לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עייפות החומר


אחרי הרבה מחשבות על מהות החיים הגעתי למסקנה שתמצית הקיום, היא הכמיהה לישון, כמיהה שמשום מה קיימת רק כשאני בכל מקום בעולם (עבודה, סופר, רכב, סלון) אבל לא במיטה. מת לישון אבל שינה כמו אופק מתרחקת כשמתקרבים וכמו אהבה כשהיא באה, שום דבר לא יעזור.

כינוי:  מרקופריד

בן: 51

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2005    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2005

אין שלום, זה שלום!


 

בכל פעם שמתקשרים לחברי ההולנדי, תומר הוא עונה לטלפון בשמו הפרטי כלומר הוא לא אומר: "הלו" או "שלום" או אפילו "כן" קצר רוח אלא הוא עונה: "תומר!" (מה שלא מפריע לו להישמע קצת קצר רוח בכל זאת).

 

מילא כל זמן שהיה בהולנד חשבתי שזה מנהג הגויים, אבל כשהוא ביקר בישראל (באפרגרייד ובחוף הילטון עדיין עושים הנשמה לכמה הומואיות שלא יכלו לשלוט בעצמן) וענה כך לטלפון, הרגשתי חובה מוסרית לברר איתו פנים אל פנים את הסוגיה.

 

מסתבר שבהולנד, אכן כך, נהוג להקדים ולומר לאיזה נמען הגיעה השיחה לפעמים עם ברכות שלום קצרות קודם ("הוי" או אכטאן תחטן או ואט אבאר דיי סיי שם) אבל מכיוון שחצי מהמטלפנים לתומר הם ישראלים ומכיוון שתומר רק חצי הולנדי אבל גם חצי ישראלי, הוא הוריד את ברכות השלום ונשאר עם השם בלבד.

 

גם כשמתקשרים למקום כלשהו מסתבר שנהוג בהולנד לומר: "שלום מדבר תומר, אפשר לדבר עם..." מה שנשמע הגיוני וברור אבל אם תבחנו את זה היטב תגלו שאצלנו השיחה היא הפוכה והולכת בערך כך:

 

"שלום, אפשר לדבר עם מרקו"

מי מבקש?

תומר"

 

זו הגירסה הנימוסית בגרסאות אחרות התשובה למי מבקש יכולה להיות: זה פרטי / זה אישי / חבר שלו / הוא לא מכיר אותי / דגית מהקאמרי / אני...  והחצופה מכולם: "עם מי אני מדבר???" (אני שאלתי קודם!).

 

אני רק חושב מה היה קורה אם היו מאמצים את השיטה הזו של להגיד את השם קודם בישראל במקום הלו או שלום:

 

"אבי!"

"איזה אבי"

"מי מדבר?"

"יוסי"

"איזה יוסי?"

"אתה אבי כהן?"

"כן, יוסי לוי?"

"אבי כהן, אבי כהן?!?"

"יוסי מהמילואים, כן?"

"זה 6578277?!?"

"לא המספר האישי שלי: 55582"

"אתה הבעל של אורית?"

"לא, לא יש לך טעות, אני רווק"

"אה סליחה אבל אתה נשמע נחמד, רוצה להכיר את אחותי, קוראים לה דגית והיא מוכרת מנויים בקאמרי..."

 

שלא לדבר על שיחות שילכו ככה:

 

"אבי!"

"לא זה יוסי"

"אה סליחה טעות במספר"

"אבל אני התקשרתי!"

"אה, אז את מי אתה רוצה?"

"את אבי"

"פיספסת אותו, כרגע יצא!"

 

 

נכתב על ידי מרקופריד , 20/6/2005 17:51   בקטגוריות כאילו דה?!? ועל הא...  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של תומר ב-26/6/2005 11:46



35,793
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , 30 פלוס , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למרקופריד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מרקופריד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)