לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עייפות החומר


אחרי הרבה מחשבות על מהות החיים הגעתי למסקנה שתמצית הקיום, היא הכמיהה לישון, כמיהה שמשום מה קיימת רק כשאני בכל מקום בעולם (עבודה, סופר, רכב, סלון) אבל לא במיטה. מת לישון אבל שינה כמו אופק מתרחקת כשמתקרבים וכמו אהבה כשהיא באה, שום דבר לא יעזור.

כינוי:  מרקופריד

בן: 51

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2004    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2004

דוד ד'להאמין או פלגיאט באירווזיון?


הבוקר התפרסמה בגלי צה"ל הידיעה כי זמרת מכפר-סבא (נורא חשוב הפרט הזה) בשם רחלי ולשטיין, טוענת כי השיר "להאמין" שנכתב על ידי דוד ד'אור ועופר מאירי, נכתב בהשראת שיר שהיא כתבה ושלחה לד'אור לקראת הכנותיו לקדם אירוויזיון (בו הוא התחרה בעצמו ובשעמום של הקהל המוזיקלי ביד-אליהו). ד'אור טוען שהשיר התקבל והגיע לאנשי הד-ארצי שבכלל לא השמיעו לו אותו.

 

ממה שהשמיעו הבוקר בחדשות (קטע מהפזמון האחרון של השיר של ד'אור וקטע מהפזמון של השיר של ולשטיין) יש דמיון בעיקר באופן  שבו מושרת המילה "להאמין" (רק שד'אור, באופן בכלל לא מפתיע, שר את זה "יותר גבוה").

 

ולשטיין, גייסה לעזרתה את הפרופ' אדווין סרוסי, מוסיקולוג מהאוניברסיטה העברית, שעל פי הדיווח של גל"צ, "בדק את שני השירים, קבע כי יש בינהם  קווי דמיון בולטים שאינם יכולים להיות מקריים".

 

ועל סמך מה מבסס הפרופ' הנכבד את אבחנתו:

 

"אם זה היה רק המנגינה, מילא. אבל המנגינה, עם אותה מילה, לי זה נראה פשוט מעבר לבלתי-סביר, שלא היה שום קשר, כשאנחנו יודעים שהשיר נשלח אליו".

 

על זה נאמר, נו שוין.

יכול להיות שולשטיין צודקת, יכול להיות שלא, הנימוק של פרופ' סרוסי על כל פנים לא ממש משכנע. אני לא פרופ' למוסיקולוגיה, אבל איכשהו יש לי הרגשה שאירוויזיונים זה לא ממש תחום ההתמחות של הפרופ'.

 

קודם כל מדובר בשיר אירוויזיון, שיר של 3 דקות שאמור להשמע לכם מוכר מהצליל הראשון, עד הפזמון אתם גם אמורים לצפות את כל המהלכים המוזקלים וגם לדעת לשיר אותו בשלוש שפות לפחות. פלגיאט באירוויזיון? אלו לא תנאי הקבלה?

 

אבל מעבר לאמור, וכאן אולי נקודת הכשל המרכזית של הפרופ' המלומד, טוען הוא שאם רק המוזיקה היתה כר להשוואה, אז מילא יכול להיות שאין העתקה (ואיך נאמר פזמון שמתנגן ב: דו, רה, מי במול, פה... זה לא ממש מהלך מוזיקלי שהיה מפיל את מוצארט מהכיסא) ורק צירופה של המילה "להאמין" בפזמון, משכנע אותו שזה לא איזה צירוף מקרים .

 

אלא שכל מי שמכיר אירוויזיונים יודע שאין כמעט שיר אירווזיון ראוי לשמו בלי אחת מהמילים הבאות על נגזרותיה: אמונה, אהבה, תקווה, תפילה ושלום (כמו שכמעט אין קטע היפ-הופ בלי הקריאה יו! כמו ב: יו מן! גנבת לי את היו! מן!). על כן: "להאמין", זה לא איזה גליק גדול שד'אור עלה עליו, זה שטיק ידוע שממנו כל תמלילן אירווזיונים מתחיל לבנות טקסט.

 

אם זה היה אותו פזמון ולא היתה בו המילה "להאמין" אז, אולי, הייתי משתכנע שיש כאן פלגיאט. מצד שני אז זה לא היה מעניין אף אחד, כי אז השיר הזה היה נקבר  ושיר אחר עם תפילה לשלום, שיבוא עוד היום, ויביא קצת תקווה, למעט אהבה (או משו כזה) היה נוסע לאירוויזיון, רק כדי לגלות ששוב הפסדנו.

 

פשוט לא להאמין.

 

נכתב על ידי מרקופריד , 10/3/2004 10:06   בקטגוריות השיר והפזמון  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מרקופריד ב-14/3/2004 07:39



35,866
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , 30 פלוס , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למרקופריד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מרקופריד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)