לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חשיבה חופשית


מתובנות של מדען: עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

Avatarכינוי:  קנקן התה

בן: 12

Google:  קנקן התה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2011    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2011

רוצים פוסט בהזמנה?


 מהרהורי ליבו של בלוגר מתחיל.

שימו לב! בסוף יש הצבעה - אתם מוזמנים להשפיע!!!

 

ourfirstblogging.blogspot.com

 

 

40 יום חלפו מאז יצא בלוג זה לאויר העולם. אתם הקוראים, עומדים לרשותכם אלפי בלוגים בתחומים שונים ומספר עצום של פוסטים שמתפרסמים כל יום. הזמן העומד לרשות כל אחד מכם מוגבל. אמנם, יש העדפות לתחומי עניין שונים, אך בוודאי כל אחד מכם מרגיש שאולי פיספס איזה פוסט מעניין. אולי בין המבחר העצום חבוי לו פוסט, שחבל שלא גיליתם אותו. הבלוגרים עצמם יודעים שלמרות הזמן שהם משקיעים בכתיבה (והם וודאי נהנים מכך), כל כך קשה להגיע לקהל הקוראים הפוטנציאלים. לותיקים יש קהל קוראים קבוע ורשימות מנויים לתפארת, כמו גם קוראים מזדמנים. יש בלוגרים שטוענים שלא משנה להם כמה קוראים את הפוסטים שלהם, כי הכתיבה עצמה היא חוויה הגורמת להם לפורקן. אך, למעשה לרוב הבלוגרים יש צורך לדעת שיש להם קוראים, שמתעניינים ומגיבים לדברים שהם כותבים.

 

לא אסתיר מכם כי לפני שהחלטתי לפתוח בלוג זה, היו לי ביני לביני הרבה הרהורים ולבטים. האם בכלל יהיה כאן קהל משמעותי של מתעניינים? הבלוג הזה משתייך בין השאר לקטגוריה מדע וטכנולוגיה. די להציץ כמה בלוגים קיימים בקטגוריה זו, כדי לראות שתחום המדע אינו מושך (בלשון המעטה) קוראים רבים. 51 בלוגים בלבד בקטגוריה זו, לעומת אלפים בתחומים אחרים. וגם אלה, לא כולם בדיוק עוסקים במדע וחלקם כבר אינם פעילים. רבים האנשים שאני פוגש, שאומרים: "מדע לא מעניין אותי" או "אני לא ממש מבין/ה במדע". מופלא בעיניי כי הרבה אנשים משכילים, שיש להם מושגי יסוד טובים בכלכלה, במשפט, בחינוך ועוד, אינם סקרנים לדעת כיצד פועל גופם ומדוע הוא חולה? כיצד המדע תורם כמעט לכל תחום אפשרי בחייהם? כיצד הוא משפיע על החלטות של תעשיינים, אנשי האוצר ומדינאים? כיצד המדע יכול לשנות את אורח חייהם מהקצה אל הקצה? אולם המדע אינו עומד בפני עצמו. במישרין ובעקיפין המדע ופילוסופיה של החיים חד הם. למדע גם חלק נכבד בעיצוב התרבות. רבים אינם מודעים או יודעים כיצד המדע משפיע על אורח חייהם, על איכות חייהם, על הרגלי הצריכה שלהם ובעיקר על השקפותיהם. לפיכך, החלטתי לפתוח בלוג זה, כדי להציג כיצד היבטים מדעיים משפיעים על החברה, התרבות והאמונות. אני גם רוצה להציג את המדע כפי שהוא באמת על כל היבטיו. המדענים אינם מורמים מעם. הם כמו כל אחד מכם -בני אדם. כמו לכולם, יש להם שאיפות מול אילוצים. יש להם השקפות מגוונות. יש להם חיי משפחה וגם הם אוהבים לטייל ולקרוא ספר טוב. לחלקם יש גם תחביבים.למשל, מנהל אחד המכונים המדעיים הוא גם נגר רהיטים חובב, האחר צלם חובב והתוצאות - לא פחות מקצועיות מהמדע שבו הם עוסקים. על כל ההיבטים האלה אני רוצה לספר בבלוג. אך בעיקר אני רוצה לעורר את הסקרנות שבכם ולדון במידת ההצדקה של סטיגמות המקובלות בציבור. מי שעדיין לא קרא, ניתן ללמוד על אופי הבלוג כאן.

 

40 יום לחיי הבלוג הזה אינם הרבה להסקת מסקנות, אך איך בכל זאת אני יכול לסכם תקופת הרצה זאת? ראשית, בתקופה זו נרשמו כ- 3,000 כניסות. יתכן ויש בלוגים שרושמים מספר כזה ויותר ביום אחד, אך בתור התחלה - אני בהחלט מרוצה. כמובן, אשמח אם יכנסו יותר קוראים ואם יגיבו יותר. אני מבטיח תשובה לכל אחד ושאני לא אוכל אף אחד לארוחת הבוקר.

 





 

 

ובכל זאת אני רוצה לציין שבמשך זמן זה, 2 פוסטים הגיעו למומלצים - "שיכפול אדם -מדע בדיוני או מציאות" ו- "כך יעשה לבוטן". על כך אני מודה לעורכים של ישרא-בלוג. אין ספק שהחשיפה הזו תרמה רבות לפירסום הבלוג.

בתקופה הקצרה הזו, נושא פוסט אחר שלי - "נס הנורה שדלקה 35 שנה" - נבחר לנושא החם האחרון.

 

אז שני מומלצים ונושא חם, זה בהחלט מכובד בעיניי לתקופת בתולין של 40 יום. ובכל זאת, יותר קוראים שלי הם עדיין קוראים מזדמנים. בהזדמנות זו אני רוצה לפנות לכל המעוניינים להירשם כמנויים. ניתן לעשות זאת ע"י רישום כתובת המייל שלכם, במקום המיועד בשוליים הימניים למעלה. נא לא לשכוח לאשר את הודעת המנוי שתשלח אליכם במייל. רק לאחר האישור אתם מנויים. כמנויים תקבלו הודעות על פוסטים חדשים וכן הודעות ייחודיות ותוספות מיוחדות.

 

לבסוף, כדי שאלמד על תחומי העניין המועדפים עליכם, החלטתי לנסות את קונספצית הזמנת נושא הפוסט שמעניין אתכם.  בכל פעם, אציג בפניכם כותרות של שניים-שלושה נושאים ואתם תבחרו את הנושא המועדף עליכם. לשם כך אנא ציינו בתגובות מהו הנושא שתרצו. הפוסט שנושאו יקבל את מרבית התגובות -יפורסם, כמובן אם תהייה לכך דרישה משמעותית. לכן חשוב שתגיבו. אפשר לציין בתגובה רק את כותרת הנושא, או מיספרו. זיכרו, כל המצביע משפיע!

 

הרי הנושאים להצבעה הקרובה:

 

1. "שיגעון מקצועי" - ניוטון, ואן גוך ואחרים, "השתגעו (על באמת)" בתקופה מסויימת של חייהם. האם זה נבע מלחצים נפשיים, או כתוצאה מחשיפה לחומרי עבודה מסויימים?

 

2. "ערפדים -יש דבר כזה?" אז זהו שיש, לא רק "העטלפים" האלה. גם בני אדם! אך האם הם דומים לדרקולה?

 

3. "מהי מידת המציאות בתפיסת המחשבה שלנו?" - האם המוח והחושים שלנו מוליכים אותנו שולל? ואם כן, מדוע?

 

 

אז אל תהססו - פשוט תצביעו!

נכתב על ידי קנקן התה , 23/12/2011 10:14   בקטגוריות חברה, מדע, מחשבה, פילוסופיה, תרבות, שאלון  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   6 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-12/2/2012 13:37



123,270
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , מדע וטכנולוגיה , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקנקן התה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קנקן התה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)