לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עייפות החומר


אחרי הרבה מחשבות על מהות החיים הגעתי למסקנה שתמצית הקיום, היא הכמיהה לישון, כמיהה שמשום מה קיימת רק כשאני בכל מקום בעולם (עבודה, סופר, רכב, סלון) אבל לא במיטה. מת לישון אבל שינה כמו אופק מתרחקת כשמתקרבים וכמו אהבה כשהיא באה, שום דבר לא יעזור.

כינוי:  מרקופריד

בן: 51

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2005    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2005

עלילות מרקו באוראנג' המכני


 

הקדמה ופרטים הכרחיים - LG= long gone

סיפורינו מתחיל בכך שבוקר בהיר אחד (כן הוא היה בהיר!!!) נגנב לי מכשיר הנייד מסוג LG דור שלישי (נגנב אני אומר! קטני אמונה שכמותכם) שהיה משוייך לחברת פרטנר (אתה שותף אנחנו מרוויחים) הידועה גם כ- Orange (אתה מדבר אתה מתנתק) או גם כ- יקרנים עם שירות לקוחות מעפאן - אבל על כך בהמשך.

 

המכשיר הכסוף והנוצץ היה בחזקתי חודש אחד בלבד וכך נפרד ממני לשלום, בלי כל זכר וסימן (יבבה הדדית? - עכשיו) מה שהיה היה, ומה שלא היה זה ביטוח נגד אובדן וגנבה, וכך הצטיידתי בטלפון אחר, עם Sim אחר, ועימו חייתי בשלום כחודש.

 

סמוך לנסיעתי לאירלנד (כן, לא סיפרתי עוד על אירלנד, כן יש לי עדיין בלוק יצירתי) התקשרה אלי פועה משירות לקוחות של אוראנג' (שמה האמיתי שמור במערכת - אך מספרה של המערכת אבד לי) והודיעה לי שמכיוון שאני לקוח ותיק ומכשירי נגנב ואלאס ביטוח לא היה הרי ש- לפנים משורת הדין, באופן חריג, יוצא דופן, נדיר, חד פעמי, בלתי רגולרי, שהוא למעשה אירוע שמתרחש רק כאשר מרס, ונוס ויופיטר יוצרים יחדיו תצורה הדומה למגן דוד- יש לה בשבילי הצעה.

 

במקום אחר בזמן אחר...

אי שם בערבות פינלנד הסתובב לו סייבל (Sable) בהיר וחיפש מקום מבטחים רחוק מטורפיו וציידיו, מקום בו יוכל להנות מקרני השמש הבודדות שהפציעו בין העננים. מעט ידע הסייבל הצעיר שיבוא יום וגילגולי הדורות החופנים בתוכם פרדוקסים קיומיים אין ספור יביאו לכך, שדווקא הוא, הזהיר, המתחבא, המחפש מסתור ומחסה יונצח בפי ההמון, כאות לזמינות ונגישות ודווקא הוא החושש כי גורלו כגורל אחיו יהיה למצוא עצמו כעיטור פרווה לאורך צווארון מעיל, יונצח שנים אחרי שפרוותו תרקיב וגופו יעלם וימוג בעפר הזמן כאות קישוטי התלוי בשרוך לצווארם של אנשי עסקים, ילדי מותגים ונציגי שירות בחברת סלולר.

 

על הצעה שהיא סחיטה

פועה נציגת השירות האדיבה (סליחה נציגת השירות הבכירה האדיבה) הציעה לי הצעה שהיא - מצויינת, חד פעמית, באמת מעולה, שכדאי לקחת, ולא נתקלים בה כל יום - והיא שחברת אוראנג' תתייחס אל אותו טלפון גנוב, כאילו מתכתחילה חל עליו ביטוח נגד אובדן/גנבה וכך אהיה זכאי למכשיר חלופי.

 

"מצויין", השבתי!

"אכן מצויין זו הצעה - נהדרת, באמת באמת טובה, שכאמור היא באמת לא ניתנת לכל אחד והיא חד פעמית ... (בטח חד פעמית כי עד שייגמרו הסופרלטיבים אני כבר אמות) ... נפלאה, נבונה, נכונה עסקית וממש ממש צריך לקחת אותה".

"מצויין, אז אני מקבל את אותו מכשיר?"

"כן, בהשתתפות עצמית כמובן"

"וכמה היא?"

"990 ש"ח"

"כמה?"

"990 ש"ח - זה גובה ההשתפות העצמית"

אני צריך לחשוב על זה".

"בטח בטח, תכנס אלינו תוך יומיים?"

"יומיים?!?"

"יומיים שהם בעצם - שני ימים, יום אחד ועוד אחד, שלושה ימים פחות אחד, ארבעה ימים בחצי מחיר..."

"אבל אני נוסע לחו"ל".

"מתי אתה חוזר"

"ב- 28"

"מצויין אז תבוא ב- 28"

"תתני לי כמה ימים לנשום?"

"בטח, ב- 29?"

"עד יום ראשון שאחרי?"

"טוב, אבל זה באופן חריג, יוצא דופן, נדיר..."

"כן כן"

"אה כן"

"מה?"

"אם לא תכנס אלינו עד ה- 31 תוקפה של ההצעה יפוג, יום אחד אחרי כבר לא תהיה הצעה"

"למה?"

"כי זו באמת הצעה נדירה, מיוחדת, שלא נותנים לכל אחד, שבדרך כלל היא ניתנת רק כשחמור לבן ופרה אדומה עושים ביחד סקס..."

 

הסבל של הסייבל

הסייבל הצעיר וכל אחיו בני דודיו, משפחתו הקרובה ואפילו הדוד ששלח מתנות מצפון פינלנד נכחדו כולם, וכך בעוד שבעולם הברברי עוד חיים קרוביו הרחוקים של הסייבל ונקראים בפשטות סייבל (או לפי ל"ס - צובל) הרי במקום הולדתו בפינלנד נכחד הוא וזכרו וכל שנותר ממנו הוא שמו בפינית עתיקה: nokinäätä ובקיצור: nokia.

 

אחרי כל סחיטה בא הייבוש

ב- 31 ליולי מצאתי עצמי במרכז השירות של אוראנג' מול קניון איילון. "מצא את עצמו" אתם אומרים ומשמיעים נחרת בוז קלה, הרי תהליך של "מציאה עצמית" הוא תהליך ארוך ומורכב הלוקח זמן רב, ועל כך אשיב לכם, גם השירות באוראנג' הוא ארוך ומורכב ולוקח זמן רב.

 

שעה לאחר שהגעתי למקום ורבע שעה אחרי שהתלוננתי שלא מקבלים אותי, הגעתי לנציגת השירות שבעצם סליחה לא יכולה לקבל אותי, כי היא חשבה שהיא סיימה אבל לא, ותכף תקבל אותי נציגת שירות אחרת...

 

לבסוף התקבלתי ואו אז התברר לי פרט שאני כלל לא ידעתי שהמכשיר שאקבל משומש הוא (משוחזר בשפתן המושחזת של מוכרות אוראנג' - למעשה חדש!) וכי אוכל לשלם עליו בשלושה תשלומים בלבד (זאת הערכתי גם קודם) משכך שבתי והתלבטתי והתחבטתי - האם לקחת את העיסקה או לא, האם לרכוש מכשיר אחר זול יותר ב- 36 תשלומים או לקחת הכסוף-הנוצץ-ה-LG.

 

וזאת יש לומר כי בתווך, כאמור היה בידי מכשיר חלופי, שלא לומר סייבל צעיר וקטנטן, קל לנשיאה, אמיץ בקליטה, חביב למראה, השוקע בכף ידך עד שאיש אינו מבין כי אתה משוחח בטלפון. לפתע נראה ה- LG כמכשיר כבד, עמוס פונקציות מיותרות ובל נשכח את תכונותיו השליליות הנוספות התחממות יתר וסוללה שטווח עמידותה הוא כאורך חייו של ג'וק הנכנס לביתך ופוגש בחתול.

 

כך או כך, לאחר התייעצויות האינוספיות עם החבר הטלפוני (נקרא לו כאן ג' מלשון גאדג'ט") החלטתי לבחור בכל זאת ב- LG ולא בסייבל מיושן אך פשוט, טוב וזול.

 

דא עקא באה המועקה, אין בשירות הטכני LG משוחמש ולכן נתנו ביידי מכשיר חילופי זהה (חה!) למעשה טוב לא פחות (חה!) למעשה טוב יותר (או!) בדמות נוקיה 6230 שהוא סייבל הדור פרווה - וזאת עד שיגיע LG משוחמש אחר (חה! חה! ושוב חה!) למעשה נאמר לי שלא ארצה להחזיר את הסייבל (מה שנכון!) ושאולי גם לא אצטרך (מה שלא נכון!).

 

מלחמות מסתבר קורות גם בחורף.

לימים במקום הרצחו של הסייבל הקטן שלנו, הוקמה אחוזת נוקיה, שהיתה כר עקוב דמים למלחמת הפינים בפאודלים השבדים - למעשה מלחמת העצמאות הפינית שנקראה "מלחמת האלות" - בשנת 1596, שנים מאוחר יותר ב- 1918 היתה נוקיה מעוז קרבות במלחמת האזרחים הפינית, אך עוד קום לכן הוקם בעיר מפעל נייר שנשא את שמה (בל נשכח למעשה הוא נשא את שמו של הסייבל הצעיר) מפעל זה לימים הפך לענק טכנולוגי הידוע בייצור הטלפונים הסלולרים המוצלחים, הקטנים, הקלים ופשוטי התפעול שלו - שממש כמו הסייבל הסובל - תלויים על צווארנו כאילו דבר לא השתנה. אכן גורלו של הנוקיה אחד הוא.

 

הפרידה מהסייבל

לאחר שהתרגלתי אל הסייבל הדור הפרווה, שוב לא רציתי לחזור אל ה- LG המתכתי והנוקשה. מה גם שבינתיים חיפושים באינטרנט גילו שאת כרטיס הזכרון שלו לא ניתן להרחיב אך את זה של הסייבל ניתן גם ניתן - וכן כי באתרי אינטרנט שונים מדווחים ניתוקים, העדר קליטה ובעיות תפעול שונות שנציגי השירות של orange פוטרים בהמלצה לכבות ולהדליק את המכשיר מדי מספר שעות, אמור מעתה ראשי התיבות של LG הינן: Lo Gamur.

 

ביקשתי להשאיר בידי את ה-סייבל אך לא יכולתי שכן הוא הגיע לידי לא רק משוחמש אלא גם נטול ציוד היקפי, פנייתי לחומסי אוראנג' להותירו בידי תוך תשלום נאה (למכשיר משוחמש נטול כל ציוד!) נענתה בשלילה ובהנמקה כי "אנחנו לא מוכרים מכשירים משומשים?"

אבל את ה- LG המשוחמש כן מכרתם לי!

זו לא מכירה, זו השבת אובדן.

שילמתי 990 ש"ח בשביל ההשבה הזו!

זו השתתפות עצמית.

 

ואכן בפרטנר כולנו באמת שותפים.

ובכן, אחרי ריב ומדון, דרישות ותחנונים, וכשלוש פניות למרכז השירות הטלפוני הודע לי שה- LG המשוחמש מחכה לי בנקודת השירות ועלי להפרד מהסייבל.

 

מלחמת העצמאות של מרקו.

זאת לא יכולתי לשאת עוד, בליבי גמרתי אומר לבטל את עסקת הסחיטה ולא להביא לחיקי את ה- LG אלא לסיים בדרך לא דרך עם מכשיר הסייבל ההדור בכיסי (מקרין קרינה מייננת על אשכי אך זה מסיפור אחר לגמרי).

 

שבתי למרכז השירות של אוראנג' ופגשתי שם את אחראית השירות המקומית שפרה. שפרה ואני, איך נאמר, "מכירים בפנים" שנינו עבדנו ביחד בעברנו הסטודנטיאלי, אני הפכתי לבעל מקצוע ממורמר היא נותרה בתחום שירות הלקוחות, כאז גם היום, נעימת פנים רק למראה אך בפועל ביץ' למדי.

סיפרתי לשיפרה את סיפורי, היא כמובן מיהרה להשיב בשלילה וככשאלה אותי "למה שנבטל לך?" ואני עניתי "כי בסופו של דבר אני אבחר מקום שיתן לי את מה שאני רוצה" היא מיהרה להכריז עלי כמי שמאיים בסנקציות, אך הציעה שאמתין בתור ואז נראה בדיוק מה העניין אבל זה לא נראה לה.

 

תורי הגיע אחרי שעה, אם הייתי קונספרטיבי הייתי מציין את העובדה שכל אחראי השירות החליפו מדי פעם בפעם מספר מילים עם שפרה ואז הגניבו לעברי מבטים, אך אני לא קונספרטיבי ועם הגיע תורי זינק אחראי השירות בדרגת הביניים כדי להסדיר את הבעיה הטכנית שיצר מוקד השירות של אוראנג' שכן לדבריו - איך שהוא ראה אותי הוא ניחש שזו הבעיה.

מצד שני זה רק הוגן, כי גם אני כשאני רואה את מרכז השירות של אוראנג' אני חש בבעיה מתקרבת.

 

עוד זה מתקן ובאה שפרה, כולה קרינה מייננת, ואמרה: "נוווווו... אז מה אתה רוצה?"

הסברתי את הסטוריית יחסי עם ה- LG (אבל אתה בחרת...) את שיחתי עם פועה (זה גם לא בסדר?), את אירוע התשלום עבור ה- LG המשוחמש (אף אחד לא הכריח אותך) ואת חוסר שביעות רצוני ממנו (לא התעניינת בזה אז למה אתה בא בטענות) הסבר שכפי שאתם רואים נקטע שוב ושוב בגסות על ידי שפרה (למה אתה רואה את חצי הכוס הריקה) אשר סירבה לבטל את העיסקה מיוני, רק לאחר שהסברתי שוב ושוב (ונקטעתי שוב ושוב) שאני איני מדבר על רכישת ה- LG המקורית שאת עלויותיה אספוג אלא את עסקת ה- LG המשוחמש מסוף יולי, הסכימה שפרה ברוב אדיבותה הצוננת לבטל את העסקה לא לפני ש:

 

אמרה ש- LG הוא מכשיר מצויין והיחיד שהיא משתמשת בו (ואכן הוא היה תלוי על צאוורה).

שאכן אי אפשר להרחיב לו זכרון (אבל את זה ידעת ואם לא ידעת לא שאלת)

שאם אני רוצה את הנוקיה 6230 למה שלא אשדרג.

ושיש להם מבצע שאם אשדרג ואשלם 89 ש"ח בחודש ב- 36 תשלומים שהם כ- 3240 ש"ח אקבל גם סוני פלייסטשיין מתנה.

 

כשסירבתי ואמרתי שאפשר להשיג את הטלפון הזה ב- 1,500 ש"ח, היא אמרה שהיא גם מבטלת את האחריות, שאוראנג' לא יכירו לי באחריות בטלפון החדש אם הוא משומש/גנוב/רשום על שם אחר וגם אם הוא חדש הם יכירו בו רק אחרי בדיקת מעבדה, שבה הם אולי יצטרכו לצרוב אותו ויגרם לו נזק שלו הם לא אחראיים (הינט הינט!).

 

כשגם אז התעקשתי היא הבהירה שלא אוכל להתחרט (דז'ה וו - א') כשביקשתי לשקול היא אמרה שזה עכשיו או לעולם לא (דז'ה וו - ב') כשביקשתי רק לקחת את הסים ולהחליט תוך יומיים - היא אמרה עד מחר כשאמרתי שלא אוכל מחר היא אמרה עד מחרתיים, אבל תצטרך לבוא ולעמוד בתור כמו כולם, כי זה רק הוגן (למרות שחיכתי שעה כדי לקבל מכשיר שכבר הייתי צריך לקבל בפעם הקודמת ולמעשה אני מגיע בפעם הבאה רק כדי לקבל מכשיר או לא לקבל אותו).

 

יצאתי מאוראנג' חזרתי אחרי שעה - וביטלתי את העסקה. נו מור LG נו מור מכשירים מאוראנג'.

 

סוף דבר  

הזמנתי מכשיר נוקייה 6230 מחנות אחרת (שמומלצת) שילמת 1400 ש"ח בקרוב הוא יהיה בידי, עם אחריות חינם של החנות לשנה, עם אריזה מקורית וציוד היקפי, המכשיר יגיע אלי הביתה חינם.

 

כמו שסייבל אחד פשוט הפך לחברת הסלולר הגדולה בעולם, מובילת הטכנולוגיה, כך גם מסתבר אפשר להלך במסלול ההפוך ואותה חברה שמתהדרת בטכנולוגיה מתקדמת ובשירות לקוחות מצויין, מתגלה כמפקיעת מחירים, המעניקה שירות עמוס סופרלטיבים אך מפוקפק וחסר.

 

אם הסייבל הפך לנוקיה הרי אוראנג' הפכה בעיני לבואש.

כזה שריחו הרע נותר איתך הרבה אחרי שעזבת את המקום.

נכתב על ידי מרקופריד , 16/8/2005 14:05   בקטגוריות כאילו דה?!? ועל הא...  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מרקופריד ב-24/8/2005 23:09



35,793
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , 30 פלוס , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למרקופריד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מרקופריד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)