לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


תיק עבודות לימודי עיצוב תקשורת חזותית שירי יואלי. מאיירת ומעצבת גרפית. (לחיצה על התמונות בצד הבלוג יפתח פירוט על המוצג. תוכלו גם לעבור לפי קטגוריות ולפי סדר כרונולוגי. תהנו).


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2014    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   




הוסף מסר

12/2014

ילדות בשואה: ניתוח מרתק של גיא גרניט רביב על עבודה שלי (בין היתר).


פוסט של גיא גרניט רביב על עבודה שלי (!!)

 

(קישור לפוסט בפייסבוק: ) https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154614362800705&set=pcb.10154614383065705&type=1&theater

 

(קישור לגלריה בפליקר עם חלק מהעבודות ותקצירי סיפורים: ) https://www.flickr.com/photos/eyoor/sets/72157647538105829/ 

 

 




 




 

פרויקט מיוחד | גלריית איורים | איור ספרי ילדים על ילדות (בנות) בשואה - משימת פרויקט הגמר של מסלול איור במכללת תילתן לעיצוב, שהתבססה על סיפורים שכתבו סטודנטיות בקורס "כתיבה יוצרת" במכללת גורדון לחינוך:http://www.flickr.com/photos/eyoor/sets/72157647538105829

בשנים האחרונות עלו כמה יוזמות ללימודי שואה בגני הילדים ובכיתות הנמוכות בבית הספר, וביניהן תוכנית של משרד החינוך שעוררה רתיעה והתנגדות - אולם בפועל התכנים המתאימים למטרה הזו, וביניהם ספרי ילדים, מעטים ומצומצמים ולא פעם מתרחקים מהתייחסות ישירה למאורעות השואה עצמם. הסטודנטים משתי המכללות התמודדו עם אתגר לא פשוט בכתיבה ובאיור, והספרים שיצרו אמנם לא עוסקים בהשמדה, בסבל פיזי קשה ובהתעללות חמורה, אך מוצג בהם שינוי חד של היחס ליהודים, ניתוק מהבית ומביה"ס, בריחה, הסתתרות, חוסר אונים של ההורים ואף היעלמותם לבלי שוב. רוב הספרים שנוצרו מתמקדים בסיפור הישרדותה של ילדה בשואה, וחלקם מציגים סבתא המספרת לנכדתה על קורותיה במלחמה.

בגלריה המקוונת מוצגות כפולות נבחרות מתוך הספרים, שאוירו בהנחייתה של המאיירת קרן מאי מטקלף - ולצד הכפולות מופיעים תקציר הספר והתייחסותי לגישה האיורית-עיצובית של הסטודנטים בתילתן, ול"פתרונות" האיוריים ששימשו בכל ספר כדי להתמודד עם הנושא הרגיש ועם תיאורים קשים בטקסט. כמה דוגמאות (עם שמות הסטודנטים):

כדי להציג אווירה מאיימת, עושה טלי שימוש באוסף יצורים וחפצים דמוניים שמייצגים את הפחד והלא נודע, אדליה משלבת באיורים צלליות מפלצתיות מפחידות שלעיתים הן הצל של אנשים שיחסם פגע בגיבורת הספר, ובספרה של טל ענפי העצים הצפופים כמעט סוגרים על הילדה. בספר שאיירה אורית הרכבת שמובילה את משפחתה של לורה לגטו בעלת קרונות עם דופן שקופה וניתן לראות את העצב והחרדה בקרב הנוסעים. 
אורית גם מבססת אווירה בעזרת בית המשפחה שמזיל דמעות על עזיבת דייריו, ובנוסף עושה שימוש בדמות של ציפור שמלווה את כל הספר, מביעה אמפתיה למתרחש והיא דמות נוספת שעימה ניתן להזדהות. בספר של שירי הילדה ומשפחתה מאוירים בסגנון מעט שונה משאר הדמויות בגטו; חיילים נאצים מופיעים רק בספריהן של אביבה, אורית ושירי, ללא צלבי קרס - אצל אורית מופיע חייל שצועק בכניסה לגטו כשפיו מתוח על-פני כפולה שלמה, ואילו שירי מציגה את החייל שבכניסה צמוד לכריזת רמקול בגרמנית כך שבעמוד הבא מופיעה כף יד בלבד עם טקסט גרמני צמוד, וברור שזו פקודה שנותן חייל.

מבחינה עיצובית: צבעוניות ססגונית יחסית (טלי, אורית) וסגנון הומוריסטי, לפחות בחלקו (אורית, שירי, טלי). "ספר בתוך ספר" - תקופת המלחמה מתוארת עם צבע רקע שונה (אביבה, קסאניה) - אצל אורית קורה דבר הפוך, כיוון הדפדוף משתנה וגם הצבעוניות עם העלייה לארץ ישראל. בשניים מהספרים (טל, שירי) נוסף עוד רובד לסיפור באמצעות ציורי ילדים, ציור בתוך ציור, כשבספר ששירי איירה כישרון הציור של הילדה משמש לשילוב תמונות היסטוריות ראליסטיות של הגטו ובמקרים אחרים היא מציירת בשחור-לבן ומדמיינת שציוריה צבעוניים - אפקט שמושג באמצעות שקפים שעליהם התוספות הצבעוניות. בספר שאויר ע"י קסאניה מופיעות שתי כפולות חצויות אשר משוות בין הסבתא כילדה לבין נכדתה, עבר והווה.

חלק מהמאיירות אינן יכולות להתעלם מנקודת מבט של מבוגר: היום הראשון של ענידת טלאי לגן הילדים (שאיירה טלי) מוצג כשלגננת שמלה מעוטרת בצלבים (צלב נוצרי) כניגוד לטלאי של שלושה מילדי הגן, ורכבת צעצוע שמחזיק אחד הילדים נראית נטולת צבע ורומזת על ההקשר ההיסטורי. בספרה של טל חיון מופיעה גדר תיל שמתעצמת ברקע - רמז להתקדמות המלחמה. אלה דברים שאולי הורי הילדים יבחינו בהם. ישנו רמז ויזואלי הפונה גם לילדים ומתקשר לעלילה - טלאים צהובים בתור כוכבים בשמיים - אצל ג'ניה.

בנוסף לגלריה כאן, ניתן להתרשם מהספרים עצמם, במלואם, בתערוכה המוצגת בתילתן, חיפה, עד 15/10 (פתוח בחול המועד) | לכניסה לגלריה:http://www.flickr.com/photos/eyoor/sets/72157647538105829

מנחי קורס הכתיבה בגורדון הם הסופר והמשורר יהונדב פרלמן וחוקר הספרות ד"ר שי רודין. הספרים המאוירים הוצגו בכנס הוראת שואה באמצעות ספרות שנערך בגורדון שהפיקה ראש החוג לספרות ד"ר גליה שנברג, וזכו לעניין מצד אנשי 'יד ושם'. הסטודנטים משתי המכללות נפגשו פעמיים במהלך השנה, ובנוסף היו בקשר רציף לאורך התקדמות הפרויקט, בזוגות של כותב-מאייר ובתיווך המרצים.

נראה שהפרויקט הלא שגרתי הזה ללא ספק ממחיש את הרעיון של לימודי שואה בגילאים צעירים והמורכבויות הקשורות בו, ועשוי לתרום לדיון הציבורי בנושא.
ומבחינתי - אציין שהתעניינותי בספרים היא בהמשך לפרויקט "לא יום השואה" - איור לא שגרתי בהקשר לשואה - שהתחלתי לפני מספר שנים: http://www.flickr.com/photos/eyoor/sets/72157629464442372

Karen Yehonadav Jenya טלי Shiri Orit Ksenia Tal Adelia

 

 

נכתב על ידי חזותית , 26/12/2014 18:43   בקטגוריות איור, עפרון  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חזותית ב-12/1/2015 09:04
 



להגיע לתחתונים - 3 אסטרטגיות


מטרת התרגיל: הבנת אסטרטגיות פרסום. 

 

הרד סייל: היחודיות של המוצר היא במחיר הזול, אין שום פרמטר אחר שמתיחסים אליו בפרסום. בד"כ מותגי צריכה. רמי לוי, TO GO, מחסני חשמל, אופטיקה הלפרין...

 

USP: ייחודיות המוצר / מותג - תכונה של המוצר. מה ייחודי במוצר בעיני קהל המטרה ביחס למתחרים? במידה ויש כמה דברים יחודים - יש לבחור אחד. הכי טעים / הכי בריא / למה אתה צריך דווקא את המוצר הזה... דוגמה: טושיבה - הכי חד. 

 

ESP: אסטרטגיה רגשית: לגעת בעצב חשוף. שימוש פסיכולוגי ברגש צרכני כממנף למכירה. דוגמה: סלקום "משפחתי", תנובה "בית ישראלי"... בלי הסבר הגיוני ואמיתי של המוצר.

 

Life stile: מותג שאומר משהו על הצרכן (לא על המוצר). סטטוס. מוכר מראה וסביבה. אין הבטחה פרסומית אמיתית. דוגמה: מותגי בושם, קפה נספרסו, מותגי אלכוהול... קונה חיבור ולא צורך השרדותי.

 

 

המטרה בתרגיל הזה: יצירה 3 מודעות באסטרטגיות שונות לאותו קהל היעד למוצר תחתוני כותנה נושמים במיוחד.






 

 

תגובת המורה: התמונה השניה היא קצת "ואלס עם בשיר", בעיית פרופורציות, קצת אבסטרקטי מידי. אם אין סיבה לשיגעון זה תמוהה. במודעה השלישית שורת הטקסט לא צריכה להיות חלק במשחק. חוץ מזה טוב שיש מגוון סגנונות בין המודעות.

נכתב על ידי חזותית , 26/12/2014 18:02   בקטגוריות איור, עיצוב לשיווק (מוצר/אירוע), פוטושופ - איור, פוטושופ, קונספט  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , ציורים ואיורים , גרפיקה ופוטושופ
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחזותית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חזותית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)