לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אין טעם להתאהב בדברים,אם עלייך להיקרע מהם,לא כן?וכה קשה שלא לאהוב דברים, נכון?


רחל / מה קסומות מילותייך, מביאות אליי תמונות ממרחקים. לאה / יש בעולם הרבה דברים יפים עצים ופרחים, אנשים ונופים ומי שיש לו עיניים פקוחות רואה מדי יום מאה דברים נפלאים לפחות.

Avatarכינוי: 

בת: 28





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2022    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2022

ריבה


ביום אביב-קייצי שכזה כנראה שדברים בלתי צפויים נועדו לקרות. החל מזה שאני מפספסת את הרכבת, למרות שחשבתי שאין שום סיכוי שזה יקרה

אני יושבת שם על הספסל ברציף וחושבת לעצמי שמקסימום אני אאחר בכמה דקות, ואני אסתדר וזה לא סוף העולם בכלל.

וכמו פתאום משום מקום, מתהלכת לה אישה מבוגרת על הרציף ומתקדמת לכיוון אחת הדלתות. אני לא מאמינה שזו את, אחרי כל כך הרבה שנים, ואחרי שחשבתי עלייך ותהיתי אם את עדיין גרה באותו בית ישן, ואיך אוכל להגיע אלייך, רק כדי לדבר איתך. אני קמה מיד ובשקט שכזה הולכת אחרייך, את נכנסת לרכבת באחת הדלתות ואני נכנסת בזו שליד, מתקדמת לכיוון שאליו הלכת ומתיישבת כמה מושבים ממך ותוהה לעצמי האם לגשת

זו את, אין לי ספק. כנראה שלא תזהי אותי אם לא אפנה אלייך, ומי יודע, אולי זאת ההזדמנות שלי, אולי זו הזדמנות נדירה כזו של יום קיץ והיקום שאומר לי בבירור, שאני חייבת.
אני ניגשת אליה ואומרת שלום, היא מביטה בי לרגע קצר אך מיד מזהה, וכל כך מתרגשת לראות אותי. האמת היא שכמעט ולא השתנתה בכלל, שיערה עדיין כפי שהיה, נפוח, מתולתל ואפור, לבושה באופן קליל, לא מתאמץ וצבעוני, אותו איפור מסביב לעיניים שקצת נמרח למטה ומעין תיק-סל מאוייר בחמניות של ואן גוך, כיאה לאמנית שכמוך. הנה את, בדיוק כפי שתמיד היית.

אני תוהה אם אני מפריעה לך, אולי לא אשב מולך כל הנסיעה, ואם לא יהיה לנו על מה לשוחח?

לבסוף, אנחנו מעבירות ביחד את כל הנסיעה, מתעדכנות מה נשמע ומה חדש, מה השתנה. וכמה השתנה, היא מספרת לי סיפורים, ומשתמשת הרבה במילה "פנטסטי" כדי לתאר דברים שמוצאים חן בעיניה, בדיוק כמו תמיד.
היא מספרת לי על הבניין הישן, על השכנים שנפטרו ואלו שעברו לבית אבות ושיהרסו שם הכל בקרוב. הרבה שונה עכשיו, אבל משהו ממנה נשאר בדיוק אותו דבר כמו שהכרתי ובכל זאת אני שמה לב שהזיקנה לא פסחה עליה, והיא לא זוכרת את כל הדברים שסיפרתי לה רק עכשיו, או לא כל כך מבינה או שואלת אותי שוב, ומצד שני, היא זוכרת דברים מלפני שנים, כמו כמה היה לי קשה לעזוב את השכונה שגדלתי בה, עד כמה היה לי קשה להתקבל למגמה, שלא הבינו את היצירות שלי והסגנון וכמה זה איכזב אותה.

בסוף הסתדרתי, אני אומרת לה, והיה גם ממש טוב. אני מספרת לה על כל המילים שכתבתי לפני שנים על הקירות, פיסות ושברים של עצמי שחשפתי ונתתי לאחרים.

אני גם אומרת לה שאני זוכרת שהביאה לי פעם קופסה של צבעי מים, ואני משתמשת בהם עד היום. של איזו חברה? היא שואלת אותי, ואני לא זוכרת, לא יודעת לומר, אבל אומרת לה שזה משהו טוב והיא אומרת שהיא בטוחה, כי אין מצב שהיא הייתה מביאה לי משהו זבל.

אני לא אשכח שהיא אמרה לי, "אל תפסיקי לצייר לעולם". והיא אמרה לי את זה שוב, אתמול, במילים אחרות, מבלי לדעת שהיא אמרה לי את זה כבר וכמה המשפט הזה נצרב בתוכי. כל כך רציתי לשמוע את זה שוב.
כל כך אהבתי את הג'ינג'יות הנפלאה שלך, היא אומרת ומחייכת אליי חיוך גדול, מביטה בי בעינייה הבהירות והטובות, שעפעפיה הנפולים כבר כמעט מכסים עליהם, ואני מרגישה לרגע שוב קצת ילדה כזו, שמתפעלים ממנה, שמכירים בה, מצפים ממנה ומאמינים בה. האמנות, היא הייתה הסוד והחלק המשותף שלנו, נקודת החיבור הקסומה והאמונה שלך בי ובזה בכלל, שזה שווה את הכל.
היא מספרת לי שהיא הולכת בצהריים למשמרת שלה בגלריה השיתופית שהיא שוכרת יחד עם עוד כמה אמנים והיא מזמינה אותי לבוא, אם אספיק
ולפעמים היא גם מציגה שם את היצירות שלה. אגיע, אמצא את הזמן לבוא, אני בטוחה.

בשבילה, האמנות היא הכל למעשה, היא הדרך לדבר ולהגיד, הדרך להרגיש ולגעת והדרך לחיות. וחבל, חבל שאנשים מפחדים מהחושים, מלגעת ולהרגיש כי זה כל כך חשוב בעצם, כי זה למעשה הכל.

הנוף מחלון הרכבת מעורר את תשומת ליבה, היא אומרת לי וואו תיראי, החיטה כבר צהובה, תיראי את שדות החיטה, זה כל כך יפה, אני כל כך אוהבת חיטה, תמיד יש לי אלומת חיטה שעוברת איתי ממקום למקום. אני מדמיינת לעצמי את אלומת החיטה הזו, אולי בתוך כד מרשים, עדינה ונוכחת וכסמל לכל היופי שריבה כל כך מעריכה בעולם הזה.

היא אומרת לי, אנחנו משתנים אבל גם לא משתנים, תמיד נשאר בנו גרעין כלשהו יציב, הגרעין שהוא אנחנו עמוק בפנים

והאמנות חושפת ומשקפת את הכל.

 

יש בקרים כאלה, באביב-קיצי שכזה, שקורים בהם דברים בלתי צפויים, נעימים כאלה

והם מצדיקים את העובדה שלחלוטין הלכתי לאיבוד אחר כך, מסיבה שאיננה ברורה

והפסדתי את כל השיעור.

קיבלתי שיעור אחר, ובעיקר הלב שלי התרחב והתמלא 

בעוד קצת השראה ועוד קצת קסם

הכל נמצא ממש מסביבנו ומגיח לו פתאום.

 

אהבה ותקווה

אליסיה

נכתב על ידי , 28/4/2022 21:29  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הנערה באדום ב-30/4/2022 10:27
 



תישאר


לפעמים הכוכבים נשמטים מהשמיים

ונופלים מהרגליים

כשהקרקע הבטוחה מתרוממת ונופלת בחבטה, ויש רעידת אדמה

וכל מה שנראה רגיל וקיים לנצח פתאום אולי כבר לא

והנצח הולך לו וכבר אינו קיים

אבל נראה לי שזה עוד מוקדם מידי, רק לא עכשיו

לפעמים הכל נראה לי תמידי, כאילו שהוא תמיד יהיה פה

אז אני מרשה לעצמי להדחיק, אולי לקחת כמובן מאליו

ומי מבטיח לי שהכל ישאר כמו שהוא

ומי מבטיח לי שהוא יהיה בסדר

זה עוד לא הזמן ללכת

וזה עוד לא הזמן שהקרקע תישמט

אני לא מוכנה עוד לקבור

את כל החיים האלה,

את כל הכוכבים וכל המשאלות

את כל החוויות

והעיניים הטובות

תן לי עוד קצת זמן להיות

ותישאר

 

 

נכתב על ידי , 24/4/2022 15:36  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מרחק


לפעמים כלום לא ברור, והכל עדיין מבולבל

ולפעמים עוד עצוב נורא

אני תוהה לעצמי מה השתנה. אני מרגישה באמת או מרגישה סתם

האמת היא שאני חושבת שלא סמכתי עלייך מעולם. וגם כששאלת אותי, אמרתי לך שלא, גם לא עכשיו

ידעתי שמשהו בהרגשה ישתנה, ידעתי שזה לא יימשך, אני מרגישה את הריחוק הולך וגובר

אבל אולי זה סתם

אולי זאת רק אני מדברת והפחדים שלי מתעוררים

רציתי רק שיהיה לי אותך לקצת יותר, אבל אני חושבת שאני צריכה להפסיק

נראה לי שעדיף פשוט לקטוע הכל עכשיו

כי באמת שאין לי 

אין לי כוח להיפגע

ולא אכפת לי כבר מה תגיד, וזה לא משנה. עדיף שאני לא ארצה יותר

לרצות קרוב מידי, זה לא תמיד עובד

ואולי הבנת שאתה לא באמת רוצה...

וזה בסדר, הכל בסדר

רק תגיד.

לא באמת.

 

יש צמרמורת כזו שעוברת בכל הגוף, היא מתחילה ממש בלמעלה של השיערות ויורדת עד למטה לרגליים בשנייה

היא עוברת גם בידיים ויורדת ועולה

היא התגלמותו של הפחד, של חוסר הרצון להתמודד 

עם כל הרגשות המגעילים, הכואבים והקשים

עם תחושת הכאב והאכזבה

עם הציפייה שהתנפצה

עם ההבנה שדי, אני סתם משגעת אותך. והשתדלתי שלא

אולי לא מספיק

והיא לא מפסיקה

התחושה הנוראית הזו בגוף

אני לעולם

לעולם

לא ארדוף אחרייך שוב.

 

אליסיה

נכתב על ידי , 8/4/2022 20:13  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





9,424
הבלוג משוייך לקטגוריות: משוגעים , האופטימיים , החנונים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להנערה באדום אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הנערה באדום ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)