לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עייפות החומר


אחרי הרבה מחשבות על מהות החיים הגעתי למסקנה שתמצית הקיום, היא הכמיהה לישון, כמיהה שמשום מה קיימת רק כשאני בכל מקום בעולם (עבודה, סופר, רכב, סלון) אבל לא במיטה. מת לישון אבל שינה כמו אופק מתרחקת כשמתקרבים וכמו אהבה כשהיא באה, שום דבר לא יעזור.

כינוי:  מרקופריד

בן: 51

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2008

חסר חשיבות או שווה פחות


 

בשיר ג'וליה (כן, שוב הביטלס) ג'ון לנון כתב את השורות הבאות:

 

Half of what I say is meaningless
But I say it just to reach you, Julia

כשג'ון שר את השיר הוא מפרק את המילה:  Meaningless לשני חלקיה ולמעשה זה נשמע כמו: meaning less.

 

לכאורה זו אותה משמעות, אבל כשאתה חושב על זה יש הבדל בין meaningless שבעברית מתורגם ל- "חסר חשיבות", לבין meaning less שעשוי להיות מתורגם כ- "חשוב פחות". או "שווה פחות"

 

לפי ההקשר ג'ון כנראה התכוון לאפשרות הראשונה, אבל במשך תקופה ארוכה הייתי בטוח שהוא התכוון לפרשנות השניה, כאילו הוא יצר משוואה כמו מתמטית: "חצי ממה שאני אומר, שווה פחות".

 

אולי כי היתה לי אסוציציה לשיר של יהודה עמיחי: "ראי אנחנו שנינו מספרים" שאני זוכר את הרגע שקראתי אותו לראשונה בכיתה כשלמדתי לבגרות בספרות וחשבתי שאני מאוד אוהב את העמיחי הזה, שכותב שירה מתמטית (כמו שבאך כותב מוזיקה מתמטית אבל אז לא כל כך הכרתי את באך):

 

"ראי, אנחנו שניים מספרים,
עומדים יחדו ומתחברים

או מתחסרים, כי סוף־סוף הסימן
משתנה מזמן לזמן.

היה קשה כל־כך עד שהגענו
לעמוד יחדו, וגם ידענו

כפלים של אשר, גם שברים,
כאשר יקרה למספרים.

גם עתה, תחתנו, העולם קו שבר -
אל תיראי, הביטי איך מעבר

לאותו הקו פרח לנו עכשיו
המכנה המשותף".


 

היום איכשהו אני אוהב את השיר הזה פחות (אולי בגלל החריזה), אבל ממילא חצי ממה שאני אומר הוא חסר חשיבות.


 

 

נכתב על ידי מרקופריד , 4/4/2008 18:37   בקטגוריות השיר והפזמון, תרבות, סיפרותי  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מרקופריד ב-19/4/2008 09:29



35,793
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , 30 פלוס , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למרקופריד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מרקופריד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)