|
קטעים בקטגוריה: .
לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .
החזון ושברו - הרצל
כהרגלי המשונה, הקלטתי את ההגשה, זה מה שהמורה אמרה:
"
אני חושבת שזו עבודה טובה מאוד מכל הבחינות. יכול להיות שלא כלכם יראו פה את הרצל, אבל אני ממש ראיתי את זה והתחברתי לזה. גם אם זה לא ממש הרצל, זה כן מדבר על מה שהיה פעם ומה שיש היום.
יש משהו בדמות שסגננת, שסוף סוף הבנת איך לעשות את זה, איך להשמיט פרטים, אני חושבת שעברת פה תהליך מצויון. קודם כל בשביל עצמך, כי אני יודעת איך את עובדת. אז הדמות שלך מסוגננת בצורה מצוינת.
נכון שכלכם מרגישים אותו?
גם בשימוש בצבעים, גם בשימוש בצות של הראש, ובגיבנת, וכל המהות שלו. השילוב של התכלת עם החומים עובד מצוין. הדפסת על נייר מיוחד? (כן) יש פה גוון (צהבהב) שעושה את העבודה, אפשר היה אפילו עוד יותר חום.
בסך הכל, גם אם לא כולם יראו את הרצל, כן אפשר לראות את "החלום ושברו".
מצוין. יופי של עבודה. אני כל כך מתרגשת. כל הכבוד לך.
רואה את ההשתקפות על המים? אף אחד לא רואה את זה. מה זה אומר? קצת להדגיש אותם. יש משהו מאוד יפה בהשתקפות על המים. עוד צפיפות של קוים ושנראה אותם. (התמונה המצורפת היא אחרי עיבוי הקוים).
רוצה לומר משהו - אל תסתירי את הפה, תגידי אותו ותעמדי מאחורי זה. המטרה היא שתאמינו בעבודות שלכם, כי אם תאמינו, אז אנשים יאמינו.
המים זה חלק מהעניין. הכל עובד אסוציאטיבי.
"
המקור וסקיצות:
| |
הביצה שהתחפשה לאישה
לא פרסמתי את הפוסט הזה עד עכשיו, כי חשבתי שאולי אצא עם הרעיון של העבודה למקום מסחרי, אבל בינתיים נראה שבקונסטלציה הנוכחית הוא לא יצא, מצד שני, יכול להיות שכן... אז אל תגנבו את הרעיון :)
קיבלנו בשנה שעברה בריף לצייר מחדש 5 איורים מתוך ספרי ילדים קיימים. משהו שאנחנו מרגישים שהיינו עושים יותר טוב מהמקור, או לקחת את זה לכיוון אחר שלנו.
נזכרתי בסיפור ילדים שתמיד חשבתי שהוא מוזר, שהמסר שלו תת הכרתי מידי וצריך לחשוף אותו: הביצה שהתחפשה. האסימון נפל לי בקשר למסר המשונה של הסיפור בתקופת שנת השירות. זכור לי תכנון שעת סיפור שהעברנו לילדים, כשחבר מהקומונה שלי אמר שהוא מאוד אוהב את הסיפור הביצה שהתחפשה, ואמרתי לו בחזרה - ברור שאתה אוהב את הסיפור הזה, אתה הומו שעושה דראג.
הרבה פרשנויות יש לסיפור הזה, מאז שסיימתי את העבודה הזו ופתחתי את הדיון מול אנשים גיליתי יותר פרשנויות ממה שחשבתי שיש. על תהליך ההתבגרות וההשתנות של האופי והגוף, על חיבור לחברה.. אבל הדבר הראשון שאני קלטתי מהסיפור הזה, הוא ילד שלא מרוצה ממה שהוא נולד איתו והוא מחפש איך להתקרב לאנשים בעזרת תחפושות (אם הוא מתחפש לדמויות שדחו אותו ובהמשך הסיפור מתחפש לכל מני דברים אחרים), בסוף פתאום קורה משהו וגוף שלו מתשנה מבלי שירצה או לא ירצה בכך, למזלו הוא מרוצה מהשינוי החדש.
בעצם הביצה, הוא ילד שמתחפש (או ילדה), מצאתי גם לא מעט מסרים בטקסט שהתאימו לכך שהוא מחליף את המין שלו. בסוף הוא מרוצה מהתהליך שעבר והוא שינה את המין שלו.
קצת על תהליך המחשבה - אני מתה על הסאבטקסט פה, אדגיש שורות חשובות:
צבעה את פניה באדום = סומק ואודם.
יש לה קליפה קשה ורגל מתנדנדת = סממן גברי.
היא כד עם שתי ידיות = חזיה.
"אין לך פתח ואי אפשר לשמור בך חלב" = הוא לא אישה.
האמא רצתה לדגור אליה = סתם מצחיק.
האמא אומרת "עכשיו תעשי כמו כולם" = מורידה את המוטיבציה.. למרות שבתיאוריה הזו זה לא מסתדר עם העובדה שהיא כן מעודדת את השינוי שבא מאוחר יותר. אבל אולי זו פשוט ההכרה. וגם דווקא הביצה מבולבלת מהתהליך שקרה.
| |
קומיקס - כשנסענו העירה לבקר את דוד אפריים
בריף: קומיקס בגודל A3 על בסיס שיר.
הקומיקס (בקורס של קרן מאי מטקלף), הוא ע"פ השיר "כשנסענו העירה לבקר את דוד אפריים" של יהונתן גפן, מתוך הכבש השישה עשר.
השיר הולך כך:
כשנסענו העירה לבקר את דוד אפריים, ראינו המון חנויות של נעליים. וחשבתי, אם פתאום יחליטו הנעליים לצאת מהזכוכית ולחפש להן רגליים, יהיה פה שמח.
כשנסענו העירה לבקר את דוד אפריים, ראינו חנויות צעצועים בגבעתיים. שאלו אותי, "מה אתה רוצה?", אמרתי "אופניים", אמרו לי "בסדר, בשנה הבאה."
כשנסענו העירה לבקר את דוד אפריים, עברנו על יד איש עם חורים בגרביים. היו לו פנים עצובות, הוא נשען על מקל, אמא אמרה לי לא להסתכל, אבל הסתכלתי.
כשנסענו העירה לבקר את דוד אפריים, זה היה בחורף לפני שנתיים, מאז גדלתי, כבר יש לי אופניים, כמעט שכחתי שפעם הייתי בן 3. רק האיש עם החורים בגרביים, לא יוצא לי מהראש.
לתמונה בגודל קצת יותר גדול:
http://www.flickr.com/photos/shiriyo/12108186566/
לא יודעת מה איתכם, גם אני ראיתי אנשים עניים כשהייתי בערך בגיל הזה ונראה לי שגם לי הם לא יצאו מהראש. שנים אחרי זה כבר הייתי ילדה עם מודעות פוליטית, בגיל ההתבגרות אפילו הברזתי מכמה שיעורים רק כדי להשתתף בהפגנות. אחרי התיכון שנת שירות ועוד שנתיים שירות לאומי. והיום.. טוב היום אני מחפשת דרכים חדשות להיות מחאתית.
מה שאני מנסה לומר פה, הוא שהשיר הזה מאוד נגע לי. אני מרגישה שהילד הזה, שהאיש העני לא יצא לי מהראש, זה אני, או שזה כל פעיל חברתי בארץ (בתחום החברתי כלכלי לפחות). זה ילד עם רגישות חברתית.
רציתי לתת לשיר בגרסת הקומקיס שלו, שכולל בעצם רק 4 בתים, רמיזות עבות למחשבותי הנ"ל. רציתי להזכיר רגעים חזותיים מעולם ההפגנות והמחאה החברתית. הצבע הצהוב (וכדי להבליט אותו רציתי להשתמש בסגול, אולי לא הבחירה הכי טובה), הפוסרטים, המוסיקה המחאתית (הפוסטרים הם ברובם ללהקות עם חיבור לתחום המחאתי), הגרפיטי, ההפגנות.. בעצם אולי הילד גם ראה הפגנות בעבר שלו ורצה להצטרף, לא רק אנשים עניים. אולי כשהוא ראה אנשים עניים הוא חיבר את זה עם ההפגנות שראה עוד לפני כן ברקע ולא רק שקע בדיכאון, אלא הבין שיש דרך לפעול.
רוצים לדעת מה המורים אמרו על ההגשה?
בפוסט הבא התמונות מההגשה המשותפת של הקומיקס עם פרויקט מיתוג עם איורים לחנות בוטיק ופירוט של מה שנאמר לי בהגשה.
| |
דפים:
| |