לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עייפות החומר


אחרי הרבה מחשבות על מהות החיים הגעתי למסקנה שתמצית הקיום, היא הכמיהה לישון, כמיהה שמשום מה קיימת רק כשאני בכל מקום בעולם (עבודה, סופר, רכב, סלון) אבל לא במיטה. מת לישון אבל שינה כמו אופק מתרחקת כשמתקרבים וכמו אהבה כשהיא באה, שום דבר לא יעזור.

כינוי:  מרקופריד

בן: 51

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2005    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2005

בעיתון של אתמול...



אתמול קראתי בהפסקת הצהריים עיתונים, במגזין של מעריב היתה כתבה גדולה על כך שהורים מסתייעים בגרפולוג על מנת לפענח אותות מצוקה של ילדיהם בכתיבה שלהם,בשירבוטים ובקישקושים.

זו עוד דוגמה לבעיתיות שסובבת את הגרפולוגיה. מצד אחד זהו אמצעי מדעי לזיהוי התאמה בין כתבים, עם כללים ברורים ומנחים, מצד שני תחת אותו שם מסתתר לו עוד סוג של כלי פסדו-מדעי שנועד לחיזוי תחושות ורגשות שספק רב אם יש לו בסיס מהימן. 

מעניין להשוות כיצד הטשטוש הזה בתחום הגרפולוגיה בין הצד המדעי לצד ה- "נבואי" נותר, בעוד שאסטרולוגיה "הנבואית" הופרדה בבירור מהאסטרונומיה - המדעית.

מעבר לזה, וזה אולי מטריד יותר וחבל שהדבר כלל לא הוזכר בכתבה, אבחון של ציורים וקריאת טקסטים בעין ביקורית שמחפשת מצוקה, אינו שייך כלל לתחום הגרפולוגי אלא לתחום הפסיכולוגי. אחד הכלים לאבחון פסיכולוגי בכלל ולאבחון ילדים ונוער בפרט, הוא עריכת מבחנים השלכתיים ובהם מבחן הציורים ומבחנים של כתיבת סיפור חופשי.

אם הכוונה לאבחון במובן של בחינת אופן הכתב והבנה ממנו על מצוקה של נער, מן הראוי לזכור שגם התקופות המדעית של אופן פריסת הכתב, השימוש בדף וכו' ככל שהוא קיים מצוי יותר בתחום המבחנים ההשלכתיים ולא בתחום הגרפולוגיה.

אבל מה שהיה הכי משעשע בכתבה הוא שהובאו שם דוגמאות של ציורים המצביעים על מצוקה, בציור אחד היה ילד עם חור בבטן, בשני ילד עם אקדח, בשלישי שני אנשים תלויים וברביעי ילד מקיז דם מצווארו. באחד הטקסטים נרשם נדמה לי, משהו כמו "אני רוצה למות" או משהו דומה.

ואם הורה נדרש ללכת לגרפולוג (או לצורך העניין גם לפסיכולוג) כדי להבין מה זה אומר אולי כדאי שבאותה הזדמנות אותו מומחה יסביר לו שהוא טיפה אטום.
נכתב על ידי מרקופריד , 22/9/2005 11:35   בקטגוריות אקטואליה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של צב 1 ב-25/9/2005 12:51



35,793
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , 30 פלוס , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למרקופריד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מרקופריד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)