לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

תנצל עד תם כל עוד אתה תמים, תלמד לוותר ואל תוותר על החיים


מה שהיה בילדותנו מה שהפכנו להיות תקוות גדולות נשאה הרוח חזרה שלכת זיכרונות


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2013    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   




הוסף מסר

7/2013

את יודעת אמא..כולנו ילדים של החיים


אנחנו יושבים במעגל הילדים על הספות ואני והמדריך השני על הכיסאות שמונחים מולם...ממש בעוד רגע אני אתחיל לדבר על הנושא שאולי כולנו היינו מעדיפים לשכוח...כולנו היינו מעדיפים להאמין שאולי הוא לא קיים..הרוע הבלתי נתפס הזה,שכולנו אחרי הכל מכירים אותו ממש טוב..  הפגיעות הפיזיות בין הורים לילדים..אני יושבת מול קבוצה של 9 ילדים, לרובם עבר לא פשוט..לחלקם מצפה עתיד ממש לא פשוט..ואנחנו מעדיפים לשתוק..להעלים עין...לא לכאמין שבאיזשהו מקום זה גם חלק ממיו..גם האחריות שלנו...! אנחנו יושבים ומדברים על הנושא... ברוב השיחה השתתפו באופן פעיל רק שתיי בנות, ילד אחד התהפך על הספה..יכולתי להרגיש בשתיקה שלו כמה שהמילים שלי חודרות עמוק כמו סכין בצוואר! לרגע אחד שהפנתי אליו את השאלה הוא שתק...לא מוכן לשתף לא מוכן להגיב... לא התווכחתי איתו לרגע...כשיצאתי מהשיחה בתחושה של סיפוק ושביעות רצון..שכל מה שרציתי שייאמר נאמר ובצורה הטובה ביותר...ולאחר שהילדים יצאו מושכלים ומבינים עכשיו מה הזכויות שלהם ואיפה נחצה קו אדום הרגשתי ילדה... הרגשתי ילדה אחת שאצלה המילים לא חלפו ברגע שפתחנו את הדלת .. ילדה שהשתתפה באופן פעיל בשיחה ודאגה לגונן כל פעם מחדש על הוריה "בבית שלי ההורים אוהבים אותי..הם מעולם לא יפגעו בי...אמא שלי כל הזמן אומרת לי כמה שאני חזקה" זה נכון מאוד..את באמת חזקה..וזה נכון שההורים שלך אוהבים אותך יותר מהכל..וזה לא את, את בכלל לא אשמה...שברגע שאבא שלך מאבד השתונות הוא פשוט מאבד את זה...ואת חזקה, כי את מצליחה לראות את אמא שלך חוטפת מכות ונשברת מול העיניים שלך..ואת לא נשברת לרגע... ! תראו, ההורים שלהם אוהבים אותם... כל הילדים בקבוצה שלי זה ילדים שזוכים למשפחה אוהבת אבל רובם לא זוכים למשפחה מכבדת...למשפחה ששומרת על גבולת וזכויות הילד! ובסוף היום..כשאני זאת שיוצאת מהדלת אחרונה..אני הזכרת בשיר ששר אריק אינשטיין, ונזכרת שבסוף היום כולנו ילדים של החיים...והם? הם במיוחד! הילדים האלה מקבלים בבית יחס שהם כלום..יחס שהם לא שווים כלום וכדי להיות שווים הם חייבים להתאמץ...ובגלל זה אנחנו פה..גם אם בשביל הילדים האלה ספציפית זאת אני בשביל ילד אחר זה אתה... אנחנו פה כדי להראות להם שגם אם הם ילדים של החיים...לחיים אכפת מהם מאוד!! כי אסור לנו לתת למצב כזה לקרות שילד רק רוצה חיבוק ואין מי שייתן..
נכתב על ידי פרובוקטיבית , 17/7/2013 14:14  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-18/7/2013 08:39
 





Avatarכינוי:  פרובוקטיבית

בת: 31

תמונה



מצב רוח כרגע:


הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: האופטימיים , גאווה , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפרובוקטיבית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פרובוקטיבית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)