לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


תיק עבודות לימודי עיצוב תקשורת חזותית שירי יואלי. מאיירת ומעצבת גרפית. (לחיצה על התמונות בצד הבלוג יפתח פירוט על המוצג. תוכלו גם לעבור לפי קטגוריות ולפי סדר כרונולוגי. תהנו).


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2015    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  




הוסף מסר

4/2015

חד עניא - פרויקט גמר (עיצוב גרפי, איור וקופי הצגת קונספט - הגשת ביניים ראשונה)


חד עניא - פרויקט גמר בעיצוב גרפי, איור וקופירייטינג. הצגת לוח השראה וקונספט.

 

*מצורפת המצגת שהצגתי אתמול, מאז נעשו כמה שינויים ברעיון.

 

מה בתכנון?

משחק קלפי "מלחמה" 

השיר "חד גדיא" וגם המשחק "מלחמה" מתבססים על מעמדות.

בניתי 10 דמויות בהשראת החד גדיא, כשכל אחת באופן ישיר מנצלת את הדמות לפניה. כך כמו במשחק מלחמה המקורי, המטרה היא לנצח את מי שמתחתיך.

*(אחרי הפרזנטציה הוחלט לרדת מהרעיון של משחק הקלפים, כי זה רק מטשטש את המסר והמשחק יותר מעניין).

 

משחק לוח בהשראת המשחק "טליסמן"

הדמויות מתוך השיר מתחרות במטרה להגיע לסוף המשחק. הדמויות יצטרכו לעבור דרך "מכות". בכל מכה הם יצטכו להחליט האם הם דואגים רק לעצמם, או גם ליתר השחקנים. יש להם אינטרס לדאוג לעצמם ולהגיע רחוק במשחק, אך גם לדאוג לאחרים, כי ללא "נקודות קהילתיות", הם לא יוכלו לעבור לנקודת הסיום.

 

 

סקיצה לדמויות לפי שיר חד עניא

*(במקור רשמתי 10 דמויות, אבל אחרי הפרזנטציה החלטתי להפחית את מס' הדמויות ל-6 ושיהיו ברוח החד גדיא ולא במדויק. גם כדי שיהיה יותר ברור ומאובחן וגם כדי שיהיה יותר קל לשחק במשחק הלוח).

 

1.

חד עניא חד עניא

דמצא שנקליא

דאיבד אבא

חד עניא, חד עניא

2.

ואתא שונרא

דגנבה מעניא

דמצא שנקליא

3.

ואתא כלבא

ואנס לשונרא

ויצא מזה בקלותא

4.

ואתא עובד הקבלנא

והנחית עבודה לכלבא

בחצי הלילה (ובחצי שכר)

5.

ואתא הקבלנא

דשרף שכר העובד

דפיטרו בדריחתא ללא זכויותא

6.

ואתא הלקוחא

דשטף הקבלנא

דכנס בתוספתא וריבית דריבית

7.

ואתא מנכ"ל הבנק

דשתה לחשבון הלקוחא

8.

ואתא שר האוצר

דקיצץ בחוב הטייקון

9.

ואתא הטייקון

והמית תמיכתו בכלכלת המדינא

10.

ואתא האגו, התאווה והאנוכיות

דשלטו בטייקון, דשלט באוצר, דקיצץ בבנק, דשתה ללקוח, דשטף למעסיק, דשרף שכר העצמאי, דהנית לכלבא, דאנס לשונרא, דגנבה מעניא, דמצא שנקליא, שאיבד אבא, חד עניא, חד עניא.

 


 

 

 

המשחק

מטרת המשחק להגיע לסוף ההפירמידה (הלוח) באופן הכי פחות מנצל. 

קהל יעד: ישראלים בגילאי 13-99

*(סוג-של אנטיתזה למונופול)


 

השראה: טליסמן


 

רקע על ההוראות:

טליסמן הוא משחק פנטזיה.

כל שחקן משוייך לדמות.

לכל דמות יש רקע (משאבים, כוח, מיומנויות, וכו') ונקודת התחלה שונה בלוח.

ישנם קלפי משימות / רכישה של אביזרים וכוחות שיעזרו או יקשו על השחקן.

 

המשחק מחולק ל-3 שלבים ("מחוזות"). המטרה להגיע למשבצת הפנימית ע"י קוביה וע"י הריגת שאר השחקנים. 

על כל משבצת הוראה, בד"כ בבחירה (לשלוף משימה, או להמר על משאבים).

ככל שעולים בשלבים רמת הקושי עולה ויש צורך לאגור משאבים, דרך קרבות מול שחקנים אחרים, רכישות וסיכונים.

 


רקע על העיצוב:

הלוח מחולק ל-3 מחוזות ונקודת סיום.

כל משבצת מיצגת אזור ומשימות הקשורות באזור זה. ביחד כל המשבצות מיצרות תמונה פנורמית גדולה של המחוז. (בגרסה שלי: ליצור את הסביבה הטבעית של הדמויות כנקודת הפתיחה שלהם ובדרך).

משבצות מסוימות מהוות נקודת יציאה לשלב הבא. (גם כשמגיעים אליהן צריך לבצע משימה כדי לעלות הלאה).

אין במסלול מספרים והדמויות יכולות לבחור אם ללכת ימינה או שמאלה במחוז (שלב) בו הן נמצאות.

 

דוגמה נונן דיזיין של קלפי הדמויות:


 

מהלך המשחק:

כל משתתף בוחר דמות (בהגרלה או שלא).

הפירמידה מחולקת לכמה מעמדות. לכל דמות נקודות פתיחה שונות המפוזרות בין המעמדות.

בכל שלב מפוזרים קלפים המאתגרים את המתמודדים בעזרתם אולי יצליחו לעבור בין השלבים.

על הלוח ישנן נקודות שאם מגיעים אליהן, אפשר לחצות לשלב הבא, רק אם עומדים במינימום מסוים של דרישות.

במהלך המשחק המתמודד אוגר שני סוגי ניקוד: ממון (כל דמות מתחילה עם בסיס ממון שלה וכך היא ממוקמת בהתאם על הלוח) ובנוסף נקודות קהילתיות, את שני סוגי הניקוד מרויחים או מפסידים בעזרת קלפי משימה בדרך.

כדי לעבור את נקדות הסיום, דרישת המינימום היא לא הממון, אלא מספר הנקודות הקהילתיות. מה שמבטא את מטרת המשחק: להצליח כלכלית, באופן הכי פחות מנצל.


מהלך המשחק:



פרטים על רישום הניקוד:

 

נקודות אישיות "ממון":

 

•בעזרת הממון ניתן לעלות בין השלבים עד לנק' הסיום.
•מקבלים נק' אשיות דרך קניה / מכירה / התמודדויות בדרך.

נקודות קהילתיות:

 

•ע"מ לנצח את שומר הסף (האגו והתאווה) בקצה הלוח, יש לצבור מספיק נק' קהילה.
ניתן לחזור אחורה בשלבים לצורך התמודדות עם המכשולים, לצבירת נקודות.
•קבלת הנק' נעשית בעזרת קלפי המשימה, ע"י תמיכה בשחקנים אחרים.

יוצא מצב בו הדמות שהתחילה בעשירון העליון, חייבת לחזור אחורה, כדי לצבור נק' קהילתיות, ושחקנים מהעשירון התחתון יעלו בהתאמה. כך נוצר צמצום פערים חברתיים.

 

 

סקיצה מאוד כללית לקלפי משימה:

הקלף מציב בפני השחקן דילמה ואפשרויות התמודדות עם בעיה (בהחלטה או בהטלת קוביה). החלטתו תשפיע גם על יתר השחקנים וכך תחזק או תחליש את מצבם במסלול. הוא יכול גם לבחור להשפיע רק על עצמו וזה עלול להיות לטובה או לרעה.

 

צפרדע: עליך "לבלוע צפרדע" – היית עד להטרדה מינית באזור עבודתך.

•אם תבחר להתלונן = עבור 2 אחורה + קבל 1 נק' קהילה.
•אם תבחר לשתוק = עבור 2 אחורה + אל תשחק בתור הבא.
•אם אתה בעל השפעה (מינ' רמה 3) ובחרת לפטר את העובד / קידמת חוק לנפגעים = קבל 3 נק' קהילה.


חושך:  יש חושך בשכונה. תוכל להתנדב למשמר האזרחי. 


כינים: תשלומים לחינוך ("עלק חינוך חינם").


שכין: סל הבריאות קטן. עליך להטיל קוביה ולגלות האם אתה חולה. אם כן, שלם 300 ₪.


דם: אלימות ברחוב / אלימות משטרתית.

 

דף השראה לסגנון האיורי:

סקצ'בורדים, מעט צבעים





פונטים:

 


 

אוביקטים לעיצוב:

 

•לוח משחק תלת מימדי.
•קלפי משחק: דמויות ומשימות
•אביזרי משחק: חיילי משחק (דמות תלת מימד), מטבעות וכו'.
•חוברת הוראות ברוח ההגדה של פסח. אינפוגרפיקה - תרשימי זרימה וכו'.
•אריזה למשחק ולקלפים.
•?- 40 קלפי משחק: דמות + אייקון + מספר + פאטרן.
•אביזרי קד"מ למשחק.?
•פוסטר מלווה לפרויקט.?

 

 

 

אז... כל הזכויות שמורות וכל זה...

 

 

נכתב על ידי חזותית , 29/4/2015 14:02   בקטגוריות סקיצות, קונספט  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של culture vulture ב-30/4/2015 09:52
 



חלום מאויר


ללא שום קשר לפוסט המצורף - אני ממש שמחה שיש חופשה בפסח. לכן הצלחתי לאייר את המצורף. מצד שני, כבר 3 ימים שלא נגעתי בפרויקט הגמר שלי. לא נורא. יש זמן.

 



נכתב על ידי חזותית , 8/4/2015 19:00   בקטגוריות איור, דוגמנ/ית, פוטושופ - איור, קומיקס, רישום  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דם דם דם דם


שיעור ביעור חמץ לפני פסח: עברנו על מושגים מהשיעורים האחרונים בקופי, דרך זה שאנו מסבירים למה המכה שבחרנו, היא הקשה ביותר.

אני ווובה קיבלנו על עצמנו את מכם דם. תוך כמה דקות היינו צריכים לכתוב בשם העם המצרי שקורא לפרעה לשחרר את עם ישראל כי נמאס להם מהמכה:

"

מלכי שלי, אתה השמש, אתה האור, איננו עומדים בעול המכה. ילדנו גוססים מצמא. דמנו בנהרותנו ואנו צמעים למענה. אנא עשה מעשה, גאל אותנו מסבלנו וגאלם. שלח את העבריים מהנילוס".

(כמעט רשמנו בסוף "שחרר את עמו" - אבל שניה לפני שהצגנו מישהו אמר את זה, אז שינינו).

 

העלנו כמה רעיונות איך לעשות פעילות BTL למכה, אבל שום דבר לא הרגיש מספיק טוב כדי להציג בכיתה:

דוכן בקבובקי מים עם דם / לצבוע את חדר השינה של פרעה באדום / להטביע את הבגדים שלו בדם / לשפוך על כל רצפת הארמון דם / מכירת בקבוקי קטשופ ועליהם רשום "בקרוב הכל יהיה אדום" וכו'...

נכתב על ידי חזותית , 5/4/2015 14:46  
הקטע משוייך לנושא החם: חג חירות שמח!
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , ציורים ואיורים , גרפיקה ופוטושופ
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחזותית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חזותית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)