לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עייפות החומר


אחרי הרבה מחשבות על מהות החיים הגעתי למסקנה שתמצית הקיום, היא הכמיהה לישון, כמיהה שמשום מה קיימת רק כשאני בכל מקום בעולם (עבודה, סופר, רכב, סלון) אבל לא במיטה. מת לישון אבל שינה כמו אופק מתרחקת כשמתקרבים וכמו אהבה כשהיא באה, שום דבר לא יעזור.

כינוי:  מרקופריד

בן: 51

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2010    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ליב אנד לת לייב (פול בפארק)


אי שם בשבת שעברה התחיל לקנן בי הספק האם אני לא עושה טעות גדולה בלוותר על ההופעה של מקרטני. מוזר. מי שמכיר אותי מקרוב יודע שהביטלס בכלל ומקרטני בפרט הם חלק בלתי נפרד ממני ובכל זאת לא חשבתי בכלל ללכת להופעה, גם לא חשבתי שאפסיד משהו.

שבוע התמזמזתי עם המחשבה שאולי אלך או אולי לא. אני והמחשבה התגפפנו, התנשקנו, שלחנו ידיים (סקנד בייס אונלי) אבל לדבר האמיתי, קרי החלטה, לא הגעתי.

ביום רביעי בערב, בצאתי מדירה בשיכון ותיקים ברמת גן, שמעתי פתאום את פול שר את Coming Up. חשבתי שבאיזה מקום משמעים דיסק בקולי קולות אבל כשמשם הוא עבר ל- Hello Goodbye ואחרי השיר שב ועבד על התוספת שבאה בסוף השיר, הבנתי שאני שומע את החזרה הגנרלית. עמדתי שם שתול, התרגשות מציפה אותי והנה באים let it be ו- Here there and Everywhere (ומייד התקשרתי ליקיר הבלוג) והבנתי שאני הולך.

בערב עוד התלבטתי אבל המזמוז הפך כבר לעניין עצמו, עכשיו רק אירגנתי קומבינות (הנחה של חברת כרטיסי האשראי) ודי היה ברור לי שאני הולך לבד אבל כבר כלום לא היה אכפת לי.

לחץ בעבודה, נסיעה לא מתכוננת הביתה (כי צריך לקחת את כרטיס האשראי של ג' שבו שילמתי על הכרטיס) כניסה לפארק במקום לא נכון, לחץ וחרדה שמשהו לא יסתדר ובסוף: כניסה חלקה לפארק, מלא אנשים, הבמה ענקית, מסך גדול מאחורי הבמה, ושני מסכי צד גדולים במיוחד, מי שקנה כרטיס ליציאי הישיבה עשה טעות הם היו רחוקים ובזווית רעה (ואיך אפשר לרקוד ככה?), מצלמת רחף מעל הקהל, אווירה מדהימה, קהל שלא רואים בכל הופעה, הורים וילדים, זוגות צעירים חילוניים ודתיים, ילדות בנות 16 ואנשים בני 50 ו- 60.

בשלב הזה אימצו אותי אמא ובן (הוא לדעתי בן 27) אני כיבדתי אותם בבמבה נוגט והם כיבדו אותי בויסקי (אבל לא לדאוג אח"כ סיבוב הבירות היה עלי) ויחד ראינו את ההופעה.

פול היה מדהים, מדהים. הוא לא צריך לעשות הרבה, הקול המיוחד שלו עדיין נקי ומדוייק, יש לו מניירות של סטאר וקסם של אישי שמאפשר לו להפיל את הקהל גם כשברור שזה שטיק שהוא עושה בפעם המליון עשרים ושתיים.

הלו גודביי, היה פתיחה מדהימה לערב. שלומי (הבן) שלצידי כמעט התעלף כשמקרטני עבר בהמשך מגיטרת הבס לגיבסון והרביץ סולו גיטרה א-לה קלפטון, ב- I saw her standing there עזרתי לשלומי להרים את אמא שלו באוויר, הסתבר שהם סגרו מעגל, כי כשהוא היה בן 14 היא הרימה אותו על הכתפיים ופילסה את הדרך עד לבמה בהופעה של גאן אנד רוזס. ב- the long an winding road הגיע תורי להתעלף.

אחד הרגעים היפים של ההופעה היה הסיפור איך פול ישב עם ג'ורג' בימי ליברפול והם התאמנו על יצירה של באך ותמיד לא הצליחו (הוא ניגן אותה והסביר, שנחלק השני למרות שזה נשמע משכנע אינו נכון) במהלך של באך הוא לימים עשה שימוש בהתחלה של Blackbird.

גם ההקדשה של Something לג'ורג' (כשתמונתו ברקע) שאותו התחיל לשיר בלווי של יוקלליי ובהמשך עבר לגיטרה היתה מקסימה (לעומת ההקדשה היותר קרירה לג'ון ב- A day in life).

אחד השיאים של ההופעה היה live and let die שלווה בפירוטכניקה וזיקוקים, back in the USSR שכל מי שפגשתי אחרי ההופעה מציין כרגע שבו הקהל השתולל ממש וכמובן hey jude (או כמו שפול הציג אותו: לשיר הבא קוראים "אהלן ג'וד").

את coming up הוא לא שר בסוף וגם לא את pipes of peace שהייתי בטוח שישיר אבל הוא שר את My love והקדיש אותו ללינדה ואני התעלפתי שוב.

אני לא מת על yesterday מה גם שידעתי שהוא מסמל את ההדרן האחרון, אבל The End מאיביי רוד היה סיום מושלם.

טיפה מאוכזב שזה נגמר אחרי שעתיים יצאנו עם ההמון לפארק הירקון, שלומי הקיא, אני פשוט הלכתי לאיבוד ומצאתי את עצמי בסוף ליד ביתה של אחותי בבללי.

הייתי מאושר ושיכור וגם שיכור מאושר.

וכמו שהוא אמר ב- blackbird:

All your life you where only waiting for this moment to arise

צדק.
נכתב על ידי מרקופריד , 26/9/2008 16:16   בקטגוריות השיר והפזמון, תרבות, אקטואליה  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Lucian ב-1/10/2008 12:41
 



הייתי בפריז וגם ברומא ובניו אורלינס ובשדרות רוטשילד גם


 

ישבנו במסעדה בשדרות רוטשילד (שפעם היתה נחמדה והשירות בה היה איום ונורא והיום היא פחות נחמדה והשירות בה השתפר) ואיכשהו תמיד אני מוצא משהו מעניין בפסקול הרקע שם (בפעם הקודמת זה היה הביצוע של roy orbison ל- i drove all night שאני הכרתי בביצוע המופתי של סינדי לאופר וגם בביצוע ה... נו... הסלין דיוני של סלין דיון).

 

הפעם זה היה הביצוע הזה לשיר שלא הכרתי לשיר ושמו: City of New Orleans (אני לא בטוח איזה ביצוע שמענו, נראה לי שזה לא היה של Arlo Guthrie שאיתו השיר התפרסם אלא של וילי נלסון):

 

 

מכיוון שבדיוק הגיע האוכל לקחנו לנו כמה שניות להבין שאנחנו מכירים שיר כזה בעברית, אבל אז הגענו לסוף הגשר לפני הפזמון וגם לפזמון עצמו וקצת התבלבלנו, כי הוא כבר היה פחות דומה והבית גם מושר אחרת לגמרי בעברית.

 

אבל כמובן שהבנו שהגירסה העברית של השיר היא "שלום לך ארץ נהדרת" בביצוע של יהורם גאון.

 

 

 

קצת נבירה באינטרנט גילתה איך נוצרה הגירסה העברית. מסתבר שיהורם גאון עשה גירסה עברית לגירסה הצרפתית של ג'ו דאסין, שממש זהה לביצוע העברי מבחינת מבנה ההברות (אבל בגירסה שאני מכיר קצת שונה בעיבוד, כי יהורם גאון לקח את זה יותר לכיוון של קאנטרי בעיבוד - או יותר נכון קאנטרי פוגש לדינו בואכה קזבלן - במיוחד זה מורגש בשורה על סבי וסבתי החלה ונרות השבת):

 

 

הוא הביא את השיר לאילן גולדהירש, שמבלי להבין את מילות השיר בצרפתית כתב גירסה עברית חדשה לחלוטין.

 

רק לימים כשגולדהירש שמע את המקור באנגלית, הוא גילה שבשורה שהוא כתב: "שלום לך ארץ נהדרת" כתב סטיב גודמן במקור: good morning america how are you"

 

כאן תוכלו לשמוע את סטיב גודמן בגירסה מאוחרת לשיר (בעיני גירסה מקסימה):

 

 

וכאן את הפרשנות של שייגעץ:

 

 

נכתב על ידי מרקופריד , 19/7/2008 08:58   בקטגוריות השיר והפזמון  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מרקופריד ב-19/7/2008 23:12
 



חלומות שמורים


 

הסדרה רביעיית רן (ערוץ יס ישראלי) המוצלחת למדי, ממשיכה את הטרנד המקומי של אותות פתיחה נוגים שהם למעשה שיר ישן בביצוע מקורי (למשל תיקי דיין עם "שוב לבד כמו תמיד" בסדרה "מתי נתנשק"), הפעם מדובר ב"חלומות שמורים" בביצועה של חווה אלברשטיין.

 

השיר הזה הוא מסוג השירים שאם תאמר למישהו (מעל לגיל 25 נגיד) את שמו הוא לא יזכור במה מדובר אבל אם תשיר את השורות הראשונות ("אי שם עמוק בתוך תוכנו, טמונים קולות וזכרונות...") מיד הוא יזכר 

 

(לחווה אלברשטיין יש כמה שירים כאלו: "בשביל אל הבריכות" שמתחיל במילים "רוחות חמות נשבו בינות, עצי האורן" או "נחל התנינים" שורת הפזמון: "התזכור את השמיים, שטיילו על פני המים, את הכוכבים שרחצו בין קני הסוף...").

 

כששמעתי את הביצוע של חווה אלברשטיין מיד משהו הפריע לי, ידעתי שזה לא הביצוע המקורי. גם הביצוע של מתי כספי לאותו השיר, שהושמע בסוף הפרק הראשון לא נשמע לי כמו הביצוע המוכר.

 

מה לעשות יש שירים שמזוהים עם זמרים מסויימים והשיר הזה מזוהה אצלי עם יזהר כהן (הביצוע שלו כאן, אם בשלב הזה אמרתם: אוי, נכון! אתם אנשים כלבבי).

 

אני לא יודע אם הביצוע שלו הוא המקורי (יתכן שמתי כספי הקליט אותו עוד קודם) אבל הביצוע שלו הוא הביצוע המפורסם הראשון. הוא שר אותו במחזמר "לילי גם" ב- 1973.

 

חוה אלברשטיין הקליטה אותו באלבומה "אדבר איתך" שיצא ב- 1997 ומתי כספי הקליט אותו באלבומים בהם ביצע שירים שהלחין לאחרים צד ג' צד ד'.

 

 

נכתב על ידי מרקופריד , 28/6/2008 15:33   בקטגוריות השיר והפזמון, טלוויזיה  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-14/9/2009 12:48
 




דפים:  
35,793
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , 30 פלוס , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למרקופריד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מרקופריד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)