לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עייפות החומר


אחרי הרבה מחשבות על מהות החיים הגעתי למסקנה שתמצית הקיום, היא הכמיהה לישון, כמיהה שמשום מה קיימת רק כשאני בכל מקום בעולם (עבודה, סופר, רכב, סלון) אבל לא במיטה. מת לישון אבל שינה כמו אופק מתרחקת כשמתקרבים וכמו אהבה כשהיא באה, שום דבר לא יעזור.

כינוי:  מרקופריד

בן: 51

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2010    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מ'שאני יודע!


אני יודע לחרוז, עקשן כמו אגוז,
קשוח ועדין, אני mighty like a rose
אני אלוף הויכוחים, מלך הדמיון
מי שמתחרה איתי, נועד לכשלון.

אני רק נראה, אחד שלא מחליף נורה
וכשיורד החושך הוא קורא למשטרה,
אבל כש- push comes to shove
כשזה המצב
אני חזק כמו סלע וישר כמו חצב.

כן, כשכולם ניגבו את החלב מהשפתיים
אני כבר הייתי עם תקדים מירושלים.
וכשכולם קיטרו שאין דרך חזרה,
אני כבר הכנתי לי תוכנית להבראה.

אני יודע לכתוב, יודע לאהוב,
אני שומר מרחק וגם מרגיש הכי קרוב.
מתחבר ומתנתק, כמו שקע ותקע
ושומר אמונים כמו עולה למכה.

אבל לפעמים
אם הבטחון בתחתונים
ומצב הרוח,
הוא עף על הפנים
אני מביט פנימה,
עמוק אני נוגע
ואז אני נזכר
בכל מ'שאני יודע!

נכתב על ידי מרקופריד , 4/8/2008 17:18   בקטגוריות פסיכולוגיה בגרוש פלוס כמה מאות שקלים, רגשי  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רב-ערוצית ב-9/8/2008 21:44
 



קצת ילד


כשהתחלתי להשלים עם המחשבה שאני הומו ועשיתי את דרכי לצאת מהארון, אחת המחשבות שהטרידו יותר מהכל היתה למות לבד. ראיתי את עצמי בן שמונים או תשעים, זרוק במוסד, ערירי, בלי בן זוג, בלי ילדים, איש לא מבקר אותי, חי שמת למות.

 

באותו שלב, כבר ידעתי שאני אוהב גברים (אם כי הייתי די בטוח שהם לא ממש אוהבים אותי, אבל זה סיפור אחר לגמרי) ידעתי שאני לא מסוגל לשקר לעצמי או לאחרים לאורך זמן והבנתי שאופציות כמו להנשא לאשה להוליד שלושה ילדים ולזיין מהצד הן לא בשבילי (בכלל הביטוי הזה לזיין מהצד תמיד נראה לי מוזר, אני מבין מעל ומתחת, מקדימה ומאחור אבל פעם אחרונה שבדקתי, קצת קשה לזיין מהצד).

 

מאחר שאני בחור פרקטי ומכיוון שתמיד ידעתי שאני לא אהיה צעיר לנצח (למעשה הנצח יודע, שהייתי זקן כבר כשהייתי צעיר) בדקתי לגבי כל בחור שאיתו יצאתי, עוד בדייט הראשון ולפעמים גם לפניו, איך נחייה יחד בעוד שישים שנה.

 

הם בדרך כלל היו צעירים ממני, כך שרוב הסיכויים שהם ידחפו את כסא הגלגלים שלי ולא אני את שלהם, הם תמיד היו לא היו בשלים לקשר אבל "הפעם זה אולי יהיה אחרת" (או כך אני האמנתי). אני מצידי מיד עטפתי כל בחור ובחור בחום ואהבה אין סוף ובמילים אחרות, בהגיון ששמור רק לגאונים כמוני, חנקתי בטרם עת את מי שהיה אמור ללוות אותי למותי.

 

לאחר מערכת זוגיות כושלת של כשנתיים (בה אני חנקתי אותו כמיטב יכולתי אבל קשה היה להגדיר אותו כיצור חיי מלכתחילה) לאחר שרוסקתי, השתקמתי, קמתי והתרסקתי שוב, הצלחתי סוף סוף להשתחרר מהחרדה הנוראית והבנתי שאם ארצה למות אז פשוט אמות.

 

כמו בספרי פסיכולוגיה משומשים, התחלתי לאהוב קצת את עצמי ומצאתי מישהו שאוהב גם אותי למרות שאני מעצבן, עקשן, עצלן, לא משקיען ולא קונה דברים טעימים בסופר ואני אוהב אותו נורא, על אף שהוא... הוא... הוא... (טוב אני לא באמת רוצה למות...).

 

איכשהו בכל אותה דרך מתישה מעולם לא חשבתי על להביא ילד לעולם. כמובן שידעתי שיש דרכים: מהפריה מלאכותית, מציאת פרטנרית להורות משותפת (כאילו שהומו ששוכב עם לסבית זו לא הפריה מלאכותית) ועד אימוץ – פשוט, מעולם לא ראיתי את עצמי אב לילד, אולי כי אני עצמי לא סיימתי לגדול.

 

כלב לא אימצתי, כי איך אעמוד בלהוריד אותו שלוש פעמים ביום ומה יהיה כשנסע לחו"ל והספה בסלון בכלל באוף וויט ואפילו החתולה מתבקשת שלא לעלות למקומות שמהם לשיער קשה לרדת, אז ילד?

 

שלא לומר שאין יותר חיים עצמאיים, אתה מוצא עצמך עסוק כל היום בלהעסיק את הדבר הקטן והצווחן הזה במקום לעשות את מה שאתה אוהב (למרות שבסתר לבך אתה יודע שמה שאתה אוהב הוא לעשות כלום) ואתה נאלץ להתחבר עם אנשים שאתה שונא רק כי היצור הקטן החליט שהוא אוהב את הדבר המוזר הזה שנקרא הבן שלהם.

 

בכלל להביא ילדים לעולם זה תועלתני ואגואיסטי ואיך ילדים כאלו יחיו עם שני אבות (או שני אבות ולסבית עם בת זוג שנוהגת במשאית!) ואיך נתפרנס ומה יהיה?!? ולמה בכלל זה טוב?!? ומי בכלל רוצה את זה?!?

 

אבל לפני כמה שבועות, כשהחזקתי את איתמר האחיין החדש שלי בידיי הרגשתי פתאום משהו אחר, לא רק כלפיו אלא גם כלפי עצמי. פתאום הרגשתי חלק חדש, לא מוכר. פתאום הבנתי את המקום הזה שממנו אפשר להביא לעולם.

 

אני עוד לא רוצה ילד, ממש לא, אבל פתאום הבנתי שהאהבה שלי לבן זוגי, היכולת לאהוב מישהו אחר בכל ליבי ולהרגיש שמישהו אחר ושונה יכול להיות חלק ממני, שינתה אותי.

 

אחרי הערב הראשון שפגשתי את איתמר, חזרנו בן זוגי ואני מותשים הביתה, שאריות גזר על החולצה הכי יפה שלי (לפחות כתום הולך עם כתום), שאריות קיא על מכנסי, רק מחכה להכניס את הכל (כולל עצמי) לכביסה. לאחר כל העייפות, הלכלוך הבלגן, ובתוך השקט המבורך שמביא הבית, חשבתי על השורות האחרונות של השיר "את עושה אותי אמא":

 

"הסיפור שסיפרתי לך

חזר אל הספר שנסגר

נכבה את האור וביחד

נלך לישון עד מחר"

 

חיבקתי אותו (ואת החתולה) ונרדמתי בידיעה שמחר יהיה לנו ביחד יום חדש.

נכתב על ידי מרקופריד , 30/7/2008 10:21   בקטגוריות רגשי, אהבה ויחסים  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מרקופריד ב-4/8/2008 15:58
 



שמש נצחית בראש צלול


איכשהו בזמן האחרון יצא לי גם לקרוא ספר על אהבה ("מה זאת אהבה" - יורם יובל) והיום גם לראות סרט נפלא על אהבה - "שמש נצחית בראש צלול".

אני לא אספר על הסרט הרבה לטובת מי שלא ראה ובכל זאת עשוי להיות פה סוג של ספוילר, אז המנעו אם אתם חושבים שזה יקלקל לכם. מי שבכל זאת רוצה מידע ילך לאתר הבית הנהדר של הסרט כאן.

יש לי הרבה מחשבות לא מגובשות כרגע, בעיקר על הסרט וגם על הספר.
אני חושב שנקודת החיבור ביניהם היא ההבנה שאנחנו מסוגלים לאבחן את גורמי המשיכה, את הסיבות ואת גירויים שמובלים אותנו לאהוב מישהו.

אנחנו יכולים לזהות, מה מרחיק אותנו, מה מטריד, מה מונע מאהבה להתקיים.
אנחנו אפילו יכולים לחשוב על תאוריות מדוע אנחנו אוהבים בכלל.
אבל אנחנו לא יודעים למה אנחנו אוהבים מישהו ספציפי.

במילים אחרות, אנחנו יכולים לדעת מה אנחנו אוהבים ומה אנחנו לא אוהבים באדם ספציפי, אבל אנחנו לא יודעים למה אנחנו אוהבים אותו.

הסרט מלא בזוגות, מתאימים יותר ופחות, וככל שאני יותר חושב על זה הוא מדגים דרך הזוגות השונים איך, תשוקה, הכרות, ידיעה, כמיהה לא יוצרים אהבה. הם סימני דרך לנעלם גדול.

יש לזה גם הסבר ביולוגי שטוען שבגלל שהחלק המוחי "החדש" הוא שאחראי על התהליך הלוגי ואילו המוח "היונקי" היותר ותיק אחראי על רגשות. המוח הצעיר לא תמיד יודע לקטלג ולנפות את התחושה המוזרה הזו, מכאן גם תחושת הבלבול וההתלבטות שנובעת מחוסר ההתאמה בין המחשבה לרגש.

במובן הזה המיתוס של "לאהוב בלי לחשוב" מקביל לרעיון של אלכסנדר פופ על - "שמש נצחית בראש צלול":

How happy is the blameless vestal's lot
The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind
Each pray'r accepted, and each wish resign'd;

הסרט הזה, לוקח את האמירה הזו צעד קדימה ושואל, האם בראש צלול יש אהבה, ונדמה לי שהתשובה היא שגם אם הראש צלול, הנפש מוכתמת.

ובמובן הזה אהבה היא נצחון של הנפש על עצמה, כמו בשיר הסוגר את הסרט:

Change your heart, look around you
Change your heart, it will astound you
I need your loving like the sunshine
And everybody's gotta learn sometime

על הסרט עצמו אני רק יכול להגיד שאני מקווה לזכור אותו גם הלאה.
נכתב על ידי מרקופריד , 28/10/2005 12:31   בקטגוריות רגשי  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מרקופריד ב-29/10/2005 22:55
 




דפים:  
35,793
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , 30 פלוס , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למרקופריד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מרקופריד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)