להראות לי מה הוא רוצה.

 

כשהצליח לזוז בעצמו, התגלגל הרחק ואני כבר הייתי בטוח שלא אוכל לסייע לו יותר היום. להפתעתי אחרי רגע חזר עם לוח עץ עגול, ברגים וכמה קרשים שהתפרקו מכסא ישן. הוא נתן לי הוראות מדויקות. לכל לוח וקרש ובורג היו מטרה. אני עובד והוא יושב לידי. מאיץ בי. רוטן. מרשרש. הלוח העגול הפך להיות מטרייה ואחד הקרשים הידית שאחז אותה באוויר. קרש אחר היה התחלה של מסגרת לא ברורה. הוא החזיק את המסגרת והסתכל דרכה בסיפוק. לרגע הזמן עמד מלכת. הוא לא נע כמעט, רק הביט דרך המסגרת כאילו היתה היא חלון. הוא הסתכל דרכה אל המרחק. ממתין.

ואיש לא בא.

 

כשסיימתי לקשור את הקשר האחרון חשבתי שייעלם,שיקפוץ הרחק כמו בפעם הקודמת. לקפוץ, משמעו להחזיק את כל גופך באוויר ללא צורך בתמיכת האדמה שמתחתיך. הפעם נראה שהוא צריך את תמיכתו של אחר, שרק איתה יוכל, לא לקפוץ, אלא לשבת ולהמתין.

אני לא יודע אם היה צריך כל כך את החלון כי רצה שמישהו יבוא אליו, או אולי רצה את החלון כדי להרגיש שאינו בחוץ, אלא מביט החוצה מתוכו של ביתו.

נכתב על ידי אבא בדרך , 18/3/2012 15:47   בקטגוריות בתים סמויים מעין, טיפול, סיפרותי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  אבא בדרך



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: גאווה , הורים צעירים , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבא בדרך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבא בדרך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)