ממש קיוויתי שאוכל להרחיב שנה הבאה (י"א) ביולוגיה - פיזיקה, ואם לא אז פיזיקה - מחשבת ישראל. אז קיוותי. שלושת המקצועות באותו הגוש - גוש א' המקולל, ואני נשארת מול שני גושי מקצועות והלב שלי מתכווץ משניה לשניה מרוב אכזבה.
וחשבתי לעצמי, אם כך המצב אז מה ארחיב? במה אשקיע במשך שנתיים ואבכה למורה על כל נקודה? מה אעשה?
חשבתי לפנות ליועצת אבל עצרתי בעצמי. אני כבר יודעת מה היא תגיד "בבושקה, את מרחיבה כבר כימיה עם י"א בשביל מה את צריכה את הכאב ראש הזה? תרחיבי מקצוע אחד וזהו". תודה על העצה, אבל לא תודה. אני יודעת מה אני יכולה ומה אני רוצה ואם בית הספר לא מוכן להכיר ביכולות שלי במקצועות מסויימים, אז כנראה שבית ספר אקסטרני הוא הפתרון.
ובמקום לשקוע ביאוש לקחתי זכוכית מגדלת והסתכלתי שוב על המקצועות שבשני הגושים. ראיתי שספרות בגוש ב' וחשבתי "סבתא היא מורה לספרות שהגישה לבגרויות במשך שנים, למה שלא ארחיב ספרות והיא תעזור לי במידה ואתקשה?". אני צריכה לשאול אותה אם היא תסכים ללמד אותי לבגרות בספרות, ואם כן - אני ארחיב ספרות.
אבל.. מה ארחיב מגוש א'? ביולוגיה או פיזיקה? ואולי בכלל ארצה להרחיב מחשבת ישראל? ואז נזכרתי בסיפור שילד מי"א סיפר לי - נתנו לו פשוט לגשת למבחנים של ביולוגיה ולא להיות במגמה. וזה נראה לי פתרון טוב, אפילו טוב מאד. ביולוגיה בשבילי זה כמו ללכת וגם ככה אני הוצאתי 100 השנה מבלי להקשיב למורה - אלא מללמוד מסיכומים.
עכשיו, אחרי שיש לי תוכנית גאונית מה לעשות ואפילו אנשים שיעזרו לי בכל מקצוע, אני יכולה לפנות בלב שלם ליועצת ולבקש ממנה אישור מיוחד.
ואם לא - אקסטרני הולך להיות החבר הכי טוב שלי בזמן שאני אלמד ביולוגיה.
כי ביולוגיה ופיזיקה זה אהבה ועל האהבה הזאת אני לא אוותר.
שלכם,
מהורהרת ומאחרת לאימון!
בבושקה :)