לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

פשוט פלופ!



כינוי:  פלופ!

בת: 29





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


4/2013

דור שלישי לשואה.


לא נתפס.

פשוט לא נתפס.

איך?
למה?

 

סבא שלי ניצול שואה. או כמו שהוא קורא לזה, הוא שורד שואה.

סבא שלי הוא איש חכם.

דיברתי עם סבא שלי לפני כמה ימים, על השואה.

לא בפעם הראשונה, כמובן. הרי הוא אומר שצריך לדבר על הכל. גם על החוויות הכי קשות.

סבא שלי מספר תמיד, והכל הוא זוכר. את כל הרגעים הכי קשים שהוא עבר, הוא זוכר.

הוא מספר לנכדיו את סיפורו, כדי שאנחנו נעביר את זה הלאה.

כדי שהילדים שלנו, שכבר יהיו דור רביעי לשואה, והילדים שלהם שיהיו כבר דור חמישי, ידעו. ידעו, ויבינו. והכי חשוב, לא יאפשרו שהמצב יקרה שוב.

 

סבא שלי, נולד בעיירה קטנה בפולין מעט לפני תחילת המלחמה.

עם פלישת הנאצים לפולין, הוא ומשפחתו גורשו מהבית, וברחו אל הלא נודע. הם הסתתרו. הם חיו בפחד.

כשסבא שלי היה בן 3, אביו גויס לצבא הרוסי כדי להלחם במלחמה. הוא מעולם לא חזר.

סבא שלי, אימו ואחיו, ברחו לגרמניה ולרוסיה, ברעב ובקור.

סבא שלי, תמיד אומר כששואלים אותו על השואה, ומשתמשים בביטוי "ניצול שואה", הוא ישר מתקן ואומר, "לא ניצול שואה! שורד שואה. כל מי שעדיין חי ועבר את השואה, כנראה עשה משהו כדי לשרוד. הוא לא ניצל סתם כך. אם הוא לא היה עושה דבר, כנראה היו הורגים אותו.".

 

ב1948, סבא שלי עלה על ספינה, יחד עם אחיו, ושט לישראל. לארץ המובטחת. ארץ שכולה כביכול, זבת חלב ודבש.

אימו, לא באה איתם, אך מצאה אותם כעבור כמה חודשים.

סבא שלי, לפני הגעתו לארץ, קיבל במתנה מאימו, ספר תנ"ך, ובו כסף. כדי שלו ולאחיו יהיה מה לאכול.

הכסף כמובן, הוברח ללא ידיעת אף אחד.

 

אחרי הגעתו לארץ, סבא שלי, יחד עם אחיו ויחד עם משפחה נוספת, התגורר בבית נטוש בירושלים, שמעט קודם לכן, התושבים הערביים עזבו.

 

 

בשיחה שהייתה לי עם סבא שלי, לפני כמה ימים, דיברנו על הגזענות שמתרחשת כיום.

במשחקי כדורגל למשל, שסבא שלי מקפיד לראות, שבהם זועקים "מוות לערבים" או לחילופין קריאות גנאי שונות.

זו המציאות שבה אנו חיים.

ולצערי, לא רק במשחקי כדורגל.

 

בשיחה שהייתה לי עם סבא שלי, הוא אמר שככה הכל מתחיל. אולי לא ברמה כה גבוהה, כמו רצח עם, אבל הקריאות הגזעניות, והשנאת חינם, הן אלו שהובילו לשואה, מבחינתו.

 

הרי במה היהודים היו שונים מהארים? בצבע עורם? באמונתם? בדתם?

 

 

 

לסיכום עם שיר שכל כך מתאים, וללא ספק אחד מהאהובים עליי.

 

 

נכתב על ידי פלופ! , 8/4/2013 14:57  
הקטע משוייך לנושא החם: יום השואה
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפלופ! אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פלופ! ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)