לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עייפות החומר


אחרי הרבה מחשבות על מהות החיים הגעתי למסקנה שתמצית הקיום, היא הכמיהה לישון, כמיהה שמשום מה קיימת רק כשאני בכל מקום בעולם (עבודה, סופר, רכב, סלון) אבל לא במיטה. מת לישון אבל שינה כמו אופק מתרחקת כשמתקרבים וכמו אהבה כשהיא באה, שום דבר לא יעזור.

כינוי:  מרקופריד

בן: 51

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2008    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

10/2008

המצע של עיר של כולנו ודב חנין - שאלות.



טוב כפי שציינתי אני קול צף למדי בבחירות המוניצפליות (אני גם צף למדי בכלליות למי שרוצה להשפיע...).

למען הגילוי הנאות: בזמנו הזומנתי לכנס של "עיר לכולנו" והתלהבתי מהרעיון אך לא הלכתי. אח"כ נרשמתי לדף שלהם בפייסבוק קיבלתי עידכונים שונים לרובם לא התייחסתי. יחסי לחולדאי הוא סלידה מתונה אבל אני לא בטוח שהיא מבוססת על משהו רציני. כמה מחברי הטובים הם תומכי חנין ויש לי בערך שכן (שלא מכיר אותי) שהוא תומך חולדאי.

מאז שכתבתי את הפוסט הקודם, כבר הספקתי לעיין באתרי המועמדים השונים ותומכיהם, לראות סרטי וידאו, לקרוא בלוגים אני די המום מהזירה הדי שוקקת בעניין הזה ומההשקעה הדו-כיוונית - ובכל זאת אני עדיין מתלבט.

התוכנית של חנין מפורטת למדי (אפילו מאוד) אבל יש בה שורה של נקודות שאני לא מבין / חושב שאני מבין ולא בטוח שאני בעדן.

חשבתי שאני אעלה פה את השאלות / נושאים שמטרידים אותי ואזמין את קוראי המעטים לשלוח ליניקים ולדווח לכל פעיל מכל מחנה שמעוניין להשפיע, לבוא הנה לענות עליהן ולהתייחס אליהן ושהטוב ינצח ויזכה בקולי (ואולי בקולותיהם של עוד אנשים כמוני, מי יודע אולי יש עוד כמה כאלו...).

ואלו השאלות:

תחבורה
אני מחזיק במכונית ונוסע בה בה מהבית לעבודה שנמצאת מחוץ לעיר ובמהלך היום מהעבודה לצרכי עבודה למקומות שונים וחוזר הביתה. אין מצב שאוותר על המכונית שלי, גם משום שאני זקוק לה כדי לנסוע להורי ואחי שגרים במקומות מרוחקים.
מצוקת החניה מוכרת לי, כמו גם הפקקים וגם זיהום האוויר.
פתרונות חנה וסע נראים לי לא ריאליים ובטח לא מתאימים לי.
תחבורה ציבורית אינה פוטרת אותי מהצורך ברכב שלי.

ההצעה של חנין מדברת על שיפור דרמטי בתחבורה הציבורית בעיר, שתפחית את כמות הרכבים הפרטיים ותצמצם את זיהום האוויר והנה שאלותיי:

1. תל אביב בשונה מערים אחרות בעולם היא עיר אחת בתוך מטרופולין גדול שכולל ערים שכנות כמו רמת גן גבעתיים, בני ברק, הרצליה, חולון, בת ים ואפילו רמת השרון. אם מישהו מגיע באוטובוס מבת ים וצריך לעבור בתוך העיר שם 10-20 תחנות&nbsp; ואז לשיטת חנין, להתחבר לרשת התל אביבית הוא יעדיף רכב פרטי.
ולהפך, אם אני התל אביבי צריך להגיע ליעד מחוץ לעיר ולהשתמש ברשת התחבורה "הנהדרת" של בת ים או רמת גן, אני אקח את הרכב גם אם הרשת בתל אביב תהיה מעולה.

חנין אומר: שהרשת תחובר "בהמשך לקווי רכבות עירוניים ובין-עירוניים שיתוכננו בהתאמה אליהם" ואני שואל איך בדיוק ראש עירית תל אביב יכול להשפיע על תכנון רכבות וקווים בין עירוניים שאינם בתחום סמכותו?

2. בשעה ארבע מדי יום נסתם דרך נמיר, הציר הרוחבי המרכזי של תל אביב, בעיקר בגלל במכוניות שמבקשות לצאת מתל אביב ביציאות מאילון (כלומר אנשים שבאו מחוץ לעיר וכעת יוצאים מצל אביב) ובאנשים כמוני שחוזרים לעיר מחוצה לה. איזה פתרון ריאלי מציעים לבעייה?

3. תל אביב היא גם מרכז תרבותי, איזה פתרון תחבורתי הולם מוצע לאנשים (גם מבוגרים) שמגיעים מערים רחוקות, כדי לראות תאטרון לשמוע את הפילהרמונית וכדומה (למשל לאנשים משוהם, אשדוד, כפר סבא וכו').

4. האם הוא מתכוון להקצות נתיבי תחבורה ציבורית בתוך העיר, נאמר בשדרות רוטשילד,בן גוריון, ארלוזרוב, ז'בוטינסקי וכו'?

5. מה תהיה המשמעות של תוכנית חנין על אנשים שחיים בתל אביב ונוסעים ברכב. הבנתי שהוא כרגע לא מתכנן להטיל אגרות גודש ולפטור ממנה בעתיד את מי שחיים בלב תל אביב ועדיין הנושא לא ברור לי לגמרי...

6. חנין מדבר על: א. הרחבת מדרכות. ב. יצירת "שבילי האופניים ייבנו על חשבון המיסעה (הכביש) ולא על מדרכות" ג. נתיבי תחבורה ציבורית. איפה ישאר הכביש לרכבים הפרטיים בכל הסיפור הזה? האם משמעות הדבר שתושבים כמוני שימשיכו להתשמש ברכב, יעמדו בפקקים או ידחקו מחוץ לעיר?

ארנונה

7. במצע של עיר לכולנו נאמר: "עיר לכולנו תפעל לקביעת גובה הארנונה תוך התחשבות בהכנסה ובמצב הכלכלי" - האם הכוונה היא למתן הקלות בארנונה לחלשים (שניתנות כבר כיום למשל בשכונות פיתוח) או בקביעת מדרגות ארנונה פרוגרסיביות בהתאם למצב כלכלי שיכבידו על מעמד הביניים ויסייעו לחלשים מתוך תפיסה של צדק חברתי?

אופי העיר

8. במצע נאמר: "...תפעל לצמצום פעילות המסחר ביום המנוחה השבועי ותעודד פעולות תרבות, פנאי ואמנות ביום זה במגמה לקדם את איכות חייו של התושב והעובד בתל-אביב-יפו." - אני מבין שהמקור הוא סוציאלי, אבל ממה שאני רואה מסביבי פעילות המסחר בשבת בעיר היא ברובה פיצוציות, AM:PM וטיב-טעמים, חניות לממכר אוכל (כמו לחם ארז), מסעדות ובתי קפה.
את זה צריך לצמצם? ואם לא לזה התכוון הכותב, אז אנא פרטו באיזה"פעילות מסחר" מדובר?

9. אחת הביקורות הקשות נגד חולדאי היתה שהוא הוביל לסגירת מקומות בילוי בלב העיר והעביר אותן למתחמים. אני לא מצאתי התייחסות של חנין או של עיר לכולנו לעניין הזה.
אני למשל (בניגוד לתשדיר של האומנים) רואה שמסביבי יש המון פאבים שפתוחים עד השעות הקטנות, אבל באמת יש פחות מגה-ברים, פחות מועדונים וכנראה שהעסקים חוטפים קנסות. מה תהיה המדיניות של חנין בעניין הזה?

10. אם חנין בעד פתיחת פאבים במרכז העיר, איך הוא יגן עלי, כמי שגר ברחוב "רגיל" בתל אביב מזה שיפתחו מול ביתי פאב ואני לא אוכל לחיות כמו שצריך?

11. מצד שני הייתי שמח לשמוע על תוכניות לשיקום איזורי בילוי לשעבר שבהם יש פחות מגורים כמו אלנבי.

דיור, בניה ושימור

12. לא שיש לי התנגדות לדיור ציבורי, אבל מאיפה יבוא המימון לרכישת הדירות "בכל אחת משכונות העיר " בחישוב פשוט מדובר בהוצאה של עשרות מיליוני שקלים לפחות?

13. שימור. אזור דרום-מרכז תל אביב בנוי למעשה בחלקו הגדול ממבנים לשימור. כיום ישנן שתי שיטות נהוגות לטיפול במבני שימור, האחת לאפשר בניית מגדל בסמוך, תוך שימור מלא של הבניין (שיטה שבעיני היא נוראית) והשניה, לאפשר בניית "פרוייקט יוקרה" שמשמיש את הבניינים למגורים בדרך כלל על ידי בניית דירות של 2-4 חדרים בסטנדרט גבוה, שמבטיחות את כדאיות הפרוייקט ליזם (כי סטדנרט השימור מחד ואיכות הבניינים מאידך, מביאים ליקור משמעותי בבנייה).

איך חנין מתכוון להתמודד עם נושא השימור של בתים בתל אביב?
האם התוכנית לחייב יזמים להקצות דירות לשכירות מתוך כל פרוייקט, לא תפגע בשימור הבניינים בתל אביב?

14. חנין אומר מדבר במצע שלו על: "הפעלת לחץ כלכלי על בעלי מבנים כאלה למען השמשתם. במצב הקיים מחכים הבעלים לעליה נוספת משוערת בערך הנכס בעוד חמש עשר או עשרים שנים" - סליחה אם לרגע אני אשמע קפיטליסט מושלם, זה לא קצת פוגע בזכות הקניין? העירייה תחייב בעלי נכסים, להשכיר אותם?!? זה יעמוד במבחן משפטי?

תמיכה בספורט.

15. המצע של חנין מדבר על נגישות לספורט עממי בכל העיר. האם תל אביב ברשות חנין תתמוך בקבוצות הספורט. למשל האם היא תאפשר בניית אצטדיון למכבי תל אביב שעליו מדובר כבר מזה כמה עשורים?

16. *אחת ההחלטות של חולדאי היתה להרוס את מגרש הכדורסל ברח' אושיסקין (ביתה המיתולוגי של הפועל) ולבנות תחתיו גינה שתהיה המשך לפארק. חולדאי גם הביא לסגירת בריכת גורדון (ששימשה את מנוייה האליטיסטים) מתוך מחשבה לשמור על רצף הטיילת ולפתוח בריכה ציבורית - חנין סבור שהיה מדובר בטעות אבל מדובר בשתי תוכניות שנשמעות כאילו נלקחו ממצע "עיר של כולנו" להסדיר שטחים ירוקים ולהפוך נכסים שמשמשים מעטים לנכסים שמשמשים את רווחת הכלל.
מעבר לביקורת על האופן בו התקבלה ההחלטה, האם התוצאה של ההחלטה לא תואמת את השקפת העולם של חנין?
האם בתקופת חנין אנו צפויים לעוד תוכניות מסוג זה?



*[ערכתי שוב את השאלה הזו - בטרם מישהו התייחס אליה]

יכול להיות שיהיו לי עוד שאלות, אבל הפוסט הזה כבר ארוך מספיק. שוב אני אשמח אם תנסו להשיב ואם תשלחו לינק לפוסט ושאנשים (של כל מועמד) ינסו להשיב על השאלות הללו.

ולסיום (מתוך הנחה אופטימית וחסרת בסיס שבכל זאת אנשים יענו לי) אני לא רוצה לשמוע למה המועמד האחר רע ואין לי עניין בהשמצות ונגטיביות.



נכתב על ידי מרקופריד , 30/10/2008 12:01   בקטגוריות אקטואליה  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-11/11/2008 17:52



35,793
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , 30 פלוס , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למרקופריד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מרקופריד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)