לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


תיק עבודות לימודי עיצוב תקשורת חזותית שירי יואלי. מאיירת ומעצבת גרפית. (לחיצה על התמונות בצד הבלוג יפתח פירוט על המוצג. תוכלו גם לעבור לפי קטגוריות ולפי סדר כרונולוגי. תהנו).


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2014    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 




הוסף מסר

1/2014

הביצה שהתחפשה לאישה


לא פרסמתי את הפוסט הזה עד עכשיו, כי חשבתי שאולי אצא עם הרעיון של העבודה למקום מסחרי, אבל בינתיים נראה שבקונסטלציה הנוכחית הוא לא יצא, מצד שני, יכול להיות שכן... אז אל תגנבו את הרעיון :)

 

קיבלנו בשנה שעברה בריף לצייר מחדש 5 איורים מתוך ספרי ילדים קיימים. משהו שאנחנו מרגישים שהיינו עושים יותר טוב מהמקור, או לקחת את זה לכיוון אחר שלנו. 

נזכרתי בסיפור ילדים שתמיד חשבתי שהוא מוזר, שהמסר שלו תת הכרתי מידי וצריך לחשוף אותו: הביצה שהתחפשה. האסימון נפל לי בקשר למסר המשונה של הסיפור בתקופת שנת השירות. זכור לי תכנון שעת סיפור שהעברנו לילדים, כשחבר מהקומונה שלי אמר שהוא מאוד אוהב את הסיפור הביצה שהתחפשה, ואמרתי לו בחזרה - ברור שאתה אוהב את הסיפור הזה, אתה הומו שעושה דראג.

הרבה פרשנויות יש לסיפור הזה, מאז שסיימתי את העבודה הזו ופתחתי את הדיון מול אנשים גיליתי יותר פרשנויות ממה שחשבתי שיש. על תהליך ההתבגרות וההשתנות של האופי והגוף, על חיבור לחברה.. אבל הדבר הראשון שאני קלטתי מהסיפור הזה, הוא ילד שלא מרוצה ממה שהוא נולד איתו והוא מחפש איך להתקרב לאנשים בעזרת תחפושות (אם הוא מתחפש לדמויות שדחו אותו ובהמשך הסיפור מתחפש לכל מני דברים אחרים), בסוף פתאום קורה משהו וגוף שלו מתשנה מבלי שירצה או לא ירצה בכך, למזלו הוא מרוצה מהשינוי החדש. 

בעצם הביצה, הוא ילד שמתחפש (או ילדה), מצאתי גם לא מעט מסרים בטקסט שהתאימו לכך שהוא מחליף את המין שלו. בסוף הוא מרוצה מהתהליך שעבר והוא שינה את המין שלו.

 











 

קצת על תהליך המחשבה - אני מתה על הסאבטקסט פה, אדגיש שורות חשובות: 

צבעה את פניה באדום = סומק ואודם.

יש לה קליפה קשה ורגל מתנדנדת = סממן גברי.

היא כד עם שתי ידיות = חזיה.

"אין לך פתח ואי אפשר לשמור בך חלב" = הוא לא אישה.

האמא רצתה לדגור אליה = סתם מצחיק.

האמא אומרת "עכשיו תעשי כמו כולם" = מורידה את המוטיבציה.. למרות שבתיאוריה הזו זה לא מסתדר עם העובדה שהיא כן מעודדת את השינוי שבא מאוחר יותר. אבל אולי זו פשוט ההכרה. וגם דווקא הביצה מבולבלת מהתהליך שקרה. 

 

נכתב על ידי חזותית , 28/1/2014 17:36   בקטגוריות איור, קונספט, פוטושופ - איור, אקטואליה, ביקורת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , ציורים ואיורים , גרפיקה ופוטושופ
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחזותית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חזותית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)