לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חשיבה חופשית


מתובנות של מדען: עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

Avatarכינוי:  קנקן התה

בן: 12

Google:  קנקן התה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2015    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2015

ובכל זאת נוע אנוע - הבהרה


די, הבוקר כלו כל הקיצין. אז עשיתי מעשה. לא די שהמצב הבטחוני על הפנים, נמאס לי למחוק כלכך הרבה דואר זבל שמגיע מפייסבוק ולאחרונה גם מישראבלוג. דואר מאנשים ובלוגרים שאף פעם לא נרשמתי לקבלת עדכונים מהם. יסלחו לי אותם אנשים, פשוט אין לי כל עניין במה שהם כותבים. וזאת שלא באשמתם, אלא באשמת הפלטפורמות שבהם הם מפרסמים, שגורמים לי לבזבז זמן ולנקות עשרות רבות של עדכוני דואר זבל מהם.

 

מסתבר שבשלושה החודשים האחרונים התחלתי משום מה לקבל עדכונים אינסופיים לפוסטים שנכתבים בכל הבלוגים האפשריים בישרא, אפילו מהבלוגים הפרטיים. בתחילה זה היה ממש נורא ובעצבים נכנסתי בשיטתיות אחד לאחד לכל הבלוגים האלו וביטלתי הרשמה ללא הבחנה, בין אם טוב הבלוג או רע. פשוט מה שנשלח אלי ללא רצוני גורם לי לקפיצת פיוזים.

 

אז לאחר שביטלתי הרשמה בעשרות בלוגים בימים הראשונים, הקצב הלך ופחת למזלי. למזלי ולמזל הסבלנות המוגבלת שלי. למרות שזה מעיד על סימן רע לישרא מבחינת המשמעות הסטטיסטית, וגם כי מרבית העדכונים שממשיכים להגיע הם מבלוגרים שלא כתבו מזה זמן רב ומפרסמים פוסט פרידה מישרא. במצב כזה, יסלחו לי החלונות הגבוהים, אינני עצוב שהולכים ומתמעטים העדכונים ככל שאני מבטל את ההרשמות.

 

אז בדרך כלל מדיניות ביטול ההרשמות הזו שלי פועלת היטב, מלבד בבלוגים מסויימים אחדים שאי אפשר לבטל מנוי בבלוג שלהם בתיבה המיועדת לכך. אינני יודע אם מדובר בבאג או בכתיבת קוד מכוון על ידי הבלוגרים האלה שמונע ביטול רישום. אבל בשבועות האחרונים התחלתי לקבל עידכונים כפולים מהבלוגים שאני כן נרשמתי אליהם בעבר וזה כבר ממש מעצבן, כי מצד אחד אני מעוניין לקרוא אותם ומצד שני מעצבן אותי לבזבז זמן במחיקת כל כך הרבה עדכונים בחשבון המייל, כאשר כל אחד כזה משמיע התרעה קולנית המודיעה בחגיגיות על קיומו.

 

אז הבוקר קמתי במצב רוח קרבי במיוחד והחלטתי לעשות מעשה. את חשבון פייסבוק אני שוקל לבטל. במילא אין לי זמן לחפירות של הפייסבוק הזה ובמילא אני לא יכול להכנס לחשבון דרך הטלפון (כמו לעוד מספר אתרים אחדים אחרים), מבלי לקבל התרעת סיכון שהטלפון שלי אינו פרטי ויתכן שהוא מיורט מאתרים אלה. את זה אני שוקל ברצינות רבה, וכפסע ביני לבין ביטול חשבון פייסבוק. אבל צעד קריטי אחר כבר כן עשיתי הבוקר.

 

הבוקר גמלה החלטה עצבנית בלבי לבטל הרשמה בבלוגים שאני קורא בכניסה דרך אחד משני העדכונים שאני מקבל עבורם. בעדכון הראשון הרגיל אני מקבל קישור שפותח את הפוסט האחרון בלבד של הבלוג המעודכן. ואילו בעדכון השני הכפול (שמגיע לאחר מספר דקות) אני מקבל קישור שפותח את הבלוג עם כל הפוסטים האחרונים שלו ברצף ולא רק את הפוסט האחרון. אז החל מהבוקר אני מבטל את ההרשמה בכל הבלוגים האלה שאליהם מוביל אותי הקישור השני הכפול במייל.

 

אני מקווה שזה יעזור, אם כי קיים סיכון שביטול ההרשמות יובילו לביטול קבלת עדכונים בכלל מאותם בלוגים. אך הרוגע הנפשי שלי קודם לדאגה הטכנית הזו. אני מאמין שאם הבלוג יהיה מספיק חשוב עבורי, אחדש את המנוי עבורו, אם אשים לב שאני לא מקבל כבר יותר עדכונים ממנו. זה יכול אמנם לקחת קצת זמן עד שאשים לב לכך, במיוחד אם בלוגרים מסויימים יתחילו לפרסם בקצב גדול יותר מזה שאני רגיל אליו. ולכן, אם לא תקבלו תגובות במשך זמן מה, תבינו ממה זה נובע.

 

ולסיכום,

 

וואטסאפ כבר מזמן ביטלתי. נמאסה עלי הברברת הבלתי אפשרית של קבוצות הווטסאפ הממוצעות. תגידו, מדוע צריכות להטריד אותי גברת כהן וגברת לוי עם הודעת בוקר טוב בכל יום, כאשר הן משכימות ונפתחות לעולם?

 

חשבון פייסבוק מועמד גם הוא כאמור למחיקה. כל הסטטוסים האלה עם ההסתות, ההשתלחויות והשיימינג פשוט עוברים כל גבול. שלא לדבר על כמות הברברת המטופשת שם. וכשעל הכף עומדת גם כמות העדכונים האינסופיים שאני מקבל מפייסבוק ללא רצוני - ההחלטה נעשית קלה יותר.

 

חשבונות ישרא (כן יש לי מספר חשבונות בלוגים עם רמת פעילות זו או אחרת) מקווה שביטול הרשמות ובמיוחד הכפולות יפסיקו את המטרד. למרות כל ההבנה על מצב הביש הטכני של ישראבלוג, יש גבול לכמות הבאגים שאני יכול ומוכן לסבול.

 

מספרי טלפון ממטרידים פרסומיים ובקשות תרומות אני חוסם לעד. פשוט נמאס לי לקבל כל יום שיחות מרבי מאיר בעל הנס. כך גם גורל מקור כל מייל פרסומי שמגיע אלי. אני אפילו לא פותח את כל המיילים האלה, מלבד הכנסתם לרשימה השחורה שתעלים כל פרסום נוסף לעד. ראשית משום שזה לא מעניין אותי. שנית הם מפריעים את מנוחתי מבלי שביקשתי מהם. ושלישית חלקם עשויים להיות תולעת שתגרום לנזק לטלפון או המחשב של כל אחד מאיתנו.

 

 

מכל זה אתם אולי יכולים להסיק שאני אישיות אנטי חברתית וזה אולי נכון. אני אנטי חברתיות וירטואלית שפוגעת בפרטיות שלי, או גוזלת מזמני ללא רצוני. אני לא סובל צלילי התרעות וציוצים למיניהם. אני מסרב להתמכר לעיסוק אינסופי בוירטואליה הזו. אפילו על חשבון ביטול חברות, הרשמות וחשבונות. אני מסרב לשתף פעולה עם טירוף הוירטואליה שכבש את הציבור. השקט והפרטיות שלי חשובים לי מעל לכל. כנאמר, לא מדובשם ולא מעוקצם. לפעמים האין הוא העושר והאושר הגדולים ביותר. האמינו לי , אין לי צורך לקבל התראה בטלפון בזמן אמת על כל נפיחה של פוליטיקאי מאוס או סליבריטאי זה או אחר. איזה עולם מכוער זה הפך להיות. סדרי עולם שמתנהלים בפייסבוק כמו ההסתות המתנהלות בימים אלה לעלילת אל אקצה השיקרית. אז אולי נקרא לזה אינתיפדת הפייסבוק והסכינים?

 

 

ולבסוף, סליחה עם החלונות הגבוהים שמתעצבנים עלי על כל כתיבת פוסט כזה, כאילו שישראבלוג שייך לאבא שלהם. לפחות חסכתי מכם צילומי כל היאמבה של העדכונים הכפולים שאני מקבל מישרא במייל, כולל לעיתים עידכונים כפולים גם לתגובות. פשוט רציתי שתדעו, אם וכאשר, מדוע הפסקתי להגיב זמנית בבלוגים שלכם.

 

ולמי שאולי התעצבן הנה משהו להרגע


 


 

נכתב על ידי קנקן התה , 13/10/2015 14:20   בקטגוריות פייסבוק, ישראבלוג, תקשורת, אינטרנט, עולם וירטואלי  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-16/10/2015 23:09



122,075
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , מדע וטכנולוגיה , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקנקן התה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קנקן התה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)