לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


בלוג סיפורים , שירים וצילומים .

Avatarכינוי: 

בן: 35

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2009

פרויקט גמר הנדסאים (מכיל תמונות)


בתקופה האחרונה , מי שעוקב יודע בטח טוב , שלא הייתי פעיל כאן כל כך - בכל ישרא בבלוגים השונים , זה היה מורגש גם לי כי במקום הזה יש באמת משהו מיוחד . בכל אופן - יש דברים אחרים על הראש וקורים דברים נוספים בחיים שממלאים , הוזנח קצת הצילום והכתיבה לטובת דברים אחרים אבל זה לעולם לא יישכח , כשיש זמן פנוי - אפשר להספיק את הדברים האלה גם .

אני חושב שמגיע לכם - אנשים יקרים , מנויים יקרים ואותם אלה שעוקבים אחרי מדי יום , לדעת קצת יותר על הדברים שעשיתי בזמן האחרון , אני לא מרבה לעשות את זה אבל יש נושא מסוים שבגללו אני פותח אשכול זה .

- סיימתי כבר את לימודי ההנדסאי ואת כל בחינות המעבדות והפרויקטים ואני מרוצה מהתוצאות שקיבלתי עד עכשיו ,
- עברתי טסט ביום שני , היה קל ומהיר , הייתה לי הרגשה טובה לגבי הטסט הזה ולבסוף ההרגשה שלי הייתה "נכונה" ,
- אני בקרוב אתגייס - התאריך הוא ה 19 לחודש , זה לא עוד הרבה , יש עוד תוכניות עד אז , אבל זה מספיק ואולי זה עוד יידחה מעט ,
- השתתפתי בשתי תערוכות פרויקטים (פרויקטים - לא תערוכות צילום , עדיין)
- אחת של משרד החינוך - בה הוצגו כ 100 פרויקטים שונים ממכללות וכיתות שונות
- והשניה (אתמול - 13.5) של רשת מכללות אורט - "אורטיאדה" שהיא הייתה הרבה יותר מצומצמת ואינטימית , שהרעיון המרכזי שלה הוא "חדשנות" - בה הפרויקטים המוצגים לבסוף יוכלו להתפתח לפטנטים , אולי , והעיקר הוא - לעשות פרויקטים יעילים לחברה - בתחומים שונים .

בתערוכה של משרד החינוך לא זכיתי באף מקום אבל ההרגשה הייתה מאוד נעימה , הווי מאוד נחמד עם הרבה אווירה נעימה ,
בתערוכה של האורטיאדה עליתי לשלב הבא - שבו נבחרו שלושה פרויקטים . השלב הזה של התערוכה יהיה ב 19 לחודש גם , אז כן - זה מתנגש עם תאריך הגיוס ומה שהתקבל לבסוף מכל זה - שבבוקר אני אהיה בתערוכה ובצהריים אתגייס , זה אפשרי כנראה למקרים נדירים (בתערוכה יחולקו פרסים - למקום השלישי 2000 שקל , לשני 4500 ולראשון - 6500 , אבל לכסף יש משמעות פחות גבוה - יחסית למטרה שעליה אני בונה את הפרויקט)

את עיקר הפוסט אקדיש לדיון על הפרויקט שלי , אחרי הכל - כל כך הרבה זמן דיברתי ודיברתי עליו ועכשיו דברים באים לידי ביטוי יותר .

הפרויקט שבניתי הוא מערכת לילדים מוגבלים (או בשמו הרחב והמפורט - מערכת אינטראקטיבית לילדים עם מוגבלויות מבוסס מיקרובקר , מבוקר מחשב - כן .. קצת ארוך) . את הפרויקט בניתי על עיקרון של סרטון שראיתי ביוטיוב - כאן , אותו לקחתי , ייעלתי ושיפרתי עם ראש המחלקה לאלקטרוניקה והמנחה שלי - רכז הפרויקטים גם , כך שלבסוף נולד הרעיון לפרויקט הזה .
ראש המחלקה הציע לבנות מערכת שתסייע לבית ספר ניצן שעובד עם ילדים בעלי סוגים שונים של מוגבלויות וכך התחלתי לבנות את המערכת שלי שהיא נועדה לשפר את היכולות המוטוריות של הילדים המוגבלים ולתת מענה טכנולוגי יותר למשחקים ישנים שהיה איתם שימוש עד כה .

אז על מה מדובר "באמת" ?
הכי פשוט - תמונה -


המערכת בנויה ממערך של 72 לדים צבעוניים ומערך של 56 חיישנים רגישים לאור , פעולת המערכת היא שבמקום בו מוחשכים החיישנים - יידלקו הלדים סביב אותם חיישנים שנבחרו , כמו שהוצג בערך בסרטון למעלה .
המערכת מציגה למשתמש סוגים שונים של צורות (נקודות, צורות גאומטריות או מסלולים) המוצגים בצורה מוארת מהלדים בצבעים שונים ולאחר מכן המשתמש יצטרך לעבור על הצורה שהוצגה . כאשר המשתמש השלים את הצורה יהיה צליל מעודד כמו "כל הכבוד" שמורה על הצלחתו , או "נסה שנית" - אם הצורה לא הושלמה כמו שצריך , בנוסף לכך יהיו הנפשות תאורה (לדים רצים/מהבהבים) לאחר השלמת מסלול בהצלחה .

במערכת ישנן מספר דרגות קושי שניתנות למעבר בין כל אחת בכל עת . כל דרגת קושי מכילה מספר מסלולים – מורכבים יותר ופחות . זה נועד למעקב אישי לכל משתמש לפי רמתו - כאשר למורה יש אפשרות לעבור בין רמות הקושי ובין המסלולים השונים בכל עת - בהתאם למשתמש .

למורה יש אפשרות לשלוט ולעקוב אחרי המשתמש במערכת דרך מחשב , כאשר יש לו גישה ויכולת לשלוט בעצמו על המערכת ותפקודה בצורה גרפית ומהירה .

מטרות הפרויקט -
הפרויקט נועד לעודד את היכולות המוטוריות של הילדים המטופלים בבית הספר ניצן על ידי –
- הזזת הידיים באמצעות דרבון של תאורת לדים .
- מעקב אישי לכל ילד לפי רמתו ולפי יכולותיו .
- תחליף טכנולוגי למכשירים ומשחקי העשרה ישנים .
- ידידותי יותר למשתמש ולמורים מאשר אמצעים קודמים .

סקר שוק -
- הפרויקט נעשה בעקבות בקשה של בית ספר ניצן ולכן אין מערכת כזו או דומה אליה בשוק כיום .
- עלות המערכת היא כ 1000 שקל (בזמן שהמערכת המוצגת בסרטון למעלה עולה כ 475 דולר) .
- המערכת מתוכננת אינדיבידואלית לכל מרכז שמתפל בילדים עם מוגבלויות .

כמה תמונות להמחשה (בין לבין - הייתי צריך לצלם את הפרויקט , אחרי הכל - הוא לא יישאר אצלי) -

שני הכרטיסים -


הלדים -


החיישנים -


(הבקר המפענח והחוצצים - לב המערכת)


החוצצים - מחוברים לחיישנים -


החוצצים - מחוברים ללדים -


מאחורי הכרטיס הראשון - חיישנים ולדים -


מאחורי הכרטיס השני - הבקר , המפענח והחוצצים -



חבורת לדים -


ועוד קצת לדים -


תמונת מסך מתוכנת המחשב -



התערוכה תתקיים ב 19 לחודש - יום שלישי שבוע הבא , במכללת אורט סינגלובסקי תל אביב , בניין לוינסקי , בשעה 9 בערך , למעוניינים .

אני עובד על הפרויקט גם בימים אלו ולכן אולי יהיה לי קושי להגיב בחזרה למגיבים ולהגיב אצל החברים הקבועים , התנצלותי מראש אבל בכל זאת - לא בכל יום יש גיוס קרוב ותערוכה קרובה ביחד .
תודה על זמנכם , מקווה שהעדכון הקטן הפיג קצת ציפייה לעדכון ממני בקרביכם .
בקרוב , או דיי - ברחוק , אעלה תמונה שאני עובד עליה הרבה זמן , הציפייה תשתלם , בכל הזמן התמונה משתפרת עוד יותר ועוד יותר , יש למה לחכות .
לילה טוב והמשך סוף שבוע נעים ,
נדב .

עדכון 22.5 -
המון תודות לכל המגיבים ולמי שהמליץ , לצוות ישרא על ההצגה בעמוד הראשי של ישרא , מאוד קיוויתי לחשוף את הפרויקט כי אני חושב שהמטרה מאוד חשובה לקהילה , אם מישהו לקח מזה רעיונות לפרויקט משלו - עשיתי המון , גם אם מישהו יעשה פרויקט או דבר למטרת הקהילה - זה שווה הכל בשבילי .

לגבי התערוכה למעוניינים , עדיין לא קיבלתי את תוצאות התערוכה אבל בקרוב אוסיף אותם .
את הגיוס עברתי מהר וזה היה יום מאוד עמוס ולחוץ אבל לבסוף הכל הסתדר והתחלתי את הטירונות .

אני מאוד מתנצל לכל החברים הקרובים שלי כאן על זה שלא החזרתי תגובות ולא ביקרתי אצלכם , סוף השבוע עובר מאוד מהר כשרוצים להספיק הרבה דברים , וכמו כן למי שהגיב אצלי בפוסט הזה , אני מקווה שיתאפשר לי להיכנס ולהגיב לכם בקרוב .

המשך יום נעים ושבוע טוב :)
נכתב על ידי , 14/5/2009 23:38   בקטגוריות פרסומים בדף הראשי  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: צבא , אומנות , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לnadav. אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על nadav. ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)